X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Reklamer i spil


Reply
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/03-06 16:05, rettet 13/03-06 16:07 
Hvad er jeres syn på det, at vi begynder at se flere og flere reklamer i spil? F.eks. er EA's Fight Night Round 3 en af de helt store syndere.

Men irriterer det jer, at få reklamer for Dodge og Burger King stukket i fjæset hver gang I spiller, eller er det bare noget vi skal være glade for, da spillene så måske vil falde i pris? (Lidt ønsketænkning, jeg ved det.)
Reklamer kan jo være en vigtig del af et spil - hvad ville f.eks. Gran Turismo være uden reklamer for Castrol eller FIFA uden reklamer for Vodafone osv.
Man kunne jo sagtens tænke sig, at fremtiden byder på loadeskærme med reklamer, der intet har med spillet at gøre...? Eller måske reklamer for andre spil fra samme udgiver...

NFS Most Wanted klarer jo at 'gemme' reklame på en ret snedig måde ved at opkalde visse løb efter f.eks. Burger King. Om løbet hedder 'Race 3' eller 'Burger King Race' er jo i praksis ligegyldigt, det er nærmere princippet, der er spørgsmålet...

Uanset hvad, så tror jeg det er noget vi kommer til at se meget mere af de kommende år - på godt og ondt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ComradeComradeSkrevet 13/03-06 16:35 
Jeg har skam ikke noget imod det. Hellere det end opfundne navne fra udviklerens side. I visse spil, som f.eks. GT som du nævner er det bare med at øge realismen en smule.

Jeg synes helt klart at problemet er langt større i film end i spil.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 13/03-06 16:53, rettet 14/03-06 19:17 
Hvis spilfirmaer kan holde de stadigt stigende produktionsomkostninger lidt i skak med 'smagfulde' reklamer, så er det fint med mig, så længe det passer i konteksten. I GRAW kan man f.eks. støde på reklamer for Nokia og Axe i selve spilverdenen (i form af et logo på toppen af en bygning og en reklametavle, henholdsvis) og det har jeg såmænd ikke noget imod. Hvis jeg ikke gider kigge på det kan jeg styre hovedpersonen i en anden retning.

Men eksempelvis reklamer på loading-skærme, som man jo af gode grunde ikke kan skippe, virker som at gå over stregen. I Getting Up er markedsføringen af Ipod også alt for overdreven. Dels hiver man en Ipod frem på menuskærmen når man vil vælge sang, dels skal man finde små Ipods rundt i banerne for at låse op for nye sange og sidst men ikke mindst kan man finde Ipod forretninger, i et indkøbscenter i spillet...

DeluxScan>
Uanset hvad, så tror jeg det er noget vi kommer til at se meget mere af de kommende år - på godt og ondt.

Helt sikkert. Undersøgelser viser jo at spilreklamer virker bedre end dem i traditionelle medier og flere og flere unge mænd i den eftertragtede aldersgruppe forsager jo f.eks. primetime TV til fordel for spil.
(...)
RJKRJKSkrevet 13/03-06 17:02 
Jeg husker en spilanmeldelse fra 1989 der påstod det samme, da C64-udgaven af Thunder Blade var blevet proppet fuld af Pepsi-logoer. Det er dog ikke fordi reklamerne ligefrem har været altdominerende i spil siden da...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KilroyKilroySkrevet 13/03-06 19:59 
Så længe reklamerne er en naturlig del af spilverdenen (Naturlig, hvilket vil sige at Pepsi i Kameo ikke er en god idé), så har jeg ikke noget problem med det. Der kan man jo udvikle en blind plet.

Er det derimod en del af loadingsskærmen (Eller mit skrækscenarie: "Need for Speed vender tilbage efter disse korte meddelelser fra vores sponsorer") så er det ikke længere godt, og de ansvarlige burde fyres eller det der er værre.
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 13/03-06 23:01, rettet 13/03-06 23:11 
Hmm, kan lige se Lara Croft vende sig mod kameraet i en akrobatisk skudduel, og på 1950'er-reklame-manér reklamere for Wonderbra :)

Ok, det sker selvfølgelig aldrig, men generelt generer reklamer mig ikke i spil. Kan det holde spilpriserne på det nuværende niveau, vil lidt flere af slagsen heller ikke gøre mig noget.
NeonodeNeonodeSkrevet 13/03-06 23:37 
Lidt reklamer i racer spil osv. synes jeg også bare gør det mere realistisk, dog vil jeg også holde mig til skaren, der frygter det kommmer reklamer op når der loades. Gad god se Resident Evil med en reklame, hvergang man gik igennem en dør eller lign, det kunne virke ret skræmmende. Det kan også være det bliver som med tilskudsmobiler. Spillet findes i to versioner, en med mange reklamer og en uden. Så kunne man selv vælge, om man ville give lide mere og slippe for de reklamer.

Heldigvis smider de heller ikke så meget junk i kasserne endnu, men det kan også være det bliver værre med tiden.
Indtil vider kan jeg godt leve med de reklamer der er, men jeg håber ikke det bliver meget værre!!
Login for at besvare
Username
Password
Remember me