X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Adventure-spil


Svar
jaesjaesSkrevet 23/02-06 08:58, rettet 04/11-11 13:11 
Der var ikke noget emne, som for alvor var brugbart, så jeg opretter dette emne, der kan bruges til at reklamere for spil og almen diskussion.

Martin Mystère, bygget over tegneserien, er på vej til pc. Det er i 3D, men stilen minder lidt om de to første Broken Sword-spil.

EDIT: Tråden hed tidligere 'Point and click adventures'.

Det offcielle site.
290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 11/12-08 09:23 
Play har det til 15-16£ med porto. Hvor fandt du det?
BonziniBonziniSkrevet 11/12-08 09:29 
jaes>
Play har det til 15-16£ med porto. Hvor fandt du det?

Hos Gameplay, her skulle der umiddelbart heller ikke være risiko for told. Prøvede at linke direkte men, playright lavede en fejl.

Gameplay
jaesjaesSkrevet 19/12-08 11:59, rettet 19/12-08 11:59 
Hvem sagde, at FMV adventures var en uddød undergenre? :)

Der er åbenbart lige udkommet et kommercielt et af slagsen, som endda lyder ganske underholdende; Casebook: Episode I - Kidnapped.

Riviuv:
http://adventuregamers.com/article/id,960

Spillets site.
jaesjaesSkrevet 15/01-09 13:40, rettet 15/01-09 13:51 
Så er der dømt unikt spilprojekt.

En skotsk gut, Chris Tolworthy, har sat sig for at udvikle ikke mindre end verdens største adventurespil. Samtidig er det hans bud på 21 af historiens store, klassiske, litterære værker i spilform. Værker som Les Misérables, Dantes Divine Comedy, Shakespeares Julius Caesar, Treasure Island, War and Peace og Wuthering Heights. Tilmed skulle spillene være mere tro mod de originale værker end fx filmatiseringer. Hvert spil er en selvstændig udgivelse, men spillene er forbundet, så det skulle ende med at føles som ét stort spil til sidst. Projektet er planlagt til tage 10 år, og spillene laver han med programmet Adventure Game Studio.

Første udgivelse (Les Misérables) er klar, og en demo kan hentes herfra:
http://enterthestory.com/

Gameplayet lyder måske en smule i den lettere ende, men til gengæld er den grafiske stil ret lækker:
http://www.youtube.com/watch?v=iSvBku9Q05Q (gameplayfilm fra en tidlig udgave af Les Misérables).

Næste spil bliver Dante's Devine Comedy, og ser lidt anderledes ud, men der er også mange ligheder med Les Misérables:
http://enterthestory.wordpress.com/2009/01/07/presenting-the-first-game-art/ (work-in-progress-billede).

Dog tænder det mig lidt af, at han ikke laver baggrundene fra bunden af. Men omvendt er det imponerende så meget, han har fået ud af at tegne oven på fotos, og det er lidt interessant, at der på den måde kommer virkelige lokaliteter i spillet. Animationen er i øvrigt en slags motion-capture (han tegner på videoklip).

Adventure-spil

EDIT: Justering, primært sidste afsnit.
jaesjaesSkrevet 18/03-09 21:17, rettet 18/03-09 23:06 
Talking to myself lalalaaa :)

The International House of Mojo kører i øjeblikket et fremragende månedligt tema, hvor alle (tror jeg) LucasArts' adventurespil gennemgås fra alle leder og kanter. Det er dog primært trivia-sektionen og interviewene med udviklerne, som gør det cool læsning.

Der ikke så mange interviews med lead-designerne, men det nu ret sjovt at få indblik i spiludviklingen og det generelle liv hos LucasArts lidt fra sidelinjen. Fra grafikere, musikere og co-designere. Men der da interviews med lead-designere som Mike Stemmle, Sean Clark og Noah Falstein.

Det er fascinerende at læse om denne tidsperiode, hvor programørerne nærmest hadede grafikerne fordi, de følte sig truede :)

http://www.mixnmojo.com/features/index.php?type=reviews

EDIT: Så lige, at der også er interviews med Ron Gilbert under Monkey Island 1 og 2.
la0sla0sSkrevet 18/03-09 22:35 
Haha.. såså Lars er her stadig :)

Men men rigtig fedt link... hvorfor der intet rigtig fedt kommer ud for tiden udover A Vampire Story, som vist nok skulle være til mac også, er kun at undres over. Det skal være en meget trist dag for at jeg overvejer at købe Art of Murder, efter at have læst om det. :)

Men godt med nyt læsestof.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 18/03-09 23:34 
Hehe, det er jo en niche-tråd, så det er ok.

2008 var lidt sløj, men 2009 er allerede startet lovende med mindst to spil, jeg overvejer at købe:
Emerald City Confidential (af Gilbert - indie-designeren).
Casebook: Episode II - The Watcher (ganske lovende FMV-serie, episodisk).

Der er også en del interessante udgivelser på vej her i 2009. Blandt andet:
Three Cards to Midnight (af Tex Murphy-designerne)
Mata Hari (Fate of the Atlantis-designerne)
Wallace & Gromit's Grand Adventures (Telltale/Sam & Max-designere)
Gray Matter (Jane Jensen - Gabriel Knight)
Still Life 2
Heavy Rain (Quantic Dream - Fahrenheit)
Machinarium (Samorost-teamet)
Secret Files 2
Again: Eye of Providence (Cing - Hotel Dusk)
Another Code: R, Gateway of Memory (Cing)

Og så er Broken Sword: Directors Cut lige udkommet til Wii og DS (nye scener, vist med nyt gameplay).
la0sla0sSkrevet 18/03-09 23:58, rettet 19/03-09 00:00 
Ja der er klart nogle af dem man skal kigge på, jeg har også et øje på Still Life 2, ikke mindst pga etterens fesne cliffhanger.

Secret Files 2, vil jeg overveje, etteren var servicable men fin til en lang weekend uden lejsnere.

Noget på DS kommer jeg nok ikke i nærheden af, og desværre nok heller Simon Says 2 aka Heavy Rain.

Jeg har ikke hørt om Mata Hari, men det ser da spændende ud, kan godt lide tiden sådan rent fiktionsmæssigt.

Gray Matter ved jeg ikke hvad jeg skal sige til, der er et eller andet der gør mig lidt nervøs, men på den anden side det kan jo overraske.

Three Cards har jeg slet ikke hørt om ( er dog ikke så meget til fps PnC), heller ikke Casebook og Emerald City (ser det ikke lidt kedeligt ud?) og slutteligt heller ikke Machinarium (men kan godt lide navnet), så fedt med lidt at læse op om.

Fik du prøvet The Experiment og Overclocked, de fik sådan halv ublide medfarter, men alligevel?


edit: Nåjo Machinarium, jojo.. jojo for pokker.. helt klart og meget med på!

edit2: sikkert crap: http://justadventure.com/Upcoming_Releases/StrokeOfFate/StrokeOfFate.shtm
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 19/03-09 00:50, rettet 19/03-09 10:43 
la0s>
Emerald City (ser det ikke lidt kedeligt ud?)

Gameplayet skulle være i den lette ende, men historien fin, og spiluniverset tiltaler mig (Oz meets noir).

Fik du prøvet The Experiment og Overclocked, de fik sådan halv ublide medfarter, men alligevel?

Nej. Overclocked var godt nok runner-up til at blive årets spil på Adventure Gamers, både blandt stab og brugere, men jeg synes ikke, gameplayet lyder særlig spændende.
Demoen til The Experiment skal klart prøves ved lejlighed, da jeg godt kan lide konceptet.

Stroke of Fate kendte jeg ikke, bliver måske interessant.
la0sla0sSkrevet 19/03-09 17:31 
Ceville ser da ikke helt fjollet ud?

http://www.adventuregamers.com/article/id,990
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 11/05-09 22:28, rettet 11/05-09 22:29 
Jeg læste for nylig, at de gamle Tex Murphy-folk nu ser det som sikkert, at der dukker et nyt Tex Murphy-spil op på et tidspunkt. Der står også listet Project Fedora nu på deres site :)

I øvrigt er tre større titler er udkommet indenfor de seneste par uger: Still Life 2 (download i første omgang), Three Cards to Midnight og Secret Files 2. Alle vist til lidt blandet modtagelse. Jeg så i dag SF2 til 15 Pund på Play.com.

Ærgerligt at nærmest ingen nyere adventurespil tilsyneladende leverer :/
Bede-xBede-xSkrevet 01/06-09 18:27, rettet 01/06-09 18:39 
Er det blevet nævnt, at der er både et nyt episodeinddelt Monkey Island(Wii/PC) og et remake af det gamle på vej(360/PC)?

LucasArts today announced that the original hilarious pirate adventure is back, with two new projects underway based on the classic Monkey Island franchise. Beginning in just a few short weeks, Telltale will premiere the Tales of Monkey Island™ game series, delivering a completely new epic storyline and swashbuckling flair that will unfold across five monthly episodes on PC and WiiWare™. The Monkey Island celebration continues later in the summer when LucasArts publishes The Secret of Monkey Island™: Special Edition, a completely re-imagined version of the first game in the series that adds updated high definition graphics, a re-mastered musical score, and full voiceover to the classic adventure game originally launched in 1990. The Secret of Monkey Island: Special Edition will be made available on Xbox LIVE® Arcade for the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, and PC.

Snuppet fra Rllmuk som godt nok ikke lister nogen kilde, men forhåbentlig er den god nok.

http://www.rllmukforum.com/index.php?showtopic=208034

EDIT: Den er god nok:

http://e3.gamespot.com/story/6210601/the-secret-of-monkey-island-special-edition-first-look?tag=top_stories;title;3

http://e3.gamespot.com/story/6210602/tales-of-monkey-island-first-look?tag=top_stories;title;2
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/06-09 18:42 
Wow et helt HD makeover? Det bliver fedt! Jeg kan stadig huske at jeg sad og skiftede disketter på min Amiga konstant da jeg spillede det første gang.
dRxLdRxLSkrevet 01/06-09 18:50 
Disketteskift vil også blive emuleret i den nye version, men nu i HD =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 01/06-09 19:18, rettet 01/06-09 20:13 
Gode nyheder med det Tales-spil, men det er ærgerligt, at det bliver i 3D, dog forståeligt :)

Remaket ser ret flot ud, men umiddelbart er animationerne ikke så gode. Men det kan selvfølgelig være, at det er et stilvalg.

Til gengæld ser det ud til, at de har fucket interfacet op. Det har bare aldrig været fedt at cykle gennem et utal af verber, og man bliver nok hurtigt træt af at trykke på en knap for at hente alle verberne frem.

EDIT: Tjekkede lige lidt af den ene film igen og har rettet det med animationer.
The DaneThe DaneSkrevet 01/06-09 19:46 
Monkey Island is teh doomed imo. Set ud fra andre såkaldte "adventure"spil bliver det en hær af minispil.

Ville godt se nye spil som gik på det gamle koncept (så at sige) at hvis du kunne dumme dig - så døde du :p. Sjovt de forskellige måder man kan dø på i gamle adventurespil på youtube.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/06-09 19:55 
Det er for sejt Indiana Jones and the Staff of Kings indeholder det old school Indiana Jones and the fate of atlantis. Det kommer til DS, WII og PS2 :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/06-09 00:10 
Øv, det er vist kun på WII man får det old :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkenDarkenSkrevet 02/06-09 12:16, rettet 02/06-09 12:16 
Nice feature i MI remake, som der stå i linket fra Bede:

>
Everything that you remember from Monkey Island is there because this remake runs on top of the original game, letting you switch instantly--with the back button--between the classic game and the revamped version with updated visuals and audio.

For fedt =)
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/06-09 12:40 
Jeg har altid været glad for at man netop IKKE kunne dø i Lucasarts adventure spil fra Monkey Island af og frem.

Glæder mig til HD diskette skift til gengæld
Så kan man også varme op til Final Fantasy XIII på 360'eren.
KilroyKilroySkrevet 02/06-09 14:02 
Muligvis, men Ron Gilbert er med inde over (han besøger studiet, kommer med idéer og er vildt entusiastisk) så helt doomed tror jeg ikke det er. Jeg køber det i hvert fald med det samme.
Kilroy Was Here
SumezSumezSkrevet 04/06-09 11:19, rettet 04/06-09 11:19 
Jeg kender nogle der arbejder for Telltale, og de er hardcore MI fans, og kender ganske rigtigt Ron Gilbert. Men spillet fortsætter jo tydeligvis den afsporede historie fra Curse of Monkey Island, så det hjælper ikke særlig meget på det hele.
Derudover tror jeg at spillet kommer til at lide langt værre under manglen på Tim Schafer's geniale og nærmest genre-definerende humor (som Escape gjorde det)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/06-09 13:25 
Nu var Schafer kun én af forfatterne på de første to MI. Dave Grossman, som også skrev meget af dialogen, arbejder heldigvis for Telltale nu :)

Grafikken er egentlig mit største ankepunkt indtil videre.
jaesjaesSkrevet 05/06-09 11:37 
"First look"-artikel om Tales of Monkey Island. Det lyder ganske fint:
http://www.adventuregamers.com/article/id,1024
dRxLdRxLSkrevet 12/06-09 14:43 


Lækker "making of" fra Ron Gilbert om Monkey Island
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 12/06-09 15:03 
Læste den artikel sidste uge, det er virkelig en fed og ærlig gennemgang, og det gør mig glad at jeg er enig med ham på så mange punkter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 16/06-09 16:04, rettet 17/06-09 00:36 
Gog.com har lavet en aftale med WordPlay om at sælge hele Tex Murphy-serien som downloads. Til priser mellem 6 og 10$ er det bestemt værd at overveje. De 6$ er endda for begge de første spil i en pakke. Et kig på Ebay afslører i hvert fald, at man let kommer af med det tre-dobbelte for Pandora Directive. Og den pris er så uden æske, kun med jewel-case.

De tre første spil er tilgængelige nu:
http://www.gog.com/en/search/sort/publisher/Wordplay%20LLC

EDIT: Det er 6$ ikke 7.
SumezSumezSkrevet 16/07-09 11:04 
Er der egentlig slet ikke nogen der har nævnt "5 Days a Stranger" + efterfølgerne endnu?

Jeg har kun hørt godt om dem, udover at de skulle være lige lovlig prætentiøse, og historien efter sigende skulle blive lidt for langt ude til sidst. Men er i hvert fald i gang med 1'eren nu, og sidder stadig fast ret tidligt i spillet.
Indtil videre er mit indtryk at det på visse punkter, især dialogen og nogle uigennemtænkte puzzles, virker lidt for tydeligt at det er et amatørspil, men jeg ser frem til hvordan det udvikler sig.

De er lavet af ham der også laver "Zero Punctiation" anmeldelserne, og kan downloades gratis.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 30/07-09 14:13, rettet 30/07-09 14:16 
Jeg har også spillet et par amatør-adventures for nylig.

Dirty Split:
Nok over middel for at amatørspil, men lidt under middel sammenlignet med et kommercielt spil. Jeg nævner det primært pga. den fantastiske grafik og den gennemførte 60'er-stemning. Tager 2-3 timer at gennemføre.
http://www.dreamagination.org/

Adventure-spil
(Billede fra den tyske udgave, findes også på engelsk)

Ben There, Dan That:
Jeg har kun spillet en halv times tid, men det er ret lovende; god humor, fin grafik og ganske gode puzzles. Det har desuden fået meget positiv omtale rundt omkring. Det er nærmest som noget LucasArts og Sierra kunne have lavet i fællesskab tilsat moderne humor. Skulle tage nogle få timer at gennemføre. Der er kommet en kommerciel efterfølger til 3£.
http://www.zombie-cow.com/

Adventure-spil
KilroyKilroySkrevet 30/07-09 17:26 
jaes>
Gog.com har lavet en aftale med WordPlay om at sælge hele Tex Murphy-serien som downloads.

De er der alle sammen nu. Og der medfølger lidt soundtrack, billeder og lignende med de tre sidste spil:)
Kilroy Was Here
jaesjaesSkrevet 10/08-09 23:47 
la0s>
Ceville ser da ikke helt fjollet ud?

http://www.adventuregamers.com/article/id,990

På tilbud på Steam for 14,99€:
http://store.steampowered.com/app/23469/
jaesjaesSkrevet 27/08-09 00:56, rettet 27/08-09 00:57 
Kilroy>
De er der alle sammen nu. Og der medfølger lidt soundtrack, billeder og lignende med de tre sidste spil:)

Der er åbenbart en bug i GoG's udgave af Pandora Directive, som gør, at man i Hard mode ikke kan komme videre uden at kigge i en walkthrough. Bare så nogen ikke sidder fast i timevis fordi de er stædige og ikke vil bruge en walkthrough - men det er altså nødvendigt et enkelt sted :)

På linket står desværre ikke hvor i spillet, fejlen opstår, men man kan jo evt. spørge i tråden...

http://www.gog.com/en/forum/tex_murphy_series/gog_needs_to_fix_pandora_directive_gamestopping_bug_immediately
jaesjaesSkrevet 30/11-09 21:55, rettet 01/12-09 01:25 
Sumez>
Er der egentlig slet ikke nogen der har nævnt "5 Days a Stranger" + efterfølgerne endnu?

Jeg gennemførte 5 Days a Stranger for nylig, og er en halv times tid inde i efterfølgeren, 7 Days a Skeptic.

5 Days... kan godt anbefales. Synes ikke historien bliver specielt langt ude, på nær nogle utroværdige reaktioner på et par begivenheder. Det er et af de bedre amatør-adventures, efter min mening. Det skal så siges, at jeg researcher grundigt, inden jeg starter på et amatør-adventure - gider ikke spilde min tid med crap :)

Synes ikke jeg kan bedømme 7 Days... ordentligt endnu.

Nu vi er ved amatør-adventures. Soviet-Unterzögersdorf er ret herligt. Dog dalede glæden ved spillet en del, da jeg fandt ud af, at det ikke er lavet af russere som en slags selvparodi på kommunismen under den kolde krig, pakket ind som et B-spil. Indtil da grinede jeg tit højlydt :) Der er også en efterfølger.
www.monochrom.at/suz-game
SumezSumezSkrevet 01/12-09 10:20, rettet 01/12-09 10:22 
Jeg har spillet 5 Days siden ovennævnte indlæg, og synes at det var umådeligt kedeligt. Jeg formåede da at komme igennem det, men der var både dårligt designede puzzles og en elendig utroværdig dialog, ligesom der var hverken humor eller spænding til at bakke det op, og historien var brudstykker af en klichégyser. Jeg forventer ikke mere af et amatøradventure, men med det sagt synes jeg heller ikke der er nogen grund til at spille det, når der findes så mange andre bedre gratisspil derude.

Dertil ligger jo så også Yahtzees generelt elitære, men også fornuftige og småkræsne tilgangsvinkel til spilmediet, der gør at man kunne forvente et spil, der gik lidt ud over det sædvanlige, og prøvede at undgå de værste konventioner og faldlemme indenfor dårligt spildesign, ligesom hans ellers fantastiske humor, der kommer til udtryk i Zero Punctuation-anmeldelserne, heller ikke var til at finde i spillet.

Jeg har dog hørt at historien udvikler sig meget i efterfølgerne, så jeg er nødt til at forsøge mig med dem også. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 01/12-09 18:10 
Jeg er enig i, at historien føles som en sammensætningen af gyser-klichéer. Dog var der elementer, der gjorde, at jeg synes, den var interessant nok at følge med i. Gameplayet er ok, men dårligere end i de fleste kommercielle spil.

Har gennemført 7 Days..., og dér bliver historien lidt for meget af det... dårlige, og igen et spil fyldt med klichéer, denne gang sci-fi-klichéer :) Gameplayet er på nogle områder bedre end 5 Days... og andre dårligere. Tror ikke du kan lide det, hvis du ikke bryder dig om 5 Days...

Sumez>
Jeg forventer ikke mere af et amatøradventure, men med det sagt synes jeg heller ikke der er nogen grund til at spille det, når der findes så mange andre bedre gratisspil derude.

Tænker du på gratis spil generelt eller amatør-adventures? Hvilke, hvis du mener adventures?
SumezSumezSkrevet 01/12-09 18:25 
Gratisspil generelt. Har ikke spillet så mange amatør-adventures.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MusicManMusicManSkrevet 02/12-09 23:15 
Hvornår kommer The Whispered World på engelsk? Jeg glæder mig helt vildt til at spille det! Det ser jo helt fantastisk smukt ud! :)
jaesjaesSkrevet 03/12-09 18:04 
Mener det er til april. Søg evt. inde på adventuregamers.com, der er en tråd, som nævner det.
SumezSumezSkrevet 07/12-09 16:39, rettet 07/12-09 16:41 
Superfed artikel om hvad der er galt med adventurespil. Det sjove ved den er at den er skrevet i 1989 -af Ron Gilbert-

Læs også Old Man Murray's artikel fra 2002, som han linker til i sit "forord" før selve artiklen. Den er, om ikke andet, underholdende, og kommer med en meget fed pointe.

Jeg kan ikke rigtig finde tråden hvor RJK foreslår den (vistnok generelt accepterede) forklaring på adventurespillenes forsvinden, som lyder på at de er blevet absorberet af moderne hybrid-spilgenrer, men kan godt lide Gilbert's udgave:
Some people will tell you that Adventure Games aren't really dead, they have just morphed into other forms, or that other genres have absorbed Adventure Games. If this is true, they've done a pretty bad job of it.


Grumpygamer
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
The DaneThe DaneSkrevet 07/12-09 19:01 
Synes den anden artikel er en anelse sarkastisk :), men ellers nogen fornuftige pointer som sådan.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
jaesjaesSkrevet 07/12-09 19:34 
Kender godt begge artikler. Det interessante ved Ron Gilberts artikel er, at man tydeligt kan mærke, at han benyttede design-mantraerne i Monkey Island :)

Murray-tingen er lidt sensationspræget, men har da enkelte gode vinkler på genren.

Mht. genrens transformation, så er det mit indtryk, at der ikke rigtig er én forklaring. Skiftet til 3D og en ny generation af gamere har ret sikkert spillet ind. Begge dele tilsammen har så formentlig medført omtalte hybridgenrer. Højere produktionsomkostninger og en vis konsol fra Sony, kan også have haft noget at sige.

Noget der normalt omtales, som at have en stor medvirkende årsag, er i hvert fald (delvis) en and: Nogle tilskriver, at Grim Fandango floppede som et vendepunkt, da det skulle have bevirket, at firmaerne efter sigende ikke turde smide de nødvendige beløb efter adventurespillene - der er bare lige det ved de rygter, at Grim Fandango IKKE floppede, i følge Tim Schafer selv :)

Schafer kender ikke salgstallene, men har nævnt, at han fik royalty-checks. Så spillet har givet overskud. Derfor kan det selvfølgelig godt have solgt under forventning, og det har en fra Lucas Arts så måske nævnt på et tidspunkt, og det er så eventuelt blevet tolket som, at spillet floppede.
SumezSumezSkrevet 07/12-09 22:39, rettet 07/12-09 22:40 
Spillet "floppede" i forhold til hvad der var stort dengang. Jeg er ret sikker på at de tjente udmærket på det, men jeg forstår godt hvorfor der ikke var særlig mange firmaer der turde satse på den genre, så smalt publikummet var i forhold til f.eks. FPS-spillere. LucasArts var jo kendt som kongerne af genren.
Værd at nævne er også at jeg den dag i dag sjældent hører Grim Fandango namedroppet uden der samtidig kommer tonsvis af roser i retning af spillet. Jeg har aldrig hørt om en person der ikke er vild med spillet. Den hårdeste kritik det har fået er nok den jeg selv fejlagtigt kastede efter det, efter at have prøvet spillet på en computer, der havde problemer med at køre det, og derfor så flere kompatibilitetsproblemer, grafikfejl, crashes og manglende videosekvenser, end reel gameplay og humor. :P

Den dag i dag mener jeg dog stadig at det ville have gjort sig bedre som point'n'click. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 19/01-10 00:05 
Nu er den da helt gal - et retail-adventurespil til X360 :)

Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper udkom åbenbart i slutningen af sidste år, og druknede totalt i de mere kendte titler. Næppe en perle, men formentlig et ok spil. Og kan man ikke lide den traditionelle styring, kan man skifte til FPS-agtig kontrol.

Jeg har en fornemmelse af, at det ikke udkom herhjemme (kan ikke komme ind på Spilpriser.dk lige nu), men de fik det i hvert fald i England.

Anmeldelser.
jaesjaesSkrevet 21/01-10 13:41 
Gode nyheder: Jane Jensens kommende spil, Gray Matter, udgives også til X360. Det er hende med Gabriel Knight-serien.

Min kilde er uinteressant at videregive (forum-indlæg af spilanmelder på Adventure Gamers), men her er en masse info om spillet:
http://www.adventuregamers.com/gameinfo.php?id=163
jaesjaesSkrevet 07/02-10 18:37, rettet 07/02-10 18:38 
Nu kommer Sierras spil til God Old Games, i forbindelse med at GoG-teamet har lokket Activision til sitet.

Første spil er Gabriel Knight (tale-udgaven). En fra teamet har bekræftet, at flere Sierra-spil er på vej.

I det hele taget er det da lidt af et scoop at have fået en gigantisk udgiver som Activision i fælden. Håber på mange gode klassikere til gode priser :)

Andre Activision-spil indtil videre på GoG er Arcanum og Vampire The Masquerade: Redemption.

Gabriel Knight på GoG.
SumezSumezSkrevet 07/02-10 21:04 
Er der en udgave uden tale?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 08/02-10 01:30 
Det går jeg ud fra, siden GoG omtaler deres udgave som Full Talkie version, eller noget i den stil.
jaesjaesSkrevet 11/02-10 20:52, rettet 11/02-10 21:25 
Så er Phantasmagoria samt en pakke med Space Quest IV, V og VI på Good Old Games.

Jeg glæder mig til at prøve Phantasmagoria, corny FMV-adventures ftw :)

Good Old Games.
SumezSumezSkrevet 12/02-10 08:13 
Jeg var ret vild med det dengang det kom, og har det stadig liggende, men er bange for at blive skuffet hvis jeg spillet det igen, hehe. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 22/07-10 18:23 
Jeg elsker når spil laves med fysiske materialer, og The Dream Machine lyder som meget gennemført i den retning: Malet pap som baggrunde, figurer af ler og rekvisitter af alskens materialer fra stof til metal.

Trailer, demo m.m.:
http://www.rockpapershotgun.com/2010/07/21/handmade-adventure-the-dream-machine/#more-34069

Adventure-spil
290 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig