X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Til alle der elsker deres GBA SP!


Svar
Alf81Alf81Skrevet 15/03-06 15:27 
Sådan! I dag kom min nye GBA SP ("Now with a brighter backlit screen!") ind ad døren.

Jeg har været med på GBA-fronten, siden jeg så den første reklame i dansk TV, for den første GBA. Og da GBA SP udkom et stykke tid efter, lod det til at være et naturligt skridt, der skulle tages (selvom jeg altid bedst har kunne lide det gamle GBA design). Nu, med Micro og DSLite i tankerne, har denne vidunderlige opdatering/opgradering, ikke fået den omtale den burde.

Fantastisk, intet mindre kan beskrive den! Hvis man finder det for trist, eller ikke-rigtigt, at spille GBA-spil på en DS. Eller for den sags skyld, som jeg selv, finder Micro'en en smule FOR micro, kan/skal den nye GBA SP anbefales. Som på de fleste, hjemmesider med skærmsamligninger, kan jeg ikke andet end at tilslutte mig sætningen "det skal opleves". Fantastisk...

Andre der har overvejet at anskaffe sig den nye model?
Ting om dét og pis.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 15/03-06 19:39 
Har du billeder med sammenligninger? Og hvornår er den nye model kommet? Jeg er helt outdated :p Har længe gerne ville eje en ordentlig Advance, men Microens lille, klare skærm er _for_ lille.
happyEDhappyEDSkrevet 15/03-06 20:10 
Syntes nu Microen er super , også bedreen SP, specielt pga knapper og D-pad ikke er godt på SP.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-06 20:33 
Micro'en er den eneste håndholdte Nintendo konsol jeg endnu ikke har fået krampe i fingeren af.
Spiller nu: Phantasy Star IV
happyEDhappyEDSkrevet 15/03-06 20:40 
ahh.. Vil jeg nu ikke sige, pocket er nu tæt på perfeckt. men og der er heller ikke skulder knapepr at tage højde for.
Men rigtig microen er nu super at spille på.!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
GreaseballGreaseballSkrevet 15/03-06 20:41, rettet 15/03-06 20:42 
Pieyanthikos>
Har du billeder med sammenligninger? Og hvornår er den nye model kommet? Jeg er helt outdated :p Har længe gerne ville eje en ordentlig Advance, men Microens lille, klare skærm er _for_ lille.

Fandt en artikel på IGN om den "nye" GBA SP. Der er også nogen billeder med sammenligninger.

IGN: GBA SP
Zzap!Zzap!Skrevet 15/03-06 20:55, rettet 15/03-06 20:56 
DS lite skulle efter sigende trampe på *alle* håndholdte konsollers skærme. >;)
Born to kill space
Alf81Alf81Skrevet 15/03-06 21:11, rettet 15/03-06 21:13 
Som sagt, det skal helst opleves. Det er meget svært at se den egentlige forskel på billeder, for den er ikke "bare" lysere. Farver og grafik fremtræder på en helt, helt anden måde, end den på den gamle GBA SP.

EDIT: Zzap! - Den nye GBA SP's skærm, mener jeg der er af den samme slags, som Lite'ens.
Ting om dét og pis.
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 15/03-06 22:25 
Hehe, og så synes jeg der var stor forskel ved, at gå fra GBA med Afterburner til SP. Tør slet ikke tænke på hvis man sammenlignede GBA Afterburner med den nye SP :-o
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
Alf81Alf81Skrevet 16/03-06 00:40 
Netop pga. D-pad'et og de øvrige knappers placering på den gamle GBA (ikke SP), kunne jeg også bedst lige dens design. Og af samme grund, holder jeg også utroligt meget af min NGPC, som bare har SÅ meget brug for en afterburner (hvis nogen kender et sted hvor man kan købe dette, er det NU I siger til!).

Ville meget gerne kunne vise forskellen, men fotos vil bare ikke være retfærdigt. For jeg selv, siden jeg først hørte om den nye udgave, har set utallige af disse skærmsamligninger, og de kan på ingen måde måle sig med hvad virkelighed er. Alle spil har nu atter fået nyt liv (som fra GBA, til GBA SP).
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 16/03-06 08:04 
Med alle disse revisioner af SP og DS, kan man ikke tegne et abbonement så man får "månedens enhed" ind af døren automatisk ?

;)
Zzap!Zzap!Skrevet 17/03-06 10:42 
Alf81>EDIT: Zzap! - Den nye GBA SP's skærm, mener jeg der er af den samme slags, som Lite'ens.

Jeg så en test (tror det var igennem GAF), hvor det var temmelig tydeligt at DS litens skærme var endnu mere lyskraftige end GBA SP+ens (der var billeder).
Det blev nævnt at DS litens skærm endda kunne virke for lyskraftig under visse omstændigheder, så den næsten blændede.
Born to kill space
WikzoWikzoSkrevet 17/03-06 13:21 
Cool ^
Glæder mig til DS Lite udkommer i Europa, hvilket den gør omkring april... siger Bergsala+GameReactor i hvert fald.
RuneSPRuneSPSkrevet 17/03-06 13:43 
virkelig?? jeg troede det var april for USA's vedkommende og August for Europa...
WikzoWikzoSkrevet 17/03-06 16:19 
Ja, men i det nyeste GameReactor kan man vinde en Nintendo DS Lite.

Der står:

"1. Præmie
Nintendo DS Lite + Animal Crossing Wild World
(vinderen modtager som den første maskinen midten i april)"

Kan godt være, at der menes den amerikanske version, men er ikke helt sikker :/
HeroldHeroldSkrevet 17/03-06 16:23 
Bergsala har ihvertfald endnu ikke annonceret en dato :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Alf81Alf81Skrevet 17/03-06 17:21 
Zzap!>
DS litens skærm endda kunne virke for lyskraftig under visse omstændigheder, så den næsten blændede.

Nu skulle jeg ikke kunne sige det med 100% sikkerhed, men, mener at der netop (som du selv nævner) kun er tale om lysjusteringen, der er til forskel. For skærmmæssigt, har jeg svært ved at forestille mig at det kan blive bedre, seriøst.
Ting om dét og pis.
WikzoWikzoSkrevet 17/03-06 19:01 
Ved jeg - men Bergsala laver samarbejde med GameReactor. Derfor tror jeg, at DS Lite udkommer i april... i Europa :D
HeroldHeroldSkrevet 17/03-06 19:08 
"Laver de samarbejde med GameReactor"? Kan du gøre lidt rede for kryptikken i den sltning? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WikzoWikzoSkrevet 17/03-06 21:08 
...har et samarbejde med Bergsala*

:P
HeroldHeroldSkrevet 17/03-06 21:18 
Ja, det må du også gerne uddybe. Samarbejde, som i at de anmelder deres spil, og udlodder deres maskine? :) Det gør stadig ikke april til officiel ;)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 17/03-06 21:41 
Men i og for sig kan det vel være næsten lige meget så længe at den bare udkommer i USA i april, udover at det nok vil være lidt billigere at importere, samt at det er lidt noget skidt hvis der er pixelfejl på den :p hvordan er Nintendos politik egentlig pt mht pixelfejl på NDS/NDS Lite?
HeroldHeroldSkrevet 17/03-06 22:59 
Især fordi jeg skal til USA i maj :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
WikzoWikzoSkrevet 18/03-06 09:12 
Ved det ikke. Tror, at de låner spil til at anmelde, og så har de jo lavet et par "Nintendo DS-tours" rundt omkring i Danmark. Sidste nye er deres konkurrencer med DS- og andet Nintendo-gejl :)
HeroldHeroldSkrevet 18/03-06 09:52 
Så deres forudsætning for at vide det, er den samme som alle andre sites i DK - got it :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig