X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Salg af en "rimelig" samling?


Svar
dRxLdRxLSkrevet 03/02-06 09:23 
Jeg har en del dreamcast spil og også en hel del ekstraudstyr som jeg gerne vil omsætte til kontanter.
Hvad det mere specifikt drejer sig om fremgår af min samlerprofil: http://playright.dk/samlerprofil.php?id=21 (der mangler nogle småting, dem får jeg tilføjet)

Jeg kan bare ikke lige umiddelbart forestille mig hvordan jeg skal gribe det an. For på den ene side vil jeg gerne have så meget som muligt for det. På den anden side vil jeg helst have det overstået så let og hurtigt som muligt.

Dvs. at den idelle situation indebærer én enkelt køber med rigeligt med kontanter som bor lige inde ved siden af så jeg bare lige kan droppe tingene af hos ham/hende.
Men hvis det nu ikke er tilfælde hvordan griber jeg det så bedst an?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Michael_Michael_Skrevet 03/02-06 09:39 
Det er jo en seriøst imponerende DC samling, hvilket måske også i dette tilfælde er en ulempe. Hvis du skal sælge det samlet, og så du ikke får det dårligt bagefter, skal vi jo op i et femcifret beløb (vil jeg tro).

Udover mængden er der jo også en 5-10 ret sjældne titler som hver især kunne være ret indbringende.

Jeg tror jeg ville segmentere det i nogle bunker og sælge det i pakker (den gode starter-pakke, den store pakke, samler-pakken etc).

Jeg skal gerne byde ind på et par af titlerne hvis det bliver relevant;)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 03/02-06 17:58 
Ja selvom jeg er ved at ryde lidt op i min DC samling, kan jeg da godt se der er en del jeg gerne vil have mine fingre i :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
Alf81Alf81Skrevet 03/02-06 18:05 
Det ville være forkert, ikke at kunne tilslutte mig de interesserede ^_^
Ting om dét og pis.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/02-06 18:07, rettet 03/02-06 18:39 
Ditto
Er også interesseret i et par af titlerne.
Per SPer SSkrevet 03/02-06 20:33 
Ditto.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 03/02-06 20:44 
Jammen så lav da en fordeling imellem jer. Så det det alt i alt ender på en pris jeg kan acceptere (jf. Palmers post).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 03/02-06 21:02, rettet 03/02-06 21:25 
Jeg er interesseret i CapcomVs.Snk2, MarsMatrix og StreetFighterIII:3rdStrike. Måske også BorderDown, hvis det ikke er for peberet.
Ting om dét og pis.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/02-06 21:05 
Der er to af titlerne jeg umiddelbart vil byde på.

Power Stone 2 og Resident Evil 3: Nemesis
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 03/02-06 21:07 
Jeg vil da gerne have alle dine Street Fighter spil også Mavel VS. Capcom 1,2 og din Shenmue 1,2 spil.
dRxLdRxLSkrevet 03/02-06 21:40, rettet 03/02-06 21:51 
Okay, I virker ikke til at være så seriøse, jeg må hellere tage mig sammen og få tingene smidt på ebay.
Husk på at for mig handler det kun om at få så meget for det som muligt.

Edit:
Der går i hvert fald et par måneder før det bliver aktuelt at sælge tingene i mindre portioner. Så I kan godt spare jer at byde på enkelte spil.

Edit2:
Så hvad ville den rimelige "buyout" på en sådan auktion være?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 03/02-06 22:00 
Hvis det absolut skal være samlet, tror jeg det bliver svært at få det ret meget over 15000,-
Ting om dét og pis.
CoreCoreSkrevet 03/02-06 22:04, rettet 03/02-06 22:12 
Det ville være løgn at sige at jeg ikke også kigger længe efter sådan en lækker samling (eller i det mindste bare enkelte titler derfra).

Jeg kunne også godt forestille mig at det vil tage sin tid at komme af med det på en anstændig måde.

Med det sagt så vil jeg tilføje:

DON'T DO IT MAN!!! FOR THE LOVE OF GOD, DON'T DO IT!!!

Jeg mener: Er du virkelig helt sikker på at du vil skille dig af med den? Uanset hvad den kan indbringe, så kan beløbet aldrig blive stort nok til at dække al den tid og kræfter du har brugt på at skrabe den sammen, for slet ikke at tale om spilopvelserne og minderne herom. Du må da være utroligt afklaret i din beslutning, hvis du bare tør kaste dig ud i det...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/02-06 22:57 
Ja, hvis du kun gør for at skrabe kontanter sammen, kan du så ikke sælge din ene lunge, dit venstre ben eller noget i den dur i stedet for?
AV Intelligent Terminal
valiantvaliantSkrevet 05/02-06 12:48, rettet 05/02-06 12:49 
dRxL>
Okay, I virker ikke til at være så seriøse, jeg må hellere tage mig sammen og få tingene smidt på ebay.
Husk på at for mig handler det kun om at få så meget for det som muligt.

Edit:
Der går i hvert fald et par måneder før det bliver aktuelt at sælge tingene i mindre portioner. Så I kan godt spare jer at byde på enkelte spil.

Edit2:
Så hvad ville den rimelige "buyout" på en sådan auktion være?

Nu kan "seriøse" jo tolkes på mange måder både af køber og sælger, ser jo tit der kommer nogle ret vilde vurderinger fra personer som ikke selv skal have pungen op.
Det kunne nok interessere mange hvis du kom med et forventet prisleje for sættet, så der er noget at forholde sig til.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig