X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

DS bliver til PSP!


Svar
HulleHulleSkrevet 21/02-06 07:13 
Ja, det er jo egentlig noget pjat at skrive, men nu kan vi snart se film på DS.

Hele nyheden, med billeder.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
happyEDhappyEDSkrevet 21/02-06 07:15 
Det kan man da allerrede, også på gba.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
HulleHulleSkrevet 21/02-06 07:22, rettet 21/02-06 07:23 
Godt ord igen, jeg har ikke lige fuldt så meget med på det område.

Men jeg går ud fra at denne benytter hele DS' skærm, kontra hvis man bruger det fra GBA.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 21/02-06 08:05 
Egentligt morsomt hvor mange DS ejere der pludseligt syntes features som musik, film og webbrowsing er fedt hvor DS kommer til at kunne det, men hvor det før var "overflødigt" på PSP :)
ChronoChronoSkrevet 21/02-06 08:40 
Der har længe været et udemærket homebrew program til afspilning af video og lyd på DS.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BlossomBlossomSkrevet 21/02-06 09:38 
Beano>
Egentligt morsomt hvor mange DS ejere der pludseligt syntes features som musik, film og webbrowsing er fedt hvor DS kommer til at kunne det, men hvor det før var "overflødigt" på PSP :)

Tjah.. hvor mange bruger det rent faktisk til PSP ??
Jeg ved ikke ret meget om det. Kan se det er smart hvis man pendler meget, men ellers synes jeg virkelig at det er overflødigt. Også til DS.
Og så vidt jeg ved koster film til PSP det samme som en alm. dvd, hvilket jeg synes er vanvittigt dyrt.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
BeanoBeanoSkrevet 21/02-06 09:56 
Blossom>
Tjah.. hvor mange bruger det rent faktisk til PSP ??

Godt spørgsmål, men for mit vedkommende...
Film klip : jævnligt
Musik : jævnligt - når jeg ikke har min Zen med :)
Billeder : ofte
Browsing : af og til. Mest til at læse offline sider/artiker jeg har liggende på PSP'en.


Blossom>
Og så vidt jeg ved koster film til PSP det samme som en alm. dvd, hvilket jeg synes er vanvittigt dyrt.

Enig, har også kun een UMD film (gæt selv hvilken :)).
Men du kan jo også bruge den til film-klip fra memory stick.
The DaneThe DaneSkrevet 21/02-06 10:15 
Virkede også underligt hvis ikke man skulle kunne det, da filmene i spillene er i ganske god stand pt.
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
HulleHulleSkrevet 21/02-06 12:30 
Beano>
Egentligt morsomt hvor mange DS ejere der pludseligt syntes features som musik, film og webbrowsing er fedt hvor DS kommer til at kunne det, men hvor det før var "overflødigt" på PSP :)

Nu har jeg ikke ytret min personlige holdning til emnet, blot videregivet en oplysning.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/02-06 12:42 
Jeg tror alligevel at browseren kan gå hen og blive bedre (og mere brugt) end den der er i PSP'en.
Zzap!Zzap!Skrevet 21/02-06 13:11 
Det er alt for dyrt og klumset lavet.
Det skulle simpelthen være et GBA cart med 1-2Gb flash, eller endnu bedre, med en SD card læser.
Det ville kunne opgraderes, sluge mindre batteri, fylde mindre og man ville kunne have et DS spil i samtidig.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 21/02-06 14:05, rettet 21/02-06 14:06 
Hulle>
Nu har jeg ikke ytret min personlige holdning til emnet, blot videregivet en oplysning.

Det var heller ikke dig kommentaren var siget på, bare en konstatering efter at have læse andres kommentarer på diverse fora :)


King Chaos>
Jeg tror alligevel at browseren kan gå hen og blive bedre (og mere brugt) end den der er i PSP'en.

Vil jeg se før jeg tror det - DS'en er hverken hurtigere eller har mere memory end PSP.
RJKRJKSkrevet 21/02-06 14:16 
Styringen, dog...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
RuneSPRuneSPSkrevet 21/02-06 14:20 
Beano>
King Chaos>
Jeg tror alligevel at browseren kan gå hen og blive bedre (og mere brugt) end den der er i PSP'en.

Vil jeg se før jeg tror det - DS'en er hverken hurtigere eller har mere memory end PSP.

Et ord - touch :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/02-06 14:22 
Præcis.
BeanoBeanoSkrevet 21/02-06 14:47 
Korrekt - men med klart lavere opløsning og manglende præcision, tvivler jeg stadig på det bliver praktisk.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 21/02-06 15:21, rettet 21/02-06 15:23 
King Chaos>
Jeg tror alligevel at browseren kan gå hen og blive bedre (og mere brugt) end den der er i PSP'en.


Think again....
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
Zzap!Zzap!Skrevet 22/02-06 00:01 
At sammeligne med et croppet PC skærmbillede er næppe en fair sammenligning. Der er mange faktorer at tage med, såsom font og om der er billeder med.
Der findes jo faktisk fuldt brugbare HTML only browsere til alt fra 286ere til C64ere, så jeg tror ikke at opløsning og RAM kommer til at gøre Opera på DS til en gimmick only.

Det skal også lige med, at DSen har en trumf, i kraft af at dens browser kører fra en temmelig hurtig ROM chip. Det gør at hele browseren formentlig kan afvikles fra dén, hvorefter der er 8Mb til selve siden, og er det trods alt ikke sjældent at man støder på en sider der fylder 8Mb?
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 22/02-06 08:48, rettet 22/02-06 09:04 
Zzap!>
At sammeligne med et croppet PC skærmbillede er næppe en fair sammenligning. Der er mange faktorer at tage med, såsom font og om der er billeder med.

Lige meget om man kører med scalering og/eller mindre fonte - så er skærmenes opløsning simpelthen for lille til at man kan præsentere "alm" sites ordenligt. Dette er et problem som også er med andre "embedded" browsere på PSP, Pocket PC, osv. Problemet er bare større på DS pga. opløsningen er endnu lavere.
Hvor der dog er bedre muligheder, er sites der er tilpasset DS browserens features og opløsning.
Jeg kan nemt forestille mig af der kommer mange DS/Nintendo/gaming sites der tilbyder en "DS-version" på samme måde som der også findes PSP-tilrettede sites :)


Zzap!>
Det skal også lige med, at DSen har en trumf, i kraft af at dens browser kører fra en temmelig hurtig ROM chip. Det gør at hele browseren formentlig kan afvikles fra dén, hvorefter der er 8Mb til selve siden, og er det trods alt ikke sjældent at man støder på en sider der fylder 8Mb?

Det er en forkert antagelse - ROM chippen vil kun bruges til selve softwaren, men der skal stadig bruges "arbejds hukommelse" som browseren allokerer på samme måde som spil og anden software. Så DS'ens hukommelse skal ikke kun bruges til HTML data og grafik.
På en PSP og Pocket PC'er liggger browser softwaren også på hurtig flash memory eller ROM - så næppe noget "trumf" her.
Ser dog ikke memory som værende problemet hvis Opera browseren er optimeret godt nok (de har trods alt deres browser på andre embedded platforme også), men mere CPU og skærm.
Zzap!Zzap!Skrevet 22/02-06 13:34 
Beano>Lige meget om man kører med scalering og/eller mindre fonte - så er skærmenes opløsning simpelthen for lille til at man kan præsentere "alm" sites ordenligt. Dette er et problem som også er med andre "embedded" browsere på PSP, Pocket PC, osv. Problemet er bare større på DS pga. opløsningen er endnu lavere.

Tillad mig at linke til en screen af Contiki browseren på C64:
http://www.sics.se/~adam/contiki-img/contiki-mouse-support.png
og her nogle flere:
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.sics.se/~adam/contiki-img/contiki-mouse-support.png&imgrefurl=http://www.sics.se/~adam/contiki/ss.html&h=271&w=384&sz=4&tbnid=BcSzgX3AcDa4sM:&tbnh=83&tbnw=119&hl=da&start=1&prev=/images%3Fq%3Dkontiki%2BC64%26svnum%3D10%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

Opløsning: 160x200 eller 320x200.

På en PSP og Pocket PC'er liggger browser softwaren også på hurtig flash memory eller ROM - så næppe noget "trumf" her.

Nu kender jeg ikke hastigheden af den type ROM DSen bruger, men jeg kan ikke forestille mig andet end at den der betydeligt hurtigere end flash. Consumer flash er meget langsomt.
Der skal selvfølgelig bruges noget plads til div. buffers og til dele af browseren, men det er ikke mere end nogle få hundrede Kb hvis der er lavet rigtigt.
Born to kill space
BeanoBeanoSkrevet 22/02-06 14:00, rettet 22/02-06 14:02 
Zzap!>
Tillad mig at linke til en screen af Contiki browseren på C64...

LOL, og det er et argument FOR anvendeligheden? ;)


Zzap!>
Nu kender jeg ikke hastigheden af den type ROM DSen bruger, men jeg kan ikke forestille mig andet end at den der betydeligt hurtigere end flash. Consumer flash er meget langsomt.

Nu afvikles PSP browseren ikke fra flash memory men indlæses i main RAM først (vel egentligt også tilfældet på Pocket PC'er hvor browseren ligger i ROM), så selv her holder det ikke. Men der kan i teorien være en forskel på opstartstiden hvis (?) DS kan afvikler software direkte fra ROM uden indlæsning til main RAM først - men meget teoretisk fordel.

Fact er PSP'en er en betydelig hurtigere maskine og har mere memory end DS (software i ROM eller ej), men i bund og grund kommer det an på hvor godt browseren er kodet og optimeret til den enkelte platform, og hvilke features der er implementeret (er der info om dette ?) - så jeg er spændt på at se hvor godt Opera er optimeret til DS'en :)
Zzap!Zzap!Skrevet 22/02-06 20:50 
Beano>LOL, og det er et argument FOR anvendeligheden? ;)

Nej, det er et argument for at rigtig mange sider kan skaleres helt ned til det essentielle og at selv relativt lav opløsning er nok til mange formål. Tænk bare på alle de Japanere hvis eneste adgang til nettet er igennem deres iMode telefon.



Fact er PSP'en er en betydelig hurtigere maskine og har mere memory end DS (software i ROM eller ej), men i bund og grund kommer det an på hvor godt browseren er kodet og optimeret til den enkelte platform, og hvilke features der er implementeret (er der info om dette ?) - så jeg er spændt på at se hvor godt Opera er optimeret til DS'en :)

Jeg tror du misforstår mig. Med trumf mener jeg ikke overlegenhed, men at de 8Mb vil være ~8Mb til selve siden, og ikke som på andre platforme, RAM der skal deles mellem browseren *og* sidens indhold.
Jeg ved ikke hvor meget PSPens browser fylder, men jeg har hørt rygter om at den har et ret så voluminøst OS. Hvis vi derfra trækker browseren, så vi nok et godt stykke nede under de 20Mb, men jeg gætter jo bare her, så...
Born to kill space
ChronoChronoSkrevet 22/02-06 20:54 
Husk der følger en RAM-udvidelse (GBA-slot cart) med til browseren.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
BeanoBeanoSkrevet 22/02-06 21:12, rettet 22/02-06 21:15 
Åh - det hjælper jo gevaldigt på sagen :)

Zzap!>
Hvis vi derfra trækker browseren, så vi nok et godt stykke nede under de 20Mb, men jeg gætter jo bare her, så...

Det tror jeg skam også (ved det heller ikke), men siden firmaet der har leveret PSP browseren specialicerer sig i "embedded browsere" så vil jeg tro den ikke fylder specielt meget :)
HeroldHeroldSkrevet 22/02-06 22:03 
Den er så tilgengæld heller ikke voldsomt brugbar - de gange jeg har brugt den har jeg måtte slette cache og jeg ved ikke hvad forholdsvis hurtigt. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RuneSPRuneSPSkrevet 23/02-06 21:12 
Fandt lige denne film:

http://www.youtube.com/watch?v=-GUG21OyNNk

Nogen som tager lidt pis på DS "Rite" osv osv, men egentlig ikke derfor jeg postede den... når der er gået ca. 1/3 af klippet ser man en som ser ud til at han er inde på en hjemmeside og flytter rundt med boks som så zoomer ind på den øverste skærm så man kan læse det der står med småt... altså umiddelbart tror jeg da det ville virke fint nok??
KillercowKillercowSkrevet 24/02-06 02:57 
Opera har styr på deres gylle. DS-browseren skal nok komme til at holde hele vejen. Selv Opera Mini er ganske anvendelig.

Opera Mini
HulleHulleSkrevet 24/02-06 14:33 
Heh :D Hvor er den cool den film du linker til, RuneSP.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
jaesjaesSkrevet 24/02-06 17:03 
Killercow>
Selv Opera Mini er ganske anvendelig.

Og et tip, som folks mobilregning nok ikke kan lide, P:R virker udmærket, og man kan logge ind som sædvanlig. Selv "Gæt en film" er til at have med at gøre på min Sony Ericsson K500i :)

Det sagt, er der plads til en del forbedringer i Opera Mini, men ganske god førsteudgave.
WikzoWikzoSkrevet 25/02-06 12:41, rettet 25/02-06 12:47 
Yir, selv på min SE T630 virker Opera ^_^

Bliver fedt på DS!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig