X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ingen Alien 5 (inkl. Alien-spoilers)


Svar Sortering
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/02-06 01:37 
DeluxScan>
Hvorfor blev John Hurt så ikke den stolte bærer af en dronning i Alien? Hvis de altså kan mutere i mavsen... :)
Han blev ganske vist 'gravid' med kontakt til andre aliens, men kort tid efter er han langt ude i rummet.

Ja, men Nostromo fløj jo rundt forholdsvis tæt på LV-426, ikke? Hvis du sammenligner med Ripley's drifter-rejse til Fiorina 161, hvor hun kommer MEGET langt væk fra den oprindelige LV426-alien-koloni. Hvem ved hvor langt aliens-telepatien rækker?
HeroldHeroldSkrevet 16/02-06 22:51 
Det tror jeg heller ikke de kan - de er bare nogle nasty buggers :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/02-06 22:48, rettet 16/02-06 22:50 
Hvorfor blev John Hurt så ikke den stolte bærer af en dronning i Alien? Hvis de altså kan mutere i mavsen... :)
Han blev ganske vist 'gravid' med kontakt til andre aliens, men kort tid efter er han langt ude i rummet.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 16/02-06 22:44 
Der findes ikke dronninge-facehuggers så vidt jeg kender til mytologien. I de bøger og tegneserier, der er lavet over universet, bliver en almindelig alien til en dronning, hvis den er alene og uden flok for at sikre sig artens overlevelse. I dette tilfælde er filmen selvfølgelig lidt uden for mytologien, men det er sådan det hænger sammen. :) Måske kan de også mutere inde i mavsen på folk - who knows? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/02-06 22:38, rettet 16/02-06 22:46 
Jo, eller sådan en fyr. Men der er stadig ingen tegn i den retning.

EDIT: Jeg mener bare, at en så stor del af et plot bør have en bedre forklaring, end en mystisk blind passager, som man aldrig ser og som man ikke aner, hvordan er kommet ombord.
Mon ikke også Ripley, Hicks, Newt og hr. Henriksen har taget deres forholdsregler, inden de gik i cryo, når nu der rent faktisk har været en dronning ombord?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/02-06 22:36 
Et æg? Skal en eller to af de små kravlefætre ikke bare snige med?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/02-06 22:34 
Herold/Naiera>
Det skete vel i kapslen hvor de andre blev dræbt? Hvad er der underligt ved det?

Tjoe, muligvis. Det er da den mest logiske forklaring. Men det jeg mente var, hvordan dronningen fra Aliens - hvis det altså overhovedet var den - fik listet et æg ombord? Det er INGEN hints i den retning i Aliens, og det irriterer mig grænseløst :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 16/02-06 22:28, rettet 16/02-06 22:31 
Hyakotake>
HVAD ER DER BLEVET AF SPOILER-TAGS??? I AFSLØRER STORE DETALJER FRA FILMENE!!! GEEZ!!!

Og du skriver med meget store bogstaver. Vi er vel alligevel for længst drejet et sted hen, hvor kendskab til filmene er nødvendigt, for at få noget som helst ud af diskussionen. Jeg tvivler alligevel på, at der er folk der ikke har set filmene, som egentlig bekymrer sig om at falde over spoilers til 9 og 14 år gamle film.

Så, nu er der en fin advarsel i titellinjen. Og så tog vi os lige en slapper...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 16/02-06 22:24 
HVAD ER DER BLEVET AF SPOILER-TAGS??? I AFSLØRER STORE DETALJER FRA FILMENE!!! GEEZ!!!

SPOILER TIL 'ALIEN 3':

Ripley inficeres i dvale af den chestburster, der er ombord på pod'en. Den udvikler sig naturligt til en queen, pga. dens "ensomhed"; de teoretiserer om at en "almindelig" alien vil forvandle sig til en queen, hvis den ikke længere er i kontakt med resten af hive'n (måske en form for insekt/telepatisk kontakt). Jeg synes det er en helt plausibel forklaring - man må af og til æde diverse "søgte" forklaringer når det gælder sci-fi, og denne holder sig pænt til noget jeg kunne relatere til.
NaieraNaieraSkrevet 16/02-06 22:17 
Ja, det skete i kapslen. Det mener jeg da er rimeligt tydeligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
HeroldHeroldSkrevet 16/02-06 22:09 
DeluxScan>
Jeg vil da mene, at hele 3'eren falder til jorden med et brag, da Ripley sjovt nok er inficeret med intet mindre end en Queen. Hvordan og hvornår det skete får man ikke at vide?

Det skete vel i kapslen hvor de andre blev dræbt? Hvad er der underligt ved det?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/02-06 20:35 
Naiera>
Så vidt jeg husker er det da AvP der er inkonsekvent i forhold til de gamle film. Det er længe siden jeg har set filmen og læst om disse ting, men det er AvP, og ikke Alien 3, der har problemer med løse ender/inkonsekvens i forhold til Alien-filmene.

Jeg vil da mene, at hele 3'eren falder til jorden med et brag, da Ripley sjovt nok er inficeret med intet mindre end en Queen. Hvordan og hvornår det skete får man ikke at vide?

Og hvis du virkelig mener, at Alien 4 og Predator 2 er ultra skod-dårlige, så ser du virkelig ikke mange forskellige film...

Ok, Blood Surf er dårligere ;)
Men alt er relativt...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 16/02-06 20:00 
Du kan glæde dig over at Hicks er den totale hovedperson i William Gibsons version af Alien 3.

Det ville ikke være blevet en storartet film, men jeg syntes stadig at det var sjovt at læse,

så se at komme i gang.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkenDarkenSkrevet 16/02-06 19:58, rettet 16/02-06 20:00 
1+2 er de fedeste, 3'eren er en smule irreterende pga no-guns-politiken og et par tidslinie fejl. 4'eren var ok, mener bare hele mor-baby-tingen burde være droppet.
Predator 1 og 2 er fede.

avp? der er virkelige nogle brølere i den film, der for en til at spekulere om produceren er i familie med Uwe Boll.

De har taget en masse ideer/ting fra Predator og Aliens filmene (og nogen ting der kunne være kommet fra et par af bøgerne, som feks droning i fangeskab.. også selvF ting fra spillene). Og så har de bare trådt rigtig hårdt i det.
Ægene når slet ikke at blive hærdet på den tid, og når en host først er inficeret, tager det klart mere end en halv time for at chestbusteren popper. Tøsen i filmen bruger hovedet af en alien som skjold.. hallo syre måske? og så har de gjort disse predators ufattelig svage (selvom de er igang med deres "manddomsprøve" eller hvad det var det blev kaldt) og kult halløjet passer heller ikke til predator racen.

Føj hvor var jeg skuffet over den film, og så synes jeg også godt de kunne have placeret den lidt længere ude i fremtiden så den kunne være med til at binde predator og aliens tidslinie sammen.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/02-06 19:57 
DeluxScan>
For det første kan jeg slet ikke fatte, hvorfor de andre personer fra Aliens absolut skulle dræbes?!

Lige præcis DEN detalje ødelagde også ca. 50% af oplevelsen for mig, da jeg så 3´eren for første gang. Hicks var min absolutte yndlingsfigur i Aliens, og hans (+ pigens) uopfindsomme bortgang kan jeg ikke se som andet end en regulær bonderøvsløsning.
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 16/02-06 18:57 
DeluxScan>
Desuden indeholder en film også klart flest løse ender og ubesvarede spørgsmål. Den slags er AVP (Næsten!) befriende fri for - selvom disse også forklares så udførligt, så selv lille Knud på 7 fatter det.

Så vidt jeg husker er det da AvP der er inkonsekvent i forhold til de gamle film. Det er længe siden jeg har set filmen og læst om disse ting, men det er AvP, og ikke Alien 3, der har problemer med løse ender/inkonsekvens i forhold til Alien-filmene.

Og hvis du virkelig mener, at Alien 4 og Predator 2 er ultra skod-dårlige, så ser du virkelig ikke mange forskellige film...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
silverstarsilverstarSkrevet 16/02-06 18:45 
Wow, jeg synes AvP var noget af det værste bæ jeg har set i lang tid. Selv Doom var bedre (og det siger ikke så lidt) :o) Jaja, smag og behag.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/02-06 18:41 
Jeg synes AVP er et fint blend af Aliens og Predator. Jeg havde hellere set en ny all-alien film, men selvom AVP er lidt søgt, så er det klart bedre end Alien 3 - og specielt Alien 4, for det er da nok den værste lortefilm, der længe er lavet. Den er omtrent lige så skod-dårlig som Predator 2.
Jeg kan specielt godt lide, at AVP er så mørk og har en ret fed lyssætning. At heltinden så er en kegle, som man blot håber vil blive kløvet af en alien, det må man bare tage med. Så længe stemningen er der og vores slimede venner er tilpas lede, så er jeg glad.
Inkluderingen af Lance Henriksen og alle de små hints til tidligere Alien film elsker jeg også!

Alien 3 skuffede fælt, da jeg så den første gang til et Alien marathon i Imperial. For det første kan jeg slet ikke fatte, hvorfor de andre personer fra Aliens absolut skulle dræbes?! Noget af de bedste ved Camerons film var da, at persongalleriet var så spændende - ligesom i den første film - og at Weaver på den måde virkelig kommer til sin ret. 3'eren havde helt klart været bedre, hvis Ripley ikke havde været helt alene. Desuden indeholder en film også klart flest løse ender og ubesvarede spørgsmål. Den slags er AVP (Næsten!) befriende fri for - selvom disse også forklares så udførligt, så selv lille Knud på 7 fatter det.
4'eren er bare dårlig. Virkelig skidt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
ChimeraChimeraSkrevet 16/02-06 17:35 
AvP er, rent ud sagt, skide underholdende sci-fi action. Den er flot, tæt klippet og effektiv.

Må hellere snuppe den unratede udgave hjem snart.
WehnerWehnerSkrevet 16/02-06 17:14 
Jeg var vild med Terminator 3 - dét er et faktum :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 16/02-06 17:09, rettet 16/02-06 17:31 
Alien 4 og Terminator 3 er super-usle, det er et 100% faktum :P

Selvfølgelig ok popcorn-film, men de kunne have været så meget bedre...

Alien 3 glider lidt lettere ned i kraft af sit gennemførte univers synes jeg. Dog er den langt fra 1 og 2. Surt at 5'eren ikke bliver til noget, nu da Scott og Cameron skulle have samarbejdet om den.
dRxLdRxLSkrevet 16/02-06 17:04, rettet 16/02-06 19:49 
Alien 4 var super-ussel.

(der var i øvrigt en gang en mailingliste der næsten brændte op da RJK og jeg deltog i en diskution om Alien 4 over den, med en masse uskyldige modtagere som ofre).

For alle der har lyst til lidt mere aliens, har jeg gravet det manuskript som William Gibson skrev til 3'eren frem:
http://www.pointlesswasteoftime.com/film/alien3script.html

edit: rettet for at fjerne en uprovokeret og unødvendig provokation.

Mere sjov sci-fi læsning i denne artikkel
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 16/02-06 16:58 
Jeg kan ikke være andet end enig med Naiera og ligesindede. Man kan kritisere både A3 og A4, men de har i det mindste et vis præg af noget måske ikke kunstnerisk, men en stil og rytme i sig, der gør dem særegne. Jeg var ikke specielt nede over filmene, og synes også at stadig står fint for sig, omend de ikke er komplet vellykkede.

AvP er jeg til gengæld ret kritisk overfor, den er dårlig. Den har intet specifikt interessant over sig, og rejser sig slet ikke over at være en popcorn film, og en dårlig af slagsen. Den placerer sig direkte i den fladpandede mainstream (som jeg også kan nyde fra tid til anden), som film som Fast and Furious og lignende gør.

Den kan mere eller mindre sidestilles med en film som Doom, der også er et makværk (omend spotvist underholdende). At Cameron siger at han nød den, må være noget han siger, for ikke at lave stort i nælderne, for det er virkelig ikke en god film.

Det er håndværkere i teknisk forstand der får en bunke penge til at lave en effektfilm, folk der ikke aner meget om god historie, modsat de folk som har stået bag kameraet på alien filmene, hvorfor disse også overstråler AvP.
Hvad sker der?
WehnerWehnerSkrevet 16/02-06 16:45 
Jeg var positivt overrasket over AvP, som jeg så for første gang i lørdags. Har ikke set treeren, men synes AvP er nogenlunde på niveau med nummer fire - som jeg husker det, men den skal jeg snart have genset.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 16/02-06 16:34, rettet 16/02-06 16:34 
DeluxScan>
Alien 3 og 4 var klart dårligere.

Jeg har aldrig hørt andet om AvP end at den skulle være grinagtigt dårlig. Da jeg så den for et års tid siden, fandt jeg ud af at jeg er enig. AvP er til grin. 3 og 4 er ikke fantastiske film, men de er helt sikkert en del bedre end AvP.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/02-06 16:28, rettet 16/02-06 16:34 
Synes ikke 4'eren var så dårlig. Så den faktisk som en ganske udemærket afslutning på "sagaen" :)
AV Intelligent Terminal
silverstarsilverstarSkrevet 16/02-06 16:27 
Hvis man kigger på kurven for kvalitet af alien-serien tror jeg det er det rette valg. De første to film var i min bog virkelige gode, den tredie ok, og så er det ellers gået stærkt ned af bakke siden da... :) Lad os håbe Cameron istedet bruger kræfterne på noget nyt og godt.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DeluxScanDeluxScanSkrevet 16/02-06 16:20 
Crap. Dog vil jeg give Cameron ret i, at AVP var bedre end ventet: Alien 3 og 4 var klart dårligere.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
nerosnerosSkrevet 16/02-06 12:39 
Totalt nedtur jeg havde ellers set meget frem til en Alien 5 men AVP filmen har lavet om på det.

Link...
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig