X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NES i stykker??


Svar
AliaarhusAliaarhusSkrevet 23/05-03 09:56 
Hej, jeg har et lille problem. Jeg havde min NES med ud for at kigge på nogle spil, og se om den accepterede US-spil efter jeg havde cuttet det ene ben af på en chip (fungerer perfekt). Efter jeg tog hjem til en ven med den, sad vi og afprøve nogle af de nye spil, og det hele kørte som det skulle. Men da jeg kom hjem og satte det hele til, så gad den pludselig ikke mere. Alle spil kører perfekt endnu, men man kan slet ikke styre!

Jeg har 3 joysticks, og jeg ved, at det ene af dem er ødelagt, men ikke de andre to. Men jeg kan stadig ikke styre. Når jeg stikker det ene joystick i P2, så reagerer den ikke, men hvis jeg har et i P2, og så stikker det andet i P1, så er det som om man trykker på "Start" på joysticket, for spillet reagerer på det. Men man kan stadig ikke styre. Så jeg åbnede maskinen her for lidt siden for at se om der var noget galt, men det hele så ud som det skulle. Jeg tog en skruetrækker og prøve at røre lidt ved P1 bagved på pladsen, og jeg kunne rent faktisk "styre" spillet bare ved at placere skruen på de forskellige lodder på pladen. Bare en besværlig måde at spille på, og man ved ikke hvordan man bevæger sig :)

Men er der nogen der har en idé om hvad hulen det kunne være? Det irriterer mig grænseløst. Jeg er blevet lidt i tvivl om det er ALLE 3 joysticks der PLUDSELIG er holdt op med at virke, efter jeg prøvede det med skruetrækkeren. Håber der er nogen der kan hjælpe.

PS. Det skal lige siges, at jeg har prøvet at styre i 5 forskellige spil, men samme problem.
KTCKTCSkrevet 23/05-03 12:25 
Hmmm, lyder sært...
Prøv at kontrollere, om alle kontakter og stik sidder som de skal på "bundkortet". Ellers vil jeg foreslå dig at prøve nogle andre joypads.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
AliaarhusAliaarhusSkrevet 23/05-03 12:42 
alt sidder som det skal, har lige skilt det ad. Men jeg har bemærket en ny ting:

Når der er et joystick i, og starter SMB3, så starter spillet hurtigere op. Altså der hvor Scene-"gardinerne" bliver rullet op, det bliver sprunget over, og man kommer direkte til menuen. Hvis joysticket ikke er i, så ruller gardinet op, og så ser man Mario og Luigi bevæge sig. Fortæller det noget?
Le RoofLe RoofSkrevet 23/05-03 13:16, rettet 23/05-03 14:28 
To ord: Territorial lockout...
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
msxtrdmsxtrdSkrevet 23/05-03 16:21 
Et gæt:

Styre chippen i joysticket er futtet af. Det er det eneste jeg kan gætte mig frem, siden jeg har 4 styks af disse døde joypads, hvor de opfører sig strange, når man sætter dem i. Altså de sender et start signal til konsollen og så ikke mere. Denne kreds er nok lidt svær at skaffe, da man skal købe en hel bunke og ikke stykvis. Hitachi HD14021BP. De bruges en anden kreds i en del NES joypads som er kompatibel med den ovenstående.


//BB.
valiantvaliantSkrevet 23/05-03 19:17 
Der kom i Nes'ens sidste tid nogle maskiner til landet som var mærket E = for Espana tror jeg, eks, konsol 001E trafo 002E Controller 004E,kan også kendes på at strømstikket og indgangen i mask. er blå på disse maskiner, er normalt sort på de ældre maskiner.
Controlleren 004E fra denne maskine virker ikke på den gamle maskine, eller omvendt er ikke helt sikker, røg på et tidspunkt ind i problemer med at controllere som var prøvekørt ikke virkede.
Mener heller ikke at det sorte strømstik passer på den blå indgang.
AliaarhusAliaarhusSkrevet 24/05-03 13:32 
hmm... min maskine er mærket Española, eller Spanish Version. Men jeg undrer mig over hvordan det så kan være, at jeg kunne køre spillene med de samme joysticks som jeg sidder med nu. Det skete bare pludseligt, at den ikke gad virke.
valiantvaliantSkrevet 24/05-03 14:15 
Det kunne tyde på at der er sket noget med din maskine, syntes blot jeg ville nævne det med E modellen.
Hvis du nu bød lidt mere for den maskine som msxtrd har til salg kunne du jo flytte connekteren fra din over i den, god fornøjelse.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig