X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Yuji Naka på vej væk fra SEGA?


Svar
Michael_Michael_Skrevet 22/03-06 09:35 
Han er ved at lægge sidste hånd på Sonic 2006 (Xbox360).
Bliver det hans svanesang?


Bemærk! Rygte som hverken er be- eller afkræftet.

Yuji
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-06 10:01 
Manden har IMO stået bag nogle helt fantastiske spil. Men med den gang skidt han har leveret her på det sidste vil det ikke være det største tab hvis han totalt forlader spilbranchen.

Det jeg altid har været facineret af ved Sonic Teams spil var deres A-Life systemer, der hjalp med at give spillene sindsygt meget replay value. Det sidste jeg har spillet med den slags var Sonic Adventure 2.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Michael_Michael_Skrevet 22/03-06 10:05 
Jeg tror ikke han forlader spilbranchen. Nok nærmere noget med at starte sit eget firma.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/03-06 10:53 
Jaja. Nu var det bare mere for at understrege at jeg personligt er ligeglad. Han kommer nok alligevel aldrig til at lave top titler mere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Michael_Michael_Skrevet 22/03-06 11:06 
Det er vel også ganske naturligt. Han følger egentlig bare samme vej som Tetsuya Mizuguchi og Naoto Ohshima.

Så er der blot Yu Suzuki tilbage;)

Bortset fra det, er der en ganske stor risiko for at Nakas farvel (stadig ubekræftet) uigenkaldeligt lukker døren for at Sega igen skulle gå ind på konsol-markedet.
Yuji Naka har altid været en af de størst fortalere for netop at have egen hardware, og har gang på gang sagt at det er en vigtig integreret del af helheden.
Alf81Alf81Skrevet 22/03-06 11:19 
Hvis han forlader firmaet, for derpå at stifte et nyt, vil det da høre ind under glædelige nyheder (tror jeg). Det er jo' ikke nogen hemmelighed, at SEGA er blevet til noget helt andet, end hvad det startede med at være. Og det kan sagtens være at omtalte, med tiden, ikke har nær så meget at sige længere. Så hvis han mener, at han ikke er helt tømt for idéer, vil det da være en god ting at rykke videre mod nye projekter.
Ting om dét og pis.
Alf81Alf81Skrevet 22/03-06 11:27, rettet 22/03-06 11:44 
Apropos, hvis man læser rapporten fra SEGA/Sammy fusionens pressekonference, indgår det flere steder, at flere af de gamle SEGA-head's, gerne så nogle af deres tidlige idéer genoptaget eller udførte. Og ville dermed heller ikke afslå, at det var konsolrelateret.
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 27/03-06 13:00 
Alf81>
Og det kan sagtens være at omtalte, med tiden, ikke har nær så meget at sige længere.

Det tror jeg han har. Han er "President of Sonic Team" med alt hvad det nu indebærer, og præger stadig en del af de yngre medarbejdere i høj grad.

Sega kunne selvfølgelig sagtens køre Sonic-franchisen videre uden ham, og en stor del af det styres vel efterhånden også af Takashi Iizuka, Kazuyuki Hoshino og Yuji Uekawa.
Alf81Alf81Skrevet 27/03-06 13:36 
Det kan bare være svært at tro, at ledelsen i SonicTeam på egen hånd, vælger at ville køre i de samme gamle franchises, år efter år... Jeg tror udentvivl SonicTeam har fået mindre bevægelsesfrihed, og det vil selvfølgelig også smitte af på præssi.
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 27/03-06 16:34 
Det der bekymrer mig lidt er netop hvis de viger for meget fra det der gjorde de gamle franchises til noget exceptionelt.

F.eks har Yuji Naka jo senest været involveret i mindre interessante projekter som Sega Superstars og noget EyeToy-udvikling, mens Sonic nu, af andre, er blevet "opgraderet" til det nye rå look og koncept.

Tror også det er svært at have en officiel maskot uden samtidig at være hardware-udvikler.

Men ja, du kan meget vel have ret i at det ikke er gavnligt for Yuji Naka at blive efter fusionen, og at det måske endda kan blive gavnligt for branchen som sådan, hvis han starter noget op selv.

Jeg er bare ikke glad for tanken, at ingen af de oprindelige Sonic-udviklere er med på sidelinien ved fremtidige Sonic udgivelser.

Man kan jo hvad der skete med Zelda-franchisen efter Miyamoto blev opgraderet til Executive Producer;)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig