X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alternativ til formattering?


Svar
JloweJloweSkrevet 19/03-06 18:10 
Min Win XP har efterhånden fået nogen småskavanker. Jeg kan ikke få lov til at installere Adope, Itunes tager 6(!!) minutter op at opstarte, og i tilføj/fjern programmer er der mange programmer som jeg ikke kan afinstallerer.
Jeg kører fast flg. programmer som jeg tjekker pc'eren med:
Spybot
AdAware
AVG virus
Iolo System Mechanic

Er der ikke andre programmer, som kan rydde op i min maskine, eller er jeg bare nød til at formattere skidtet, som jeg absolut hader?
Håber I har nogen gode alternative forslag?
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
WehnerWehnerSkrevet 19/03-06 18:18 
En XP reparation hjalp mig med flere problemer engang. Du kan læse denne tråd:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=17438#203104
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 19/03-06 19:06 
Formatering er klamt, hvis det ikke lige var for opfindelsen af image-programmer, så man kan genskabe styresystemet samt alle installerede programmer, på det tidspunkt, man laver imaget. Derefter kan man genskabe harddisken på typisk en halv times tid, uden at røre en finger.

Det hjælper ikke konkret i dette tilfælde, men måske burde du overveje at formatere nu, og derefter lave et image af din harddisk til brug i fremtiden :)

Jeg har kun prøvet Partition Magic, som koster ca. 500 kr., men det gratis DriveImage ser ud til at kunne klare jobbet også:
http://www.runtime.org/dixml.htm
QQSkrevet 19/03-06 19:17 
Jeg forstår ikke hvad der er så forkert ved formatering... Jeg ser intet alternativ, elsker det! ;P
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
IqonIqonSkrevet 19/03-06 19:38 
Et andet godt alternativ: Køb en Mac :P
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 19/03-06 20:16, rettet 19/03-06 20:18 
Du kunne evt. prøve: Start > Alle Programmer > Tilbehør > systemværktøjer > systemgendannelse, inden du formaterer. Måske er der stadig et restore punkt fra den gang, hvor din maskine virkede ordentligt...

Men bort set fra, at det altid medfører et par dages super kedeligt arbejde, så elsker jeg nu også en formatering i ny og næ.

PS: En Mac er i øvrigt ikke løsningen - OS X fucker også op af og til (Ja, jeg bruger både PC og Mac).
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
JloweJloweSkrevet 19/03-06 20:58 
Tak for forslagene. Sidst min pc virkede helt ordentligt er desværre 6-7 måneder siden - det er blot blevet værre og værre. En formattering er møgtræls, specielt fordi man også skal have brændt hele sin iTunes samling, billeder, dokumenter osv. 2 dages arbejde passer nok meget godt...
Jeg prøver lige at læse om den Windows repair.
Du vil gerne være med i hulen, ikk' Mulle?
QQSkrevet 19/03-06 21:02 
Brænde? Du har ikke mulighed for midlertidigt at bruge en anden computer/harddisk til backup?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
RuneSPRuneSPSkrevet 19/03-06 21:04 
Kan heller ikke se hvad der er så irriterende ved at formatere med mindre man, som dig :p, ikke har flere harddiske/partioner så man bare kan nøjes med at formatere den disk hvor Windows ligger på...
jaesjaesSkrevet 20/03-06 00:37 
I er underlige - det er da alt andet lige spild af tid at installere windows + dusinvis af programmer, specielt når noget så smukt som image-programmer er tilgængelige ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/03-06 10:21 
En formattering føles bare 'renere' :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/03-06 13:49 
Ja, specielt hvis man tager sig selv i nakken og undlader at installere alle de tonsvis af små dumme programmer, man alligevel aldrig bruger til en dyt :)
AV Intelligent Terminal
RuneSPRuneSPSkrevet 21/03-06 15:07 
hvordan laver man sådan et image ved brug af partition magic :)?
jaesjaesSkrevet 21/03-06 15:31 
Det er lang tid siden, og også to-tre versioner tilbage, jeg sidst brugte det, så jeg kan desværre ikke hjælpe så meget. Mener de nye versioner er forholdsvis selvforklarende, men kan ikke love noget :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig