X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vurdering af DC samling


Svar
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 19/03-06 13:59, rettet 19/03-06 14:03 
Tiden er kommet, hvor min DC blot står og samler støv. Jeg er begyndt at overveje om den skal gå samme vej som min Saturn, og blive solgt til en, der kan have mere glæde af den, og jeg har i den anledning fået lov til at oprette et vurderingsemne.

Det drejer sig om nedenstående; En US sort Sports Edition Dreamcast. Den er chippet af undertegnede, og æder alt hvad man stopper i den. Original sort Sports Edition controller medfølger, samt en i almindelig "DC-grå".

Desuden medfølger de to lyspistoler på billedet, de to VMU (som jeg formentligt kan finde indpakningen til), to controller forlængerkabler og en mus.

Af medfølgende ting som ikke er på billedet er et keyboard, en step-down converter, et strømkabel og et RGB-kabel. Jeg mener desuden at have endnu en grå controller (således at der i alt er 3) men dette skal jeg lige tjekke op på før jeg kan være 100% sikker.

Vurdering af DC samling

Nedenstående PAL spil medfølger. Project Justice har ingen manual til, og der er overfladiske ridser på nogle af de fantastiske PAL covers, og på et enkelt eller to af dem er en af "hængslerne" knækket. De virker dog alle perfekt.

- Project Justice
- Crazy Taxi
- ChuChu Rocket
- Bangai-O
- Maken-X
- Q3 Arena
- Sonic Adventure
- Worms World Party
- Virtua Tennis
- Confidential Mission

Vurdering af DC samling

De næste spil i rækken er følgende

- Shenmue
- Soul Calibur
- House of the Dead 2
- Psychic Force 2012
- Expendable
- World Series Baseball 2K1

Deres stand er som fremgående af billedet, bortset fra at Expendable og PF2012 har lidt flere overfladiske ridser end man kan se. Desuden er jeg notorisk berygtet for ikke at gide spille sportsspil, og World Series Baseball 2K1 er derfor uåbnet (fulgte med da jeg købte selve maskinen).

Vurdering af DC samling

Herefter er det

- Toukon Retsuden
- Street Fighter Third Strike
- Virtual On
- Power Stone 2

Power Stone 2 coveret er lidt medtaget, ikke af ridser, men af et slag det har fået under forsendelse (knækket "hængsel", de der plastic-dimser der fastholder CD'en mangler). Selve CD'en er dog fri for ridser, og de tre andre spil er i rigtig god stand og alle med spinecard.

Vurdering af DC samling

Til sidst er der de spil, der gør at jeg fælder en tåre når jeg overvejer at skille mig af med maskinen.

- Zero Gunner 2
- Fatal Fury: Mark of the Wolves
- Guilty Gear X
- King of Fighters Dream Match 99

Jap spillene på nær ZG2 har spinecard med, og det man ser øverst til venstre i billedet er registreringskortet til Fatal Fury. De er desuden alle fire i rigtig god stand.

Vurdering af DC samling
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/03-06 12:43 
Kom frisk drenge, hold jer ikke tilbage
CronossCronossSkrevet 20/03-06 14:24 
Jeg vil meget gerne købe den, men jeg aner ærlig talt ikke hvad sådan en fætter er værd nu til dags.
Hvad havde du selv tænkt dig at du skulle have for den?
dRxLdRxLSkrevet 20/03-06 14:49 
Som du nok kan huske havde jeg et lignende spørgsmål for ikke så længe siden, uden at jeg dog havde gået nær så langt som til at fotografere alle covers ;-).

Der kom lidt forskellige kommentarer og tilbud om at plukke enkelttitler ud af samlingen, men ikke så vidt jeg husker et eksakt tal.

Det endte med er at jeg når jeg er helt klar vil sætte den til salg på e-bay, med et "reserve" som jeg ikke vil være ked af af at se den gå til. Jeg har ikke travlt og for mig er pengene det vigtigste ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ElgenElgenSkrevet 20/03-06 15:24 
Kender ikke noget til hvor 'sjældne' spillene er da jeg kender zip til DC (men jeg vil gerne eje en }:-) ). Men har da set samlinger af samme størrelse (lige så meget udstyr og lige så mange originale spil) gå til ca. £40-£50 + plus forsendelse (men også mere/mindre) på eBay.
Er det meget under/over hvad du regnede med at få?

Hvis vi taler det prisleje, kunne jeg klart være interesseret }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 20/03-06 15:33 
Samlingen er selvfølgelig væsentligt mere værd end 500 kroner. Og hold bud og købsforslag væk fra denne tråd.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 20/03-06 16:00 
Hvad med bud på hvor meget det er værd - det er vel i orden? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ElgenElgenSkrevet 20/03-06 16:00, rettet 20/03-06 16:02 
k, var ikke lige klar over at det var selvfølgeligt; skal nok holde mig væk en anden gang, der }:-)
(tror bare jeg prøver at finde mig en DC på eBay.co.uk i stedet for i DK, så }:-) )
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Michael_Michael_Skrevet 20/03-06 16:24 
Troede dæleme lige det vare en sort R7 Dreamcast du havde...;)

Som vist vil jeg sige omkring kr. 2.000.-
Selve maskinen er nok en kr. 500.- værd og alene ZG2 får du ikke på nettet for under kr. 400.- (tror jeg).

Jeg ville starte på kr. 2.000.- men håbe på mere, og DC markedet ser faktisk ikke helt skidt ud disse dage.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 20/03-06 17:41 
Det er desværre ikke en R7, nej ;)

Men jeg takker i første omgang for de forskellige inputs jeg har fået. Såfremt der er flere, er de naturligvis meget velkomne.
Michael_Michael_Skrevet 20/03-06 19:49 
Selv tak. Det er en helt i orden samling du har der.
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/03-06 10:35 
Mange tak. Jeg må også indrømme, at min lyst til at sælge er lidt mindre nu hvor jeg har haft det hele fremme igen :)
Michael_Michael_Skrevet 21/03-06 11:21 
Det var mit næste punkt. Hvis det ikke decideret er af økonomiske hensyn, så lad dog for guds skyld være med at gøre det.
MadsMadsSkrevet 21/03-06 11:50 
Hvis den bare står og samler støv, så sælg den dog. Giv glæden ved at have disse spil videre, til en der vil værdsætte og bruge dem. Det er fjollet at blive sentimentalt anlagt over en DC og nogle spil, fordi du har fundet den frem for første gang i hvem ved hvor lang tid.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 21/03-06 12:14, rettet 21/03-06 12:16 
Jeg husker tydeligt den tråd du lavede for noget tid siden, så jeg forventer ikke, at du vil kunne forstå det ;)

Men spøg til side, så er der naturligvis heller ikke kun tale om en sentimentalværdi. Dét ville være lidt fjollet, ja. Det er trods alt kun et stykke elektronik. Der vil nok under alle omstændigheder blive tyndet ud i samlingen, men ved at sidde og spille igen er jeg blevet enig med mig selv om, at der er et par spil, der stadig morer mig nok til at jeg vil beholde dem.
Michael_Michael_Skrevet 21/03-06 13:49 
Mads>
Hvis den bare står og samler støv, så sælg den dog. Giv glæden ved at have disse spil videre, til en der vil værdsætte og bruge dem. Det er fjollet at blive sentimentalt anlagt over en DC og nogle spil, fordi du har fundet den frem for første gang i hvem ved hvor lang tid.

Det synes jeg egentlig ikke er rigtigt. Jeg sidestiller gerne konsoller eller spil til samme med bøger, og dem sælger jeg da ikke selv om en del af dem samler en god mængde støv.
Det har ikke nødvendigvis noget med sentimentalitet at gøre, men nærmere ønsket om at beholde noget, man én gang har haft en god oplevelse med.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig