X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Viva Piñata - nyt spil fra Rare


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/03-06 23:58 
Microsoft og Rare har i dag annonceret Viva Piñata - det nyeste spil fra Rare til Xbox 360.

Virkelig spøjs stil...

Viva Piñata screenshots
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
83 emne(r).
« < 1 2

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-06 15:02, rettet 24/11-06 15:08 
SeventhSun>
Hvordan understøtter spillet ellers Live?

Som jeg har forstået det, kan man sende Pinata gaver til hinanden. Hver Pinata har vist et tag(ret mig lige Palle, hvis jeg vrøvler), som bliver på den til alle tider, så man kan se, hvor den kom fra.

Man kan også drille folk, ved at sende dem Pinatas, de slet ikke har brug for. Sådan nogen som vil skabe kaos i deres haver.

De snakker om, at der kan komme andre online options senere.

"Live understøttelse i ALLE 360 spil"

Det blev uddybet for længe siden, hvad de mente og det var ikke, at alle spil ville have Live multiplayer. Mere at Live ville være en komponent, der lå i baggrunden. Således har fx Just Cause ikke live, men ud fra den gamle Xboxs standarder er det "Live aware".

Hvor meget tale er der forresten i Viva, Palle?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 26/11-06 19:15, rettet 26/11-06 19:18 
Rooney>
Man er vel ikke tvunget til kun at høre danske stemmer i spillet? Går ud fra at man også kan vælge de engelske?

Hmm, jeg er lidt forvirret... Den PAL version vi har fået indeholder IKKE danske stemmer, selv om jeg har fået at vide at der er danske stemmer i den danske version.

Anyway, vil man være sikker, så tjek æsken inden man køber eller nap en engelsk/US version.

Bede-x
Hvor meget tale er der forresten i Viva, Palle?

Hmm, der er okay med tale... De personer man møder i haven og i byen taler, mens dyrene naturligvis ikke taler. Det er svært at beskrive præcis hvor meget, men der er nok tale til, at man kan blive irriteret over en dårlig dansk voice-over hvis det er tilfældet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
00Void00VoidSkrevet 26/11-06 19:31 
endnu en tilføjelse til min spil-jeg-skal-have-når-jeg-får-købt-en-xbox-360-når-den-engang-falder-til-1500-kr liste :D
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
badedyrbadedyrSkrevet 26/11-06 20:19 
PalleJensen>
Det er regionsfrit, så køb det i USA, slip for de danske stemmer, få det i en fed æske med en ekstra DVD og spar 150,- kr.

:-)

Hvor køber du/i NTSC spil henne? Hader de "for-danskede" covers og hvis der er dk voiceover så går det da helt galt det her...
3of193of19Skrevet 26/11-06 20:34 
badedyr>

Hvor køber du/i NTSC spil henne? Hader de "for-danskede" covers og hvis der er dk voiceover så går det da helt galt det her...
http://www.videogamesplus.ca/default.php?cPath=446_470
RJKRJKSkrevet 26/11-06 20:43 
PalleJensen>
Hmm, jeg er lidt forvirret... Den PAL version vi har fået indeholder IKKE danske stemmer, selv om jeg har fået at vide at der er danske stemmer i den danske version.

Så vidt jeg husker fra releaselister, så er der en speciel skandinavisk version (og vist også en svensk og en norsk, men det giver jo ikke megen mening).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/11-06 20:29 
Så er mysteriet blevet opklaret. Der findes en skandinavisk udgave, men kun med svensk og norsk tale - i Danmark får vi den engelske udgave. Hvilket vel er godt for os, men næppe ret godt når man ser på målgruppen for spillet.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 27/11-06 20:38 
Øv - havde ellers set frem til en Dansk udgave indtalt af Søren Ryge :!
KLTKLTSkrevet 27/11-06 22:47 
Så er det bare man undrer sig lidt over, hvorfor der ikke også findes en dansk udgave i den skandinaviske version, for jeg formoder at markederne i ihvertfald Norge og Danmark er temmeligt sammenlignelige...
Det er da lidt underligt at Rare vælger at nedprioritere de unge Xbox 360 gamere i Danmark sat op imod dem i Norge og Sverige, men ja selvfølgelig kan vi andre jo sådan set være ret ligeglade da vi nok alligevel helst spillede på original sproget! :D
9/11 Was An Inside Job
HeroldHeroldSkrevet 27/11-06 23:09 
Der foregår nok på et eller andet tidspunkt i forløbet en udregning af om det kan betale sig at oversætte spillet til et givent sprog. Den ligning gik sikkert ikke op, da det var Danmarks tur. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/11-06 23:32 
Netop - og det er næppe Rare der laver den udregning, men Microsoft som står for udgivelsen og distributionen i de enkelte lande.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
KLTKLTSkrevet 28/11-06 20:02 
Ja men det er så netop denne udredning som jeg finder besynderlig, for jeg har svært ved at tro, at der skulle være et potentielt større marked for en fx norsk version end en dansk version.

Jeg tror ganske enkelt ikke, at der er flere unge der gamer Xbox 360 og potentielt ville købe en oversat version af Viva Pinata i fx Norge end i Danmark.
9/11 Was An Inside Job
Bede-xBede-xSkrevet 28/11-06 22:11 
Det ville jeg heller ikke umiddelbart tro. Der er dog et noget større Halo 2 community i Norge eller Sverige end i Danmark, så hvem ved?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 28/11-06 22:35 
Vi må gå ud fra at dem der træffer beslutningerne har mere information om den slags end os :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 29/11-06 15:11, rettet 29/11-06 15:11 
På en af loadskærmene I Viva Pinata står der:

'Use the d-pad for real-time tool-change and wallop Seedos' weak spot for massive damage

Et glimrende eksempel på Rares gode humor :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 29/11-06 16:02 
LOL! Er det rigtigt?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 30/11-06 03:14, rettet 01/12-06 05:58 
Ifølge Eurogamer, der har en artikel om Rare og Viva:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=70473

Artiklen ledsages af en hyggelig lille billedserie:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=70474

I artiklen siges i det, at spillet startede på PowerPC i modsætning til Edges Viva nummer(167), hvor de nævner mobiltelefoner. Hmm.

EDIT:

Eurogamer har ret
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-06 11:15, rettet 02/12-06 13:45 
Jeg fik spillet 3-4 timer Piñata i går aftes og det er virkelig noget for sig. Og så alligevel, er det nu også det? Selvom jeg har brugt lidt tid på det og været ret åben over for det, så føler jeg ikke at jeg har opnået noget i spillet endnu. Jeg er nået lv. 10 men jeg ved ikke hvorfor. Jeg har bygget huse til de fleste af mine piñata, har rodet lidt med at plante frø og jeg har avlet 15 orme, 2 spurve og 1 mus.
I starten bliver man tæppebombet med informationer og ting man skal gøre. Jeg fik indtryk af at der virkelig ville blive meget at holde styr på, men efter få timer gik spillet i slowmotion, og har faktisk været ret kedeligt lige siden. Jeg har kun bygget huse til de racer jeg gider bruge tid på, så det hele ikke bliver for hektisk. Alligevel har jeg nu fået brugt al pladsen i haven og jeg kan ikke bygge nye huse, så jeg er nok bare tvunget til at se tiden an og vente på at nye piñata kommer og bosætter sig før jeg kan komme videre.
Hvad er der mon af udfordringer i spillet? Indtil videre så godt som ingen. 5-6 gange har der været en sur snegl inde og skide rødløg i min kolonihave, men et par dask med en skovl så var den færdig. For nyligt var der også lige en flagermus inde og bide en af mine fugle, så den gik sukkerkold. Udfordring? Næ, man markerer bare den lille fyr og tilkalder doktormanden, som så er der inden for et tidsrum der hedder ti sekunder til fyrre år. For AI'en er virkelig dårlig. Hvis der er et hus, træ eller andet i vejen mellem dem og deres mål, så nægter de ofte at gå videre før man har destrueret dette, også selvom der er masser af plads uden om. Fantastisk. Endnu værre er det når NPC'erne render rundt og åbner for de hegn som man bruger til at holde de forskellige dyr fra hinanden, hvilket så resulterer i at jeg pludselig har mistet to mus og mine slanger er meget glade. Igen kunne han bare ha' gået uden om, og jeg sidder tilbage og føler ikke jeg har ret meget kontrol over hvad der egentlig sker i min have.

Det er i hvert fald mit indtryk af spillet siden i går aftes. Meget kan heldigvis nå at ændre sig, men pt. er det ikke noget jeg har vanvittig meget lyst til at starte op igen. Spillet virker som en blanding mellem Animal Crossing og Jurassic Park Operation Genesis. Naturligvis meget bedre end AC da der er meget andet at lave end at samle ukrudt :p, men jeg ville uden tøven vælge Operation Genesis frem for Piñata.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 04/12-06 08:17, rettet 06/12-06 01:18 
Jeg tror, at Viva - ligesom Animal Crossing - bliver sådan et spil, jeg kommer til at sætte i maskinen gentagne gange, for at prøve at forstå det og komme ind i det. Jeg har forsøgt fem gange her i weekenden og lige lidt har det hjulpet.

Jeg bryder mig ikke om det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KilroyKilroySkrevet 04/12-06 08:52 
Et spørgsmål: Er der et indbygget ur a la AC? Altså, kan man efterlade spillet i et stykke tid, uden tiden i spillet går vildt og inderligt?
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 04/12-06 09:00 
Du saver spillet, når du forlader det, og loader det så derfra.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HeroldHeroldSkrevet 04/12-06 09:04 
Konsolkongen: Det lyder som om du er 'stoppet' med spillet, rimeligt hurtigt. Jeg tror at essensen ligger i at man skal gå efter de Piñataer, der er svære at få, gennem en kombination af indretning af haven, og de piñataer man har.

Men jeg synes dog nok at spillet er relativt gearet til at børn skal kunne spille det. Det har helt sikkert sin charme og appel, men niveauet taget i betragtning, så hjælper det at være ekstremt barnlig :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
kingsizekingsizeSkrevet 04/12-06 17:08, rettet 04/12-06 17:08 
For mig ligger spillets charme i at, man netop ikke er særligt presset. Man kan tage tingene i sit helt egen tempo, unden at være bange for at man "forsømmer" sin have/pinata.
Derudover synes jeg at det har et helt fantastisk design, og hvis han er til nuttede ting er det lige i øjet.

Hvis jeg skal sige nogle negative ting, vil jeg pege på de lidt ireterende autosaves, det halv langsomme interface og den til tiden "dumme" ai.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
CutePuppyCutePuppySkrevet 04/12-06 20:08 
Det JEG syntes er mest irreterende er alle de "onde" pinataer og lignende... når nu man er nået op i level 25 er der fandme meget at holde øje med, desuden er de der gutter man kan hyre til at passe på haven da komplet fatsvage, man skal da hyre en del vagter for at beskytte mod onde monstre...

Udover det syntes jeg at det er helt genialt, ganske sjovt
//Cutepuppy
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/12-06 14:07, rettet 05/12-06 14:09 
Jeg har lige fået spillet lidt her i eftermiddag og er ca. level 10.
Spillet er som jeg regnede med, men interfacet kan godt irritere mig lidt:

1) Hvad er ideen med at kunne komme hurtigt hen til f.eks. to pinater, der slås, når man bliver hunset tilbage til det oprindelige sted bagefter - også selvom man måske ville have gjort noget?

2) Alt, alt for mange ligegyldige beskeder. Det er jo nærmest at spamme spilleren.

3) At sælge ting kræver 4 tryk...

Haven er alt for lille, eller også er husene bare alt, alt for store.

Udover det, så er det rigtig sjovt og grafisk ser det ganske godt ud for det kommende Banjo-Kazooie 3.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 05/12-06 14:11 
Så du mener stadig at du kan bruge hele december måned på det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 05/12-06 17:18, rettet 05/12-06 17:20 
Jeg har spillet en 6 timer i dag, og moret mig fremragende. Da jeg blev god nok blev min have større, så det kritikpunkt er væk :) Det er ca. 90% så sjovt, som jeg regnede med. Jeg regnede med en 9'er, men det er altså 'kun' en 8'er.
Om jeg så kan bruge hele december på det, det får jeg se... :) Først skal jeg lige finde ud af, hvem af alle mine venner, der skal have min lille Fede Herbert i gave... :p

EDIT: Men det er da godt nok svært at fange de flyvende pinataer, når de skal ind og 'hygge sig' i deres knaldhytte.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 13/02-07 11:18, rettet 13/02-07 11:18 
Der er mere Viva på vej, muligvis endda til DS:

Top men at Microsoft have said the firm aims to support Rare's brilliant Viva Piñata in future, and has even raised the possibility of the British developer's Xbox 360 games appearing on Nintendo DS.

"I think it's fair to say that we're going to continue to invest in that property," Shane Kim, one of Microsoft Game Studios' corporate vice presidents, told 1UP last week. "Whether that is in the form of a sequel, a product line extension or through merchandising, whatever the case may be, that's something that we're going to stick with." He also said "a Kameo or a Viva Piñata on a DS makes a lot of sense".

Viva Piñata was a bit of a critical darling at the back end of last year, but its performance was overshadowed by the much greater success of Gears of War, and a quick glance at the Xbox 360 UK charts reveals it languishing below some of its older contemporaries including Saints Row and Dead Rising.

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=72903
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 13/05-08 13:56 
Viva Piñata 2 går Eye Of Judgement vejen?

"Viva Piñata 2 details sprinkle out"
PlaykidPlaykidSkrevet 13/05-08 14:39 
Viva Piñata med coop = goty :)
Spiller nu: Halo 3
HulleHulleSkrevet 29/08-08 09:13, rettet 29/08-08 09:15 
Nu har jeg læst hele tråden igennem, skal jeg forstå det sådan at der er danske stemmer i den danske version, eller at der ikke er?
Grunden til at jeg spørger er at jeg skal til at bestille spillet til min 5-årige bonusdatter, der betyder det immervæk en del :)

Edit: Svaret fundet. Lær at læse emnerne oppefra, ikke fra bunden.

Næste spørgsmål: Det er vel ikke sådan at de senere har fået rettet fejlen?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
HulleHulleSkrevet 29/08-08 09:56 
Hvis nogen har spillet liggende, og vil sælge det for en hund, så send mig gerne en besked.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
PalleJensenPalleJensenSkrevet 29/08-08 10:29 
Besked sendt...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
83 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig