X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

New Super Mario Bros.


Svar
ChronoChronoSkrevet 11/03-06 21:08 
Det spil ser altså godt nok ud til at få sin egen tråd nu.

Jeg synes allerede det ser friskt og anderledes ud, selvom det er alle de velkendte Mario-elementer der fylder skærmen.

Se de nye screenshots
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
71 emne(r).
« < 1 2

Svar
HNHNSkrevet 28/05-06 20:11 
Har gennemført det idag og syntes det var super underholdning med både nyt og en masse gamle..

Alt i alt et af de bedste spil til DS efter min smag
SumezSumezSkrevet 29/05-06 20:31 
Dehli>
Måske er det mit retor-gen, men jeg syntes jo netop det er det, der gør spillet godt.

Mit retro-gen fejler vist ikke noget :P Men det slår alligevel alarm når der begynder at gå mere gimmick i det, end reel genopdagelse af det, der gjorde de gamle spil magiske. Jeg har dog spillet alle banerne igennem nu, og det bliver også lidt bedre hen mod slutningen af spillet.

Men savner lige det ekstra kick. Mario-magien..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EchoEchoSkrevet 29/05-06 21:00 
jeg glæder mig til at få mit eksemplar. Jeg synes selv at det ser meget lovende ud, men skruer lige forventningerne en anelse ned, grundet jeres vuderinger. Tror sagtens at der kan være noget om det - det er jo utrolig svært at genopfinde sådanne genistreger.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
Zzap!Zzap!Skrevet 29/05-06 21:44 
toAt>
Solid spil, ikke noget nyt...

Den sætning siger det hele for mig. Mario spillene har altid været indbegrebet af friskt og nyt. Alle spillene (undtagen de sorte får Sunshine og SMB2) var revolutionerende platformspil da de udkom.
Jeg vil dog vente med nogen endelig dom, til jeg selv har prøvet, men jeg venter mig ikke det store, desværre.
Born to kill space
SumezSumezSkrevet 29/05-06 21:59 
Efter min mening behøver det ikke være noget friskt og nyt. Det er ikke et nyt spil i Marioserien, det er bare et forsøg på at gentage hvad der har fungeret godt før, og det synes jeg godt man må. Jeg synes bare slet ikke spillet gør det så godt som førnævnte mesterværker. Men der ER vitterligt også langt op.. Er spændt på hvordan det går med Yoshi's Island 2. Nogen der har prøvet Peach-spillet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DehliDehliSkrevet 29/05-06 23:30 
Sumez>
... jeg har dog spillet alle banerne igennem nu, og...

HN>
Har gennemført det idag og

Nu stopper i f...... I er vel ikke allerede nået i mål!!! Hvad sker der med jer???
Jo ældre, jo bedre.
ninja copninja copSkrevet 30/05-06 11:43 
Allerede? Det er da et rimelig let spil og vel kun 4-5 timer langt, hvis man ikke medregner de to "skjulte" verdener.
SumezSumezSkrevet 30/05-06 19:35 
Ja, det er ret kort.. Da jeg skrev ovennævnte indlæg, havde jeg da også gennemført de "skjulte" verdner og alle "hemmelige" baner. Mangler selvfølgelig stadig at få alle stjernemønterne, men der er jeg vist også snart...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RuneSPRuneSPSkrevet 31/05-06 18:56, rettet 31/05-06 18:56 
Uha, 480.000 kopier solgt på én dag i Japan...

NSMB. Becomes Fastest Selling DS Title
3of193of19Skrevet 08/06-06 17:35 
Sumez>
Nogen der har prøvet Peach-spillet?

Peach er sjovt. Søren havde det med hjem fra Japan. Sjovt level design og især seje bosser (noget som NSMB mangler lidt). Der er mange ting at finde her og der. Det er dog lidt plat med den "extra mode" eller hvad man nu kal kalde det efter man har gennemført Peach første gang. Man skal befrie tre Toads i hver bane for at komme ind til den sidste boss. Derefter bliver der så gemt nye ting i banerne, men de ligger præcis de samme steder som Toadsene gjorde før, så sådan set skal man bare igennem alle banerne igen og det føles lidt som tidsspilde.

Hvad der irriterer mig lidt ved NSMB er at man ikke ligesom i SMW kan se hvilke baner der har hemmelige udgange og at det ofte kræver en minisvamp, som man enten skal hente fra en anden bane eller man skal være heldig at få dem fra en roulette eller vinge blok.
Også er bosserne ret u-inspireret i forhold til andre Mario spil (især Yoshi's Island eller Bowser i SMW) og Peach.
Men selve bane designet i NSMB synes jeg er ypperligt og med i Mario seriens absolutte topklasse.
Bede-xBede-xSkrevet 04/07-06 04:48, rettet 04/07-06 04:51 
Jeg har kun lige gennemført NSMB - ikke fundet alle secrets - men indtil videre, er jeg fuldt ud tilfreds med spillet. Meget veldesignet og meget fængende.

Manglende originalitet, kort spillængde, underudnyttede power-ups... Det lyder som store fejl, men viser sig faktisk bare at være bagateller i det samlede billede.

Synes ikke rigtig man kunne forlange mere af Nintendo.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 04/07-06 07:19 
Er det teknisk set Nintendo der har lavet det? Det jeg mener er at jeg har indtrykket af at de på det seneste har været gode til at få andre til at eksponere deres franchises.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 04/07-06 11:36 
Ville ikke komme bag på mig hvis de også havde "outsourcet" New Super Mario Bros. Der står dog ikke andre firmanavne end Nintendo på.

Men så igen kommer der jo nogle positive overraskelser. F.eks. er Hudson og HAL jo ikke ligefrem de værste kompagnoner at vælge til hhv. Mario Party og Smash Brothers. Og jeg var ret imponeret, da jeg fandt ud af hvem det i virkeligheden var, der stod bag Mario & Luigi-spillene (gamle Squarefolk involveret i bl.a. CT, FF7 og Mario RPG)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CenobiteDKCenobiteDKSkrevet 04/07-06 14:09 
3of19>
Sumez>
Nogen der har prøvet Peach-spillet?

Peach er sjovt.

Så hvis du skulle stille NSMB på den ene side af vægtskålen og Peach på den anden side, hvilket spil vejer så mest?
Spiller nu: Fez, Legend Of Zelda, The: S..., Gears Of War 3
dRxLdRxLSkrevet 04/07-06 14:16 
Mario, helt klart. Peach er for langsomt og puzzleagtigt for min smag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 04/07-06 16:14 
dRxL>
Er det teknisk set Nintendo der har lavet det?

Har ikke læst andet, så det gik jeg ud fra.

Men der er godt nok flere af deres egne titler, som for tiden laves af andre. Ikke mindst det nye Yoshi, som Blinx udviklerne Artoon står bag. Så alt er vel muligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 04/07-06 16:53 
Nintendo _har_ lavet NSMB selv (- for en gangs skyld). Det er ellers rigtigt, at en del titler bliver lavet i samarbejde med mindre firmaer, mere end Nintendo tidligere har gjort.
SumezSumezSkrevet 05/07-06 02:15 
Bede-x>
Ikke mindst det nye Yoshi, som Blinx udviklerne Artoon står bag. Så alt er vel muligt.

Yoshi's Island 2? Øv. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/07-06 11:52, rettet 20/07-06 12:10 
Så blev jeg endelig helt færdig med spillet. En enkelt ting undrede mig gennem hele spillet:

Ved ikke om jeg bilder mig det ind, eller om det rent faktisk er tilfældet, men er det ikke lidt sværere at lave pixel-perfekte hop i det nye Mario?

Bortset fra det, så har spillet været helt fantastisk. Går man efter det hele, har spillet en passende længde, banerne er veldesignede, musikken er Mario agtig. Det er ren glæde.

Mario 3 har intet på det spil. World forbliver dog favoritten.

Er jeg forresten den eneste, der er helt vild med de røde skildpadders stopfinte?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 20/07-06 13:44 
Stopfinten er ret cool, ja. :)
Der er i det hele taget mange sjove påfund i spillet, og jeg synes det ødelægger det lidt (meget) at de fleste kun får lov til at være på enkelte baner. Det gør at man kun når at få dem introduceret, i stedet for at de bliver en integreret det af spillet, der kan bruges mere kreativt i banedesignet.
Nej, jeg holder stadig på at Mario 3 er langt bedre, selvom det nye da heller ikke er ringe.
Musikken bryder jeg mig nu heller ikke om. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 30/09-08 16:50 
Tror nok at jeg på et tidspunkt udtalte halv-lunkent om dette spil. Men det er faktisk vokset en hel del på mig, efter jeg begyndte at gå efter at få alle mønterne. Banerne er så dejligt korte at man lige kan nå en enkelt eller to når man lige trænger til en pause eller mens man er på tønden ;-)

Muligheden for at gemme alle steder burde dog være slået til fra starten (unlockes nu efter man har slået Bowser i verden 8), da det yderligere ville understøtte at man hurtigt kan spille lidt og så lægge det fra sig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
71 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig