X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Oblivion - indeholder spoilers


Svar
CronossCronossSkrevet 22/03-06 18:13 
Jeg ved at jeg har :)
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 16:49 
Som jo også kaster Soul Trap :D Kombineret med Azuras Star løber du aldrig tør for batteri :D

Men vil du have den bog, som du får af at finde og bruge alle Daedric Shrines, så skal du aflevere sværdet - det burde dog også kunne lade sig gøre at enchante noget der er lidt bedre, hvis du alligevel kan Soul Trap.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 02/04-06 17:36 
Jeg har nu fået mig et hus - det klassiske spøgelseshus i Anvil til 5000,-. Det er jo fedt at have et sted at lægge de ting, man hverken vil slæbe på eller sælge.

Men kan man ellers få noget ud af at eje disse huse - andet end den vestlige verdens klassiske glæde ved at eje ting?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 17:40 
Wehner>
Men kan man ellers få noget ud af at eje disse huse - andet end den vestlige verdens klassiske glæde ved at eje ting?

Det har jeg også spekuleret over.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CoreCoreSkrevet 02/04-06 18:04 
Hvor f..... får i alle de penge fra ?

Det eneste sted jeg har fået skrabet bare en mærkbar smule sammen er i Arenaen, men det tager lang tid...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 18:53 
Wehner>
Men kan man ellers få noget ud af at eje disse huse - andet end den vestlige verdens klassiske glæde ved at eje ting?

Jeg tvivler. Jeg tror bare det er den klassiske gimmick med at lade folk gøre det, selvom det reelt ikke har nogen effekt andet end at være et opbevaringssted. Måske er der en quest eller to forbundet med det også.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 02/04-06 19:02 
Nogen som har prøvet at investere i en butik :D?
dRxLdRxLSkrevet 02/04-06 19:38 
Har jeg forstået level systemet rigtig hvis jeg opfatter det sådan at spillet bliver ved med at være lige svært, fordi modstanderne stiger i samme takt som én selv?

Er konsekvensen derved at vi er kommet udover det ulidelige grind-ræs for at kunne klare bestemte områder, og at det at level'e op snarere handler om at arbejde med sin klasse og specialisere sin figur og spillestil i den retning man har lyst til?

Hvis ovenstående er nogenlunde rigtig, så er jeg helt vild med det.

Hvis ikke, hvad betyder det så at stige i levels i Oblivion?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CronossCronossSkrevet 02/04-06 20:10 
Du har helt rigtigt fat i det.
Spillet byder på en god udfordring hvorend du er, og der er ikke noget grind.
Istedet skal man bare fokusere på at spille spillet, og så ikke tænke så meget over resten. På den måde specialiserer du dig også i det din klasse er god til.
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 20:26 
Det er ikke helt rigtigt. Både Palle og DeluxScan havde ramt helt ved siden af level-systemet. DeluxScan var igennem på level 4, og Palle steg først til lvl 2 et godt stykke inde i spillet. Det betyder måske ikke noget for oplevelsen i selve spillet, men det betyder at du reelt ikke har nogen grund til at stige i level overhovedet. Systemet bliver på mange måder overflødigt.

Samtidigt er systemet indrettet sådan, at de genstande du finder i spillet, bliver tildelt efter din level - så bliver du i level 4, tjener du meget lidt penge på loot, og kan fx. ikke købe huse, heste. enchante, osv.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 02/04-06 20:50 
Præcis, du vil ikke føle dig stærkere eller svagere efterhånden som du fortsætter. Måske bliver det en anelse sværere.

Men lige præcis dette ser jeg som spillets største kvalitet. Spillet handler aldrig om at grinde, men om at spille rollespil. Uanset hvordan du tackler spillet, forsøger spillet at skabe en oplevelse for dig.

At Delux og Palle ikke kom højere op, har to årsager. Delux spillede på laveste sværhedsgrad, og skyndte sig igennem spillets hovedhistorie :). Palle vidste ikke hvordan man steg i level, men det KAN man jo altså bare læse sig til, enten i en manual, eller når spillet konkret fortæller dig det ;)

Oblivion prøver på den måde at eliminere grind, og fokusere på oplevelsen, hvilket jeg bifalder meget.
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 21:07 
Du kan sagtens have et velfungerende rollespil uden grind. Grind er et begreb, der stammer fra online-rollespil, hvor pointen er at blive den højeste level. Singleplayerrollespil indeholder meget sjældent grinding, så det er reelt bare en dårlig undskyldning :)

DeluxScan spillede på laveste sværhedsgrad ja, men efter 18 timers spil, skulle man mene at han havde fået bare lidt mere i sine syv hovedfærdigheder, ikke sandt? Det er jo ikke fordi det tager lang tid at stige i de forskellige skills. Det samme gælder for Palle, hvilket gør at "På den måde specialiserer du dig også i det din klasse er god til." ikke rigtigt kan bruges til noget - for det gør du nemlig ikke :)

Systemet er reelt en unaturlig stopklods, fordi der ifølge designet fx. ikke findes Elven eller Dwarven Armor før du har den rigtige level. Det er en begrænsning, og ikke smart programmering. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
dRxLdRxLSkrevet 02/04-06 21:17 
Herold dit gamle sure brokkehoved, nu skal du ikke begynde at bruge argumenter til at modarbejde at jeg var ved at være lidt glad for spillet ;-)


(og fordi, som Cronoss allerede har været udsat for i en anden tråd, jeg er ved at udvikle mig til en terminologi-nazi: Det du snakker om har noget med designet, og ikke programmeringen at gøre, selvom sidstnævnte selvfølgelig efekturerer designet).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 21:58, rettet 02/04-06 22:01 
Herold>
DeluxScan spillede på laveste sværhedsgrad ja, men efter 18 timers spil, skulle man mene at han havde fået bare lidt mere i sine syv hovedfærdigheder, ikke sandt? Det er jo ikke fordi det tager lang tid at stige i de forskellige skills.

Sandt nok. For det ikke skal være løwn, så crankede jeg sværhedsgraden op til ca 33% og begyndte med en ny figur, en troldmand for at klare Mage Guild Quest. Jeg gennemførte hele Mages Guild og var stadig level 1?
Det har jo nok noget at gøre med, at fjenderne ikke kræver mere end 2-4 angreb, så jeg får ikke brugt f.eks. mine spells så meget, som en der spiller på højere sværhedsgrad. Nu gjorde jeg så heller ikek rigtigt noget for at stige i level, så.. :)
I sidste ende gør det jo ingen forskel, så jeg er glad :)

EDIT: Er der nogen, der er stødt på de famøse bjørne efterhånden? Jeg ledte jo forgæves, og måtte starte med en ny figur for at komme ind i varmen hos Fighters Guild igen.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 02/04-06 22:09 
Husker du at sove en gang imellem deluxe?

Hov, hvad er det med guilds? Kan man kun være medlem af ét guild med hver figur? Skal man spille spillet mange gange for at lave alle sine achievements?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 22:22 
DeluxScan: Hvordan lavede du den troldmand? Tog du bare Mage-templaten, eller lavede du en custom class?

Men ja, level 1 er meget lavt :)

Bjørne er vist i særlige områder, men jeg har først mødt nogen i højere lvl. Måske er det også level bestemt?

dRxL: Du kan sagtens være medlem af flere guilds.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/04-06 22:32 
Så vidt jeg husker, tog jeg bare Mage-klassen og valgte det stjernetegn, der giver meget magicka osv.
Grunden til jeg lavede en ny figur var, at jeg ikke kunne komme ind i fighters guild igen, før jeg kunne give dem 20 bjørneskind. Men bjørne var åbenbart ikke på mit level, så det var umuligt.
Jeg valgte så at lave en Mage, da jeg troede det var vigtigt mht. til quests hos Mages Guild.
Og, ja, jeg sov et par gange.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 02/04-06 22:41 
AI'en i spillet er iøvrigt meget dårligt gearet til at håndtere usynlighed og sneak. I en mørk hule har jeg kunne gå bag ved en vampyr og lave 6x sneak attacks igen og igen.

Usynlighed + Summon i Arenaen er instant win. Modstandere i Arenaen går udelukkende efter dig, og kan de ikke se dig, løber de bare rundt, hvilket giver dit dyr frit slag :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 03/04-06 00:48 
Så er jeg level 19 med XP nok til at stige til level 20. Tør næsten ikke lægge mig til at sove af frygt for, hvor farlig verden bliver, når jeg vågner op, så jeg slukker for i dag og går i seng...
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 03/04-06 08:37 
Seriøst, jeg kan ikke forstå jer :)

Jeg kigger aldrig på mine stats, spiller bare spillet, og ser hvad der sker. Jeg har intet problem med at stige i level, det sker for det meste ca. hver anden time. Det er klart at man ikke stiger så meget, hvis man har lavet en troldmand der ikke bruger ret meget magi. Så får du jo ikke brugt dine major skills.
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 10:20 
Problemstillingen er den samme, hvis du laver en fighter. :P

Og alene det at det kan lade sig gøre, uden at man stiger i level er en klar designfejl (tak, dRxL :P). Især fordi der findes quests, der ikke kan tages før du når en vis level.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 03/04-06 10:31 
Hvordan kan problemstillingen være den samme hvis du er kriger?

Det kan den da kun hvis du kun bruger magi.
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 10:53 
Hvis du laver en kriger, der heller ikke bruger sine major skills... Og det ville du jo heller ikke gøre, hvis det er nøjagtigt samme scenarie som ved magikeren. Mindre slag, mindre brug af armor, mindre brug af Armorer-skillen. Det er nøjagtigt det samme.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 03/04-06 11:07 
Men problemet var jo et andet.
Delux havde lavet en magiker, men fandt så ud af at han hellere ville slå med sværd. Så er det jo klart at han ikke bruger sine major skills.

En person der har lavet en kriger ville jo ikke få dette problem, da han jo ville bruge disse skills.

Og tro mig, det tager ikke lang tid at gå op i skills, jeg stiger altså i level hver anden time uden at tænke over det.
WehnerWehnerSkrevet 03/04-06 11:10 
Jeg har spillet lige under 40 timer mener jeg, og er level 20, så det passer vist meget godt. Har naturligvis også valgt syv skills, jeg bruger. Athletics og Acrobatics er jo en no-brainer her :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/04-06 11:25 
Cronoss>
Delux havde lavet en magiker, men fandt så ud af at han hellere ville slå med sværd. Så er det jo klart at han ikke bruger sine major skills.

Jeg brugte udelukkende magi, f.eks. den der fireball-ting. Men igen, fjenderne dør relativt hurtigt, så det er nok det, der gjorde det.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 03/04-06 11:48 
Hvis jeg ikke bryder mig så meget om de der Oblivion gates, kan jeg så slå sværhedsgraden helt ned mens jeg spiller dem, for lige som at have dem hurtigere overstået, og så køre den højere op når jeg spiller de gode områder for at stige hurtigere?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 11:52 
Cronoss>
Men problemet var jo et andet.
Delux havde lavet en magiker, men fandt så ud af at han hellere ville slå med sværd. Så er det jo klart at han ikke bruger sine major skills.

En person der har lavet en kriger ville jo ikke få dette problem, da han jo ville bruge disse skills.

Og tro mig, det tager ikke lang tid at gå op i skills, jeg stiger altså i level hver anden time uden at tænke over det.


Ja, se DeluxScans svar :) Du har helt misset pointen. Pointen var at SELVOM du har valgt en kriger eller en magiker, så stiger du ikke nødvendigvis, især ikke hvis sværhedsgraden er lavere. En kriger bruger heller ikke sine skills mere end en magiker. Det er noget pjat :)

Du stiger reelt ikke efter de skills du bruger, men efter de skills du har valgt i starten at du vil bruge. Det er på sin vis også en designfejl, da det ikke på nogen måde tager højde for at spilleren måske i stedet vil noget andet. Systemet er slet ikke så åbent og frit, som man ellers kunne tro.

dRxL: Det tror jeg sagtens at du kan :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 03/04-06 13:58 
Ja, self. stiger du kun hvis du bruger dine major skills. Det er ligesom sådan spillet er opbygget.

Det passer altså ikke at man kan undgå at stige i level hvis man bruger disse, så skal man i hvert fald have skruet helt ned for sværhedsgraden.
Jeg spiller på normal, og der er ingen problemer med at stige i level.

Har man problemer med dette, er det enten fordi man har lavet sin figur forkert, eller fordi man ikke kan finde ud af at man skal sove. Begge problemer er tilstedekommet af at man ikke læser på skærmen.
At brokke sig over disse ting er for mig at se meningsløse.
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 14:06 
Hvis to forholdsvis hardcore gamere, kan gå galt af et spil, ved bare at spille det, så synes jeg nu ikke at det nødvendigvis er dem der er noget i vejen med :) Og problemstillingen har slet ikke noget at gøre med at glemme at sove - det er noget du selv har fundet på.

Bare fordi du ikke har problemet, betyder det ikke at det ikke eksisterer, vel? ;)

Problemet som jeg ser det, er at systemet ikke fungerer optimalt. Flere herinde lovpriste selv Morrowind for den "store frihed", og det hæmmer det nye system i den grad.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 03/04-06 14:09 
Hvordan kan man lave sin figur "forkert"...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CronossCronossSkrevet 03/04-06 14:13 
Herold>
Problemet som jeg ser det, er at systemet ikke fungerer optimalt. Flere herinde lovpriste selv Morrowind for den "store frihed", og det hæmmer det nye system i den grad.


Se, så har du jo misforstået noget, for sådan fungerer Morrowind altså også.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/04-06 14:13, rettet 03/04-06 14:15 
Herold>
Du stiger reelt ikke efter de skills du bruger, men efter de skills du har valgt i starten at du vil bruge. Det er på sin vis også en designfejl, da det ikke på nogen måde tager højde for at spilleren måske i stedet vil noget andet. Systemet er slet ikke så åbent og frit, som man ellers kunne tro.

Enig. Man kan jo læse i anmeldelser hvor "naturligt" og "logisk" level-systemet er, men i virkeligheden er det jo lidt klodset, i det alle skills ikke bare er på lige fod og man så udvikler dem man hyppigt bruger.

Når det så er sagt, så er det ikke noget der har irritereret mig indtil videre, måske fordi jeg har valgt lidt af en jack-of-all-trades karakter (dark elf). Men for andre kunne jeg da forestille mig at det ville være ret irriterende, hvis de f.eks. har valgt en warrior og finder ud af, at melee kamp ikke lige er sagen.
(...)
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 14:15 
Cronoss>
Se, så har du jo misforstået noget, for sådan fungerer Morrowind altså også.

Med level scaling og det hele? ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 03/04-06 14:20 
Vi taler jo ikke om level scaling, men om at stige i level.

Det gør man altså på præcis samme måde i Morrowind.
jaesjaesSkrevet 03/04-06 14:21 
dRxL>
Hvis jeg ikke bryder mig så meget om de der Oblivion gates, kan jeg så slå sværhedsgraden helt ned mens jeg spiller dem

Ja.

Synes den første var ganske fed, lidt Diablo-stemning. Det er så den eneste, jeg har spillet endnu, men jeg kan godt lide konceptet. Dog en noget tom verden sammenlignet med Cyrodiil.
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 14:22 
Fox McCloud>
Når det så er sagt, så er det ikke noget der har irritereret mig indtil videre, måske fordi jeg har valgt lidt af en jack-of-all-trades karakter (dark elf). Men for andre kunne jeg da forestille mig at det ville være ret irriterende, hvis de f.eks. har valgt en warrior og finder ud af, at melee kamp ikke lige er sagen.

Jeg vil heller ikke sige det irriterer mig - det er bare meget tydeligt en begræsning i selve spillet. Jeg kunne godt lide fornemmelsen af at jeg udviklede mig i forhold til resten af verden. Alle banditter skal ikke bare rende rundt i Daedric Armor, fordi jeg gør det. Det er unaturligt. Friheden bliver hæmmet af at du ikke bare som level 1 kan bryde ind et sted, og ved et tilfælde finde noget udstyr, der er bedre end det du burde have. Det var charmen ved Morrowind.

Det kan godt være at det sidste levelhop sker ved level 20, som jeg har set flere skrive om herinde, men samtidigt har jeg nået min egen begræsning her. Jeg kan ikke give mere i skade, og jeg kan ikke få mere i Magicka, end jeg har nu. Jeg kan derfor ikke hæve mig over mine modstandere på nogen måde, så spillets sidste 30 levels betyder ikke det store overhovedet. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WehnerWehnerSkrevet 03/04-06 14:27 
Nu ved vi jo, at du spiller pen'n'paper-rollespil også, Herold. Din master tilpasser alt andet lige verdenen på samme måde der.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 14:35 
Cronoss: Nej, scalingen har jeg nævnt som et issue lige fra starten af. :)

Wehner: Ja, men lidt mere dynamisk end i Oblivion. :) Det er jo ikke _hele_ verden der skifter efter ens level, som tilfældet er i Oblivion. Jeg har ikke mødt nogen low-lvl bandits som jeg kunne pwn'e efter level 20. Tilgengæld er der gået inflation i Ebony og Daedric weapons. Det er allemands eje nu. :(

Jeg ledte iøvrigt efter den tråd i går, men kunne ikke finde den :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 03/04-06 16:00 
Se Herold, nu VIL du jo bare diskutere med mig :)
Vi snakkede helt tydeligt om problemer med at stige i level før, da jeg så modbeviser dine argumenter, begynder du at snakke om noget helt andet.

Level-scaling er noget meget individuelt. Nogle hader det, andre, som mig, elsker det.
Det fjerner totalt level-grind og andet ligegyldigt, og lægger istedet fokus på gameplay og historie. Personligt finder jeg det genialt.
PapandPapandSkrevet 03/04-06 16:11 
RJK>
Hvordan kan man lave sin figur "forkert"...?

Kort sagt: Hvis du kun vil slå med et sværd, så er det dumt ikke at have "blade" som majorskill. Eller at lave en magiker der ikke bruger magi.

Så er ens figur vel "forkert" i forhold til den måde man spiller på, og man vil i princippet aldrig stige i level.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
CronossCronossSkrevet 03/04-06 16:14 
Men det som alle glemmer er, at man jo sagtens kan være god med sværd, selvom man er magiker. For at stige i level skal man self. bruge sine major skills, men det forhindrer jo ikke folk at at blive master i alt det andet.

Jeg er eksempelvis ekstremt god til at reparere ting, selvom det er en minor skill. Så de folk der siger at man kan låse sig fast, har altså ikke helt undersøgt systemet, som altså ER totalt lig Morrowind - som OGSÅ til en vis grad lavede Level Scaling, godt nok.
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 16:14 
Hvor modbeviste du det? :) Det må jeg have overset.

Du har stadig ikke forholdt dig til de problemstillinger, som level-scalingen medfører i Oblivion. :) Det er da et klart problem - sværhedsgrad eller ej - at du kan gennemføre spillet som level 4. Det har intet med grind at gøre. At du så vælger at ignorere det, betyder ikke at det findes :) Det viser bare at det reelt ikke fungerer optimalt. Det er smart nok at binde levelsystemet til ens skills, men det fanger samtidigt også spilleren i en rolle, han måske ikke vil være i. Og sker det, så falder det til jorden. Spillet skal jo forestille at være ih og åh så åbent, men det er det ikke. Jeg synes stadig det er et fantastisk godt spil, men jeg er ikke blind over for mangler i spilmekanikken eller den såkaldte Radiant AI.

En tyv, der sneaker meget, vil hurtigt få problemer op over ørerne, da hans sneak-skill vil holde hans level kunstigt oppe, i forhold til hans offensive færdigheder. Han spiller sin rolle, for at undgå kamp, men når monstrene til sidste render rundt i Daedric Armor med tilhørende mejetærsker, så mærker han systemets ubalance på den hårde måde, fordi han knapt nok kan ridse lakken på modstanderne med sin tandstikker... Det samme gælder magen, der bruger mere tid på alchemy, restoration, illusion og alteration. Han vil slet ikke få stopping power nok til at kunne håndtere resten af spillet, der vælter ned over ham, netop på grund af det kunstige scaling-system.

Lad mig gætte, du spiller en fighter-variant? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
CronossCronossSkrevet 03/04-06 16:21 
Nu ER Oblivion jo et kampspil, og der er vist ingen der har påstået at det var specielt smart at lave en figur der ikke kunne slås på den ene eller anden måde. Oblivion er et rollespil, der handler om at gå ned i grotter, slagte monstrer og finde nye våben.

Og igen, igen, igen vælger du at se bort fra, at Delux spillede på noget nær nemmeste sværhedsgrad, hvor der absolut ingen udfordring er. Jeg kunne godt nok ikke klare spillet på level 4.
Der er et meget, meget stort spring fra standard sværhedsgrad, og så til blot at sætte den lidt ned. Spillet bliver simpelthen markant nemmere.
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 16:26 
Men så er der jo ikke meget "figur at spille i det". Det kan gøres ved at tæske monstre, og så er vi ovre i grind-banen, hvis du insisterer på at bruge det. Hack & Slash med et formål.

Og nej, jeg ser ikke bort fra at det var på nemmeste sværhedsgrad. Men 18 timers spil... og level fire. Kan du se hvor det går galt? Systemet tager ikke højde for sværhedsgraden, og deri ligger der en begrænsning. Det er fint nok at bruge historien som argument for at det er ligegyldigt, men hvis det var så ligegyldigt, hvorfor så have det med? Det er nemlig ikke spor ligegyldigt. Det er en vigtig del af spillet, og bruges sågar til at åbne for en masse af indholdet. :)

Der ligger selvfølgelig også et problem i at lade folk skrue ned for sværhedsgraden, og så powerlvl'e deres figur på den måde, men så skulle systemet have været anderledes.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/04-06 16:54, rettet 03/04-06 17:03 
Herold>
Og nej, jeg ser ikke bort fra at det var på nemmeste sværhedsgrad. Men 18 timers spil...

18 timer, indtil jeg klarede main quest. I alt spillede jeg med den figur ca. 45-50 timer, og blev aldrig højere end lvl 5. Og ja, jeg sov og loadede ikke hele tiden oldgamle spil.
For mig gør det hele ikke det store, men når jeg skal dræbe bjørne, der først kommer i lvl 20 for at kunne gennemføre fighters guild, så er det lidt problematisk :)

Anyway, jeg morede mig og tilbragte en *masse* tid med spillet, så jeg deler ikke Herolds mening i lige så høj grad, om end jeg sagtens kan se, hvad han mener - og også er enig i kritikpunkterne :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CronossCronossSkrevet 03/04-06 16:57 
Seriøst, jeg fandt altså masser af bjørne på level 2. De var på vejen ned mod Kvatch
HeroldHeroldSkrevet 03/04-06 17:02 
Jeg tror ikke jeg så nogen før level 18 :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 03/04-06 17:02 
Virkelig? Jeg ledte og ledte i forbindelse med de andre quests, men så aldrig en - og har aldrig set en.
Var de meget svære at finde, eller..?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
CronossCronossSkrevet 03/04-06 17:06 
Altså de åd min hest, så det var mest dem der fandt mig. Men der var sateme mange af dem.
BeanoBeanoSkrevet 03/04-06 17:09, rettet 03/04-06 17:09 
Black Bear skulle dukke op efter level 9 og Brown Bear efter level 16 i beast lairs.
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig