X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad klunsede du på storskrald?


Svar
ElgenElgenSkrevet 13/03-06 13:20 
Inspireret af div. andre tråde med 'Hvad ... du ...', kommer nu denne.
Det skal helst være noget 'nørde'-relateret, dvs. noget med hard-/software, film, bøger, 'dimser', osv.
Skriv gerne som en lille historie på et par linier om hvordan du fik det op under neglene.
Det behøver ikke at være lige for nylig, 'gamle' historier er også ok }:-)

Jeg lægger ud med følgende:

I denne weekend har min svoger og jeg skiftet vinduer i vores hus. Han er håndværker, så jeg fungerede som arbejdsmand. Jeg blev søndag ved frokosttid sendt efter pizzaer og på vej derhen ser jeg et arcadekabinet sat ud til storskrald. Pizzaerne var bestilt i forvejen, så de skulle hentes (det er de længste 10min jeg nogen sinden har ventet på pizzaer }:-) ).
Nå, men på vej tilbage var den der stadig! Bremsen i og ind og spørge om den skulle smides ud og om jeg så måtte få den. Det måtte jeg!
Tilbage efter svogeren, sådan en er jo tung.
Min svoger har siden jeg fik min maskine gerne ville have et kabinet til at lave MAME med, og da det var ham der havde en bil den kunne være i (og jeg har et kabinet i forvejen), fik han den.
I den sad der et NeoGeo MVS 2-slot; det snuppede jeg!
Vi har endnu ikke testet kabinettet (der var jo lige de der vinduer), men det havde ingen synlige skader og var i pæn stand.

Næste morgen kl. 7:30 var al storskrald hentet, så det var i sidste øjeblik; ellers var den stakkels maskine sikkert end på 'losseren'!

Ja det er i sandhed utroligt hvad folk smider ud i Vanløse }:-)
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
HeroldHeroldSkrevet 13/03-06 13:30 
Haha, tillykke. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SonicSonicSkrevet 13/03-06 14:05 
Man har sgu lov til at være heldig da :)
Vi har ikke storskrald her, udover genbrugsstationerne, men der færdes jeg sjældent :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DeluxScanDeluxScanSkrevet 13/03-06 16:41 
For ½ år siden fandt jeg en udtjent PC i elektronik-containeren på den lokale genbrugsplads (Den container tjekker jeg altid ud).
Den var ret basket, men havde dog 2x1GB RAM moduler, der virker upåklageligt endnu. De var også ret nemme at lirke ud og snige forbi genbrugsfar, fremfor at skulle stikke hele kabinettet under jakken :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
jaesjaesSkrevet 13/03-06 22:39, rettet 13/03-06 23:10 
Gælder tråden også den modsatte vej :D

(Jeg smed godt nok et par ting ud, da jeg flyttede sidst, som jeg er lidt ærgerlig over i dag. Men det var mere af nød end af lyst, så jeg kan leve med det).

Men fik da engang fingrene i 30-40 LP'er, som en gut stod og smed ud i en container. 15-20 af dem var ganske udmærket musik, så dem beholdte jeg :)
Alf81Alf81Skrevet 14/03-06 09:25 
Hah! For et par år siden, kom jeg i kontakt med en håndværker, der var i færd med at rive en gammel grillbar ned. Og på grillbaren var der et JK kabinet (faktsik i rimelig god stand), med et utroligt frisk original FinalFight PCB i. Har sidenhen solgt kabinettet videre, men PCB'et har jeg stadig.
Ting om dét og pis.
Homer00Homer00Skrevet 14/03-06 12:41 
2 dejligt store jamo højtalere, man kan slet ikke se at de er brugt og de lyder sørens smukt.
Must eat - So cheap...
Alf81Alf81Skrevet 14/03-06 13:36 
Homer00>
2 dejligt store jamo højtalere, man kan slet ikke se at de er brugt og de lyder sørens smukt.

Måske har du bare været FOR hurtig, ved en ind/udflytning :D
Ting om dét og pis.
Homer00Homer00Skrevet 14/03-06 18:01 
Heh, det kan jo godt være :D
Must eat - So cheap...
SumezSumezSkrevet 14/03-06 20:38 
Tror det bedste, jeg har fundet, har været nogle lydkabler..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Zzap!Zzap!Skrevet 14/03-06 21:20, rettet 14/03-06 21:25 
En Commodore PET 200, stort set som ny.
Faktisk en ganske pænt designet computer, men dog praktisk talt ubrugelig uden diskdrev (ikke fordi der rent faktisk er så meget at bruge den til :D).
Born to kill space
la0sla0sSkrevet 14/03-06 23:24 
Det allerbedste jeg har fundet/fået var plads efter de ting jeg smed ud... go figure, ikke meget held dér der
Hvad sker der?
ElgenElgenSkrevet 15/03-06 09:30 
Zzap!>
En Commodore PET 200, stort set som ny.

Damn, så'n en ville jeg gerne eje.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 04/01-10 10:59, rettet 04/01-10 11:02 
Havde helt glemt denne tråd (og da jeg nu ved at det vil irritere Sumez' lever for vildt };-)), så kan jeg da lige nævne, at jeg for ca. en måned siden lige ved det store 5-benet kryds på Ålekistevej ved Damhussøen fandt et perfekt virkende Namco Arcade Stick magen til det jeg har i forvejen (det der er moddet).
Iøvrigt til stor fortrydelse for min kollega, der også cykler den vej hjem hver dag og er vild med shoot'em'ups };-)

Det skal snarest muligt moddes efter samme model som det andet (se evt. 'Vis os dit mod'-tråden).

Ved godt at det også har været oppe i 'Hvad kom ind ad døren', men historien hører vel retteligt til her };-)

Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
SumezSumezSkrevet 04/01-10 11:03 
Jeg må se at lære at kigge i containere.

Iøvrigt nogen der kan anbefale nogle gode loppemarkeder osv. der har tendens til konsoludstyr?

Jeg fandt selv en Namco lyspistol til en 20'er i Rovsingsgade markedet, men derudover var der ikke rigtig noget nogen ku være interesserede i.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/01-10 11:22 
Folk smider rask væk billedrørs TV, så hvis man skal bruge et til Guncon eller noget så kan man som regel finde sådan et. Jeg scorede mig et fra vores lokale skralderum ihvertfald.
scavengerscavengerSkrevet 04/01-10 19:27, rettet 04/01-10 19:28 
Sumez>
Iøvrigt nogen der kan anbefale nogle gode loppemarkeder osv. der har tendens til konsoludstyr?

Kig på www.markedskalenderen.dk, men der er efterhånden LANGT imellem der er noget godt og oftest tror folk deres gamle l... er guld værd. Det er gået stærkt ned ad bakke de sidste år. For min egen del ved jeg ikke om jeg engang gider tage i Forum den kommende week-end, der er aldrig noget mere.

Om sommeren kan du være heldig ved Rødovrehallen hver søndag, men så skal man tidligt op for det starter kl. 08.00
Nemo me impune lacessit
JAAJAASkrevet 04/01-10 19:31, rettet 04/01-10 19:32 
Darkbeat>
Folk smider rask væk billedrørs TV, så hvis man skal bruge et til Guncon eller noget så kan man som regel finde sådan et. Jeg scorede mig et fra vores lokale skralderum ihvertfald.

Samme her. Mit brændte sammen efter 10 års tro tjeneste, og samme dag fandt jeg et fint 32 tommers Samsung i det lokale skralderum. Fjernbetjening og det hele.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/01-10 01:15 
scavenger>
Om sommeren kan du være heldig ved Rødovrehallen hver søndag, men så skal man tidligt op for det starter kl. 08.00

Orv det ku være man skulle køre forbi efter en nattevagt til den tid så :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig