X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tales of Eternia (ToD2)


Svar
la0sla0sSkrevet 10/02-06 16:09 
Jeg blev ret overrasket da jeg for et par dage siden opdagede, at det ganske under radaren skulle udkomme i dag. Faktisk havde jeg en fornemmelse af, at det var en fejl, at spillet da ikke ville komme i Europa før staterne, men ja nu har jeg lige købt det og spillet lidt på det, og det tegner godt. Jeg er selvfølgelig klar over at det er et remake og legede en smule med det engang på psx, men kom aldrig til rigtig at spille det.

Det vilde er bare, at det er fløjet så ubemærket ind under radaren, i hvert fald hos mig. Ikke mindst fordi der jo er tale om et ganske godt RPG, modsat Legend of Heroes som vist ikke var den helt store bang bang affære. Det eneste man kan klandre Tales for er den irriterende voice over, men den kan slås fra, hvis man ønsker det.

Er der nogen her der skal have det?
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 10/02-06 16:24 
Jeg blev også overrasket da jeg så det.

Og alt efter hvad du har at sige om det, så skal jeg have det, ja :)

Hvor godt er det?
» a winner is you «
crushcrushSkrevet 10/02-06 17:15 
Jeg skal have det skønt jeg ikke har en psp endnu :(
Spiller nu: Legend Of Zelda, The: T...
la0sla0sSkrevet 11/02-06 10:56 
Så har jeg spillet lidt mere. Det er altså rigtig godt. Der er selvfølgelig ikke tale om det store episke RPG, men mere noget i retningen af Grandia eksempelvis. I hvert fald hvis vi taler tone og patos. :)

Nu er det jo også nemt at sige, Tales of Eternia som det hedder til PSP, eller Tales of Destiny 2 som det hed på PSOne, har jo også over hele linien fået fine anmeldelser, da den udkom til den grå.

Et par kritikpunkter umiddelbart vil dog være, at når man holder løbeknappen nede bliver karakteren svær at styre. Han smadrer more or less rundt. En anden og ligegyldig ting er coveret. Det er simpelthen så dårligt, at man bedre forstår hvorfor spillet er røget så pludseligt ud: Man har ikke tænkt sig at promovere det. Coverart'en er simpelthen til grin og over over corny. Men men... sådan er det.

Slutteligt er der bare at sige, at spillet er en af den slags spil der allerede fra start, har den der dejlige rpg-feeling. Den er selvfølgelig forbundet med nostalgi, men det er altså rart at få den oplevelse på sin psp.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 11/02-06 13:17 
Breath of Fire III skulle iøvrigt også være udkommet i denne uge i Danmark, nu vi taler PSP-spil, der ikke har fået særlig meget omtale.
la0sla0sSkrevet 11/02-06 16:52 
Ja det er sandt. Det er også lige gået op for mig. :)

Man kan selvfølgelig (og endnu engang) klage over genudgivelsesvalget, men det er for mig ikke særlig relevant. Det er en måde at få nogle spændende spil tilbage i fokus og igen for mig en chance for at spille dem.

Det er også spil BoF og ToE der er dejlige at have i dette format.
Hvad sker der?
SephirothSephirothSkrevet 13/02-06 14:52, rettet 13/02-06 14:54 
Jeg koebte spillet i fredags. Dejligt med lidt RPG-lovin' nu hvor amerikanerne er saa heldige at faa smidt Grandia III, Shadow Hearts 3, MS Saga og Tales of Legendia indenfor den naeste maaneds tid!

Spillet minder meget om de andre Tales of...-titler jeg har spillet(Phantasia og Symphonia), hvilket bestemt ikke er daarligt. Som der bliver naevnt er der intet episk over Eternia, og historien og karaktererne er ret gennemsnitlige og set en million gange foer. Spillet er dog charmerende, og kampsystemet er godt. Det aerger mig dog lidt, at Namco har valgt at fjerne de saakaldte Skits i den engelske version.

la0s>
Man kan selvfølgelig (og endnu engang) klage over genudgivelsesvalget, men det er for mig ikke særlig relevant. Det er en måde at få nogle spændende spil tilbage i fokus og igen for mig en chance for at spille dem.

Eternia (ToD2) blev aldrig udgivet i Europa ;)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig