X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvem spiller MMORPG's?


Svar
CronossCronossSkrevet 25/05-03 12:50 
Jeg ville høre om der var nogle herinde der spillede enten Anarchy Online - The Notum Wars, eller det geniale spil A Tale in the Desert?

Det kunne da være lidt skægt at mødes i spillet :)
RitesRitesSkrevet 25/05-03 12:52 
Anarchy Online var slet ikke noget for mig.
Har dog spillet lidt DAoC og Ultima Online spillede jeg i ca. 5 år, før jeg stoppede.

Venter nu på SWG og WoW.
» a winner is you «
CronossCronossSkrevet 25/05-03 13:06 
Jeg har lige købt Anarchy Online, og downloadet A Tale in the Desert (Det eneste som jeg betaler hver måned for), men jeg ville egentligt gerne spørge dig om hvilket rollespil du synes jeg skulle vælge hvis jeg er til fantasy. Har overvejet både DAoC og Everquest, men er bange for at folk er kommet for langt i dem og der ikke er plads til en newbie :)
FizbanFizbanSkrevet 25/05-03 14:02 
Jeg spiller masser af AO, har gjort det siden beta'en =)
Og er lige begyndt at spille lidt EVE Online.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
CronossCronossSkrevet 25/05-03 14:22 
Hvad hedder du i spillet, hvilken fraktion tilhører du, og hvor befinder du dig i spillet? :)
FizbanFizbanSkrevet 25/05-03 14:46 
Har flere forskellige, men de er alle Omni.
Er par navne:
MA - Katjaka
Fixer - Katjajaz
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
RitesRitesSkrevet 25/05-03 15:04 
Af fantasy er det bedste uden tvivl Ultima Online. Ellers vent på World of Warcraft.
» a winner is you «
CronossCronossSkrevet 25/05-03 15:17, rettet 25/05-03 15:19 
Men er Ultima Online stadigvæk godt, er der mange der spiller det?
ValkyrieValkyrieSkrevet 25/05-03 15:25 
Jeg spillede DAOC i kort tid... Sikke en omgang crap:(

... FFXI har min interesse.... Det har PSO(ikke rigtigt MMO, men alligevel) og det har TPLO også!

Det største problem med MMORPGs er de latterlige kampsystemer de har...... For mig at se giver det virkelig mere mening at slå sig selv i hovdet, med en Xboxcontroller...
Well crucify the insincere tonight...
RitesRitesSkrevet 25/05-03 15:32 
Stadigvæk mange der spiller det. Jeg stoppede fordi at spillet har ændret sig meget siden jeg begyndte at spille det. Var bare ikke noget for mig mere - efter fem år.

UO er ikke det pæneste MMORPG, men det er klart det med det bedste gameplay(interaktivitet, skill-system, kamp-system og verdensopbygning).
» a winner is you «
CronossCronossSkrevet 25/05-03 15:41, rettet 25/05-03 15:42 
Jeg er mest interesseret i et RPG hvor politik spiller en stor rolle, samt muligheder for at lave en masse andet udover kamp. Som f.eks. at bygge et lille hus til sin Avatar :)

Jeg vil gerne kunne blande mig i verdenen, ligesom i A Tale in The Desert (Hvor man selv laver lovene).

EDIT: Eftersom grafik betyder minus for mig, tror jeg at jeg vælger UO. Det er jo heller ikke helt skidt at mit fav. game of all times er Ultima 7 :)
RitesRitesSkrevet 25/05-03 15:53 
UO er det spil hvor du kan gøre mest der ikke direkte har noget med kamp at gøre.

Det med indflydelse på love etc. kræver bare at du joiner et rollespils community.

Der kan jeg godt hjælpe dig, hvis du er interesseret. Enten mail mig(rites@rites.dk) eller kontakt mig på ICQ(42657524).
» a winner is you «
BrummelumBrummelumSkrevet 25/05-03 17:12 
Er der nogen er jer der har prøvet Planetside? Det skulle vist være det første FPS MMORPG. Overvejer lidt at købe det.

Planetside
XBL Gamertag: Brummelum
RitesRitesSkrevet 25/05-03 17:20 
Har prøvet det. Det er det første MMOFPS. Det er ikke 13$/måneden værd.
» a winner is you «
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 25/05-03 17:36 
jeg har spillet alt hva der hedder MMORPG:

Ultima Online (+expansions), Everquest (+alle expansions), Dark age of Camelot (og expansion), Anarchy Online (+expansion), Shadowbane, Asheron's Call 2.

Og en masse andre små jeg ikke helt husker.

Det bedste har helt klart været Dark age of Camelot!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RitesRitesSkrevet 25/05-03 18:22 
Hvor lang tid spillede du UO og EQ og AC2?
Hvilke characters havde du i EQ og hvilket lvl?

DAoC er helt vildt ensformigt og dets ensidige gameplay er det der viser, at spillet kun har success pg.a. grafik, da dets gameplay ikke kan stå op mod UO's og AC's.
» a winner is you «
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 26/05-03 11:08 
Everquest prøvede jeg et par uger... det var en fejl af mig at købe hele molevitten. Grafikken tændte mig helt af.

UO - også i et par uger. Det var så laggende, og grafikken var ikke for køn.

Asheron's Call 2 spillede jeg i 2-3 måneder, men det begyndte at gå op for mig, at spillet ikke har nok indhold til at holde mig interesseret.

Daoc holdt mig fænget i over 1 år. Jeg vender muligvis tilbage når de nye udvidelser kommer. Jeg fik en lvl 50 Thane, og lvl 45 armsman + en del lvl 30.
Gameplayet er helt i top, hvis du spørger mig. Jeg syns' sq ik' grafikken er noget specielt. Det er bare enormt fængende- og hvis man ikke har prøvet er MMORPG, er DAoC klart det bedste at starte med (det gjorde jeg.)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RitesRitesSkrevet 26/05-03 11:48 
Man skal sgu have spillet et online spil i over en måned, før man kan kommentere det ordentligt.
» a winner is you «
ckruseckruseSkrevet 26/05-03 14:56 
Rites.. tror du Star Wars Galaxies bliver godt?
RitesRitesSkrevet 26/05-03 14:58 
Det håber jeg da.
Skal selv spille det.
» a winner is you «
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 26/05-03 15:38 
Star Wars Galaxies bliver det største ... damn hvor jeg glæder mig!!!!!!!!!!!

Og de har LOVET - + det er OFFICIELT at det kommer denne sommer!! (USA Import)
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 26/05-03 15:39 
Rites >
Man skal sgu have spillet et online spil i over en måned, før man kan kommentere det ordentligt.

Det har du ret i, men hvis spillet ikke fænger fra starten, så er der intet at komme efter
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
jaesjaesSkrevet 26/05-03 15:46, rettet 26/05-03 15:47 
Ang. Star Wars Galaxies:
Er der ikke noget med, at det bliver turbaseret?

Lidt ærgerligt hvis det passer.
Godt nok er RPG´er traditionelt set turbaserede, men blaster- og lyssværdfights der ikke er i realtime, nej tak :/
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 26/05-03 15:48 
Selvfølgelig bliver det "turbaseret" el. "initiativbaseret" eftersom det er baseret på din characters stats. Det er jo for fanden ikke enfirst person shooter, men et rollespil!
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
jaesjaesSkrevet 26/05-03 15:53, rettet 26/05-03 16:01 
Slap dog af!
Hvad er dit problem, må jeg ikke have min egen holdning til, om spil skal være turbaserede eller ej? :(

Og der er da masser af spil, der har character stats, og samtidig er realtime...
RitesRitesSkrevet 26/05-03 16:41 
Nej. Dine holdninger bedes du lægge fra dig ved indgangen... eller noget.
» a winner is you «
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 26/05-03 17:46 
hehe det var ikke negativt ment.

Men rollespil er altså stat og turbaserede
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
RitesRitesSkrevet 26/05-03 21:03 
Behøver det ikke være.

Tag Baldurs Gate. Kan spilles i realtime.

Tag Diablo. Er stat baseret, men er ikke et rollespil.
» a winner is you «
jaesjaesSkrevet 26/05-03 21:44 
cosmos_dk >
hehe det var ikke negativt ment.

Så lad os kalde det et indlæg med nogle temmelige farverige formuleringer ;)
CronossCronossSkrevet 26/05-03 22:35 
Jeg må indrømme at jeg virkeligt er blevet hooked på Anerchy Online.
Det sociale aspekt er fremragende, og det gælder i modsætning til DAoC ikke kun om at powergame.
derudover er folk ekstremt venlige når man henvender sig til dem, og villige til at bruge flere timer på en lille sightseeing i spillet.

Thumbs up til AO :)
cosmos_dkcosmos_dkSkrevet 26/05-03 23:49 
Ja AO var en go' oplevelse.
Godt community
Spiller nu: Battlefield 2142, Shadowrun
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig