X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsoltræf P:R 6.1


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 19/03-06 12:18 
Så afholder Play:Right omsider årets første konsoltræf. Det foregår den 28-30. april og igen i Århus. Kort sagt, sidste weekend i April vil blive et sandt mekka for konsolelskere i enhver afskygning.

Yderligere information kan findes i nedstående link, hvorfra tilmelding til arrangementet også skal ske. Når et maksimum af deltagere er nået, lukker vi for tilmeldingerne af hensyn til ... Se hele indlægget


Se arrangementet...
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
HankyHankySkrevet 30/04-06 13:04, rettet 30/04-06 21:53 
Tak for et hyggeligt træf :)

Der var igen stor interesse for musik-spil, især Guitar Hero var et stort hit. Egentlig et meget sjovt spil.

Der ud over, var det jo altid rart, at høre Kristensens sprøde kvalitetsstemme, udfolde sig i Sing Stars - top dollar grineflip jeg fik der. Core og Cronoss gav den også rimeligt med gas, da de lørdag aften skulle gå til den :D

En PES turnering blev det også til, men om Cronoss forsvarede sin sidste træf-titel ved jeg ikke - hvad blev resultaterne?

Også hyggeligt, at møde mange af de nye hoveder, man kun har skrevet og set aktiv herinde på forummet. Jeg har nok nogle billeder klar lidt senere, jeg gerne skal uploade.

Keywords: Guitar Hero, Kingdom Hearts 2 / spoiler, bæver ding, Harske Hubbi, Jubbi.


Edit: Jeg kan se, at jeg mangler en Resident Evil 3-skive i min taske. Hvis nogen har lånt spillet, eller er kommet til at ligge det i deres PlayStations, da de pakkede sammen, ville jeg blive lykkelig for at vide det :)

Edit 2: Samme dur, med en af mine PSOne Dual Shock Controllere.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
solid snakesolid snakeSkrevet 30/04-06 13:16, rettet 30/04-06 16:26 
Jeg kan se der også er nogen der har lånt mit Playstation 2 scart kabel jeg havde det sidst om lørdagen, jeg ved jeg ikke har lånt det ud.. Så der er en som har lånt det uden at spørger om lov...
Så mangler jeg også mit super Nintendo Scart stik... Det havde jeg også sidst om lørdagen, hvor der igen er en som ikke har spurgt om lov til at låne det...

Det er jeg virkelig sur over da jeg ikke kan spille på min Super Nitendo uden den......
Så jeg håber at det dukker op eller er dukket op, så betaler jeg gerne for at få den tilbage...
Jeg ved jeg også har glemt en forlængerledning i grå..
Med en trestiksdåse..
Håber nogen kan hjælpe til opklaring af det her..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 30/04-06 13:17 
Bortset fra det var det et kanon træf
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 30/04-06 14:06 
Grundlæggende et fint træf, som de jo altid er, men jeg har desværre lidt malurt til bægeret.

For mig har det taget overhånd med musikspillene. Hele dagen i går var et langt infernalsk spektakel med to Guitar Hero kørende stort set konstant og i ny og næ tilsat Donkey Konga samt Singstar. Flere deltagere skruede alt for højt op uden omtanke for resten af rummet - og blev endda sure, når der blev skruet ned. Vi, der primært spillede ikke-musik, kunne knap høre lyden i de 'normale' spil, vi sad med.

Jeg mener naturligvis ikke at musikspil skal fjernes fra træf - tværtimod. De er både sociale og sjove, og jeg var selv glad for lige at prøve Guitar Hero (selvom jeg foretrækker min bas any day). Men der må kunne gøres et-eller-andet. Optimalt set to rum - et til musik og et til resten. Sådan foregik det i øvrigt til det første træf, jeg var med til (også på Jellebakkenskolen).

Som det foregik, var jeg i hvert fald fuldstændig kvæstet i hovedet, da vi forlod træffet engang mellem 01 og 02, hvilket var et par timer tidligere, end Aalborg-gruppen plejer. Var det kun os, der oplevede støjen som overdrevet?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CoreCoreSkrevet 30/04-06 14:28 
Ja...og nej. Der gik 5-7 timer i streg efter at Guitar Hero-duoen rykkede over til langbordet lørdag nat, hvor man ikke kunne høre andet end det uanset hvor man var i rummet. Men det var efter i var smuttet, før det var alle vist lige gode om det, jeg kan huske råbende Halo-dialoger der blev ført fra hver af bordets ender.

Supertræf, jeg havde det sjovt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 30/04-06 15:40 
Hanky>
En PES turnering blev det også til, men om Cronoss forsvarede sin sidste træf-titel ved jeg ikke - hvad blev resultaterne?

Cronoss tabte 2-1 til Kristensen i finalen, hvor Cronoss fik et rødt kort og Kristensen to tynde straffespark. Jeg mener stadig jeg er den moralske vinder af turneringen :P
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
SumezSumezSkrevet 30/04-06 15:58 
Wehner>
For mig har det taget overhånd med musikspillene. Hele dagen i går var et langt infernalsk spektakel med to Guitar Hero kørende stort set konstant og i ny og næ tilsat Donkey Konga samt Singstar. Flere deltagere skruede alt for højt op uden omtanke for resten af rummet - og blev endda sure, når der blev skruet ned. Vi, der primært spillede ikke-musik, kunne knap høre lyden i de 'normale' spil, vi sad med.

Jeg kunne også klage over at der sad folk og brugte fire skærme på et eller andet dødssygt Xbox-spil, så der ikke var plads til at spille flere eksotiske, originale og sjove spil, men der skal sguda være plads til alle. Spørger du mig, burde "partyspil" klart have første prioritet, da de er langt mere sociale, og kan optage mange flere mennesker, inklusive tilskuere, og man sjældent har mulighed for at have samme glæde af dem derhjemme. Du mener så noget andet, men i stedet for at vræle over det, burde man hellere acceptere alsidigheden til træffen.
Det er et faktum at spil som Guitar Hero, Donkey Konga, Gitaroo Man og fremfor alt Buzz, er umulige at spille, hvis man ikke kan høre musikken ordenligt, uden forstyrrelser fra andet musik i rummet. Så når der er flere af disse spil i gang, bliver man nødt til at skrue højere op for at kunne høre sine egne spil.
Når man så spiller et spil, hvor de eneste lyde kommer fra motorer og pistolskud, må man respektere at lydstyrken måske ikke er så vigtig i disse. Vil man have stemning og indlevelse, skal man nok ikke vælge et træf, hvor 15 spil kører samtidig i det samme rum.

Det er en fin idé med to rum, HVIS det kan lade sig gøre, men at placere alle musikspillene i samme rum er en afsindigt dårlig idé, da de viil forstyrre hinanden. Så hellere fordele dem i hver deres rum, så man formindsker støjhelvedet. Jeg vil umiddelbart skyde på at lyden fra Guitar Hero var mere irriterende for de andre, der også spillede Guitar Hero end for dem, der spillede Halo (udover at jeg var ved at få spat af elendige rocksange, men det må man jo leve med).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
TLTLSkrevet 30/04-06 17:00 
Jeg er enig i at der var meget larm til træffet, og det er da også umuligt at der skal være stille og det ville da også være kedeligt uden lyd. Når man spiller Guitar Hero, eller Donkey Konga, er det nødvendigt at man kan høre musikken, ellers giver spillet ikke ret meget mening og man står bare og trykker lidt tilfældigt på knapperne/klapper tilfældigt... Og Guitar Hero fik også mine Kongas til automatisk at klappe heletiden, så det var umuligt at spille.

Jeg foreslår at der bliver lavet et rum hvor max. 2 musik-spil bliver stillet op, og så kan blive udskiftet efter behov. Buzz kan godt spilles i det store rum, hvis der ikke er andre musik-spil igang på samme tid, og der kan evt. også stå et ikke-musik-spil inde i musik-rummet.. For at mindske lyden lidt ekstra, kan folk medbringe hovedtelefoner til de lidt mere "private" spil og slukke lyden fra højtalerne i TV'et. Som der vist blev gjordt i HALO :-)

Ellers var det rart at være til træf igen og rart at der er samme stemning som der altid plejer at være. Men ikke så rart at tabe 6-0 i PES 5, det har jeg aldrig prøvet før i noget fodboldspil... Bruger aldrig England igen -.- Og så må folk sku lige øve sig lidt i Micromashines og Buzz, så man kan få noget modstand ;-)
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 30/04-06 17:33 
Sumez>
Det er et faktum at spil som Guitar Hero, Donkey Konga, Gitaroo Man og fremfor alt Buzz, er umulige at spille, hvis man ikke kan høre musikken ordenligt, uden forstyrrelser fra andet musik i rummet.

Enig, i stort set hele posten MEN, lørdag nat var det ALT for højt. I kunne høre hvad i spillede, men da jeg stod ved siden af Iqon der prøvede at spille samme spil, var det kun jeres spil man kunne høre. Derudover stod i begge to 1-1½ meter fra bordet, med lyden på max, mens dem der rent faktisk sad ved bordet (eks. 360'eren lige overfor) faktisk havde højtaleren lige i bæret.

Jeg er også ret sikker på at højtaleren i TV'et stod af, lyden blev i hvert fald meget utilregnelig bagefter.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KeenKeenSkrevet 30/04-06 17:36, rettet 30/04-06 17:41 
Selvfølgelig skal spil som Guitar Hero, Buzz og så videre, have retten til at være dem der høres mest, det jo som sagt er umuligt at spille disse spil uden lyd, men når det er sagt synes jeg at ikke det var nødvendigt at have 2x Guitar Hero kørene på samme tid, da det bla. endte med at lyden blev højere og højere for at kunne overdøve hinanden, så man kunne spille optimalt, hvilket ødelagde stemningen i lokalet en smule....

PES cuppen fyldte igen for meget, fire af de bedste og største tv'er skulle jo åbentbart bruges, kunne man ikke state sådan en cup lidt før og så nøjes med 2 tv'er?!
desuden tror jeg stort set ikke at jeg så andet en PES på fladskerms tv'et, burde det ikke være reserveret til flotte spil, så man kunne få mulighed for at se hvor flot et spil kan blive med High-Definition og så videre?

Men alt i alt er jeg tilfreds med træffet, ud over at ovnen gik i stykker så var jeg glad og jeg fik prøvet stort set alt det jeg havde sat mig for at prøve, vi fandt endda på et ord for 'ufatteligt held' i Buzz :P

Højdepunktet var da Rasmus kom forbi med DC versionen af Soul-Reaver :)

Tak for endnu et glimrene træf der endnu engang syntes for kort...
SumezSumezSkrevet 30/04-06 17:40 
Core>
Enig, i stort set hele posten MEN, lørdag nat var det ALT for højt. I kunne høre hvad i spillede, men da jeg stod ved siden af Iqon der prøvede at spille samme spil, var det kun jeres spil man kunne høre. Derudover stod i begge to 1-1½ meter fra bordet, med lyden på max, mens dem der rent faktisk sad ved bordet (eks. 360'eren lige overfor) faktisk havde højtaleren lige i bæret.

Enig, jeg syntes også lyden var for høj. Men det er svært lige at justere lyden, mens man står og spiller, så det var rart at Tazor kom og skruede ned. Flere andre gange, måtte vi dog stå og spille "i blinde", eller rykke helt tæt på TV'et, da man næsten ikke kunne høre musikken. Synes også lydstyrken i Guitar Hero svinger underligt. Den sidste omgang vi spillede, havde vi skruet meget op, så menuen osv. larmede meget, mens sangene faktisk ikke var så høje.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 30/04-06 17:53 
Hvliket det ikke burde gøre. Det var det jeg mente med at TV'et lød underligt bagefter. For det hændte at lyden kickede ekstra ind mit i et nummer lige pludselig ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 30/04-06 17:55 
I og med, jeg ikke har været med til træf (endnu), skal jeg nok lade være med at blande mig alt for meget. Men set udefra virker det som om, at spiltyperne godt kan skemalægges en smule, uden at det vil gå udover underholdningen eller spontaniteten af den grund.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-06 18:05 
Billeder? Videooptagelse?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KeenKeenSkrevet 30/04-06 18:08 
Mika-L tog lidt over 300 billeder i løbet af træffet :)
TLTLSkrevet 30/04-06 18:17 
Jeg tog også et par stykker, men tror de kan presses ind i en sammenhæng et andet sted end på min egen billede-side, da der ikke lige er så mange. Argh, skulle have taget nogle flere..
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 30/04-06 18:31 
I øvrigt vil jeg lige smide credit til KTC for at have Steel Batalion med, det var da en imponerende skabning. Den havde jeg ikke set før.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 30/04-06 18:34 
Core>
Enig, i stort set hele posten MEN, lørdag nat var det ALT for højt. I kunne høre hvad i spillede, men da jeg stod ved siden af Iqon der prøvede at spille samme spil, var det kun jeres spil man kunne høre. Derudover stod i begge to 1-1½ meter fra bordet, med lyden på max, mens dem der rent faktisk sad ved bordet (eks. 360'eren lige overfor) faktisk havde højtaleren lige i bæret.

Jeg er også ret sikker på at højtaleren i TV'et stod af, lyden blev i hvert fald meget utilregnelig bagefter.

Jeg er enig i at lyden på et tidspunkt var alt for høj lørdag nat - også derfor jeg til sidst droppede at spille Guitar Hero på det andet fjernsyn. Det er vel sådan set også fair nok, at der kun kører én version af et så larmende spil, men derfor skal der ikke skrues så højt op, som der var på et tidspunkt i løbet af aftenen/natten, hvor jeg da tog mig selv i at tænke, at det var lige til at få hovedpine af. Donkey Konga var heller ikke helt nemt at spille med lyden fra Guitar Hero rungende gennem hele lokalet konstant. Umiddelbart burde det være muligt at finde en passende lydstyrke, som der f.eks. var, da de to guitarer var tilsluttet PS2'en i midten af lokalet. Om det så er fordi der kørte PES5 (som jo ikke kræver den store lyd for at være spilbart) på mange af de andre fjernsyn på det tidspunkt pga. cup'en, og der derfor ikke var meget andet lyd at 'konkurrere' mod, ved jeg ikke.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
CoreCoreSkrevet 30/04-06 19:07 
Sumez>
flere eksotiske, originale og sjove spil

Nede i den stille krog kom vi da alligevel omkring Gitaroo Man, Katamari Damacy, Killer 7, Kingdom Hearts 2, Bomberman, Fear Effect 1 & 2 og Resident Evil DS.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 30/04-06 19:18 
Knight Keen>
PES cuppen fyldte igen for meget, fire af de bedste og største tv'er skulle jo åbentbart bruges, kunne man ikke state sådan en cup lidt før og så nøjes med 2 tv'er?!
desuden tror jeg stort set ikke at jeg så andet en PES på fladskerms tv'et, burde det ikke være reserveret til flotte spil, så man kunne få mulighed for at se hvor flot et spil kan blive med High-Definition og så videre?

At PES-turneringen fyldte for meget er jeg ikke enig i. Vi var 16 deltagere, og til så mange personer er 4 fjernsyn vel ikke for meget? Efter gruppespillet blev der kun spillet PES på to fjernsyn - og fra semifinalerne kun på det store. Jeg synes da et spil som PES har lige så meget ret til at blive spillet på det store fjernsyn, som alle mulige andre spil - ofte var der mange tilskuere til en sådan kamp, og da 2 vs. 2-turneringen blev afviklet virkede det da også kun naturligt, at det store fjernsyn blev brugt til dét formål. Der var da stor mulighed for at beundre kvaliteten af fjernsynet - også i PES. Sammenlignede man med fjernsynet ved siden af var grafikken ufatteligt meget smukkere. Det store fjernsyn blev skam ikke kun benyttet til PES, heller. Det meste af fredagen blev det brugt til Kingdom Hearts 2, hvilket virkede som en god disposition, eftersom der var mange tilskuere til dette spil i starten. Det blev også både til Micro Machines, Burnout: Revenge, NHL Hitz (sikkert med et eller andet tal påhæftet?) og Steel Battalion på det store fjernsyn, så det var bestemt ikke kun PES, det blev brugt til. Umiddelbart vil jeg mene at det er vigtigere at spil med mange deltagere bliver spillet på et stort fjernsyn, med masser af siddepladser omkring end at 'flotte' spil kommer til, men det er måske bare mig.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
TLTLSkrevet 30/04-06 19:33, rettet 30/04-06 19:34 
Jeg ville nu også mene at det TV egner sig bedst til at blive brugt til højopløsnings-spil som dem til Xbox 360. Det var ikke optimalt til at spille PES, Kingdom Hearts 2 eller for den sags skyld, Micromachines (Kun fordi vi spillede 8 på én gang og sad bedst der ovre i sofaen...) Men billedekvaliteten på de lav-opløsnings spil var fuld af tydelige kanter over det hele.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
MusicManMusicManSkrevet 30/04-06 19:45, rettet 30/04-06 19:47 
Tak for et godt træf! jeg var der godt nok ikke så længe, men det var rigtig fedt alt den tid jeg var der. :) Fedt at spille Soul-Reaver med Knight Keen! ;) og Guitar Hero kan man vel gætte sig til jeg har bestilt! :-D
RJKRJKSkrevet 30/04-06 19:51, rettet 30/04-06 19:52 
Sjovt at Cronoss og jeg efter træffet diskuterede om der havde været nogen problemer og noget vi skulle ændre, og det eneste vi kunne komme på var, at det tydeligvis var problematisk at slutte så tidligt søndag formiddag - så det gør vi længere næste gang.

Kort sagt virker det lidt mærkeligt bagefter at høre forskellig klar kritik - det havde været lidt smartere at sige noget undervejs, så vi kunne have gjort noget ved det. Jeg tror det er åbenlyst for alle der spiller musikspil, at de kræver tydelig lyd. Måske var 2 x Guitar Hero for markant i visse perioder, men det generede da ikke mig ingenting at kunne høre i PES, Micro Machines og andre spil, hvor lyden ikke er relevant. Det synes jeg da man må respektere og gøre plads til disse partyspil, som Sumez siger korrekt. Hellere det end at parkere dem i et afsidesliggende lokale, som dræber en træfstemning efter min mening.

Forstår ikke hvordan man kan kritisere, at PES fyldte mange fjernsyn - der var jo mange der spillede det! Når 2/3 af deltagerne var med i konkurrencen, så er fire fjernsyn ud af godt ti stykker da ikke ret meget? Og det tog trods alt kun en times tid at spille puljekampene (hvorefter der kun blev brugt to fjernsyn). Kan heller ikke se hvordan nogle mener, de kan stille krav for, hvordan private deltageres udstyr bruges. Når det er sagt, så blev Fizbans HDTV da næsten konsekvent brugt af noget, der var mange folk omkring eller på anden måde berettigede det. Så længe mange deltagere stadig stiller op med composite-kabler (!), så må de fleste jo være ligeglade med billedkvalitet anyways.

For lige at runde af, så stor tak til alle deltagere for et godt - og i vores øjne stort set problemfrit - træf. God stemning trods mange nye folk, mange sjove spil og ingen uheldige overraskelser under eller efter træffet. Denne gang var der heller ingen der glemte at betale for de sodavand de tog - tak for det, så kan vi jo sætte prisen ned næste gang :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TLTLSkrevet 30/04-06 19:54 
Jeg har lige lavet en side med de få billeder jeg fik taget. Og et lille videoklip. Som en lille forsmag på de store billede arkiver :-)

link
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
HNHNSkrevet 30/04-06 20:14 
Vil også lige sige tak for et godt træf, uden problemer efter min mening, vi var mange så må man også forvente lidt larm.

Husk nu på at jeg slog pes "mesteren" så det burde jo ha været mig.

Håber ikke der går alt for længe til næste træf..
SumezSumezSkrevet 30/04-06 21:00 
RJK>
Denne gang var der heller ingen der glemte at betale for de sodavand de tog - tak for det, så kan vi jo sætte prisen ned næste gang :)

Damn, de sodavand havde jeg vist overset. Kunne jeg godt have brugt lørdag aften og søndag morgen, da jeg rendte tørstig rundt. :P

Glæder mig iøvrigt til at se Palsgaards video af Bjarke og mig på Guitar Hero, hehe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 30/04-06 21:04 
HN>
Husk nu på at jeg slog pes "mesteren" så det burde jo ha været mig.

Mens vi blærer os må jeg også hellere skynde mig at nævne at jeg fik Cronoss ned i Guitar Hero et par gange. Oveni det vandt jeg en planlagt battle på hele tracklisten, på en "walkover" ;p
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KTCKTCSkrevet 30/04-06 21:31 
Jeg vil også benytte lejligheden til at takke for et hyggeligt træf. Som andre har nævnt, synes jeg også det var lige lovligt kort denne gang. Tidligere start og senere slut ville være optimalt, selv om jeg godt er klar over at Cronoss havde sit arbejde at passe, men man kommer alligevel langt med lidt planlægning...
Musikspillene larmede ganske rigtigt en del, men det er vel uundgåeligt og bare en del af træf. Guitar Heros stejle indlæringskurve har som bieffekt ødelagt en god del sange for mig, da det mildest talt ikke lød smukt, når folk ikke rammer akkorderne :)

Og så er jeg glad for at næsten alle mine ting rent faktisk blev brugt denne gang, i stedet for nogle tidligere træf, hvor mit Steel Battalion har været henvist til at samle støv på et bord.
Kun mit 28" fjernsyn fik lov at stå i bilen, så det må siges at være en success.
Mit X-Arcade og Steel Battalion kom til deres ret, og det var en fornøjelse at spille sidstnævnte på den store skærm - tak Jonas.

Og rigtigt rart at møde nye mennesker, selv om jeg personligt ikke har været så god som jeg plejer til at tage kontakt og stille det obligatoriske "hvad hedder du på play:right?" spørgsmål. Det blev dog alligevel til Core, Bad Ash, Scavenger, Ha-ha og Palsgaard, som jeg lige kan huske jeg fik sat ansigter på.

Jeg var også træt af den obligatoriske PES-cup, men det er mere fordi jeg ikke bryder mig om spillet, og så var der også mulighed for at få snakket lidt mere med folk. Summa summarum vil jeg ikke kritisere træffet for at indeholde PES.


Lige til sidst vil jeg høre, om der er nogen som har fået min "Metroid Prime: Hunters" demo med hjem. Ikke at den har den store værdi, men jeg vil alligevel gerne have det hele med hjem alligevel...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 30/04-06 21:57 
Her lidt billeder :)

http://www.cerkumflex.com/hanky/pr/
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
WehnerWehnerSkrevet 30/04-06 22:00 
Sumez>
Jeg kunne også klage over at der sad folk og brugte fire skærme på et eller andet dødssygt Xbox-spil, så der ikke var plads til at spille flere eksotiske, originale og sjove spil, men der skal sguda være plads til alle. Spørger du mig, burde "partyspil" klart have første prioritet, da de er langt mere sociale, og kan optage mange flere mennesker, inklusive tilskuere, og man sjældent har mulighed for at have samme glæde af dem derhjemme. Du mener så noget andet, men i stedet for at vræle over det, burde man hellere acceptere alsidigheden til træffen.

Det har noget at gøre med at tage hensyn til andre. Fire Xbox-skærme uden lyd generer ikke nogen. Der var til alle tider rigeligt med fjernsyn. Oftest stod der 1-2, der ikke blev brugt til noget.

Nu kan du så begynde at sige, at jeg vræler, hvis du gerne vil have trukket debatten i dén retning. Jeg kan så fortsætte med at skrive, at mine sko stadig er fugtige efter at du tudede så voldsomt ud over dem, da der langt om længe blev skruet så meget ned for din lyd, at man kunne høre bare lidt andet. Osv. Men jeg synes vi skal stoppe her og så debattere ordentligt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PlaykidPlaykidSkrevet 30/04-06 22:02 
Til at starte med vil jeg godt sige tak for et godt træf, også til staben, som jeg glemte at sige farvel til inden afrejse ;)

Men for at komme med noget konstruktiv kritik, så er jeg enig med dem der mener lyd niveauet i musik spillene var for højt.
Jeg tror ikke på det vil gå ud over træf stemningen at putte sådan spil i et rum for sig, bare tilslutningen til spillene er stor nok.
Er desuden ikke enig i at de skal prioriteres højre fordi lyden er vigtigere, og slet ikke hvis lyden fra spillene er så høje i sådan en grad at man ikke kan kommunikere med træfdeltagere, eller høre lyden i de spil man nu spiller. Der er somregel ikke noget ved et spil uden lyd, om det så er fra pistol skud, eller søde små lyde fra KTC's Amiga spil :)

Så jeg mener ikke der er grundlag for at musikspillene er i sin ret til at overdøve alle andre spil og spillere.
Andre spil bør i lige så høj grad have mulighed for at kunne høres.
Så jeg står også inde for en opdeling i flere rum, eller bedre spredning.

Mht. fjernsynene, så fandt jeg det også meget underligt at det 37" HDTV blev brugt til PES. Ikke at der er noget galt i det, men jeg mener bare at når man alligevel har slæbt sådan et fint TV med, hvorfor så ikke udnytte det i stedet for at spille noget man lige så godt kunne have spillet på et alm. TV?
Spiller nu: Halo 3
PalsgaardPalsgaardSkrevet 30/04-06 22:09, rettet 30/04-06 22:15 
Som en af træffets rookies vil jeg gerne sige tak for nogle virkelig fede dage! Aldrig havde jeg turde håbet på jeg ku hygge mig så meget!

Guitaren var høj, humøret var højt og stemningen alligevel lige et niveau over. Jeg havde på intet tidspunkt problemer med at afprøve kræfter med det der der så spændende ud og det så var guitaren, Katamari Darmaci, buzz, HDTV, shootere, Tanks på larvefødder (steel batalion) eller min første, men bestemt ikke sidste omgang Rez...

Jeg personligt synes ikke der var spil/events der på nogen måde ødelagde træffet for mig, tværtimod, og som flere har sagt, var det hele med til at skabe en unik stemnig jeg vil vende tilbage efter igen og igen :)

Til sidst en stor tak til KTC for at lade mig køre tanks og til Mika-L, for at tage hånd om rookien og vise krædset frem og specielt RJK der ofrede sig i min første ever PES kamp og sørgede for jeg fik mindst én succesoplevelse med hjem til Aalborg

EDIT: ang brug af HDTV havde jeg ingen problemer med at få prøvet både Kameo og Burnout med alle hd lækkerhedsdetaljerne.
Quomodo ValesSpiller nu: Grand Theft Auto IV, Diablo II: Lord Of Dest..., Metal Gear Solid 4: Gun...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/04-06 22:17 
Lokaleopdeling og planlægning af spillenes gang vil kvæle en stor del af træffets charme.

Folk skal blot blive bedre til at kommunikere..

Wehner>
og blev endda sure, når der blev skruet ned.

..begge veje.
Home is where the hardware is..
WehnerWehnerSkrevet 30/04-06 22:21, rettet 30/04-06 22:21 
Er jeg den eneste, der kan huske det træf, hvor vi netop spille Samba De Amigo i et tilstødende lokale? Det var et fremragende træf med masser af god stemning.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
The DaneThe DaneSkrevet 30/04-06 22:22, rettet 30/04-06 22:23 
Ja, nåede ikke lige at sige ordentligt hej - så det gør jeg her :). Ganske hyggeligt træf dog med enkelte detaljer at påpege. For mit vedkommende var det ikke musikken, da den var til at ignorere - det kunne som sagt nok have været placeret i et tilstødende rum, som det blev gjort for et par træf siden med Samba De Amigo, og de fodboldspil. Men bortset fra det var det;

1. Nogen som kom til at tage mit org. NGC video kabel med hjem - for det var mystisk forsvundet rimeligt hurtigt efter maskinen blev lånt (og det var med for jeg havde sat det i mit fjernsyn). Så det vil jeg jo gerne have igen :).
2-3. Folk som låner ting må gerne SIGE DET (kun et sted det skete for mig), og når de har brugt dem først og fremmest stille det tilbage igen hvor de tog dem fra. Der var nogen småting jeg ikke havde markeret, og jeg vil gerne vide hvor mine ting er så jeg kan få fat på dem igen når jeg skal hjem :D. Derudover, som det også var blevet påpeget et par andre gange ved træffet, må "folk" gerne rydde op efter sig når de har siddet ved andres maskiner - jeg er ligeglad med om folk roder med slik affald o.lign ved deres egne steder, men jeg gider ikke selv se dåser eller hvad det nu var ligge og flyde ved mit (og nej, det er ikke op til mig at rydde op efter andre).

Men ellers som sagt fedt nok træf, selvom jeg ikke fik spillet så meget forskelligt Lørdag :D.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
dRxLdRxLSkrevet 30/04-06 22:31 
Jeg var ikke med denne gang, men vil godt støtte op om erklæringerne om at lyden fra musikspil kan være pisseirriterende.

Hvor svært kan det være at exilere de freaks der foretrækker dem til en anden skole? eller i mangel af en backup-skole, i det mindste til et tilstødende lokale (med lås på ydersiden af døren)? :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
CoreCoreSkrevet 30/04-06 22:31 
Jeg vil lige skynde mig at pointere at jeg generelt set heller havde problemer med lydniveauerne, det var kun lige de timer lørdag nat, det var helt ekstremt.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Alf81Alf81Skrevet 30/04-06 22:31, rettet 30/04-06 22:41 
Ja, tusinde tak for et godt træf!

Dog vil jeg lige sige, at den guitar-fest, har været med til at tilføje endnu et par numre, på min før-kunne-jeg-holde-dem-ud-i-radioen-men-nu-er-det-helt-slut-liste. Derudover, vil jeg også gerne have et lidt længere træf næstegang (så helt afskrækket af GuitarHero blev jeg heller ikke ;P).

Et belønnende træf var det også, da jeg så, hele to, imponerende Xbox-titler, GeometryWarsEvolved og KTC's SteelBattalion-helvedes-hookup...
Ting om dét og pis.
CoreCoreSkrevet 30/04-06 22:33 
dRxL>
Hvor svært kan det være at exilere de freaks der foretrækker dem til en anden skole?

Problemet var bare at med 3 Guitar Hero, 3 Donkey Konga, 1 Buzz og tre Singstar-spil så ville det have været en ret stor del af deltagerne ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
dRxLdRxLSkrevet 30/04-06 22:39 
Fint, så er der mere plads til os andre der spiller rigtig spil :-p

Men hvis jeg nu skal prøve at være helt seriøs så har jeg længe syntes at det er problematisk at der til disse sammenkomster skrues så højt op. Det eskalerer typisk når du spillere eller grupper af spillere insisterer på at deres lyd er vigtig. Det er så bare blevet rigtig slemt efter alle disse musikspil er kommet frem.

Jeg synes den rigtige løsning er at de musikspillende misforstre bliver forvist til rum hvor de kan larme lige så tosset de vil. Det burde ikke ødelægge noget for nogen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/04-06 22:57, rettet 30/04-06 22:58 
The good ol' lydniveau-debat :D

Der er nu intet som KT#3 i Ballerup (mener jeg det var - i hvert fald mit første træf). Godt eksempel på et "hyggetræf", frem for et "øredøvende træf". Hvis man lige ser bort fra min elektroniske pumpe :o) Det ville nok have været mere ubærligt, hvis alle de musikspil havde været fremme på det tidspunkt :)

Anyways, så mindes jeg den var helt gal med lydniveauet til KT#5 eller 6 (P:R#1? - kan ikke følge med længere ;/) i KBH.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 01/05-06 06:24 
Wehner>
Men jeg synes vi skal stoppe her og så debattere ordentligt.

I så fald burde du nok læse hvad jeg skriver, og acceptere at musikspil kræver, at man kan høre musikken og rytmen klart i spillet. Jeg har på intet tidspunkt beklaget mig, men jeg synes det er trist at du gør det, når nu en overvældende størstedel af træfdeltagerne faktisk havde en masse sjov med de sociale spil, som du mener var et irritationsmoment.
Personligt er jeg i forvejen rigtig træt af overspillet firser-rock'n'roll, men det var en del af spillet, og en masse støj fra en masse forskellige spil, er simpelthen en del af konsoltræf.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 01/05-06 07:37 
Endnu engang var det et godt træf :)

Jeg synes højdepunktet var Guitar Hero. Morten og jeg nåede vist igennem alle numrene i det spil :) -- og jeg synes da også vi nåede at blive ret gode til det; tror det er lige før jeg havde en chance i en rematch mod Johannes efter lørdag nat -- men det er måske blot hybris :P. Det skal helt sikkert hjem på hylden med en ekstra guitar.

Lydniveauet lørdag nat kan jeg godt forstå der bliver klaget over, men som Morten siger, var lydstyrken i Guitar Hero meget varierende, og vi antog (tilsyneladende fejlagtigt), at fejlen lå i spillet. For 3(?) træf siden kan jeg huske Samba de Amigo var i lokalet ved siden af, og det erindrer jeg fungerede fint, så man kunne overveje at flytte nogle af rytmespillene derind. Når der er så mange rytme-/musikspil, som der var til dette træf kan jeg dog forestille mig, at det ville blive et helvede at flytte dem alle sammen ind i det noget mindre lokale. Det kan dog også tænkes, at det ville få ud over stemningen at flytte rytmespillene.

Forslaget om skemalægning synes jeg er en (meget) dårlig idé, da det meste jeg (og de fleste andre, antager jeg) får spillet er ret vilkårligt på den gode måde, og det vil en skemalægning modarbejde.

Ellers var Howl's Moving Castle dejlig at se på en 37" skærm, Geometry Wars Evolved sjovere end jeg havde forventet, Singstar nok ikke et spil jeg smider særlig mange penge efter foreløbig og Kingdom Hearts 2 et spil jeg glæder mig mere til end nogensinde.
元気ですか。
solid snakesolid snakeSkrevet 01/05-06 07:59 
solid snake>
Jeg kan se der også er nogen der har lånt mit Playstation 2 scart kabel jeg havde det sidst om lørdagen, jeg ved jeg ikke har lånt det ud.. Så der er en som har lånt det uden at spørger om lov...
Så mangler jeg også mit super Nintendo Scart stik... Det havde jeg også sidst om lørdagen, hvor der igen er en som ikke har spurgt om lov til at låne det...

Det er jeg virkelig sur over da jeg ikke kan spille på min Super Nitendo uden den......
Så jeg håber at det dukker op eller er dukket op, så betaler jeg gerne for at få den tilbage...
Jeg ved jeg også har glemt en forlængerledning i grå..
Med en trestiksdåse..
Håber nogen kan hjælpe til opklaring af det her..

Var der virkelig ingen der havde set mine ting???
ellers må jeg betragte det som stjålet...
Og det er jo en kedelig ting at folk kan finde på at stjæle andres ting... Jeg håber der er en der har dårlig samvittighed...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 01/05-06 08:14 
Mon ikke lige du burde give folk lov til at komme hjem at få pakket ud inden du beskylder dem for tyveri? Hvis de har haft brug for at sove og skal arbejde i dag er der rig mulighed for, at de ikke har nået at få pakket ud endnu.
元気ですか。
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 01/05-06 09:08 
Spillede i ikke engang SF spil!
siden i kun snakker om de der nye spil :/
KTCKTCSkrevet 01/05-06 09:12 
Halvdelen af mine ting står stadig i bilen, og der bliver først overblik over, hvor meget jeg mangler eller har for meget med hjem i aften, når jeg kommer hjem fra arbejde...

Der plejer ikke være problemer med tyveri, så mon ikke det dukker op. Under alle omstændigheder bør du nok slå lidt kold vand i blodet, indtil der er gået et par dage.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 01/05-06 10:34 
Jeg har i hvert fald ikke pakket ud endnu.
Men tvivler stærkt på at jeg har fået nogen scartkabler med hjem, da jeg slet ikke havde nogen kabler med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/05-06 10:36 
Sumez>
...acceptere at musikspil kræver, at man kan høre musikken og rytmen klart i spillet. Jeg har på intet tidspunkt beklaget mig, men jeg synes det er trist at du gør det, når nu en overvældende størstedel af træfdeltagerne faktisk havde en masse sjov med de sociale spil, som du mener var et irritationsmoment.

Nu kan man jo se her i tråden, at jeg ikke var den eneste, der ikke synes at Iron Man og Ace of Spades spillet af et kopiband på lydstyrke 11 på et tv med crappy højttalere 20+ gange i træk = phed stemning.

Og jeg accepterer naturligvis, at man skal kunne høre musikspil for at kunne spille dem. Har aldrig skrevet andet. Det skal bare ikke gå ud over andre. Derfor mener jeg, at der bør gøres noget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 01/05-06 10:44, rettet 01/05-06 10:45 
solid snake>
ellers må jeg betragte det som stjålet...

Ej, nu må du altså slappe af. Nogle af os havde faktisk temmelig mange ting med, og det første man gør efter at komme hjem fra et træf, hvor man ikke har sovet eller været i bad, er altså ikke at pakke samtlige ting ud og checke om alt er, som de skal være. Hvis nogen endelig skulle stjæle noget fra et træf hvor der er henved alt i spil og udstyr - hvad i sig selv er særdeles utroværdigt - så ville de næppe stjæle dine composite AV-kabler...

Af ekstra umærkede (!) ting fundet efter træffet var blandt andet et originalt PS2-composite AV-kabel plus en RCA-adaptor. Det er så nok dit. Jeg skriver mere når jeg har været igennem det hele (jeg tager altid alt det overskydende med hjem), og oprettet den obligatoriske lost+found-tråd. Og slå så lige koldt vand i blodet i mellemtiden...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig