X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PayPal


Svar
SyrefoxSyrefoxSkrevet 06/02-06 15:54 
Jeh skulle igår betale en vunden auktion på ebay via paypal. Men da jeg skulle til og betale på paypal, kom der noget med jeg skulle indtaste en kode som jeg ifølge paypal skulle have på min bankudskrift, jeg loggede ind på netbank og tjekkede men fandt ingenting på den dato de nævnte eller dagene før og efter. Fandt noget med det var åbenbart ikke kode for det resulteret i at paypal har lukket for handel med mit visakort via paypal.

Mit spørgsmål er så, hvad gør man nu for at få genåbnet sin konto og kort?? Og er der andre som har haft ligenede problemer? og endelig har nogen set denne kode på sin bankudskrift?
JmogJmogSkrevet 06/02-06 16:21 
Syrefox>
Mit spørgsmål er så, hvad gør man nu for at få genåbnet sin konto og kort??

Man skriver til Paypal og spørger. Sandsynligvis har de en kontaktformular, der handler om netop genåbning af konto.

og endelig har nogen set denne kode på sin bankudskrift?

Hvis man bruger VISA skrives den fircifrede kode ikke på bankudskriften. Den eneste måde man kan få den på er at bede sin bank om at kontakte PBS og få koden. Du kan ikke selv kontakte PBS. Hvis din bank gør vrøvl over at gøre denne lille service for dig skal du straks true med at flytte bank. Det plejer at virke, hvis banken er urimelig.

Så skriv til Paypal og ring til banken.
lkzlkzSkrevet 06/02-06 16:22, rettet 06/02-06 16:41 
Du skal have fat i banken for at få koden. I min gamle bank mente de jeg skulle have fat i PBS, de kunne dog ikke hjælpe mig med at få koden.
I min nye bank var der en bank dame som havde fundet koden inde i deres system før, så hun fandt den til mig. Min erfaring siger mig bare at man skal være lidt ihærdig med at få fat i koden fra sin bank.

Hvad angår genåbning af kort og konto, der tror du skal have fat i PayPals faq, det kunne jo tænkes at de har en police som gør det umuligt at bruge et kort som ikke var blevet vertificeret korrekt første gang.

Normalt plejer man også at kunne betale via paypal med sit visa uden at man har en konto, mod et gebyr. Det har min kæreste i hvert fald gjort på ebay.
McLovin
SyrefoxSyrefoxSkrevet 06/02-06 16:51 
Mit kort er kun spærret på paypal, det virkede fint både hos shell og fakta for 10 minutter siden.

Koden jeg mangler er ikke min pinkode, men en kode som paypal skulle have givet mig da jeg betalt for oprettelse af paypal. Denne kode skulle så stå på min kontoudskrift der hvor posteringen for de 1,50 euro var trukket. Er der nogen der har prøvet dette
lkzlkzSkrevet 06/02-06 17:26 
Har du overhovedet læst indlæggene? Vi har forstået dit problem og givet dig en mulig løsning på dit problem.

Man kan ikke se koden på udskiften, du skal kontakte banken og skrive til paypal for at kunne bruge dit kort på paypal igen.
McLovin
JmogJmogSkrevet 06/02-06 17:30 
Syrefox>
Denne kode skulle så stå på min kontoudskrift der hvor posteringen for de 1,50 euro var trukket.

Og jeg skrev så, at koden ikke står på kontoudskriften, når man har VISA. Den er dog i systemet, men det er kun PBS (som håndterer VISA i Danmark) som kan se det.

Bed din bank om at få koden fra PBS. Det er det eneste du behøver gøre for at få koden.
MarcusMarcusSkrevet 06/02-06 17:31, rettet 06/02-06 17:42 
Hvilken netbank har du?

Se evt. her:

http://www.playright.dk/forumemne.php?id=16334&subid=216927#216927

Hvis du har danske bank, så se mit indlæg lidt længere nede. Jeg ved ikke om det har ændret sig i andre banker.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/02-06 18:24 
"Danske Bank-metoden" virker stadig. Jeg blev Paypal-aktiv omkring nytår.
RooneyRooneySkrevet 10/02-07 12:15, rettet 10/02-07 12:19 
Jeg ville ikke oprette endnu et Pay Pal emne, så jeg bruger dette istedet.

Dengang Lik Sang lukkede, fik jeg en mail fra dem om, at jeg havde ca. 85,- stående på min konto, som jeg havde optjent da jeg handlede hos dem - har købt en håndfuld spil hos dem i tidens løb - og for at de kunne overføre det beløb til mig, skulle jeg ha' en Pay Pal konto de ville sætte beløbet ind på.

Jeg oprettede en Pay Pal konto til det formål, og svarede tilbage til Lik Sang at de bare kunne smide penge over.

Hørte aldrig fra Lik Sang, så jeg gik ud fra at de var færdige og væk, og at jeg kunne glemme alt om de der ca 85,-

Så igår, får jeg en mail fra Pay Pal om at min konto er sat på Limited Access, fordi jeg har lavet en Charge Back på et beløb på 1225 EURO.

I mailen jeg fik fra Pay Pal står der bl.a dette:

Seller's Name: TWeustink
Seller's Email: t.weustink@casema.nl
Transaction Date: Dec 13, 2006
Your Transaction ID: XXXXXXXXXXX (slettet af mig)
Seller's Transaction ID: XXXXXXXXX (slettet af mig)
Transaction Amount: -1,225.91 EURCase #: XXXXXX (slettet af mig)

Jeg logger ind på min konto - som jeg iøvrigt aldrig har brugt - og kan se at der er tilføjet et nyt credit card på den, med en ny adresse også - endda en dansk adresse.

Det ser ud til at én eller anden har logget på min Pay Pal konto og har tilføjet sit eget credit card, men det nye credit card er åbenbart ikke godkendt endnu, siden der står "Expanded Use Number Needed" ud for det.

Jeg beslutter mig til at jeg ligeså godt kan slette min Pay Pal konto, siden jeg ikke bruger den og alligevel aldrig har brugt den til noget. Er heller ikke så vild med at mine credit card oplysninger står derinde. Men jeg kan ikke selv slette kontoen, fordi den er på Limited Access.

Så jeg skriver en mail til Pay Pal og fortæller dem, at der er foregået noget underligt på min konto og at jeg gerne bare vil ha' dem til at slette hele kontoen.

Der er ihvertfald ikke blevet hævet penge på min egen konto, via. mit eget credit card, så det er jo fint nok, men lidt underligt at en anden person kan logge ind på min konto og tilføje sit eget credit card.

Umiddelbart synes jeg det lugter af noget fusk.

Har andre været ude for det samme?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/02-07 12:51 
Det lyder MEGET mærkeligt!

Søgning på mailadressen: tilhører en Tom Weustink fra Holland.

Han har spurgt til dette russiske produkt: http://www.pult.ru/product/16370.htm
Det koster 18000 rubler, hvilket svarer til 550 euro. Måske har han købt 2 (+porto)?

Men hvis ikke du har fået dit eget kreditkort ædt af russiske og hollandske potentielle fuskere, er det vel ligemeget. Du kan jo ikke hæfte for hvad en anden mand laver i et andet land med sit eget kort.

Men det er nok bedst at droppe Paypal'en og lave en ny - hvis du har behov.
RooneyRooneySkrevet 10/02-07 14:32 
Mit konto kort er skam ikke blevet ædt af nogen, men det der er afsindigt ubehageligt er, at en anden person har kunne logge ind på MIN konto og tilføje sit eget konto kort. Det er sgu ikke særligt betryggende.

Jeg faldt over et par links omhandlende Pay Pal, og jeg skal aldrig nogensinde ha' nogetsomhelst med det foretagende at gøre. Det eneste de skal gøre, er at slette min konto, og det har de hermed fået at vide.

http://www.paypalwarning.com/

http://www.paypalsucks.com/

Og en omkring charge back halløjet:

http://www.aboutpaypal.org/fraudulant_charge_back
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JAAJAASkrevet 10/02-07 16:14, rettet 10/02-07 16:27 
Denne tråd mindede mig om, at jeg længe har villet lukke min paypal konto. Nu har jeg så gjort det!

Hold kæft, man skulle bekræfte 5 eller 6 gange, før den blev lukket. Skræmmende.

Rooney, du får ikke lukket din konto, så længe den er limited, det kan jeg garantere dig. Jeg har selv været møllen igennem, da jeg solgte en PS3. Åbenbart udgjorde salget af en PS3 et så stort udsving i min normale aktivitet, at paypal begrænsede min konto for at "beskytte" mig. Helt seriøst. Ja, det var mig der modtog pengene, nej, der var ingen klage fra køber, men jeg skulle alligevel "beskyttes".

Min første tanke var også "Øh, nej, det tror jeg ikke i skal regne med", hvorefter jeg forsøgte at lukke den. Det kan man så ikke ...

For at gøre en meget lang historie kort, så krævede det adskillige dyre faxer sendt til Frankrig, adskillige opkald til Frankrig og 2 ugers arbejde med at vente på paypals reaktioner og derefter håndtere dem.

Det var et rent helvede, og på INTET tidspunkt var der noget galt med handelen. Jeg fik pengene overført med det samme, og han fik sin PS3 fra Japan på 4 dage og vi efterlod begge positiv feedback.

Efter den fadæse ville jeg egentlig have lukket kontoen, men det er sgu svært at købe på ebay uden paypal.

Efter denne tåd besluttede jeg så, at det må jeg leve med. De skal satan suse-mig ikke have adgang til mine kreditkort og bankoplysninger længere.

Held og lykke.
McBrainMcBrainSkrevet 10/02-07 17:29 

De tre links er nok ikke de mest troværige. De er alle fyldt med reklamer for kunkurrenterne. :/

At Paypal så kan være nogle hatte...det er en anden sag
Nintendo is what Genesisn't.Spiller nu: Earth Defence Force 2017, Limbo, Railroads!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/02-07 17:36, rettet 10/02-07 17:37 
Hmm, jamen, hvis Paypal pludselig begynder at hæve underlige beløb eller på anden måde pille ved ens transaktioner, kan man så ikke gå til sin bank og sige "Det har jeg ikke noget med at gøre, annullér den og den transaktion!" og så er det banken, der må udrede videre?

(Logikken skulle være, at en transaktion, man ikke selv har sagt god for, er bankens ansvar, på lige fod med "almindeligt" internetkriminalitet, hvor ens kode er misbrugt osv.)
RooneyRooneySkrevet 10/02-07 17:42 
Jo, hvis Pay Pal - og andre for den sags skyld - hæver penge på dit kredit kort, uden at have fået lov til det, så går man i sin bank og får dem til at føre beløbet tilbage. Bagefter er det en sag mellem banken og dem.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
JAAJAASkrevet 10/02-07 17:44 
Hyakotake, det er præcis det, jeg ikke ved, men som skal foreligge med 100% sikkerhed, før jeg vil åbne en Paypal konto igen. Ellers er det ganske enkelt for risikabelt.

Og ja, de tre links er for konkurrenter, men historierne i forum er vist gode nok. De stemmer i hvert fald helt overens med, havd jeg og adskillige andre, jeg kender, har været ude for.
RooneyRooneySkrevet 10/02-07 17:52 
JAA>
Rooney, du får ikke lukket din konto, så længe den er limited, det kan jeg garantere dig.

Dét er jeg osse sikker på at jeg ikke får. Sendte en semi-vred mail til Pay Pal igår, og har fået en bekræftelse på at proceduren er gået i gang, mht. udredelse af problemet.

Hvis jeg vil ha' fjernet limited access status på kontoen, så er der en bunke trin jeg skal gå igennem; Såsom at faxe oplysninger til dem osv. Det gider jeg overhovedet ikke bruge tid på, så jeg har ladet dem vide, at hvis det ikke var fordi der var limited access på kontoen, at så havde jeg selv slettet min konto. Nu kan de få lov at gøre det for mig i stedet, når de engang får snøvlet sig sammen.

Bliver der de mindste problemer med den geschäft, så skal jeg nok få tvunget dem til at slette mine kredit kort oplysninger hos dem. Ens bank og bankrådgiver, kan hjælpe med mange ting i sådanne tilfælde.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
RooneyRooneySkrevet 10/02-07 18:19 
Nå, men noget er der da sket allerede nu, for nu har de da fået slettet det der mistænkelige kredit kort som var oprettet på kontoen.

Jeg har dog gemt adressen, som var tilknyttet kortet, men vejen Korsløkkevej 31 eksisterer åbenbart slet ikke her i landet. Ha ha - the plot thickens....eller noget.
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/02-07 18:22, rettet 10/02-07 18:23 
Vejen er på...

krak
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RooneyRooneySkrevet 10/02-07 18:29 
Det var pokkers. Der stod at det var i 9000 Aalborg.

Gad vide om jeg sku prøve at ringe til vedkommende og spørge hvordan han / hun loggede ind på min Pay Pal konto?
Your right hand comes off?Spiller nu: Xbox 360, PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig