X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp til Track & Trace


Svar
kooikkooikSkrevet 09/03-06 11:47 
Jeg venter på en pakke. Hvordan kan jeg finde ud af hvad mit Track & Trace nr. er? Hvor kan man se det på sin bon?

en eller anden hjælp mig, evt en der kan linke et billed, hvor man kan se, hvor Track & Trace nummeret står???
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/03-06 11:55 
Taget fra Post DKs hjemmeside:

"Forsendelsens nummer består som regel af 11 karakterer efterfulgt af bogstaverne DK. F.eks. CU123456789DK. En udlandspakke starter med bogstaverne CC, et rekommanderet brev starter med RR og et værdibrev med VV efterfulgt af 9 cifre og slutter med DK."
AV Intelligent Terminal
kooikkooikSkrevet 09/03-06 11:58 
ja den fangende jeg også men kan ikke se mig ud af det.
Så nogen der kan forklare nærmere hvor på ens bon den kode står???
silverstarsilverstarSkrevet 09/03-06 12:00, rettet 09/03-06 12:01 
Track & Track nummeret står ikke på din bon, men derimod på pakkelabelen, som man får en genpart af, når man udfylder den (den er på gennemslagspapir, originalen bliver klistret på pakken, afsender beholder kopien). På labelen skal du kigge efter Pakkenummer, som er placeret nederst i højre hjørne af labelen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
kooikkooikSkrevet 09/03-06 12:02, rettet 09/03-06 12:03 
gælder det, det samme når det er på efterkrav???

står der også på det der label Track & Trace nr. også koden???
HeroldHeroldSkrevet 09/03-06 12:02, rettet 09/03-06 12:02 
På en almindelig pakkeseddel står den lige under midten i højre side af sedlen - dato og vægt er lige op over.

Der behøver ikke at være nogle bogstaver i det. Se nedenfor. X marks the spot.

OOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOXXXXOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOO
OOOOOOOOOOOOOOOOOO
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
silverstarsilverstarSkrevet 09/03-06 12:07 
Ja, en pakke sendt pr efterkrav har stadig samme pakkelabel + en postopkrævningsseddel, men det er stadig på pakkelabelen du finder pakkenummeret (som er det nr du benytter i track & trace systemet).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
kooikkooikSkrevet 09/03-06 12:18, rettet 09/03-06 12:19 
Har fundet ud af det, mange tak for hjælpen.

Det viser sig min pakke kom i går, men pakkeposten ikke har været forbi med den. Var hjemme hele dagen i går, så ved de ikke har været der.

Det kan da ikke passe at de ikke kommer ud med den, eller i hvert fald aflevere ens pakkeseddel så man kan hente sin pakke.
HeroldHeroldSkrevet 09/03-06 12:46 
Det har jeg prøvet før - det sker af og til :) FedEx har også lavet samme nummer.

Du skal dog være opmærksom på at pakken ikke altid når med i omdelingen samme dag, og derfor først er med næste dag. Har de forsøgt at levere den, står den inde på dit Track & Trace.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BlossomBlossomSkrevet 09/03-06 12:59 
Det kan sagtens passe at de ikke afleverer en pakkeseddel.

Vil lige benytte tråden til at komme af med mine frustrationer over PostDK
Jeg er fløjtende træt af forsinket post.
Sidst jeg fik en "din vare er afsendt" mail fra overstock (fredag - sendt som brev) modtog jeg først varen onsdag.
Jeg lejer film på nettet. der kan sagtens gå op til 3 dage før jeg modtager. det kan simpelthen ikke betale sig længere.
jeg afsendte for en uges tid siden et brev med 2 DS spil til en køber. Hendes datter skulle have dem med på ferie. Efter 3 dage skrev hun til mig og var ulykkelig over at de ikke var kommet da de nu ikke kunne få den med på ferie. Så viste det sig efter en masse ringen rundt til posthuse og omdelinger, at de bare havde taget boblekuverten og tapet sammen med en pakke som lå til afhentning på posthuset. Det havde hun heller ikke fået den mindste besked på (heller ikke om pakken)

Bliv dog klogere Post DK
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 09/03-06 14:46 
Post Dk stinker.
Mit lokale potbud er dog til at tale med, så når jeg får store pakker eller breve, så lægger han dem et 'hemmeligt' sted, så jeg ikke skal på posthuset og hente dem.
Til gengæld lover jeg ikke at brokke mig, hvis der en dag skulle mangle en pakke.

Købte også et spil hos Overstock i søndags... Det kom først i dag, torsdag, selvom det blev afsendt mandag.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig