X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

SpikeOut: Battle Street vs. Arcade


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 24/02-06 22:46 
OK, jeg ved godt at SpikeOut: Battle Street til XBOX er blevet slagtet i samtlige reviews. Kæresten og jeg har dog haft mange fornøjelige timer med at spille SpikeOut på arcade, og derfor er mit simple spørgsmål:

Minder SpikeOut: Battle Street [XBOX] om SpikeOut [Arcade]?
Er gameplayet væsentligt anderledes? Kontrollen? Grafikken?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
flottenheimerflottenheimerSkrevet 27/02-06 20:54 
Er der slet ingen her på PR der har spillet, og som også har prøvet arcade versionen?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 25/03-06 20:44 
Jeg har spillet både arcade- og Xbox-spillet i dag. Begge to dog for første gang og ikke i så lang tid, så tag mine bemærkninger med et gran salt :)

Spillene fungerer groft sagt på samme måde. Beat 'em up i 3d i gadebandemiljø, løb rundt på et kort, smadr alle inden for tiden, nedlæg bossen og ødelæg gaten. Xbox-spillet ligner for mig mest en v2.0 af arcadespillet, hvor baner og personer er skiftet ud. Jeg bemærkede dog et par andre forskelle (igen, gran salt...).

Xbox-spillet virker teknisk lidt flottere, hvad man så kan lægge i hvad man vil.

Kamera-vinklen er mere Tomb Raider-style i Xbox-spillet, hvilket ikke passer genren så godt.

Styringen virker umiddelbart væsentligt mere logisk og forståelig i arcadespillet. Jeg forstod alt jeg gjorde og der virkede til at være dybde, selvom en ud af fire knapper var død ;)

I Xbox-spillet kan man bruge en del flere knapper, men der virker til at være færre moves på trods af dette.

Animationen i Xbox-spillet er virkelig bizar til tider. Det tænkte jeg slet ikke over i arcadespillet.

Generelt virkede arcadespillet bare den tand mere sjov, flydende og tilgængelig end Xbox-spillet, som virkede lidt mere kedelig og gentagende.

Stort plus må dog gives for at man kan spille co-op online i Xbox-spillet (ligesom arcadespillet, selvfølgelig), og det gør det da en investering værd for retro beat 'em ups-fans i mine øjne. Nu er der jo heller ingen rigtig konvertering af SpikeOut, så i mangel af bedre virker det da ikke helt galt. Men næste gang jeg spiller SpikeOut skal det vist være arcaden ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
flottenheimerflottenheimerSkrevet 25/03-06 21:35 
Endelig et svar. Tusinde tak Rune.
Tror sgu, at jeg tager chancen. :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RJKRJKSkrevet 26/03-06 00:10 
Opdagede lige at jeg havde udeladt halvdelen af mit første forskelspunkt. Der skulle have stået:

Xbox-spillet virker teknisk lidt flottere, men arcadespillet ser mere interessant og levende ud - hvad man så kan lægge i hvad man vil.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig