X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Konsoltræf P:R 6.1


Svar
Play:RightPlay:RightSkrevet 19/03-06 12:18 
Så afholder Play:Right omsider årets første konsoltræf. Det foregår den 28-30. april og igen i Århus. Kort sagt, sidste weekend i April vil blive et sandt mekka for konsolelskere i enhver afskygning.

Yderligere information kan findes i nedstående link, hvorfra tilmelding til arrangementet også skal ske. Når et maksimum af deltagere er nået, lukker vi for tilmeldingerne af hensyn til ... Se hele indlægget


Se arrangementet...
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 01/05-06 11:41 
Wehner>
Nu kan man jo se her i tråden, at jeg ikke var den eneste, der ikke synes at Iron Man og Ace of Spades spillet af et kopiband på lydstyrke 11 på et tv med crappy højttalere 20+ gange i træk = phed stemning.

Kopiband eller ej, jeg ville egentlig helst slippe for begge numre, men det er jo en smagssag. Jeg sad jo også det meste af tiden og spillede spil, hvor lyden var mindre vigtig. Men selvom alle musikspillene forstyrrede, når jeg gerne ville høre hvad Mickey Mouse sagde, synes jeg ikke det på noget tidspunkt stod så slemt til, som du siger. Det er klart, at det er en løsning at flytte nogle musikspil over i et andet lokale, men når man kun er små 30 mennesker, synes jeg det bliver meget mindre socialt af at isolere halvdelen.
I stedet for at henvise musikspillene, ville det måske være en bedre løsning at lave et "stille-rum" til dem, der vil spille deres egne spil i fred for larmen. For personligt vil jeg da hellere spille mine mindre larmene spil i selskab med resten af træffet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CoreCoreSkrevet 01/05-06 12:31 
Jeg stemmer også for et "stillerum".

Hvis man antager at vi en anden gang har de samme lokaler til rådighed, giver det langt mere mening at rykke de "sarte" ind i rummet der alligevel bliver brugt som sovesal. Fremfor at stille "larmespillene" derind.

Wehner>
Nu kan man jo se her i tråden, at jeg ikke var den eneste, der ikke synes at Iron Man og Ace of Spades spillet af et kopiband på lydstyrke 11 på et tv med crappy højttalere 20+ gange i træk = phed stemning.

Der er egentlig ikke andre end dig og Playkid der ligefrem klager, så måske ville det være endnu nemmere bare at lave et Halo-rum.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
WehnerWehnerSkrevet 01/05-06 12:46 
Det er fint at du ikke kan lide Halo, men brug en af de mange eksisterende Halo er teh suX0r-tråde, hvis du har behov for at komme af med din kalde. Man kunne ikke høre _noget_ spil - hvad enten det var Halo, PES eller Bubble Bobble.

Jeg er ikke sart. Jeg kan bare godt lide også at have lyd på de spil, der ikke specifikt er musikspil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 01/05-06 13:18 
Det er sjovt at kritikken kommer fra dig Wehner, da du jo reelt set kun var til træffet i et par timer. Derfor har du ikke den store idé om hvordan træffet er forløbet, men vælger alligevel at brokke dig.

Så længe jeg afholder træf, vil jeg ikke være med til at flytte de sociale spil væk fra det rigtige lokale. Det virker på mig fuldstændigt absurd, da et træf ikke handler om at sidde og spille Halo eller PES med dem man alligevel spiller mod til daglig. At du så alligevel spiller Halo og jeg alligevel PES, er naturligvis helt i orden. Man må så bare acceptere at det ikke er hovedformålet med træf.

Som afslutning vil jeg så sige, at jeg intet problem havde med lydniveauet generelt. Enkelte gange kunne folk ikke finde ud af at skrue ned, men jeg oplevede også at spille Guitar Hero mod en ven, hvorefter en person skruede helt ned for lyden - der skulle jo være lyd på den spændende ishockey-kamp :P
Sådanne problemer kan ikke undgås, og man må derfor henligge sig på almindelig menneskelig forståelse og tolerance. Personligt skruede jeg naturligvis blot op igen ;)
CoreCoreSkrevet 01/05-06 13:18, rettet 01/05-06 13:22 
Wehner>
Det er fint at du ikke kan lide Halo, men brug en af de mange eksisterende Halo er teh suX0r-tråde, hvis du har behov for at komme af med din kalde.

Hvor sagde jeg Halo Sucks (jeg tror nok at det var det du prøvede at formulere, jeg er ikke så skarp i Arto-sprog)?

Hentydningen var nu mere baseret på at dig og Playkid var/er på Halo-holdet, og at det primært var det i spillede. Og så var den også ment som tiltale på at "du ikke var den eneste".

Der var egentlig ikke tiltænkt noget Halo-bash i kommentaren, men jeg kan da nok godt finde på et, hvis du går og mangler ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
jaesjaesSkrevet 01/05-06 13:51 
OuroborosSlayer>
Forslaget om skemalægning synes jeg er en (meget) dårlig idé, da det meste jeg (og de fleste andre, antager jeg) får spillet er ret vilkårligt på den gode måde, og det vil en skemalægning modarbejde.

Siden det vel primært var mig som foreslog dette (og som nævnt med det forbehold, at jeg ikke 100% kender til forholdene under træffene), føler jeg lige, at jeg må uddybe :)

Som forhåbentlig antydet, mener jeg ikke 100% fastlagt (og kedelig) skemalægning, blot at man på forhånd kunne udstikke perioder af fx et par timer, hvor der enten måtte larmes igennem, eller, hvor der omvendt skulle tages pauser fra de allermest larmende spiltyper - alt efter, hvad der passer bedst ind i lokalet og arrangementet som helhed.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/05-06 13:51, rettet 01/05-06 14:12 
Jeg vil da også lige sige tak for et udemærket første træf :)

Havde dog overvurderet, hvor meget jeg var kommet mig over min halsbetændelse og tågede derfor for det meste bare formålsløst rundt og fik spontant næseblod... kan så trøste mig selv med, at næste træf kun kan blive en endnu bedre oplevelse :))

Vil dog også mene at Guitar Hero fyldte lige lovligt meget i billedet... jeg var åbenbart en af de(meget få?) deltagere, som synes, at lige netop dét spil ikke var SÅ fantastisk :/
AV Intelligent Terminal
Alf81Alf81Skrevet 01/05-06 14:13 
Ved godt at dette kommer til at lyde som en halv-grov beskyldning; men nogen der er kommet til at tilslutte den JAP Saturn, jeg havde medbragt, til alm. Strøm uden stepdown? For den er pludselig stået helt af... Havde få timer forinden, til træffet, spillet på den, og da jeg så ville vise Bede-x nogle spil i 60Hz, virkede den pludseligt ikke. Beskylder ikke nogen for noget, men nogen der kan være med til at opklare dette?
Ting om dét og pis.
TLTLSkrevet 01/05-06 14:19, rettet 01/05-06 14:23 
Det eneste jeg syntes var underlig til træffet er at der var nogle som kom, spillede lidt halo og måske 2 andre spil og så tog hjem igen.. Hvorfor ikke blive der noget længere, eller lade være me at spille HALO og kigge på nogle spil man alrig har set, eller prøvet før? Det er i min bog det første jeg vil til et træf og evt. finde ud af at jeg egentlig godt vil have fat i div. nye/gamle titler og/eller konsoller.

Guitar Hero er jo et relativt nyt spil, det er nok ikke blevet vist frem til et træf før, så derfor var der mange der lige skulle prøve det, og jeg kan da godt forklare hvorfor spillet blev kørt så meget på de samme sange. Det er fordi der er 5 sange, som er de nemmeste og hvis man spiller flere forskellige sange i starten, er det ikke ligefrem let. Så når man er nybegynder, bliver man nød til at spille de fem første sange, mindst 2 gange igennem før man går videre til de næste 5 :)

Og her er de to som nok brugte mest tid på det og som spillede igennem hele tracklisten. Så lige på det tidspunkt blev der spillet en masse forskelligt. Incl. De nye helt ukendte bonus-numre.

OuroborosSlayer(?) og Sumez
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
solid snakesolid snakeSkrevet 01/05-06 14:40, rettet 01/05-06 14:43 
RJK>
solid snake>
ellers må jeg betragte det som stjålet...

Ej, nu må du altså slappe af. Nogle af os havde faktisk temmelig mange ting med, og det første man gør efter at komme hjem fra et træf, hvor man ikke har sovet eller været i bad, er altså ikke at pakke samtlige ting ud og checke om alt er, som de skal være. Hvis nogen endelig skulle stjæle noget fra et træf hvor der er henved alt i spil og udstyr - hvad i sig selv er særdeles utroværdigt - så ville de næppe stjæle dine composite AV-kabler...

Af ekstra umærkede (!) ting fundet efter træffet var blandt andet et originalt PS2-composite AV-kabel plus en RCA-adaptor. Det er så nok dit. Jeg skriver mere når jeg har været igennem det hele (jeg tager altid alt det overskydende med hjem), og oprettet den obligatoriske lost+found-tråd. Og slå så lige koldt vand i blodet i mellemtiden...

Når folk ikke spørger om de må låne ens ting er det det samme som tyveri.. jeg dømmer ingen som tyv, men jeg er godt sur over at det er blevet fjernet fra mit tv uden at spørger om lov...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
solid snakesolid snakeSkrevet 01/05-06 14:42 
OuroborosSlayer>
Mon ikke lige du burde give folk lov til at komme hjem at få pakket ud inden du beskylder dem for tyveri? Hvis de har haft brug for at sove og skal arbejde i dag er der rig mulighed for, at de ikke har nået at få pakket ud endnu.

Jeg må indrømme som jeg også skrev i tidligere besked, at når man ikke spørger om man må låne ens ting og bare tar det, betragter jeg det som tyveri..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
CronossCronossSkrevet 01/05-06 14:49 
Men du har jo ikke skrevet navn på, som vi har opfordret til mange, mange gange. Om det er blevet lånt eller forlagt er der ingen der kan svare på, men du må lære at mærke dine ting så de ikke bliver væk.
solid snakesolid snakeSkrevet 01/05-06 15:03 
ja det er nok min egen fejl at det er blevet taget, så kan man lære det til en anden gang.. jeg kunne forstå at det var blevet væk hvis jeg havde lånt det ud.. men det er jo bare blevet fjernet fra mit tv i løbet af lørdagen, det er det jeg er så sur over...
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
WehnerWehnerSkrevet 01/05-06 15:47 
Cronoss>
Det er sjovt at kritikken kommer fra dig Wehner, da du jo reelt set kun var til træffet i et par timer. Derfor har du ikke den store idé om hvordan træffet er forløbet, men vælger alligevel at brokke dig.

Jeg var til træffet fra kl. 14 til kl 02 om lørdagen minus spisning. Det er 12 timer.

Derudover vil jeg også godt lige pointere at vi spillede seks eller syv Halo 2-kampe på under ti minutter stykket, siden der nu er nogle, der mener, at der blev spillet for meget Halo. Ikke at jeg ikke er ligeglad - jeg spiller det, jeg har mest lyst til. Faktum er bare, at der ikke blev spillet ret meget Halo - og da ikke nær så meget som PES (igen: hvis folk har lyst til at spille meget PES, så er det 112% i orden med mig. Synes ikke nødvendigvis man skal spille Saturn-shmups bare fordi, man er til træf. Med mindre det er det, man har lyst til.).

Så længe jeg afholder træf, vil jeg ikke være med til at flytte de sociale spil væk fra det rigtige lokale.

Indtil dette træf har jeg været af den opfattelse, at det var Playright-træf og ikke Cronoss-træf. Den opfattelse må jeg så revurdere, men måske vi så skal ændre navnet, så det passer bedre?

Personligt skruede jeg naturligvis blot op igen ;)

Hvilket bare understreger, at der er et problem, hvad enten du/I vil erkende det eller ej.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
The DaneThe DaneSkrevet 01/05-06 15:48 
For mit vedkommende havde jeg (såvidt jeg husker) markeret mit NGC video kabel - men det der undre mig er hvorfor nogen har "lånt" det, uden maskinen, når det var eneste der var sat op. Det var også kun en enkelt gang der blev spurgt om den måtte blive lånt. Fandt frem til ved oprydningen at det "forsvandt" efter første gang maskinen blev lånt.

mht. at gøre noget lader jeg det gå en uges tid, så folk kan få ryddet tingene frem.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
CronossCronossSkrevet 01/05-06 15:55 
Wehner>

Indtil dette træf har jeg været af den opfattelse, at det var Playright-træf og ikke Cronoss-træf. Den opfattelse må jeg så revurdere, men måske vi så skal ændre navnet, så det passer bedre?


Fin idé, du holder jo ikke noget, eller tager noget ansvar. Det gør det trods alt nemmere at brokke sig.
WehnerWehnerSkrevet 01/05-06 16:07, rettet 01/05-06 16:29 
Et træf i Aalborg ville jo lige være sagen. 1½ times ekstra transport til alle undtagen vi 5-6 stykker heroppefra.

Det undrer mig virkelig meget, at folk tager sådan på vej, men jeg må så åbenbart konkludere, at næste gang skal jeg blive hjemme eller skrue ligeså meget op for de spil, jeg spiler, som alle andre gør. For jeg gider i hvert fald ikke spille uden lyd igen, for at nogle tydeligvis meget kompromisløse bemani-entusiaster kan støje alt det, de vil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
00Void00VoidSkrevet 01/05-06 16:24 
Jeg var ikke til træffet og får derfor nok afvide at holde min kæft af et par stykker.

Men.. Dem der spiller singleplayer spil. Hvorfor spiller i ikke med headset? Det løser ikke guitarhero + halo MP problemet.. Men det ville da være lidt lettere.

Ellers kunne man vel placere de "sociale" spil i det ene hjørne af lokalet og de andre spil man plejer at spille multiplayer i, i det andet hjørne.. Og så kan dem der er ligeglade placere sig i midten..

Det er måske ikke så struktureret til træffene.. men det ville sikkert ikke skade
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/05-06 16:30 
Her er så lige en flygtig tanke: Hvad med Guitar Hero + 2x Hovedtelefoner(med evt. voldsom lyd) til deltagerene + et menneskeligt lydniveau på TV'ets højttalere?
AV Intelligent Terminal
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/05-06 16:44, rettet 01/05-06 16:48 
Cronoss>
At du så alligevel spiller Halo og jeg alligevel PES, er naturligvis helt i orden. Man må så bare acceptere at det ikke er hovedformålet med træf.

Jeg skal ikke blande mig for meget i lydebatten, da jeg ikke deltog, men det her *lyder* nu som det sædvanlige efterspil. Det er nok værd at overveje at finde en løsning på lydproblemet til næste træf, så det ikke er den samme ærgerlige debat, der følger efter hvert træf.

Er hovedformålet ikke at opleve en række spændende spil sammen med ligesindede? Nu er "ligesindede" jo ikke ensbetydende med folk der kun spiller de samme spil. Det er vel i grunden ligegyldigt hvad folk spiller. Ingen bør være tvangsindlagt til at bruge tid på noget, de ikke har lyst til at spille. Det er ikke særlig hensigtsmæssigt, at folk der har en tradition for at spille PES eller musikspil, lyder som om de har en eller anden fortrinsret, og at resten så bare må finde sig i fx lydniveau. Jeg kan tage fejl af, at det er lige præcis en sådan holdning, nogle har, men det er nu engang den opfattelse, man lidt får.

Formålet er vel både at spille iblandt og sammen med ligesindede. Både for præsentere andre for spil, man selv spiller - som andre måske ikke spiller - og samtidig vise hvorfor man finder glæde i den slags spil. Og den anden vej rundt. Altså prøve spil man normalt ikke selv spiller, for på den måde at opleve nye verdener, man måske ikke kaster sig ud i derhjemme.

Ligesom det ikke er hovedformålet at spille Halo, er det heller ikke hovedformålet at afholde konkurrencer i de samme spil hver eneste gang. Som typisk ender med at være i fodboldspil og musikspil (også fint nok da de er ideelle spil til det). Nu ved jeg ikke om Bomberman også var i fokus denne gang, men hvis ikke, har træffet da taget en ærgerlig ensporet drejning i forhold til tidligere. Det bedste ville da nok være at afvikle musikspil i et lokale, der er afskåret fra fx Street Fighter II. Måske også afholde konkurrencer i et sådan lokale. Jeg mener at have oplevet et træf hvor det blev gjort på den måde (dér hvor Sumez gennemførte Contra: Shattered Soldier *flawless* - det var et af de bedste træf nogensinde IMO).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 01/05-06 17:02 
Nu, hvor jeg endelig kommet til mig selv vil jeg da også sige tak for et herligt træf!
Men ærlig talt fatter jeg ikke den kritik der kommer alle steder fra. Man må da være mere end almindeligt naiv hvis man ikke tror, at 20-30 mennesker og ti fjernsyn ikke vil støje bare lidt mere end man normalt er vant til. Diskussionen om hvilke spil, der bliver spillet og bør spilles er snart også så gennemtærsket, at det halve kunne have været nok. Men det værste er nok de tyveribeskyldninger, men det siger i høj grad mere om dem der fremsætter dem end andre. Et træf er i høj grad hvad man gør det til. I fremtiden burde man måske bede folk om at medbringe deres gode humør, eller i det mindste pakke det ud som det første når man kommer hjem.
Jeg kan godt forstå, hvis der ikke er den store lyst til at arrangere træf. Jeg gad i hvert fald ikke selv bruge tid og kræfter. på den slags intetsigende brok der kommer bagefter, specielt hvis man selv synes det har været hyggeligt!
Jeg havde selv en glimrende weekend hvor jeg fik snakket og spillet med en masse flinke mennesker. Det var alt i alt ren jubbi;)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
RJKRJKSkrevet 01/05-06 18:05, rettet 01/05-06 18:10 
Jeg tilslutter mig helt Kristensen, Palsgaard, Sumez, Iqon, Cronoss mfl., der virker til at have haft samme opfattelse af tingene som jeg selv.

Alle er selvfølgelig ikke enige om alt, så jeg må slå fast, at det er arrangørerne der bestemmer, hvordan vi gør tingene. Det er dem der har arbejdet og ansvaret med tingene, og dermed også dem der har det bedste grundlag for at tage de beslutninger, der måtte være. Arrangører er undertegnede samt vedkommende der står for lokalerne - historisk set Fizban i Silkeborg, Cronoss i Århus og dRxL i København. Så til dette træf var det ganske korrekt Cronoss og jeg der besluttede hvad der skulle gøres hvordan.

Jeg mener det er en dårlig ide at flytte musikspillene til et selvstændigt lokale, og det er ikke noget jeg vil praktisere som udgangspunkt. Jeg synes bestemt heller ikke det var nogen succes til det ene træf, hvor vi gjorde det. Man får to halvdøde rum, hvor det ikke er nær så sjovt at være. Musikspillene er sjove at være tilskuere til, og det kan man ikke gøre i et seperat rum. Til dette træf kørte der ofte 3-4 musikspil på samme tid, og hovedrummet havde været væsentligt kedeligere uden. Det havde heller ikke hjulpet på musikspillenes situation, at de skulle stuves sammen i et rum, og da heller ikke for dem, der skulle sove der!

Jeg synes helt ærligt det virker som om det er dem, der nu brokker sig, der mest mangler hensyn - ikke omvendt. Det må da være muligt at få det til at fungere sammen, hvis man blot er åben overfor det. Igen må jeg pointere at ingen brokkede sig over lydniveauet til os (måske HN en smule, men det skulle vist ikke tages så seriøst), og så er det selvfølgelig svært at gøre noget ved det. En anden gang må folk sige til undervejs, så vi kan gøre noget, såfremt det er relevant. Jeg husker forresten et andet træf i København, hvor nogle af de nu "forulempede" søndag morgen vækkede alle i huset, ved at fyre Street Fighter af for fuld styrke over anlægget... Se dét var manglende hensyn :)

Hvad angår lån (som intet har med tyveri at gøre, Bruno) så accepterer vi fuldt ud, at nogle stykker foretrækker at sidde for sig selv og kun med sine egne ting. Men de må også acceptere at stort set alle andre lader deres ting være til mere eller mindre fri afbenyttelse. Sådan har vi altid kørt vores træf. Som udgangspunkt må man forvente, at ens ting kan blive lånt uden spørgen, hvis man stiller dem frem. Kan man ikke acceptere det, må man pakke sine ting væk. Optimalt set spurgte alle før lån, men i praksis ved vi godt, at det bliver henved umuligt. Blandt andet fordi folk ikke mærker deres ting med navne, som vi hver gang opfordrer til! Selvfølgelig er det ikke fair at "plukke" ting fra en opstillet maskine, og det forstår jeg som udgangspunkt heller ikke hvis nogen gør. Det kan dog ske på mange andre måder. Eksempel: Vi sætter os til at spille noget på PS2. Jeg kan ikke klare at billedet er composite. Jeg låner et RGB-kabel og sætter til. Efter endt spil lægges RGB-kablet tilbage. Og så står der en PS2 uden AV-kabel. Det sker meget nemt. Ligesom det meget nemt kan ske at nogen sætter et normalt strømkabel i en maskine i stedet for et JAP/US-kabel med stepdown. Uheldigt, men det kan ske, og alle parter bør være opmærksomme på den slags ting, som nemt kan gå galt.

Nu var vi denne gang flere deltagere end normalt, og fortsætter den udvikling, er det da meget muligt, at vi skal revurdere, hvordan vi styrer den slags - men nu kommer vi immervæk fra træf med 6-8 deltagere, der alle kendte hinanden privat, og så var der naturligvis ikke brug for ret mange regler eller restriktioner.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 01/05-06 18:24 
RJK>
Jeg mener det er en dårlig ide at flytte musikspillene til et selvstændigt lokale, og det er ikke noget jeg vil praktisere som udgangspunkt. Jeg synes bestemt heller ikke det var nogen succes til det ene træf, hvor vi gjorde det. Man får to halvdøde rum, hvor det ikke er nær så sjovt at være.

Jeg husker det altså som et glimrende træf.

Musikspillene er sjove at være tilskuere til, og det kan man ikke gøre i et seperat rum.

Det kan man da sagtens, kan man ikke?

Jeg synes helt ærligt det virker som om det er dem, der nu brokker sig, der mest mangler hensyn - ikke omvendt. Det må da være muligt at få det til at fungere sammen, hvis man blot er åben overfor det.

Det er altså ikke fair at skrive, Rune. Vi skruede næsten ikke op for Serious Sam og hvad vi nu ellers spillede. Vi tog meget hensyn. I denne tråd fremgår det jo også tydeligt, at de fleste, der vil spille musikspil, ikke er villige til at gå på noget som helst kompromis.

Igen må jeg pointere at ingen brokkede sig over lydniveauet til os ...og så er det selvfølgelig svært at gøre noget ved det. En anden gang må folk sige til undervejs

Jeg lod netop være, fordi den slags altid skaber konflikt, og det synes jeg ikke hører hjemme på et træf. Tanken var så, at vi kune snakke om det her i al fredsommelighed, når folk ikkke lige var grebet af en stemning og lægge en eller anden politik/strategi inden næste træf. Det var også min tanke, at det skulle foregå stille og fredeligt, men folk er åbenbart blevet voldsomt provokerede af det indlæg, jeg ellers selv troede, var ganske fredeligt.

At dømme efter den retning, tråden har taget, forekommer det mig at være en ret dårlig ide ikke at finde ud af et eller andet inden næste træf. I værste fald (som jeg ser det) at musikspillene skal køre for fuld tryk i fælleslokalet, men så ved man i hvert fald, hvad man går ind til.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 01/05-06 18:27 
Du booker bare lokalerne, så kan du jo selv få lov til at bestemme hvor musikspillene skal være.
RJKRJKSkrevet 01/05-06 18:39, rettet 01/05-06 18:41 
Wehner>
Jeg husker det altså som et glimrende træf.

Det var et glimrende træf, men som jeg husker det fik vi slet ikke det ud af især Samba De Amigo, som vi havde fået i hovedrummet.

Musikspillene er sjove at være tilskuere til, og det kan man ikke gøre i et seperat rum.

Det kan man da sagtens, kan man ikke?

Ikke i praksis. Det kræver at man forlader rummet, og ikke kan lave andet samtidig.

Vi skruede næsten ikke op for Serious Sam og hvad vi nu ellers spillede. Vi tog meget hensyn. I denne tråd fremgår det jo også tydeligt, at de fleste, der vil spille musikspil, ikke er villige til at gå på noget som helst kompromis.

Du ser helt forkert på situationen. Faktum: Man kan ikke spille musikspil uden at kunne høre musikken. Det hensyn du burde tage, som ikke-musikspillende, er at lade de musikspillende have den nødvendige lydstyrke.

Hvis folk skruede væsentligt højere op end nødvendigt, var det selvfølgelig ikke hensynsfuldt. Men sådan oplevede jeg det på ingen måde. Fx os der spillede Buzz, rykkede hovederne helt op til fjernsynet når der var lyd, for ikke at spille alt for højt.

Jeg lod netop være, fordi den slags altid skaber konflikt

Selvfølgelig havde det ikke skabt konflikt, hvis et par stykker stille og roligt var kommet til Cronoss og jeg, som så havde gjort det nødvendige ved det.

Tværtimod synes jeg nu at du mfl. skaber rigtig dårlig stemning, der måske skræmmer nogle fra at møde op en anden gang, og dræber vores lyst til at arrangere noget. Selvom det her i mine øjne er ligegyldige petitesser, som på absolut ingen måde giver et rimeligt billede af træffet, der i det store hele afløb perfekt, og hvor folk generelt var glade og tilfredse.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 01/05-06 18:49 
RJK>
Du ser helt forkert på situationen. Faktum: Man kan ikke spille musikspil uden at kunne høre musikken. Det hensyn du burde tage, som ikke-musikspillende, er at lade de musikspillende have den nødvendige lydstyrke.

Jeg tror måske vi er uenige om, hvor højt et niveau er nødvendigt. OG i øvrigt tog vi som nævnt netop det hensyn. En anden gang håber jeg bare, at der bedre bliver plads til begge dele - ganske som det har været tilfældet til de 3-4 træf jeg har været med til hidtil.

Vi i øvrigt også lige pointere at Buzz-folkene tog fint hensyn, mens jeg var der. Intet at beklage sig over der.

Tværtimod synes jeg nu at du mfl. skaber rigtig dårlig stemning, der måske skræmmer nogle fra at møde op en anden gang, og dræber vores lyst til at arrangere noget.

Det skal være således, at man kan komme med sober konstruktiv kritik, så man kan forbedre forholdene. Det er altså ikke at sprede dårlig stemning. Jeg ville snarere mene, at de, der farer sådan i flint over at jeg mfl. vover at antyde, at lydniveauet var for kraftigt, spreder den dårlige stemning.

Men der lader ikke til at være nogen grund til at fortsætte diskussionen, så for min skyld kan vi stoppe her.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
HankyHankySkrevet 01/05-06 18:59 
Wehner>
Men der lader ikke til at være nogen grund til at fortsætte diskussionen, så for min skyld kan vi stoppe her.

Jubbi :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 01/05-06 19:06 
Jeg synes man skal lade være med at gå op i detaljer (som tidspunkter med for høj lydstyrke) og i stedet se træffet som en helhed, da man alligevel ikke kan ændre på slagets gang bagefter. Er man irriteret over noget, gør man selvfølgelig noget ved det i kampens hede, i stedet for at beklage sig når det er for sent. Personligt ville jeg ikke blive sur, hvis man bad mig om at skrue lidt ned; så længe der spørges på en ordenlig måde.
Home is where the hardware is..
TLTLSkrevet 01/05-06 19:43, rettet 01/05-06 19:43 
Nu har jeg også glemt at rose træffet, som generelt var rigtig fedt faktisk. Og jeg fik prøvet alt det jeg ville prøve og fik en glimrende.. Hovedpine.. Men også en virkelig god oplevelse, som precis som mit første træf giver mig lyst til at komme med til det næste hvis det er mulig for mig :D For det er altid hyggeligt og det er i mine øjne en af de bedste måder man kan bruge sin weekend på hvis man er glad for konsoller og/eller spil.

Så hvis du ikke har været med til et træf før er du helt sikkert gået glip af en god oplevelse og jeg syntes du skulle tage med så snart det er muligt!!!
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
CoreCoreSkrevet 01/05-06 19:53, rettet 01/05-06 19:56 
POSITIVITET:

Jeg havde et fantastisk morsomt træf, og har egentlig ikke noget jeg er utilfreds med. Det var mit første men nu slipper i ikke for mig, i hvert fald ikke så længe det er på denne side af sundet det foregår. Jeg ærger mig lidt over at jeg ikke havde min 360'er med, dem kunne vi godt have brugt nogle flere af, men den er med næste gang.

Jeg fik vist Fear Effect frem til Kristensen og Konsolkongen, og det var fedt nok at få vist frem hvad der er jeg selv gik og var så begejstret for. Vi nåede ganske vel aldrig at komme langt nok ind i det, til at se de meget mærkelige gåder, og den bizarre historie, men det fik lidt velfortjent credit for grafik og udseende.

Konsolkongen blev imponerende nok overtalt til at spille et EA-spil (Black), og også her måtte han tilstå at grafikken i hvert fald ikke fejlede noget.

Kristensen fik høvl i GRAW, og jeg blev lammetævet i Donkey Konga. Larmende som vi var fik jeg Guitar Hero Championen Cronoss ned med nakken et par gange, mens vi var rimeligt lige i Singstar. Han viste sig at være tankevækkende stærk i George Michael numre.

Jeg fik beundret Alf81's japanske Saturn, sådan en havde jeg ikke set før, og den er jo superfræk. KTC's Steel Batallion var jeg også meget begejstret for, men jeg syntes ikke rigtig at jeg havde tiden til at få mig sat ind i det.

Fodbolden sagde mig minus, så den ignorerede jeg, men næste gang vil jeg meget gerne være med i Micro Machines-multiplayeren.

Jeg hyggede mig gevaldigt. Tak for et kanon-træf, og tak til Kongen, Kristensen, KTC, Hanky og Cronoss for at være med til at jeg ikke følte mig totalt fremmede da jeg troppede op lørdag eftermiddag.

Og kom så med de billeder ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
IqonIqonSkrevet 01/05-06 20:01 
Jeg vil da også lige gerne pointere at det var et fremragende træf at 'debutere' i. Efter min mening bliver der lagt det forkerte fokus gennem det meste af denne tråd, for langt størstedelen af træffet var yderst vellykket, og kritikken af lydniveauet virker overdrevet. Det drejede sig altså for mit vedkommende kun om nogle få timer lørdag nat, hvor jeg følte mig en anelse generet af lydniveauet - resten af tiden blev der taget ganske fint hensyn. Næste gang håber jeg blot, at træffet kommer til at vare lidt længere - sådan en weekend går godt nok stærkt :)

Og Core - lad nu være med at rose Fear Effect så meget; jeg får helt lyst til at spille det igen, men det har jeg på ingen måde tid til, med alle de andre spil jeg har liggende (nåå ja, og så forestående eksamener) :P
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
PlaykidPlaykidSkrevet 01/05-06 20:23 
Jeg er ret overbevist om at det er kritikken af kritikken over lyd niveauet der er overdrevet.
Wehner og står "klaget", og ud fra mit synspunkt har begge "klager" kun været indlæg til forbedringer af de kommende træf.
Straks kommer en masse underlig indblanding af Halo, som overhovedet ikke hører diskutionen til, og virker, sådan som jeg ser på det, angreb på Aalborg gruppen.

Og det ene leder så til det andet, og en bagatel bliver gjort til en elefant.
Spiller nu: Halo 3
RJKRJKSkrevet 01/05-06 20:45 
Wehner>
Men der lader ikke til at være nogen grund til at fortsætte diskussionen, så for min skyld kan vi stoppe her.

For at ende det, så tror jeg ikke nogen mener, at fordi man spiller et musikspil, så skal man larme langt mere end nødvendigt er, hvis dette generer nogen. I så fald bør de selvfølgelig irettesættes, og det ville de være blevet, hvis nogen havde gjort opmærksom på et sådant problem.

Jeg tror såmænd bare at du mfl. undervurderer hvor høj musikken er nødt til at være, for at man kan spille disse spil. Det jeg syntes larmede/irriterede klart mest, var Donkey Konga. Vel og mærke selve slagene på trommerne - det kan man ligesom ikke gøre noget ved.

Hvis vi kan enes om, at musikspil har det bedst i hovedrummet og at de må larme så meget, som er nødvendigt for at spille dem, så er det præcis som jeg ser det. Derudover bør der ingen problemer eller sure miner være i at få folk ned på det lydniveau, og at begrænse antallet af samtidige musikspil, hvis lydstyrken fortsat er problematisk.

Sådan betragter jeg i hvert fald reglen som værende nu ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 01/05-06 20:50 
Hvis jeg lavede reglerne, ville vi som sagt bruge to lokaler (to ligeværdige hovedrum selvfølgelig), fordi jeg synes den nødvendige volumen for de fleste folk giver for meget gene i lokalet. Men jeg laver ikke reglerne, og så er den jo ikke så meget længere :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/05-06 20:54, rettet 01/05-06 20:55 
RJK>
Til dette træf kørte der ofte 3-4 musikspil på samme tid,3

Så er det vel også logik, at lydniveauet hurtigt kan blive overdøvende? Når én bliver frustreret over høj lyd det ene sted, finder nogen det naturligt at skrue man op et andet sted, og så gør en anden det også - lige pludselig er alle lige gode om det. Der mangler nok en slags lyddommer til at træde ind og sige "nu er det sgu nok, lad os gøre noget ved det!" :) Anyways, jeg var jo ikke med, så ved ikke hvor slemt det var.

Jeg husker forresten et andet træf i København, hvor nogle af de nu "forulempede" søndag morgen vækkede alle i huset, ved at fyre Street Fighter af for fuld styrke over anlægget... Se dét var manglende hensyn :)

Jeg kan godt huske noget lignende. Mener vist også Super Mario og Skyblazer var inde over her? Især et musik-loop i en mellemsekvens fra sidstnævnte spil var så høj, at man blev vækket af den. Det husker Sumez vist også ;)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/05-06 21:03, rettet 01/05-06 21:03 
RJK>
og at begrænse antallet af samtidige musikspil, hvis lydstyrken fortsat er problematisk.

Det lyder som den rigtige indgangsvinkel...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 01/05-06 22:07, rettet 01/05-06 22:08 
Og så er der lidt billeder.

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
TLTLSkrevet 02/05-06 00:05 
Hehe. Jeg er vist for god til at gemme mig for kameraet...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
ChronoChronoSkrevet 02/05-06 07:46 
0-12

:O
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Krans.KKrans.KSkrevet 02/05-06 13:05 
Hvorfor er der ingen billeder af de to smarte PES double cup vindere efter triumfen? De flotte fyre kunne jeg ellers godt tænke mig at se igen.

Men ellers skal I alle have tak for et godt træf fra endnu en debutant. Jeg havde på forhånd også gjort mig overvejelser om, hvor mange man egentlig ville komme til at snakke med, og hvor meget forskelligt man dermed også ville få mulighed for at prøve, især fordi jeg ikke havde været inde på netop dette forum særligt længe. Men måske netop derfor, og fordi jeg ikke havde noget forhåndsindtryk af de andre deltagere, forløb det fint synes jeg =)

Jeg er lidt ærgelig over, at jeg ikke kunne nå derop til singleturneringen i PES. Det kunne sikkert ellers have været fin træning til den store PES Cup i København på lørdag, men det må jeg så have til gode =D
Ellers var Micro Machines godt. Donkey Konga var også meget sjovt. Guitar Hero var fremragende - når det ellers en sjælden gang imellem var ledigt (hvilket vil sige, når Sumez og Ourobousslayer måtte træde af på naturens vegne =P )
Alt i alt tak for et godt træf, som jeg tror, vi ses til igen næste gang.
For vi er syge lidt aparte lidt for smarte lalleglade, drikker glas med hash og spiller russisk roulade!Spiller nu: Grand Theft Auto: China..., Rayman Origins
SumezSumezSkrevet 02/05-06 22:29 
Så er der billeder fra undertegnede

Ikke så mange denne omgang
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 02/05-06 22:32 
Jeg fandt i øvrigt lige ti ekstra billeder, der havde gemt sig bagest på memory cardet eller sådan noget...

Link...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 03/05-06 00:45 
Otte previews af billederne taget med Tems fantastiske kamera er oppe på mit MSN Space nu. Der er vist et fuldt galleri på vej her på P:R.

http://spaces.msn.com/lassewehner/

Advarsel: Primært billeder af Aalborg-banden.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
TLTLSkrevet 03/05-06 00:45 
Det var ikke kedeligt, vi var abre koncentreret ;). BTW var det PES 5 på Xbox 360, som i mine øjne kører lidt hurtigere end på PS2, måske er det bare mig?
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
solid snakesolid snakeSkrevet 03/05-06 07:44 
RJK>
Hvad angår lån (som intet har med tyveri at gøre, Bruno) så accepterer vi fuldt ud, at nogle stykker foretrækker at sidde for sig selv og kun med sine egne ting. Men de må også acceptere at stort set alle andre lader deres ting være til mere eller mindre fri afbenyttelse. Sådan har vi altid kørt vores træf. Som udgangspunkt må man forvente, at ens ting kan blive lånt uden spørgen, hvis man stiller dem frem. Kan man ikke acceptere det, må man pakke sine ting væk. Optimalt set spurgte alle før lån, men i praksis ved vi godt, at det bliver henved umuligt. Blandt andet fordi folk ikke mærker deres ting med navne, som vi hver gang opfordrer til! Selvfølgelig er det ikke fair at "plukke" ting fra en opstillet maskine, og det forstår jeg som udgangspunkt heller ikke hvis nogen gør. Det kan dog ske på mange andre måder. Eksempel: Vi sætter os til at spille noget på PS2. Jeg kan ikke klare at billedet er composite. Jeg låner et RGB-kabel og sætter til. Efter endt spil lægges RGB-kablet tilbage. Og så står der en PS2 uden AV-kabel. Det sker meget nemt. Ligesom det meget nemt kan ske at nogen sætter et normalt strømkabel i en maskine i stedet for et JAP/US-kabel med stepdown. Uheldigt, men det kan ske, og alle parter bør være opmærksomme på den slags ting, som nemt kan gå galt.


Jeg acceptere ikke at folk bare tar mit scart stik uden at spørger, jeg vil stadig kalde det tyveri, når man ikke spørg om man må låne det først...
Det er muligt i andre opfatte det på samme måde..
Men jeg kunne aldrig finde på at bare gå hen og tage et stik fra nogens tv-spil uden at spørger først..
Det er noget der hedder moral..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
TLTLSkrevet 03/05-06 12:11 
Der blev lånt masser af ting, på kryds og tværs. Især PS2 joypad's var meget på omløb til træffet og som Rune siger så er det ret svært at finde ud af hvems der er hvems. Så skal man jo stå ved sit eget heletiden, eller gøre meget opmærksom på at det er ens eget. Når det er pakket ud, er det til fri afbenyttelse som regel. Lånte du ikke også selv ting fra andre uden at spørge først? Men lige i det der tilfælde burde personen der har lånt kablet, ligge det tilbage hvor han tog det.
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
SumezSumezSkrevet 03/05-06 12:35 
Det ville da være åndssvagt, hvis alle skulle tage deres egne stik, controllers og maskiner med, så skal alle slæbe en masse, og der bliver en masse ubrugt udstyr. Det er normerne for et konsoltræf, og det kan jeg med rimelig sikkerhed sige at der ikke bliver ændret ved. Ingen andre har et problem med det.
Synes var har haft den diskussion før.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KeenKeenSkrevet 03/05-06 14:42 
Jeg er helt enig. Og hvis solid snake virkelig ikke kan klare at folk lige låner et stik fordi man ikke lige kan finde ham, eller ikke kan se hvis kabel det er når der ikke er navn på, så burde han måske finde et andet konsoltræf at deltage i, i fremtiden...
HankyHankySkrevet 03/05-06 14:49 
Jeg synes stadigvæk den bedste ting man kan gøre, er at mærke sine ting :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
00Void00VoidSkrevet 03/05-06 15:02 
med hensyn til at låne ting..

Det er vel ikke så hårdt lige at spørge :\ så er man altså sart
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
212 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig