X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Er Xbox 360 pengene værd?


Svar
john1983john1983Skrevet 30/01-06 20:16 
Hej,

Ville lige høre jeres mening om den nye Xbox. Er den pengene værd??

Jeg har Crystal versionen af den gamle Xbox, men er den nye pengene værd når jeg har den gamle?
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/01-06 20:26, rettet 30/01-06 20:27 
Jeg er rigtig glad for min 360'er. Det har været et godt køb, og det kan jo kun blive bedre med de kommende spil.
Jeg vil dog mene, at en Xbox Live forbindelse og et HD-tv er nødvendigt at eje, før jeg vil anbefale en 360'er.

Live er så stor en del af 360'eren, at man vil gå glip af rigtig meget uden dette.
HD er nødvendigt for at opnå tilfredsstillende next-gen grafik.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
john1983john1983Skrevet 30/01-06 20:33 
tak for svaret, men hvor meget vil prisen med disse ting løbe op på, hvis jeg vælger at anskaffe mig en??
At være Arsenal-fan, må være som at være homoseksuel, man kan ikke gøre for det, men man ville aldrig vælge det frivilligt.... Come on U Spurs
ChimeraChimeraSkrevet 30/01-06 20:40 
Jeg vil gerne sige, at et HD TV absolut ikke er nødvendigt for at opnå tilfredsstillende next-gen grafik.

En Xbox Live forbindelse er en rigtig god idé, da man kan downloade en del rigtigt gode spil fra Xbox Live Marketplace.
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/01-06 20:41 
Måske ikke nødvendigt, men når man først har set 360 i HD, there's no going back :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 30/01-06 21:05, rettet 30/01-06 21:15 
Jeg har i flere omgange set en Xbox 360 køre på et HDTV og det ser ærligt talt ikke fantastisk meget bedre ud end på mit eget, helt normale WEGA. Så jo, der er noget "going back", også for folk som mig, der går pænt meget op i ordentlig videokvalitet. Det koster jo en pæn slat penge at få et ordentligt HDTV, så ligefrem at gøre det til et krav før et køb af en Xbox 360 virker lidt overdrevet, hvis man har et godt TV i forvejen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/01-06 21:44 
Hmm... Jeg synes der er en verden til forskel.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HankyHankySkrevet 30/01-06 22:06, rettet 30/01-06 22:08 
Er absolut enig med Naiera.
HDTV er ikke en nødvendighed - Selvsagt, er det selvfølgelig lækkert at have, men har man ikke pengene til både en Xbox360 samt et HDTV, er det ikke en grund, til ikke at købe maskinen.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 30/01-06 22:18, rettet 30/01-06 22:20 
DeluxScan>
Hmm... Jeg synes der er en verden til forskel.

Det vil jeg nu også sige. Men om Xbox 360 er en HDTV investering værd er så en helt anden sag :)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 30/01-06 22:27 
Rigtigt nok. Men så er der jo mulighed at køre via VGA på PC-skærm. Jaeh, ok, det er ikke helt det samme... :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 31/01-06 14:52 
jeg vil også mene.. at det er bedre med HD.. tekst og detalier står mere tydligerer...
til gengæld vil jeg så sige.. at man behøver ikke en Dollar dyr HD tv.. jeg syntes ikke rigtigt at jeg kan se forskel på mit billige prosonic 27" LCD fra bilka.. og et 12000kr klasses Samsung LCD fra hifi klubben.

forskellen vil jeg mene.. er billede kvaliteten på Analog TV signal... for der er mit BAAD kvalitet.
min 27" er ikke mærket HDTV men det kan modtage signal i YPbPr format og i 1280x720p med 8ms. som er min. krav for se HD.
men igen,, det er ikke et must have.. bare en god tilføjelse til spilglæden...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/01-06 15:04 
Jeg har heller ikke købt et 'HD-RDY' TV, selvom sælgeren i ElGiganten ville prakke mig det på.
Jeg købte det billigste WS LCD TV, jeg kunne finde - det eneste krav var en VGA-indgang.
For 4000 fik jeg et 23" Siemens Myrica med VGA og component indgang. En billig løsning for at få HD-grafik i 1280x720.
At billedet så er lidt skod når man ser normalt tv, det er bare ærgerligt. En fiksen med billedindstillingerne kan dog løse de fleste problemer.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/01-06 16:24 
Du har så ret i at billedet er møg grimt når den står på analog tv, føj for en banke bæ det ser ikke godt, men derimod til konsol og dvd er det mega nam :-)
Har lagt mærke til at plasma er langt bedre(i samme prisklasse altså)end lcd til analog tv, det ser noget bedre ud plus det har ikke alt det der fjumre fis rundt om personerne(fodbold og mtv som et par eksempler). Har overvejet kraftigt ikke at købe lcd men derimod plasma(når den tid kommer til at mit gamle 41" bagprojektion skal skiftes ud)eftersom det har gjort meget støre positivt indtryk på mig :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/01-06 16:43 
Jeg kunne have taget et 27" SABA LCD til samme pris, men derpå så analogt tv simpelthen frygteligt ud! Virkelig frygteligt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 31/01-06 17:34 
De plasma skærme jeg har set.. skal man ikke sidde for tæt på..før at kvaliteten bliver kantet, i samlignet med LCD.
de plasma skærme jeg har set til under 15000kr i 32" klassen.. findes kun i en skod opløsning på 846/420..
men .. CES05 viste de næste generation af fladskærme.. SED
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Danny SallingDanny SallingSkrevet 31/01-06 20:10 
SED, hvad står det for?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
KTCKTCSkrevet 31/01-06 20:44, rettet 31/01-06 20:50 
Som svar til emnets spørgsmål, har jeg to ting at sige:
1) Jeg synes ikke spillenes udvalg eller kvaliteten af disse retfærdiggør maskinen på nuværende tidspunkt. Men maskinen har muligheder, det er jeg ikke i tvivl om.

2) Som jeg plejer at sige til kunderne, så lad spillene bestemme. Er der nogen titler til Xbox360, som du bare må eje? Maskinen i sig selv er jo ikke ret meget uden spil...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KalicolaKalicolaSkrevet 01/02-06 10:44, rettet 01/02-06 10:52 
Jeg er MEGET tilfreds med min 360'er, selvom jeg kun har 3 spil, og ikke spiller så meget. Men jeg bruger den både til at høre musik på og se dvd film på, og det virker uden problemer (hakkende når man ser dvd forsvandt da jeg lagde min xbox ned vandret).

Jeg har lige brugt en mindre formue på 42t hd tv, og jeg indrømme at forskellen når man spiller er meget stor. Så det er klart at man skal eje sådan et tv for at få det optimale ud af det. Specielt i call of duty 2 ser det suverænt lækkert ud.

Så man kan sagtens sige at min 360'er er blevet "my center of entertaintment" og det virker upåklageligt :) Go for it

Så vil jeg lige tilføje at jeg er enig med DeluxScan Det er en stor forskel i billed kvaliteten hvis man ser det på et godt hd tv som er instillet rigtigt. Og det skal lige tilføjes at der jo også er stor forskel på kvaliteten af hd tv'er, og på plasma og LCD.
For The Love Of The Game
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-06 10:54 
Jeg er også godt tilfreds med min 360'er. Ikke at jeg bruger den så meget, men det er jo ganske standard ved en ny konsols introduktion.

Indtil videre er det Live integrationen og det potientiale det har, der imponerer mest.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
The BruceThe BruceSkrevet 01/02-06 11:24, rettet 01/02-06 13:15 
Er det standard, at man ikke bruger en ny konsol så meget, når den lige er udkommet?
Jeg synes nærmere, jeg plejer at skamspille, når jeg lige har investeret i en ny maskine...men der plejer som regel også at stå Nintendo på...! ;-)

EDIT: Jeg ejer ikke en 360'er, men to af mine kammerater gør. Jeg må indrømme, jeg langt fra er overbevist endnu. Der er endnu ikke nogen spil til den som jeg vil kategorisere som 'must-haves'. For mit eget vedkommende venter jeg i hvert fald til der kommer nogle spil som jeg VED jeg vil spille...og til den tid er maskinen jo nok også faldet i pris- it's a win-win situation! ;-)

...men som én har nævnt tidligere så kommer det i høj grad an på om der er nogen af de nuværende spil, som du bare MÅ eje- så er det jo penge givet godt ud.
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-06 11:33 
The Bruce>
Er det standard, at man ikke bruger en ny konsol så meget, når den lige er udkommet?

Den første måned brugte jeg maskinen meget. Særligt PDZ har taget meget af min tid(100+ timer).

Men nu er vi jo to måneder efter den udkom. Nu er vi i den typiske død periode. Men den kender du vist godt, hvis du kun har Nintendo platforme :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
fumfumSkrevet 01/02-06 13:09 
Jeg regnede med, da jeg købte maskinen, at tiden skulle bruges på PGR3.
Men næsten al tiden er blevet brugt på Live Arcade.
Jeg spiller geometry wars, konen og ungerne zuma.
Den live arcade er et must for mig nu.
Men det var ikke grunden til at jeg købte maskinen.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
NaieraNaieraSkrevet 01/02-06 13:13 
Darknon>
Så vil jeg lige tilføje at jeg er enig med DeluxScan Det er en stor forskel i billed kvaliteten hvis man ser det på et godt hd tv som er instillet rigtigt. Og det skal lige tilføjes at der jo også er stor forskel på kvaliteten af hd tv'er, og på plasma og LCD.

Nu er det jo ikke ligefrem lorte HDTVer de har på f.eks. demostanderne. Hvorimod DeluxScans "HD"-TV nok nærmere falder i førnævnte kategori...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
The BruceThe BruceSkrevet 01/02-06 13:26 
Bede-x>
Men nu er vi jo to måneder efter den udkom. Nu er vi i den typiske død periode. Men den kender du vist godt, hvis du kun har Nintendo platforme :)

Touché! ;-) Jeg har også en XBox, men den er langt fra blevet brugt så meget som mine Nintendoer. Dog skal det siges, at XBox-Live snildt ville kunne sluge mit liv i en frisk mundfuld...og dét er præCIS grunden til jeg ikke har anskaffet det...endnu! ;-)
"I have a briefcase that turns into a helicopter!"- James Bond
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/02-06 14:10 
Naiera>
Hvorimod DeluxScans "HD"-TV nok nærmere falder i førnævnte kategori...

HD-light :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 01/02-06 14:13 
Ja, du har vel ikke HDMI eller DVI med HDCP, så du skal vel have nyt HDTV hvis du vil se Blu-Ray i HD, ikke?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/02-06 20:44 
Prøver igen, hvad står SED for?
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/02-06 20:56 
Naiera>
Ja, du har vel ikke HDMI eller DVI med HDCP, så du skal vel have nyt HDTV hvis du vil se Blu-Ray i HD, ikke?

Jo, så jeg håber HD-DVD bliver vinderen :p
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 01/02-06 21:30, rettet 01/02-06 21:31 
HD-DVD kommer til at kræve præcis det samme.

I øvrigt er Blu-Ray jo en selvskrevet vinder, eftersom PS3en har det som standard ;)

Danny Salling>
Prøver igen, hvad står SED for?


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/02-06 21:43 
Naiera>
HD-DVD kommer til at kræve præcis det samme.

Jeg satser lidt på, at det kommende HD-DVD drev til 360 kan outputte via VGA...
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 01/02-06 21:46 
Det kan det vel nok godt, men det bliver ikke HD. Du får kun HD ud af de nye afspillere ved at bruge HDMI (eller DVI med HDCP).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 01/02-06 22:34 
I don't get it? HD-DVD add-on'en må da være tilsluttet 360'eren (USB?), som så outputter signalet med den løsning, man nu engang har valgt. VGA i mit tilfælde.
Du mener måske, at der kommer direkte DVI-udgang fra add-on'en? Det burde der jo egentlig, men det vil da være upraktisk!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 01/02-06 23:17 
Det bliver der jo nødt til at være, ellers får man ikke meget Hi-Def ud af tingesten.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 01/02-06 23:18 
Tak Naiera :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JmogJmogSkrevet 02/02-06 02:10 
Lige for at slå det fast en gang for alle:
Blu-ray og HD-DVD film vil kun outputte i HD-opløsning via en HDMI eller DVI-udgang med HDCP support. Hvis man prøver at gøre det over en analog udgang, vil man stadig få et billede, men det vil være nedskaleret til 960*540. Ægte HD over de digitale udgange vil derimod køre 1280*720 eller 1920*1080.

Hvis man skal kunne få HD ud af HD-DVD drevet til X360, så vil MS være nødt til at have en HDMI-udgang. Enten det eller også vil maskinen rent faktisk kun outputte 960*540 over de eksisterende udgange. Det ville dog gøre det til et ualmindeligt dårligt køb for forbrugerne.
KilroyKilroySkrevet 02/02-06 07:31 
Jeg forstår nu ikke hvorfor HD-DVD bliver hevet frem hvor gang man snakker om Xbox 360 måske kontra PS3. Forholder det sig ikke sådan, at HD-DVD-drevet "kun" er til filmafspilning, og derfor fuldstændigt ligegyldigt hvis vi snakker om spil?
Kilroy Was Here
BeanoBeanoSkrevet 02/02-06 08:38, rettet 02/02-06 08:39 
Tror der er mange forbrugere der ikke syntes det er ligegyldigt når de skal vælge imellem PS3 og Xbox 360, om den understøtter de nye HD film formater og om den er "fremtidssikret" mht HD generelt.
For spil får det dog næppe nogen stor betydning, men det er bare ikke den eneste faktor i dag hos den almindeligt forbruger.
TLTLSkrevet 02/02-06 09:50, rettet 02/02-06 09:50 
Når spillene kommer til at fylde over hvad de normale DVD'er idag kan rumme, vil det nok være at foretrække at bruge Blu-Ray eller HD-DVD. Og med den detaljerigdom som spillene får i fremtiden vil jeg egentlig gætte på at de nye formater kommer til at være standard for spil også... Hvis de ikke finder på nogle geniale komprimeringsmetoder.

EDIT: Det er bare gæt fra min side ;]
What is it Snake?Spiller nu: Guitar Hero, World Of Warcraft
BeanoBeanoSkrevet 02/02-06 10:02 
Jammen jo mere plads jo bedre, men jeg tvivler på det bliver en hæmsko for at lave gode spil - udviklertalent og originalitet har mere at sige :)
la0sla0sSkrevet 02/02-06 10:29 
Men er det ikke helt forkert, at tro at jo større power = jo mere plads fylder spillene? Jeg læste noget om det somewhere, tænk på et spil som Morrowind som jeg har indtrykket af, er et enormt spil, der stod i det jeg læste, at det fyldte godt og vel 500-600mb.

Det er jo langt fra hvad der max kan være på en DVD, og jeg tror næppe det er de gigantiske spilverdener eller noget i den stil der vil tage plads op, men alt fyldet? Altså fmv osv. Det content der er i spil, tror jeg ikke har en chance for at presse medierne helt ud endnu, men måske tager jeg fejl. Jeg aner ikke hvor jeg læste det, men jeg fik indtrykket af, at det er en fejlslutning at tro at spillene vil kræve mere plads... yes yes.
Hvad sker der?
fumfumSkrevet 02/02-06 11:15 
Der jo en stor forskel på, om noget skal vises i pal, eller det er hd.
Så ved xbox/ps2 spil, behøver scenerne i spillet ikke at være en en højere opløsning end nødvendigt til pal fjernsyn.
Ved xbox 360 er det vel nødvendigt at skrue op for størrelsen pga den højere opløsning. Og hvis der er noget der fylder, så er det jo billeder.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
la0sla0sSkrevet 02/02-06 11:23 
Morrowind var da oprindeligt et pc-spil, der kan opløsningen jo ændres efter forgodtbefindende.
Hvad sker der?
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/02-06 11:29, rettet 02/02-06 11:30 
Billeder - eller textures - ligger jo kun i 50-100 dpi, når det er i digital form, så vi kan komme op i enorme textures, uden pladsmæssige problemer.
De pladskrævende spil er da efterhånden ved at stagnere, og det var jo også med overgangen fra 2D til 3D spil med detaljerede textures, digital lyd og FMV, at spilstørrelsen pludselig steg med flere tusinde procent.
I næste generation kan spilstørrelsen måske få indflydelse, men jeg tror, vi har plads nok på de nuværende medier i denne generation.

Folk hylede også op om, at der ikke vile være nok plads på DVD, da PS2 og Xbox kom på markedet. Det viste sig jo ikke at være rigtigt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
dRxLdRxLSkrevet 02/02-06 11:37 
Mit indtryk er snarere at det var FMW og optaget (altså ikke syntetiseret) lyd der tog pladsen ved overgangen til de optiske medier.

3D model data fylder typisk forbavsende lidt. Det ændrer sig lidt med de super-komplekse modeller vi ser i dag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/02-06 11:46, rettet 02/02-06 11:48 
Optaget lyd var også det, jeg - lidt misvisende - ville frem til med digital lyd :)
CD-musik var f.eks. meget populært en overgang - og i forhold til f.eks. MIDI fylder det jo meget, meget mere.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
la0sla0sSkrevet 02/02-06 11:54 
Så jeg tager ikke helt fejl? :)
Hvad sker der?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 02/02-06 16:23, rettet 02/02-06 16:23 
Danny Salling>
Prøver igen, hvad står SED for?

http://gear.ign.com/articles/679/679235p1.html

http://news.teamxbox.com/xbox/10010/Toshiba-Shows-SED-Prototype-for-the-First-Time/
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig