X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sideways scrollende 2D fightere


Svar
JmogJmogSkrevet 23/05-03 19:37, rettet 23/05-03 19:38 
Jeg undskylder hvis der eksisterer en officiel betegnelse for denne genre, men jeg vidste ikke hvad jeg ellers skulle kalde den.

Nå, til sagen. Jeg kunne godt tænke mig at, høre hvilke spil folk vil anbefale som klassikere eller god underholdning i samme genre som Guardian Heroes og Dungeon & Dragons. Jeg er ikke så meget til Double Dragon etc. men mere de fantasy-inspirerede.
HulleHulleSkrevet 23/05-03 20:15 
Golden Axe serien..
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
RJKRJKSkrevet 23/05-03 20:22 
Det officielle navn er beat 'em up :)

Golden Axe er den største klassiker i genren IMO, Guardian Heroes og Golden Axe: Revenge Of Death Adder skiller sig ud.

Dertil kommer en lang stribe spil fra Capcom, der minder utroligt meget om hinanden. Magic Sword, King Of Dragons, Knights Of The Round og D&D1+2. Der er endda vist ét mere af slagsen...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ckruseckruseSkrevet 23/05-03 20:46 
Turtles og Final Fight One :)
JmogJmogSkrevet 23/05-03 21:17, rettet 23/05-03 21:20 
Beat'em up, selvfølgelig. Hvor var mine tanker.

Oh, og tak for tippene. Efter lidt googling kan jeg se at Knights of The Round også hører til mine kære arcade-minder. En skam jeg ikke har en SNES, men det skulle man måske overveje at få.

I sin tid fik jeg også meget underholdning ud af et spil i denne genre hvor man styrede samuraier og lignende. Store og farverige karakterer med sværd og fuldt samuraiudstyr. Nogen bud på hvad det kan have været?
NaieraNaieraSkrevet 23/05-03 21:40 
Sengoku?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 23/05-03 21:49 
Hmm, Sengoku 3 virker svagt bekendt, men jeg tror ikke det er det. Spillet jeg tænker på var i mere middelalderlige omgivelser.
NaieraNaieraSkrevet 23/05-03 22:14 
Tror ikke det var Sengoku 3, da det kom i 2001 eller deromkring ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KTCKTCSkrevet 24/05-03 01:18 
Mange af Capcoms titler er nogle af mine personlige favoritter. Captain Commando, Punisher, Cadillacs And Dinosaurs, Final Fight o.s.v.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Per SPer SSkrevet 25/05-03 00:22 
Streets of Rage II til Sega Megadrive. Det er et af de bedste.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
quadquadSkrevet 25/05-03 09:40 
Og mest vanedannende sammen med Final Fight, der er bare noget over de 2...:)
flottenheimerflottenheimerSkrevet 28/05-03 22:45, rettet 28/05-03 22:48 
Black Tiger! (aka. Black Dragon)
Strictly 2D fantasy platformer. Super cool!

Black Tiger på KLOV
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
KTCKTCSkrevet 28/05-03 22:52, rettet 28/05-03 22:52 
Black Tiger er jo kun platform, og kan næppe tælle som en 2D-fighter. Det er dog et fedt spil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 28/05-03 23:10 
Guardian Heroes?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/05-03 23:11, rettet 28/05-03 23:12 
;)

Jmog >
samme genre som Guardian Heroes og...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/05-03 23:36 
Doh.
Jeg burde selvfølgelig også lige have tjekket det øverste indlæg for at se om det var nævnt ;)
Jeg undrede mig meget over at ingen havde nævnt det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RJKRJKSkrevet 29/05-03 00:13 
Det var faktisk nævnt flere gange... :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 29/05-03 12:38 
Jamen lad os bare nævne det igen.
"Guardian Heroes".

Købte det af en englænder på Ebay for et par dage siden. Det ankommer sandsynligvis engang i næste uge. Ser frem til det.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 30/05-03 14:44, rettet 30/05-03 14:44 
Er man til Capcoms utallige beat'em uppers og Street of Rage-serien bør man også lige tage et kig på Irems meget oversete 'Undercover Cops'.

Jeg havde en japansk udgave til SNES...men det var dengang >:( RJK har også spillet, så han kan måske også anbefale det?

Så er der Jaleco's Brawl Brothers/Rival Turf II' til SNES... vist nok det beat'em up, jeg har spillet næsten lige så meget som 'Final Fight'. Det har et godt varieret banedesign.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
RJKRJKSkrevet 30/05-03 14:47 
Jeg har ikke fået det prøvet... :) Kimmer kan sikkert...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 10/06-03 00:40 
Har fået spillet noget Guardian Heroes. Lækkert spil. Mit misbrug ledte mig dog straks videre til D&D Coll., som jeg just har købt. Ahh, glæder mig til at genopleve minderne.

Det bliver nok det sidste fornøjelsesindkøb for denne måned. 4mb udvidelse til Saturn, Guardian Heroes, D&D Coll., 4 DVD-film, Neo Geo Pocket Color m. 6 spil.

Man skal jo stoppe et eller andet sted ^-^
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/06-03 21:27 
En af de bedste Final Fight-kloner jeg engang ejede og gennemspillede igen og igen (også kaldt 'Brawl Brothers' i US...):

Rushing Beat Ran Fukesei Toshi
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
dRxLdRxLSkrevet 29/11-12 22:03 
Det her er den vildeste liste over sidescrolling beat'em'ups jeg har set:

http://www.racketboy.com/retro/the-best-undiscovered-beat-em-ups
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 30/11-12 13:21, rettet 30/11-12 13:27 
Lang liste ... men jeg tror siden har noget "snavs" som Sophos reagerede på.

Double Dragon + økse = Golden Axe.

Bloodrayne Betrayal er "nogenlunde" beat'em up, som kan fåes i PSN. Det er udviklet af WayForward (yeah!) og selvom det har den karakteristiske håndtegnede æstetik, så er det ikke helt på firmaets niveau. Banedesignet er noget monotomt og fjenderne gentager sig i en uendelighed. Det er værd at prøve, men ikke fantastisk IMO.

Link...
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig