X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hands-on mening om Treamcast


Svar
Per SPer SSkrevet 25/02-06 19:10, rettet 25/02-06 19:12 
Den flittige (Sega) samler der står bag Segagaga-domain, og Retro-Core programmerne, har fået fat i en Treamcast, og giver sin mening om kineserierne.

Segagagadomain
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Michael_Michael_Skrevet 25/02-06 22:10 
Heh!
Treamacast...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 25/02-06 22:48 
Læste om den for to år siden men jeg synes ikke om at jeg hørte noget om widescreen ? på den hjemmeside.
JmogJmogSkrevet 26/02-06 01:12 
Egentlig en rigtig dårlig idé. Flertallet af spillene understøtter jo ikke widescreen og vil derfor få forkerte proportioner. De skulle hellere have lavet den med 4:3-skærm. Så ville den også have passet i bredde til resten af maskinen, når den er klappet sammen.
NaieraNaieraSkrevet 26/02-06 01:22, rettet 26/02-06 01:24 
Det er også en ny version der omtales her. Den første Treamcast havde 4:3 skærm.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 26/02-06 01:57 
Se, den ser jo meget smartere ud. Hvis de så også kan lave den med ægte VGA-output i samtlige spil til LCD-skærmen (hvilket den nye i hvert fald ikke har), så ville der være grund til begejstring.
Zzap!Zzap!Skrevet 26/02-06 11:50 
Hvis man kunne slippe for den ubrugelige LCD skærm, ville den jo være perfekt.
Mærkeligt egentlig, at der ikke er nogen der laver en slags Multi-Mega transportable CD afspiller version af Dreamcast. Det lykkedes jo rent faktisk for Sega for 3-4 år siden, at lave en SoC version af DC hardwaren. Så det burde kunne gøres meget billigt og let i dag.
Born to kill space
NaieraNaieraSkrevet 26/02-06 11:56 
Jmog>
Se, den ser jo meget smartere ud. Hvis de så også kan lave den med ægte VGA-output i samtlige spil til LCD-skærmen (hvilket den nye i hvert fald ikke har), så ville der være grund til begejstring.

Den gamle har samme, elendige, composite-agtige forbindelse til skærmen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 26/02-06 13:07 
Jmog>
Egentlig en rigtig dårlig idé. Flertallet af spillene understøtter jo ikke widescreen og vil derfor få forkerte proportioner. De skulle hellere have lavet den med 4:3-skærm. Så ville den også have passet i bredde til resten af maskinen, når den er klappet sammen.

Jeg tror ikke der er et eneste Dreamcast spil der understøtter 16:9.
dRxLdRxLSkrevet 26/02-06 14:07 
Toy Commander gør (fantastisk spil i øvrigt).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 26/02-06 18:38 
Hvor kan man egentligt købe dem, har ledt efter dem på Lik-Sang.com. :(
JmogJmogSkrevet 26/02-06 19:24 
3of19>
Jeg tror ikke der er et eneste Dreamcast spil der understøtter 16:9.

Jo, der er da nogle stykker. Desværre annullerer de fleste af dem 16:9-understøttelsen, når de kører VGA.

http://www.hdtvarcade.com/othersystemslist.htm
3of193of19Skrevet 26/02-06 20:02 
Metropolis Street Racer
(16:9 is an unlockable feature)

WTF? Hvorfor et unlockable? Det er da det mest tåbelige nogensinde...
JmogJmogSkrevet 26/02-06 23:36 
Ja, det må man sige.

"widescreen-ejer? Hah! Du skal da have lov til at spille hele spillet igennem, før du kan få lov at nyde grafikken fuldt ud. Så kan du lære det!"
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig