X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sega Megadrive II


Svar
queenrockqueenrockSkrevet 10/02-06 23:15 
Hej jeg har netop fået en Sega Megadrive II.
Men jeg mangler videokabelet, er der nogen der ved hvor man kan få tat i sådan et?
Den er jo ikke så sjov uden.
Mvh Lars.
WonderboyWonderboySkrevet 10/02-06 23:30 
Der hvor jeg arbejder i radio/tv butik i Odense, sælger vi dem hvis det er med phono/coax stik til antenne stik du mener?. jeg mener at prisen ligger på 65 kr.
I love monster land
queenrockqueenrockSkrevet 11/02-06 01:59 
Den del der skal sidde i maskinen er et rundt stik, med 9 pinde i. Jeg ved ikke hvad det præcist hedder.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 11/02-06 10:05 
Prøv at spøre Killer Bean 2.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 11/02-06 11:35 
P:R-mail sendt ;)
AV Intelligent Terminal
valiantvaliantSkrevet 12/02-06 12:30 
Videokablet er det tilbagevendende problem med MD II
så hvis nogen ved hvor det købes så lad os få det ud på tråden.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/02-06 13:01, rettet 12/02-06 13:02 
Hvis man kan "nøjes" med et RGB-kabel og ikke har noget imod lidt ventetid, skulle jeg gerne på nuværende tidspunkt være leveringsdygtig ;)

Kan i hvert fald bixe en 5-6 stykker sammen, som er i særdeles rimelig kvalitet, på trods af, at de er uden color-booster og andet lir.

Smid en P:R-mail, hvis det har interesse.
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 12/02-06 13:24, rettet 12/02-06 13:24 
Hvad er prisen for sådan et stk.
I love monster land
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/02-06 14:12 
Bruger ca. 100 kr pr. stk. på materialerne (mini-DIN stikket er fabriksmonteret af professionelle), så det ender nok i 150 spir + porto. Det kan sikkert findes billigere på eBay, men det er ikke muligt for mig som "enmandsfirma" at lave det billigere.

Er også altid villig til at tage et spil eller to i bytte for et kabel ;)
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 09/03-06 12:25, rettet 09/03-06 13:36 
Jeg vil også være med til at stille spørgsmål...

Har der på noget tidspunkt været et ikke-hjemmelavet scartkabel til SMDII?

Killer Bean 2: RGB? Kan du ikke lave dem med almindeligt scart, jeg skal køre den på et fjernsyn der ikke har nogen RGB-indgang(?)...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/03-06 13:23, rettet 09/03-06 14:15 
Jeg ejer i hvert fald selv et originalt RGB-kable (<- tyrkfejl! Stor katastrofe!) fra Sega, som kan bruges på en MD2. Men jeg ved så ikke, om det oprindeligt har fuldt med en MD2 fra fabrikkens side af, eller om det er "hugget" fra en Nomade eller noget andet :/

Alle de RGB-kabler, jeg laver er med SCART-stik, da alle fjernsyn, efter hvad jeg ved (ret mig, hvis jeg tager fejl?), kan modtage RGB gennem SCART-stikket...
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 09/03-06 13:40 
Der følger ingen kabler (ental: KABEL) med til Nomaden.

Der skal nok findes fjernsyn uden RGB i Scart-indgangen (hvis der kun er én), men så er det altså et temmelig skrabet fjernsyn. Langt de fleste fjernsyn kan tage RGB i mindst én Scart-indgang.

RGB bruges kun i forbindelse med Scart-indgange på normale fjernsyn. Andre midler til at overføre RGB kan for eksempel være VGA, men det er jo mest på computerskærme og LCD/Plasma TV man bruger den slags.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/03-06 14:20, rettet 09/03-06 14:25 
Naiera>
(ental: KABEL)

Hehe, slap af. Det var jo bare en almindelig tyrkfejl ;)

Mener også at almindelige monitorer, som kun har vertikal sync bruger en form for D-sub stik til at modtage RGB igennem.
AV Intelligent Terminal
CoreCoreSkrevet 09/03-06 14:23 
OK rettelse. Det TV den skal køre på kan godt tage RGB, men den scartindgang der kan det er reserveret til en PS2.

Så Segaen skal køre på den sekundære scart-indgang, som ikke kan tage RGB. Derfor skal jeg bruge et scartkabel uden RGB-signal (hvis det findes) ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 09/03-06 14:27, rettet 09/03-06 14:37 
Kablet kan nok sagtens laves, så det kan levere composite på samme tid som RGB. Selvom det selvfølgelig bliver grimt.

Killer Bean 2>
Mener også at almindelige monitorer, som kun har vertikal sync bruger en form for D-sub stik til at modtage RGB igennem.

Nu gad jeg jo ikke liste alle måder at overføre RGB på, så derfor skrev jeg "for eksempel"...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 09/03-06 14:28, rettet 09/03-06 14:28 
Jeg har også et originalt RGB-kabel til MD2. Som i øvrigt er fuld af elektronik, men som alligevel giver et elendigt billede.

SCART uden RGB er bare composite. Der er normalt altid composite i et SCART-kabel, uanset om det er RGB eller ej, da RGB bruger composite som sync - dog med notoriske undtagelser som det originale Dreamcast RGB-kabel, der ikke har composite.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
CoreCoreSkrevet 09/03-06 14:45 
OK, det var Dreamcast-kablet der havde givet mig opfattelsen af at en almindelig scart-indgang ikke kunne håndtere et RGB-signal.

Så lærte jeg også noget idag ;)
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
NaieraNaieraSkrevet 09/03-06 14:47 
En "almindelig" scart-indgang kan være både med og uden RGB. Det handler ikke om "almindelig", men hvilke signaltyper indgangen understøtter. Ofte vil den scart-indgang der ikke understøtter RGB understøtte S-VHS i stedet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig