X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Viva Piñata - nyt spil fra Rare


Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/03-06 23:58 
Microsoft og Rare har i dag annonceret Viva Piñata - det nyeste spil fra Rare til Xbox 360.

Virkelig spøjs stil...

Viva Piñata screenshots
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
83 emne(r).
1 2 > »

Svar
PalleJensenPalleJensenSkrevet 15/03-06 23:58 
Microsoft og Rare har i dag annonceret Viva Piñata - det nyeste spil fra Rare til Xbox 360.

Virkelig spøjs stil...

Viva Piñata screenshots
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ValkyrieValkyrieSkrevet 16/03-06 00:03 
holy cow, det ser fedt ud:o

Håber vi ser mere til det på e3^_^
Well crucify the insincere tonight...
SonicSonicSkrevet 16/03-06 00:34 
De er jo ikke rigtig kloge... og de kan vi lide :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/03-06 06:26 
Det ser ret fedt ud. Og måske får vi her en titel til hele familien til Xbox 360, ikke dårligt.
happyEDhappyEDSkrevet 16/03-06 07:07 
Det er jo bare pokemon..
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
ChronoChronoSkrevet 16/03-06 08:03 
Whow, det ser ret specielt ud. Men i samarbejde med 4Kids? Bliver det noget børnespil-agtigt?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HankyHankySkrevet 16/03-06 08:55, rettet 16/03-06 09:00 
Vist i samarbejde med 4Kids, fordi de samtidig vil vise dem som animations tegnefilm.

"The “Viva Piñata” television series is set to air in the U.S. in fall 2006 on 4Kids TV"

her
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/03-06 11:50 
toAt>
Det er jo bare pokemon..

Hvorfor tror du det? Og hvad mener du med "bare"? Jeg tror MS ville være lykkelige hvis spillet "bare" får en brøkdel af den medvind som Pokemon har.
HeroldHeroldSkrevet 16/03-06 11:54 
Ja, det ville da være instant win :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 16/03-06 12:17 
Efter hvad jeg læst af beskrivelser, lyder det som lidt Animal Crossing, lidt Pokémon, lidt Harvest Moon, og det hele er spædt op med et kampelement. It rox my sox.
King ChaosKing ChaosSkrevet 16/03-06 12:50 
Herold>
Ja, det ville da være instant win :D

Ja, Pokemon kombineret med Live... ja
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/03-06 11:51 
Jeg glæder mig i hvert fald. Grafisk er det 'right up my alley' og Rare er jo ikke kendt for at lave nemme spil, uanset hvor barnlige de end måtte se ud. Måske lige undtagen Kameo.

Jeg ser meget frem til det!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 19/03-06 13:03 
Hvad med Ghoulies? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
IqonIqonSkrevet 19/03-06 13:07 
Starfox Adventures bød da heller ikke på den store udfordring?
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/03-06 13:18 
Har ikke prøvet Ghoulies, men Starfox var da svært at gennemføre 100%
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
MajorPMajorPSkrevet 19/03-06 14:43 
Jeg syntes faktisk idéen med GBtG var super fed. Det var dog som om, at når du havde spillet det i én time, så havde du set hvad spillet indeholdte. Så vidt som jeg husker. Correct me if I'm wrong :)

Men det var også derfor at spillet aldrig rigtigt opnåede topkarakterer. Dét og kameraet... Grrr =/
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
GreaseballGreaseballSkrevet 20/03-06 21:35 
Penny Arcade kigger på Viva Piñata

PA
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/03-06 15:48 
Jeg kunne forestille mig, der bliver nogen sjove Achievements at hente hjem her.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
KalicolaKalicolaSkrevet 21/03-06 16:35 
Spillet set herre kult ud, så kender vi Rare igen, og så forhåbentligt ikke mere sløseri fra deres side af... de dyr der ser SÅ kult ud, det skal helt sikkert tjekkes.
For The Love Of The Game
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/03-06 17:50 
De har forhåbentligt lagt alt deres sløs i PDZ.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 04/04-06 14:13, rettet 04/04-06 14:16 
Er jeg den eneste, der er lidt skuffet over, at Banjo holdet ikke laver Banjo?

Selvfølgelig ser Viva ud til at have en sjov stil og det kan muligvis blive et mere interessant spil end endnu en platformer, men jeg savner Banjo...

DeluxScan>
Rare er jo ikke kendt for at lave nemme spil, uanset hvor barnlige de end måtte se ud. Måske lige undtagen Kameo.

Det er vel ikke decideret let, hvis man skal unlocke alle interviews, kostumer osv. Kræver ret høj score.

Herold>
Hvad med Ghoulies? :)

Heller ikke et nemt spil, hvis man skal have det hele. Man kan unlocke diverse challenges i spillet og en af dem(challenge 21)kræver, at man gennemfører hele spillet igen, men med ændrede regler. Fx kun 10 health i hvert rum, ingen bonus items osv.

Det er bestemt ikke let, omend det er sjovere end første gennemførsel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 04/04-06 15:23 
Men er unlocks i den stil ikke blot en kunstig måde at forlænge spillets levetid på? Spillet bliver jo ikke sværere at unlocks - De er jo bare en ekstra del af spillet, der reelt er unødvendig.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 04/04-06 17:01 
Bede-x>
Er jeg den eneste, der er lidt skuffet over, at Banjo holdet ikke laver Banjo?

Selvfølgelig ser Viva ud til at have en sjov stil og det kan muligvis blive et mere interessant spil end endnu en platformer, men jeg savner Banjo...

Jeg kan love dig for, at andre også føler sig lidt snydt :) Bevares, jeg skal da helt sikkert have Viva og det bliver nok også godt, meeen... En ny Banjo trækker altså meget, meget mere.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 05/04-06 12:38 
Herold>
Men er unlocks i den stil ikke blot en kunstig måde at forlænge spillets levetid på?

Det afhænger vel af, hvad man unlocker. Ghoulies er faktisk sjovere i challenge 21 end en normal gennemførsel.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 05/04-06 12:58 
Ja, men det er vel det samme spil igen, men med nye 'regler', så vidt jeg har forstået på dig?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
PalleJensenPalleJensenSkrevet 05/04-06 13:20 
OX360M har interviewet Rare om Viva Piñata...

Viva Piñata, Rare interview
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 07/04-06 11:26, rettet 07/04-06 11:29 
Herold>
Ja, men det er vel det samme spil igen, men med nye 'regler', så vidt jeg har forstået på dig?

Ja, men de ændrede regler gør spillet bedre. Det bliver en mere febrilsk oplevelse, meget oldschool i stil. Samtidigt er cutscenerne fjenet og så charmerende som de nu var, så giver det spillet et bedre flow.

Tak for linket, Palle.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-06 07:10, rettet 30/10-06 07:24 
På samme måde som de seneste Gears of War film, har givet mig lyst til at få spillet, så har de seneste previews vækket min begejstring for Viva Pinata. Ikke at jeg er så hyped på det som et Halo eller Zelda spil, men jeg glæder mig da til at spille det.

Gamespot skriver:
To date, we've spent about 10 hours working on our garden to attract various species of piñata to it. Although we've already achieved many of the goals that we set for ourselves, we're not likely to tire of this open-ended game anytime soon.

http://uk.gamespot.com/xbox360/strategy/vivapinata/news.html?sid=6160645

IGN:
Once we sat down with the game, we found that despite its cute and childish exterior, there is surprisingly enjoyable experience to be had.

http://xbox360.ign.com/articles/742/742357p2.html

Gamespy:
Ultimately, no matter how much Viva Piñata jumps down the collective throats of parents everywhere, again, it's all a vehicle for a so-far fantastic game.

http://uk.xbox360.gamespy.com/xbox-360/viva-pi241ata/742359p1.html

Det lyder mere positivt, end jeg havde håbet på. Som om, at det måske kan spilles af andet end børn...

Her er en tv reklame, der på glimrende vis demonstrerer Rares typiske humor(uagtet om de så har noget med den at gøre):

Viva reklame
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/11-06 14:51, rettet 11/11-06 15:03 
Ser ud til at være præcis, hvad jeg ventede! Lækker grafik og uendeligt gameplay.
Kan ikke vente på min anmelderkopi, så jeg kan sende sours til alle på min Friends-list :p

IGN review - 8.5
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-06 15:15 
Anmeldelsen gav mig svar på det vigtigste spørgsmål:

If you've played The Sims or Animal Crossing and enjoyed them, Viva Pinata is a safe bet. The gameplay is more interactive and hectic, and facing the consequences of your actions, be they good or bad, is enjoyable gaming. Viva Piñata may have been designed with children in mind, but Rare has created a game that anybody with an open mind can get into and have fun with. The characters are endearing and the abounding sense of discovery can't be denied.

Lader heldigvis til, at det ikke kun er for børn. De har to anmeldere i IGN anmeldelsen og den anden skriver:

Viva Pinata is definitely a kids’ game. That may put you off. But as opposed to the dozens of crappy kids games churned out by other publishers each year, Microsoft and Rare have made an engaging and surprisingly refreshing title. It's deep in the way that old Nintendo kids games used be, like The Legend of Zelda, Super Mario Brothers, even Pokemon.

Det lyder lovende.

DeluxScan>
Kan ikke vente på min anmelderkopi, så jeg kan sende sours til alle på min Friends-list :p

Du kan være sikker på, at vi nok skal drille igen :P
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 11/11-06 18:56, rettet 11/11-06 18:56 
"Pæn score men ikke prangende" ;)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/11-06 18:58, rettet 11/11-06 19:53 
:)

EDIT:
Prøv at gå ind på www.vivapinata.com Husk at skrue højt op for højttalerne ;)
Er du så færdig et chok jeg fik!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/11-06 13:13 
Pinata er...

Regionsfrit
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-06 17:19 
1UPs anmeldelse er nu oppe:

Emotional engagement in games is unusual, to put it mildly. For something to tug on the heartstrings to the degree that this does is simply stunning. Viva Piñata is an emotional sandbox unlike anything else, because its morality isn't simply a binary choice between good and evil. The freedom it affords allows you to mess with your own head and examine your own ethics as you slowly move the line of what you feel is "acceptable" in order to succeed. Sure, you can play it dispassionately -- but to do so is to deny yourself of its brilliance.

Rare has certainly recaptured its former glory here, and in producing one of the most misunderstood games of the year, it has also produced one of the finest in its history, and certainly one of the most intriguing on 360. To dismiss it as "just for kids" would be foolish. You are not too cool to enjoy this game.


9 ud af 10
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/11-06 19:37 
Sikke en ros!
Jeg kan slet, slet ikke vente på Banjo, når nu teamet kan spytte den her slags ud!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 05:35, rettet 17/11-06 05:38 
Du er skam ikke den eneste, der glæder sig til Banjo. Det er også et af mine mest ventede spil. Ikke at jeg forventer, at det vil vende op og ned på genren, men jeg håber på velfungerende solid platformssjov og masser af Rares typiske humor.

Om ikke andet, bliver det spændende at se Rare påbegynde og færdiggøre et spil til samme platform for føste gang i årevis(håndholdte undtaget). Alle deres seneste spil er påbegyndt på andre platforme, end de er udkommet på.

Ikke at det ser ud til at koste på kvaliteten i Vivas tilfælde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/11-06 13:17, rettet 17/11-06 13:18 
Var Viva da planlagt til Xbox?
Jeg tror Banjo bliver en af de absolut største titler på 360 - ligesom på N64. Tænk bare på Conker på 64 og Xbox, den grafik synes jeg stadig er noget af det flotteste, jeg har set (Flotteste, ikke mest realistiske).
Jeg håber bare, at de holder sig fra fristelsen til at skifte de gamle volapyk-stemmer ud med rigtig tale som i Conker.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/11-06 13:25 
Viva lyder som en titel jeg skal have.
Faktisk så meget endda, at jeg tænker at man kan importere :-)

EuroGamer skriver også så man får lyst til at dyrke sine egne pinatas.
Men de nævner noget om begrænset online, kan man ikke slås mod andre pinatas alligevel?

Eurogamer.net
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-06 15:16 
DeluxScan>
Var Viva da planlagt til Xbox?

Det var i første omgang til mobiltelefoner, så til Xbox og slutteligt til 360.

Tænk bare på Conker på 64 og Xbox, den grafik synes jeg stadig er noget af det flotteste, jeg har set

Jeg er enig. Jeg ville stadig gerne, at det var Banjo, de havde lavet et remake af, bare for at se det med samme vidunderlige grafik som Conker.

Jeg håber bare, at de holder sig fra fristelsen til at skifte de gamle volapyk-stemmer ud med rigtig tale som i Conker.

Man kan aldrig vide sig sikker, men jeg tror da, at de beholder de gamle stemmer. De benyttes i alle fald i annonceringstraileren.

SeventhSun>
Men de nævner noget om begrænset online, kan man ikke slås mod andre pinatas alligevel?

Har det nogensinde været planlagt?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 17/11-06 16:39 
Bede-x>
Man kan aldrig vide sig sikker, men jeg tror da, at de beholder de gamle stemmer. De benyttes i alle fald i annonceringstraileren.

Nu har jeg lige checket, og det er sørme rigtigt nok. Det må man jo tage som et hint hen imod, at de beholder det gamle system. Nice!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 23/11-06 23:20 
Hvor har de bare ødelagt Viva reklamen. Så den lige med danske stemmer, der uden problemer sugede alt humoren ud af den.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 23/11-06 23:40 
Det er regionsfrit, så køb det i USA, slip for de danske stemmer, få det i en fed æske med en ekstra DVD og spar 150,- kr.

:-)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-06 00:25 
Det var nu ikke selve spillet, jeg tænkte på, men reklamen for det. Er spillet på dansk?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/11-06 02:09 
Har også lige set reklamen. Udover at være tåkrummende dårlig på dansk, er den så virkelig bedre på engelsk?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 24/11-06 03:29 
Ja, jeg linker til den ovenover.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PalleJensenPalleJensenSkrevet 24/11-06 09:03 
Bede-x>
Det var nu ikke selve spillet, jeg tænkte på, men reklamen for det. Er spillet på dansk?

Ja, spillet er også på dansk.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RooneyRooneySkrevet 24/11-06 10:38 
Man er vel ikke tvunget til kun at høre danske stemmer i spillet? Går ud fra at man også kan vælge de engelske?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/11-06 12:42 
Ja det vil vi godt lige have afgjort.
Jeg skal fandme ikke høre på danske stemmer, så det er øjeblikkelig import, hvis det er tilfældet.


SeventhSun>
kan man ikke slås mod andre pinatas [online] alligevel?

Bede-x>
Har det nogensinde været planlagt?

Ja jeg læste for lang tid siden noget med at man pinatas kunne udfordre hinanden. Om det betød slåskamp ved jeg selvfølgelig ikke.

Hvordan understøtter spillet ellers Live?

Jeg synes godt nok Microsoft slipper let om det nogen gange.

"Live understøttelse i ALLE 360 spil" - og hvor meget Live er der lige over Lego Star Wars eks.?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
WehnerWehnerSkrevet 24/11-06 12:53 
Downloadable content :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/11-06 13:44 
PalleJensen>
Ja, spillet er også på dansk.

Yrk, det var da lidt af en nitte. Kan man vælge engelske stemmer?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
83 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig