X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS3 specifikationer!


Svar
DommergaardDommergaardSkrevet 16/02-06 14:19 
Så har Sony endelig posted de endelige specs for deres kommende PS3. Det ser desværre ud som om, at man skal købe Harddisken seperat...

PlayStation.com
RonaldoRonaldoSkrevet 16/02-06 14:30 
Den bliver monster dyr.
dRxLdRxLSkrevet 16/02-06 14:35 
Hmmm, og jeg som troede at Microsoft havde skudt sig selv i foden ved at gøre harddisken valgfri. Ser ud som om Sony har fulgt dem op på det og derved nærmest gjort det til et "non-issue".

Jeg kunne dog stadig godt tænke mig bedre loadetider i PGR3 :-/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 16/02-06 14:44 
* Storage media (HDD, "Memory Stick", SD memory card, and CompactFlash) are sold seperately.

Vi ser forhåbentligt nok en value/core pakke.
JmogJmogSkrevet 16/02-06 16:15 
Du mener "vi ser nok _desværre_ en core pakke". Så får vi det samme cirkus igen med at det bliver svært at få den "rigtige" udgave og mange bliver nødt til at købe den skrabede.

Er jeg forresten den eneste der ikke kan få scroll-pilene til at virke, så man kan se resten af specs? De reagerer ikke for mig i hverken Explorer eller Firefox.
RaGeRaGeSkrevet 16/02-06 16:35, rettet 16/02-06 16:35 
Ja, den bliver sikkert monster dyr.

jmog har du prøvet at holde venstre musseknap nede, og derefter trække i pilene? ;)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 16/02-06 17:06 
Kors i hytten, nu føler jeg mig dum. Jeg gik bare ud fra, at man skulle trykke på pilene :-)
jaesjaesSkrevet 16/02-06 17:11 
Du er ikke den eneste, så konklusionen må være, at vores hjerner er for effektive til Playstation.com ;)
DommergaardDommergaardSkrevet 16/02-06 17:14 
Den kommer sgu nok til at koste ~4000 kroner! :!
ChimeraChimeraSkrevet 16/02-06 17:31 
Jmog>
Du mener "vi ser nok _desværre_ en core pakke". Så får vi det samme cirkus igen med at det bliver svært at få den "rigtige" udgave og mange bliver nødt til at købe den skrabede.

PlayStation har været glimrende i to generationer nu, uden harddisk. Mon ikke osse 3'eren klarer sig som den skal, uden HD.

Det er jo ikke fordi 360 spillene gør brug af HD'en, på den maskine.

Jeg nævner ordet HD flere gange, da den er den primære årsag til at anskaffe en 360 i "Premium" udgave.
NaieraNaieraSkrevet 16/02-06 17:37 
Sonic.dk>
Den kommer sgu nok til at koste ~4000 kroner! :!

Ligesom den gamle? Og den første Xbox? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 16/02-06 17:42 
Det bliver noget af et monster - jeg er klar på et køb på launch hvis den holder sig på ~4000,-.
Og så lader det da til, at den kommer snart i Japan. Fedt :)
MrCaseMrCaseSkrevet 16/02-06 17:44 
Igen vil jeg gerne lige demonstrere hvor håbløst tabt bag en vogn jeg egentlig er.

Jeg vidste så ikke at man kunne få den i 3 farver...

Jeg skal da totalt have mig én i hvid!
(den bliver nok også tilsvarende svær at skaffe!)

Andet dumt spørgsmål:
Er specs'ne nogenlunde som forventet eller er der nogle ændringer?
Have you considered sucking less?
DommergaardDommergaardSkrevet 16/02-06 18:16 
De er som man har forventet det... i hvert fald det sidste ½ års tid!
JmogJmogSkrevet 16/02-06 18:20 
Chimera>
PlayStation har været glimrende i to generationer nu, uden harddisk. Mon ikke osse 3'eren klarer sig som den skal, uden HD.

Du misforstår mig. Jeg snakker om hvad der vil være størst efterspørgsel efter - ikke om spillene udnytter det. Det bliver jo klart modellen med HDD indbygget som vil sælge bedst. Hvis Sony som forventet laver en kopi af Live, så vil det jo også være den udgave folk vil gå efter. Ja, det gør de såmænd nok alligevel pga. diverse ekstrafunktioner (Sony Live Arcade, custom soundtracks osv.). Hvis bagudkompatibiliteten med PS2-spil kræver HDD, så skader det bestemt heller ikke salget af "PS3 Premium".

Det er jo ikke fordi 360 spillene gør brug af HD'en, på den maskine.

Indtil videre, ja. Nu er Live arcade og de andre downloadables dog rigeligt grund til at have udgaven med HDD for mig. Og bagudkompatibiliteten selvfølgelig.

Jeg nævner ordet HD flere gange, da den er den primære årsag til at anskaffe en 360 i "Premium" udgave.

Og det samme vil utvivlsomt være tilfældet med PS3, så øh, hvad snakker vi egentlig om? :-)
NaieraNaieraSkrevet 16/02-06 18:39 
Jmog>
Hvis bagudkompatibiliteten med PS2-spil kræver HDD, så skader det bestemt heller ikke salget af "PS3 Premium".

Givet PlayStations historie er det jo heldigvis ikke sandsynligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 16/02-06 19:39 
Får vi bagudkompatiblitet hele vejen tilbage til ps1?

Hvis ja, så regner jeg stærkt med at få "nogen" til at samle en japansk model op til mig =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 16/02-06 20:28 
Blu-ray filmregionen skal efter sigende ændres så Japan også bliver en del af region 1. Det vil næsten være for meget at håbe på, men hvis det også betyder, at de laver en samlet spilregion for US og Japan, så bliver jeg _rigtig_ glad.

US DVD-udgivelser: Tjek
US BD-udgivelser: Tjek
JP BD-udgivelser: Tjek
US PS3-udgivelser: Tjek
JP PS3-udgivelser: Tjek

Næst efter total regionsfrihed ville det være drømmen af en maskine. Men det er selvfølgelig stadig bare en håbefuld drøm.
RonaldoRonaldoSkrevet 16/02-06 20:37 
Det må du ikke sige også selvom det bare er i sjov.

Ja, dRxL du kan proppe dine gamle PSX skiver i det monster.
WikzoWikzoSkrevet 16/02-06 21:32 
Nogen der ved, hvorfor den understøtter 7 controllere i stedet for 8, som jo er et lige tal.

Altså når man fx. spiller 4 på én skærm, deler spillet den op i lige store dele. Men når 7 nu er et ulige tal, er der én, som får en mindre skærm(medmindre alle spiller på samme skærm).

Hvorfor ikke bare gøre det mere logisk? :P
flottenheimerflottenheimerSkrevet 16/02-06 21:59, rettet 16/02-06 22:00 
Jeg håber ikke, at vi med disse officielle oplysninger også skal konkludere at banan controlleren er kommet for at blive.
Sony lovede os ellers, efter E3-2005s klagesang, at det bare var en tidlig mockup - og at man godt kunne regne med at designet ville blive "justeret".

Gad vide, hvornår den rammer Europa?
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
RonaldoRonaldoSkrevet 16/02-06 22:19 
LTWW > En bluetooth enhed kan maksimalt kommunikere med 7 andre bluetooth enheder ad gangen.
BeanoBeanoSkrevet 16/02-06 22:34, rettet 16/02-06 22:37 
LTWW>
Altså når man fx. spiller 4 på én skærm, deler spillet den op i lige store dele. Men når 7 nu er et ulige tal, er der én, som får en mindre skærm(medmindre alle spiller på samme skærm).

8 player split-screen - er det nogensinde set?
Lyder ihvertfald ikke særligt praktisk :)
Le RoofLe RoofSkrevet 16/02-06 23:41 
Beano>
8 player split-screen - er det nogensinde set?

Street Racer (Saturn/PS1)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Zzap!Zzap!Skrevet 17/02-06 00:22, rettet 17/02-06 00:23 
ronaldo>
Den bliver monster dyr.

Fordi?
Det eneste jeg kan se give prisen et nyk op, er BR pickuppen og det latterlige antal porte.
Alt peger faktisk på et design der vil være billigere end 360eren.

- Cell er mindre end Emotion Engine
- Den bliver lavet på større wafers
- De har redundancy muligheden med den ene ofrede SPE, med Emotion Enginen ville bare en enkelt lille revne betyde en ubrugelig chip
- Sony styrer og ejer deres egen fabbing (fabrikation af ICer)
Born to kill space
TLTLSkrevet 17/02-06 03:16 
Det er jo ikke noget nyt de har kastet op på den side... Og ingen nye ændriger, som der er blevet lovet, hmm :-/ Jeg tror ikke de vil ud med mere, før udgivelsen er lige på trapperne...
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
Danny SallingDanny SallingSkrevet 17/02-06 04:30 
Hvornår kommer den ud i Japan, og hvor kan man se hvordan spillene vil komme til at se ud, ingame grafik og ikke ligesom dengang med PS2 hvor de viste hende Ridge Racer pigen og sagde det ville komme meget tæt opå af det, jeg vil bare gerne se nogen ingame graf :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dRxLdRxLSkrevet 17/02-06 04:32 
Svaret på dine spørgsmål: Ingen ved det.

Vi hører så forbavsende lidt at jeg er lige ved at tro at Sony heller ikke ved det.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RonaldoRonaldoSkrevet 17/02-06 17:38 
Zzap!>
Fordi?

Det hele handler om hvor langt under produktionens omkostningerne Sony vil sælge en maskine for. Jeg tror ikke det er mange dollars Sony har tænkt sig at tabe det første år de shipper playstation. Playstation, Playstation 2 og PSP var allesammen også pebret i prisen da de kom på marked. Jeg forventer ikke at Playstation 3 bliver solgt for under $399,-
RJKRJKSkrevet 17/02-06 18:01 
Danny Salling>
ingame grafik og ikke ligesom dengang med PS2 hvor de viste hende Ridge Racer pigen og sagde det ville komme meget tæt opå af det

Har vi ikke været igennem det her én gang før?

PS3 specifikationer!

Væsentligt grimmere end hvad der sidenhen blev lavet på PS2 i rigtig ingame...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChimeraChimeraSkrevet 17/02-06 18:29 
Post lige et billede af noget ingame PS2, som er pænere end dette.
RJKRJKSkrevet 17/02-06 20:19 
Nu er der nok ingen spil der har scener hvor der kun er et hoved i, uden omgivelser eller noget. Men fx ansigterne i Silent Hill 3 er da pænere, selvom de indgår i scener hvor der er flere, fulde personer og omgivelser.

PS3 specifikationer!

Det er vel ikke rigtigt værd at diskutere. Selv ansigtsdemoen i Shenmue til Dreamcast er vel pænere end billedet fra den PS2-demo.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChimeraChimeraSkrevet 17/02-06 20:40 
Det er rigtigt nok.

Men jeg blev nysgerrig, sikkert mest pga. at det lidt gnidrede billede fra PS2 demo'en, snød, ved at se lidt flottere ud end jeg husker den - pga. dens gnidrethed, som fik den til at se pænere ud.

Silent Hill 3 er flottere. Spillet kører vist osse i noget hi-res halløj på PS2'en, så vidt jeg husker.
RJKRJKSkrevet 17/02-06 21:05, rettet 17/02-06 21:06 
Jeg tror bare det handler om at man har brugt tiden til at lave flere forskellige udgaver af sine hovedpersoner, og så kører dem i de meget detaljerede udgaver i nærbillede-sekvenserne, hvor der til gengæld ikke bruges mange polygoner på andet. Både Silent Hill- og Final Fantasy-serierne gør det, ligesom EA gør det i deres sportsspil. Metal Gear Solid-serien gør vist også. I de fleste andre spil er udviklerne bare "dovne", og bruger de samme modeller hele spillet igennem.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig