X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jyllands-Postens Muhammed-artikel


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 31/01-06 22:27 
Er der ikke en af jer der har JPs artikel liggende i digital form, eller som har avisen liggende - og kan lave en indscanning?

Oven på al den debat om artiklen, kunne jeg virkelig godt tænke mig at læse den - det er jo altid rart at vide, præcis hvad man taler om. :-)

Bliv dagens helt, og mail mig artiklen på flottenheimer@gmail.com
- På forhånd tusinde tak for hjæ... Se hele indlægget
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Svar
KilroyKilroySkrevet 13/02-06 14:41 
DeluxScan>
Jeg ville da føle mig mere fjollet, hvis det var Israel, jeg havde kæmpet for.

De kan jo også klare sig selv;)
Kilroy Was Here
HeroldHeroldSkrevet 13/02-06 15:20 
Marcus F.M>
Jeg kommenterede blot, at det at sige at man ikke har noget valg er forkert. Det har man med garanti som 15-årig. Så længe man som menneske er bevidst, har man et valg. Det har man også lang tid tidligere, men grænsen for hvornår folk typisk ville begynde på at stille spørgsmål og skille sig ud fra mængden, kunne typisk ligge deromkring. Uanset hvad de vælger er den enkelte også selv ansvarlig for konsekvenserne. (Og at blive ved med at tro er også et valg.)

Det synes jeg er at forsimple situationen. Ville dit valg ikke have nogen konsekvenser, og ikke have indflydelse på dit liv, så ja, så har du et frit valg. Men er hele dit liv gennemsyret af tro på noget, så har du ikke et valg.

Du vælger ikke bare at tro på noget, det er noget du gør, fordi du mener at det findes. For dem der tror, er troen sandheden - for dem findes der noget mere end for os andre - og det er ikke noget man bare "vælger" at lægge fra sig fra dag til anden. Sådan fungerer det ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 17/02-06 11:43, rettet 17/02-06 11:57 
Så kan vi lære det. Stephen Colbert løser konflikten med en tegning så vi danskere kan blive sure ;)

(ja, jeg ved godt den er gammel, men jeg tvivler på at alle har set den, og den er lidt sjov)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
kidcaffeinekidcaffeineSkrevet 17/02-06 15:55 
Haha, jeg havde ikke set den endnu, men jeg hylede af grin da jeg gjorde. Ink on paper, who cares ;)
ValkyrieValkyrieSkrevet 18/02-06 20:05 
Har i allesammen set den her: http://www.dailymotion.com/search/islamistes/video/46200


Hvor er det bare stærkt gået. Men de var heldige at de ikke blev smadret:D
Well crucify the insincere tonight...
HyakotakeHyakotakeSkrevet 18/02-06 20:56, rettet 18/02-06 21:07 
Batman saves the day!

Du-du-du-du-du-du-du-du-du-du-du-du-du-du-du-du-BATMAAAN!
PlaykidPlaykidSkrevet 19/02-06 01:39, rettet 19/02-06 11:51 
Det er jo umuligt at se noget på det 78x61 px billede Hyakotake.
Man skal jo nærmest have briller for at se hvad der sker.
Spiller nu: Halo 3
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/02-06 09:39 
Det var heldigt, for det har jeg. Synd for alle jer andre :-) (Jeg ville gerne poste den lidt større, men animerede gifs er forbudte på P:R)
ChronoChronoSkrevet 19/02-06 10:30, rettet 19/02-06 10:31 
Siden hvornår er det forbudt at linke til animerede gifs?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 19/02-06 11:33 
Tja, det står i FAQ'en. "Der bør kun linkes til billeder af begrænset størrelse (maximalt 640x480) og længde (max 200kb), ligesom animationer og lignende ikke accepteres." Men måske håndhæves reglen ikke så hårdt?
MarcusMarcusSkrevet 19/02-06 11:47 
Batman må måske godt bryde den? Det kan være det står et sted. ;)
ChronoChronoSkrevet 19/02-06 12:46 
De regler gælder kun for brug af IMG'tags.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/02-06 13:17 
Marcus F.M>
Batman må måske godt bryde den? Det kan være det står et sted. ;)

LOL!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/03-06 12:18 
Jesus Christ! Nu spasser Akkari igen rundt i det... eller gør han? Jeg hørte i går, at han havde udtalt sig meget uheldigt, men efter at have set videoklippet og læst om episoden er der en meget stor faktor, som får mig grummeligt i tvivl om Akkaris "skyld".

Oversættelse!!!

- Hvis han en dag bliver minister for udlændinge eller integration, skulle man så ikke sende to fyre ud for at sprænge ham og hans ministerium i luften?
Ekstrabladets leder 24. marts (er det lederskribentens egen fortolkning af sætningen, eller som han reelt har hørt den?)
http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?TemplateID=4587

- Hvis han bliver minister for udlændinge eller integration vil det så ikke være godt, hvis han og ministeriet en dag bliver sprængt i luften?
DR TV-avisen 23. marts 18:30 (fra arabisk til fransk til dansk oversættelse)

- Hvis han bliver minister for udlændinge eller integrationsminister vil der så ikke dukke nogen op, der vil sprænge ham og hans ministerium i luften?
DR TV-avisen 23. marts 18:30 (fra arabisk til dansk, angiveligt oversat af DR-nyhederne)

Der er jo ENORM forskel på de tre oversættelser! Den første er ekstrem, og får det til at virke som om Akkari personligt kunne være den "nogen" der kunne finde på at sende folk mod Khader.

Den anden er ekstrem i den forstand at det bliver kaldt "godt" hvis Khader sprænges i luften.

Den tredje er mere moderat, og nærmest et spørgsmål som enhver politiker kan stille sig selv: "Vil jeg dø for mine overbevisninger i denne opskruede verden, hvor terrortrusler i stigende grad flyver gennem luften, og flere og flere bliver gjort til alvor?"

Så alt efter hvordan Akkari forståes og oversættes kan det jo betyde forskellen mellem en helt almindelig undren til ekstremisme kun ét skridt fra terror-vold.

Er det ikke temmelig foruroligende, at medierne i den grad kan flytte rundt på fokus alt efter hvilke oversættelser de vælger at bruge?
BeanoBeanoSkrevet 24/03-06 12:43, rettet 24/03-06 12:45 
Jeg er helt enig.
Det skal også bemærkes at han (efter eget udsagn) har udtalt dette i venskablig lag og som en vittighed.
Meget tyder på at udtalelsen er taget uden for sammenhæng og skruet vildt op i pressen... surpriiise.

Hyakotake>
Er det ikke temmelig foruroligende, at medierne i den grad kan flytte rundt på fokus alt efter hvilke oversættelser de vælger at bruge?

Jow, det hedder spin.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 24/03-06 13:13, rettet 24/03-06 13:17 
Jeg ved godt hvad "spin" er og hvordan det kan bruges af f.eks. politikere og presse som manipulationsmiddel. Men det kommer meget bag på mig, hvor ondt det er anvendt i denne situation, og hvor lemfældigt hans oprindelige arabiske udsagn er blevet mishandlet og fejlfortolket (for ud af de tre eksempler kan HØJST ét være korrekt).

Akkari er jo dømt på forhånd, hvis befolkningens holdning dannes ud fra forkerte oversættelser *, for slet ikke at tale om Beanos nævnte "taget-ud-af-en-sammenhæng"-problematik og hele mimikken og tonefaldet omkring udtalelsen, som ikke kan identificeres på optagelsen.

Jeg ville sagtens kunne opstille 2 situationer, hvor der direkte siges siger "I'm gonna kill you!", hvor det enten er kærligt/humoristisk ment eller ramme alvor.

EDIT (*: ikke at han reelt bliver "dømt" af befolkningen)
BeanoBeanoSkrevet 24/03-06 13:17 
Hyakotake>
Jeg ved godt hvad "spin" er og hvordan det kan bruges af f.eks. politikere og presse som manipulationsmiddel.

Det regnede jeg bestemt også med, nævnte det bare for at understrege min mening om journalisternes "indsats" :)
KilroyKilroySkrevet 24/03-06 13:50 
Beano>
Meget tyder på at udtalelsen er taget uden for sammenhæng og skruet vildt op i pressen... surpriiise.

Omvendt kan man vel undre sig over at 12 sjove tegninger er helt hen i vejret, mens en lille "uskyldig" joke er revet ud af sammenhæng?
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 24/03-06 14:18, rettet 24/03-06 14:20 
Har jeg påstået det?
JAAJAASkrevet 24/03-06 16:23 
Efter at have set hele den franske dokumentar sad jeg med et indtryk af, at muslimsk trossamfund ganske vist har som agenda at islamisere Europa så meget som muligt og deres trusler mod journalisten til sidst var selvfølgelig bekymrende, men jeg fik ikke indtryk af, at der var tale om en en flok bombemænd, uanset Akkaris 'vittighed'. Jeg synes, der var flere passager, hvor den franske journalist lagde ekstra tykt spin på, hvor det egentlig havde været helt fint bare at lade de medvirkendes udtalelser stå for sig selv.
jaesjaesSkrevet 24/03-06 16:47 
Koranen udkommer for første gang på dansk til efteråret - udmærket lille illustration af, at integrationspolitiken har været tilsidesat og forfejlet siden den store invandrerbølge i 60'erne:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=444592
King ChaosKing ChaosSkrevet 24/03-06 17:09 
Hvordan? Hvis staten havde finanseret en oversættelse for længe siden, havde vi vist os fra den venlige side? Det er vel ikke nødvendigvis de siddende politikeres ansvar at sørge for oversættelse af religiøse-skrifter? I øvrigt er en oversættelse vel ikke nødvendigvis et tegn på imødekommenhed? Det kræver vel også at nogen... ikke-muslimer køber og læser bogen. Men jeg er enig i at det da ville rart hvis vi i det mindste var blevet oplyst noget før.
jaesjaesSkrevet 24/03-06 17:37, rettet 24/03-06 17:38 
King Chaos>
Det er vel ikke nødvendigvis de siddende politikeres ansvar at sørge for oversættelse af religiøse-skrifter?

Jo, sådan ser jeg det. Vi - politikerne og den almene dansker - må tage de første skridt, efter min mening. Lægge gruset på den fælles plads, så at sige. Derefter kan danskere og indvandrere i fællesskab hælde cement på toppen.

Indvandrerne, og i særdeleshed flygningene, har i forvejen de hårde odds, og det hårde stykke arbejde foran sig, når de ankommer til hvilket som helst nyt land. Og jeg synes, det er vores pligt, at have redskaberne klar, når vi inviterer folk ind i landet. Problemet er så, at politikerne ikke har lyttet til de advarsler, der er kommet gennem årene, og det er blandt andet derfor, vi har et stort integrationsproblem i dag.

Den manglende oversættelse af Koranen, er jo blot en gnalling af et symbol herpå.
RaGeRaGeSkrevet 24/03-06 17:43, rettet 24/03-06 22:38 
jaes>
Koranen udkommer for første gang på dansk til efteråret - udmærket lille illustration af, at integrationspolitiken har været tilsidesat og forfejlet siden den store invandrerbølge i 60'erne:
http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=444592

Hvordan skal det forståes? Desuden var det SR regeringens lalle-glade udlændingepolitik med syn på et multikulturelt samfund og stor muslimsk indvandring, der er skyld i den dårlige integration. Vi tog langt flere end vi havde kapacitet til. Desværre findes der alt for få velintegrerede udlændinge i Danmark, men vi må gøre det bedste for dem der virkelig ønsker det, så de kan blive en del af det danske samfund ditto stoppe den muslimske indvandring. Det duer jo ikke med parallel samfund med egne regler og normer.

Håber aldrig De Radigale får sat en fod i en kommende regering eller for den sags skyld som samarbejdspartner. De har alt andet end et realistisk syn på udlændinge debatten, bortset fra Naser Khader.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 24/03-06 17:59 
RaGe>
Hvordan skal det forståes?

Det har jeg forklaret herover - det er bare et symbol på manglende velvilje til at engagere sig i de folk, der er bosat i landet, og sidenhen indvandrerproblematikken. Vi har haft masser af muslimer i landet siden 60'erne, så det er da underligt, at danskerne ikke før nu, har mulighed for at læse Koranen, og derved måske få lidt bredere forståelse for religionen. Præcis ligesom der i de seneste år, er blevet diskuteret forskellige "krav" til indvandrere/flygtninge, om lære det danske sprog, blive oplyst om vores historie osv. Jeg siger ikke, folk _skal_ læse noget som helst i den ene eller anden retning (Anders And er dog ret vigtigt), men det er da underligt, at muligheden ikke har været der.

Desuden var det SR regeringens lalle-glade udlændingepolitik med syn på et multikulturelt samfund og stor muslimsk invandring, der er skyld i den dårlige integration.

Jeg skriver jo netop også, at problemet går langt tilbage, og det går faktisk endnu længere tilbage end til SR-regeringen. Stort set alle regeringer siden den første indvandrebølge er medskyldige i problemerne. Jeg gidder ikke lige sidde og vurdere, hvilken regering der har været værst, da det er irrelavant i denne sammenhæng :)
RaGeRaGeSkrevet 24/03-06 17:59, rettet 24/03-06 18:03 
jaes>
Den manglende oversættelse af Koranen, er jo blot en gnalling af et symbol herpå.

Det er jo så endelig sket, men der skal jo ikke oversættes religiøse tekster for at fremme integrationen. Måske burde de istedet for læse biblen for at få indblik i, hvor mange af de danske værdier egentlig stammer fra. Jeg synes vi har gjort mere end nødvendigt, for at få folk med anden etnisk baggrund i arbejde, men det er nu engang svært, da det ofte kræver at man har et åbent sind overfor det danske samfund og værdier. Hvis de nu bare kunne skelne religion og politik (nogle gør selvfølgelig) end bare at lade religionen dikterer deres hverdag, det ville fremme integrationen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
jaesjaesSkrevet 24/03-06 18:02 
Vi skrev nogenlunde samtidig, så læs mit forrige indlæg.
RaGeRaGeSkrevet 24/03-06 18:04 
Yes er gjort, sorry :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/04-06 07:34 
Det her! Dét er god humor!

Jyllands-Postens Muhammed-artikel

Faktisk kunne jeg godt overveje at købe hele striben her:

Jesus Christ Superstore!
229 emne(r).
« < 1 2 3 4 5

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig