X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Okami


Svar
ChimeraChimeraSkrevet 18/02-06 18:23 
Jeg har fulgt dette spil lidt, og én ting står pludselig klart:

De smukkeste spil, bliver stadig udgivet på det svageste(?) hardware. Det ser bare så flot ud når man ser det i bevægelse.

Nu må jeg bare krydse fingre for en GameCube udgivelse - eller købe en PS2 :-P

Okami
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/02-06 20:13 
Det bliver så fantastisk. Vær gang jeg ser en trailer, har jeg lyst til at tage en kjole på, og slå min mor til blods med en stol. SÅ fantastisk ser det ud.

Den artistiske stil er så inspirerende at blod snart vil flyve ud af mine øjne. Selv ikke engang Jack Thompson ville kunne modsige genialiteten.
Well crucify the insincere tonight...
AnastacioAnastacioSkrevet 24/02-06 21:59, rettet 24/02-06 21:59 
Tror det bliver et virkelig unikt spil og et af de største kvalitets spil i år. Bare stilen, lydsiden og hele idéen med at verdenen vokser bag en er fantastisk udover det beskrivelige.

Okami er et spil jeg personligt ikke kan vente til at prøve.
Winners make it happen, Losers let it happen!
Zzap!Zzap!Skrevet 24/02-06 22:35 
Valkyrie>
Det bliver så fantastisk. Vær gang jeg ser en trailer, har jeg lyst til at tage en kjole på, og slå min mor til blods med en stol.

THAT'S THE SPIRIT!!!
Born to kill space
EchoEchoSkrevet 02/03-06 20:41 
Det bliver fantastisk - det er jeg sikker på.
Er dog stadig ked af at det valgt at udgive det på PS2 og derfor ikke kunne føre deres originale drømme ud i livet.
Til at starte med skulle det have været et spil, som udnyttede samme detalje grad og utrolige grafik som RE4 til gamecube, men da spillet vel og mærke bliver udgivet til PS2, som kun har en ringe grafisk styrke, var de nød til at lave grafikken om.
Glæder mig dog stadig - nok mest pga. gameplayet, og håber også på en Gamecube udgivelse.
Det burde da også kun være fair, når man ser tilbage på hvor mange eksklusiv-aftaler nintendo og capcom havde, som bare blev droppet til fordel for PS2.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
GreaseballGreaseballSkrevet 02/03-06 21:32 
Når jeg ser film fra det spil, screenshots gør det ikke ære, er jeg solgt. Et af de spil jeg bare SKAL havde også selv om det kun kommer til PS2.
En Gamecube udgivelse ville være rigtig lækker, eller måske en Revolution version? Vi kan jo altid drømme ":)
Michael_Michael_Skrevet 18/04-06 19:53 
Så er Okami officielt blevet udgivet i Japan og jeg skulle gerne have det i hænderne inden weekenden.

Okami scorede samtidig 39/40 i Famitsu sidste uge.
HeroldHeroldSkrevet 18/04-06 20:05 
Check teasersitet for Clovers nye spil, mens vi venter :)

God Hand
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Michael_Michael_Skrevet 01/05-06 10:42, rettet 01/05-06 11:37 
Har spillet Okami en del den sidste uges tid, så nu er der lidt "First impressions" klar.

Spillet er uhyre vanedannende. Visuelt og lydmæssigt er det nok det mest imponerende jeg har proppet i min PS2 nogensinde.

Clover Studio (Viewtiful Joe) har med en del inspiration fra både Legend of Zelda OoT og Animal Crossing, kreeret en næsten magisk og æstetisk meget smuk oplevelse. Faktisk føles det ofte som et "in-house" Nintendo-spil, endda tilsat lidt Miyamoto-krydderier.

Okami er ekstremt teksttungt. Det indledes med en meget lang (mytologisk) fortælling, og spillet er herefter befolket med masser af mennesker som alle har en del på hjerte. Derudover har man sin lille tro følgesvend (pendant til Navi fra OoT) som på samme måde virker som kommunikationsmiddel med omverdenen. Han/Hun har også et kæmpe ordforråd, og er ikke bange for at bruge det.
Ovenstående trækker dog ikke oplevelsen ned når man spiller den japanske udgave. Det er aldrig helt uforståeligt hvad der skal ske, og samtidig er det vel også lidt charmerende at prøve sig frem.

Grafisk har spillet sin helt egen orientalsk-prægede stil, som dog klart er en videreudvikling af det vi så i Viewtiful Joe.

Spilmæssigt læner det sig meget op ad især LoZ:OoT. Man har samme frihed til at bevæge sig hvorhen man ønsker, og om hvorvidt man ønsker at gå tilbage til tidligere besøgte områder. Overalt er der krukker som kan smadres, og som oftest indeholder en form for "penge", igen meget lig OoTs små krystaller. Kampscenerne er ekstremt sjove, og minder, på nær mangelen af Z-targetting, også og om OoT.

I Okami er man jo en Gud/inde, hvilket kommer til udtryk i den meget innovative "Kæmpe-malerpensel".
Er der noget som ikke lige kan klares ved almindelig råstyrke eller hjerneaktivitet, holder man ganske enkelt R1 nede, og fremtryller et stort kanvas med "aftryk" af den lokation man står overfor. Her kan man så prøve sig frem. Indtil videre er det lykkedes mig at manipulere med døgnrytmen (Ocarina anyone?), smadre mig igennem bjergformationer, påkalde stjernetegn samt "matter-manipulation".

Animal Crossing-inspirationen kommer primært til udtryk i indbyggernes "blebliblebleblabla" sprog, samt de mange små-opgaver man kan vælge at påtage sig fra indbyggerne i de forskellige byer. Disse opgaver i sig selv minder dog også lidt om dem man møder i (I gættede det;)) OoT.

Som sagt, et af de mest vanedannende og interessante spil jeg har prøvet i lang tid. Ekstremt godt gået af Clover Studio.
SumezSumezSkrevet 01/05-06 11:34, rettet 01/05-06 12:15 
Har set meget frem til Okami, og er allerede gået på jagt, med den vurdering, du giver spillet. :)

Kan det virkelig passe at det først kommer herhjemme til sidst på året?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 01/05-06 13:16, rettet 01/05-06 13:16 
Jeg har ikke hørt om en EU release, men efter sigende er en US-release nu planlagt til september 2006.
EchoEchoSkrevet 03/05-06 21:00 
det hele lyder yderst interessant! Glæder mig til at få fat i denne perle, og oot er nok et af de bedste spil at hente inspiration fra.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
BeanoBeanoSkrevet 23/02-07 09:03 
Fik Okami i går og syntes utroligt godt om det selv om jeg kun har spillet et par timer ;)

Jeg har hørt nogen nævne at spillet understøtter progressive man kan ikke finde det i PAL udgaven - noget I har informationer om?

Spillet har en "LCD TV" mode men jeg syntes ikke det rigtigt gør noget.
BeanoBeanoSkrevet 12/09-17 18:41 
Blæser lige støvet af denne gamle tråd....

Spillet udkommer til PS4, XB1 og PC den 12. december, digitalt og fysisk udgivelser.
https://www.gamespot.com/articles/okami-hd-confirmed-for-ps4-xbox-one-pc-with-4k-sup/1100-6453267/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-17 18:58 
Super! Godt jeg ikke fik købt asia udgaven på PS3 :)

Hvis jeg husker rigtigt så så jeg en video hvori de sagde at PS3-versionen også internt renderer i 4k inden det skaleres ned. Om det er rigtigt aner jeg ikke :)

Rigtig godt spil. Mega sløv start, så hold ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/09-17 19:53 
Ja, det er korrekt :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/09-17 09:21 
Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=vekiiMbA-Zw
GreaseballGreaseballSkrevet 14/09-17 14:51 
Beano>
Blæser lige støvet af denne gamle tråd....

Spillet udkommer til PS4, XB1 og PC den 12. december, digitalt og fysisk udgivelser.
https://www.gamespot.com/articles/okami-hd-confirmed-for-ps4-xbox-one-pc-with-4k-sup/1100-6453267/

Udgiver de det seriøst på andre platforme nu?
Ved godt der har været en wii version. Men den snakker vi ikke om.
BeanoBeanoSkrevet 14/09-17 15:56 
Ikke sårn "rigtigt" da det kun er fysisk udgivelse på PS4 :P
GreaseballGreaseballSkrevet 24/09-17 12:28 
Heh... fair nok ^^;
Men 'spirituel udgave' så. Den udkom også på PS3, men ikke XBL. Ikke så vidt jeg husker, ret mig gerne hvis jeg husker forkert.

Mon ikke vi ser en fysisk udgivelse i USA på de andre platforme. Har vi set før med div. PSO og XBL titler som kun kom digitalt her i Europa?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-17 13:11 
Capcom er i hvert fald gode til at få deres ting udgivet rigtigt i Amerika.

Btw så er Mega Man Legacy Collection 2 udkommet fysisk. Det er første gang MM9 og 10 er udkommet rigtigt.

Det er heller ikke Digital Eclipse denne gang, men Capcom selv der har lavet samlingen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/09-17 14:10 
Jeg forventer ikke det sker - Xbox er kun stærk i US og et spil som Okami har næppe tilstrækkelig tække for Xbox US publikummet til at det kan betale sig for dem med en fysisk udgave, set med Capcom's øjne ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/09-17 17:20 
Resident Evil 6 udkom fysisk på PS4 og One, og det bapper da løg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/09-17 17:29 
Jeg taler om franchisens størrelse og salgspotientale i markedet, ikke kvaliteten ;)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/09-17 20:03 
Konsolkongen>
Resident Evil 6 udkom fysisk på PS4 og One, og det bapper da løg :)

Bapper da giraf*

Kig dog på logoet! :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig