X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Street Fighter II-turnering (XBLA)


Svar
jaesjaesSkrevet 28/01-06 02:05, rettet 28/01-06 02:19 
Er nogen klar på en P:R-turnering en uges tid efter spillet udkommer (spillet er sat til "early 2006")?

Om det bliver som pulje eller liga, er jeg personligt ligeglad med, men jeg synes ikke turneringen skal køre i månedsvis. Så er vi mange deltagere, er puljespil nok bedst. Hellere flere lidt kortere turneringer end én lang, er mit forslag.

---

Midlertidige forlag/regler/spørgsmål:

* Man aftaler med den person, man næste gang skal spille imod, hvornår kampen afvikles.

* Man forpligter sig til at spille to kampe om ugen.

* Kommer man mere end 5 min. for sent til en kamp er den er tabt.

* Antal omgange per kamp, og maks. længde per omgang?

* 1 point per vunden kamp?

* Pointfradrag ved disconnect?

* Præmier? Evt. symbolsk beløb på 10-20 kr. per deltager til at købe spilpræmie for.

* Kun standard X360-joypads er tilladte ;)

EDIT: Nederste forslag er nyt, og så fandt jeg dette på GameSpots forum ang. udgivelsesdatoen:

"In Major Nelson's podcast, he talked with a xbl official who said around (before?) the end of february."
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 28/01-06 10:00, rettet 28/01-06 17:24 
Findes der Street Fighter spil til Xbox! for så skal jeg have fat i dem HaHaHa... Ahem!
Le RoofLe RoofSkrevet 28/01-06 10:48 
jaes>
* Kun standard X360-joypads er tilladte ;)

Det punkt synes jeg er en ret så dårlig ide ;)
Hvordan har du iøvrigt tænkt dig at tjekke om folk bruger stick eller ej?
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
NaieraNaieraSkrevet 28/01-06 12:14 
Man kan da ikke bruge et X360 joypad til SFII. D-paddet virker jo ikke ordentligt! Det er vildt irriterende at vælge kampkommandoer i FFXI.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/01-06 12:29 
Naiera>
Man kan da ikke bruge et X360 joypad til SFII.

Men hvad kan man få der passer til?
NaieraNaieraSkrevet 28/01-06 12:35 
Har du virkelig lyst til at spille SFII med det pad du har? Jeg ved ikke hvad der ellers kan købes, men som det ser ud nu er det da pænt umuligt sådan som det d-pad fungerer. For ikke at nævne, at controlleren kun har fire "face" knapper, så man skal til at bruge skulderknapper. Fantastisk...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 28/01-06 12:44 
Men det forhindrede jo ikke SNES-versionen i at være verdens bedste spil... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/01-06 13:16 
Ang. controllere, så er det for de fleste vel meget lettere at spille med arcade boards eller fighter pads, derfor bør specielle controllere ikke være tilladt, synes jeg. Men, som nævnt, er det kun et forslag.

Le Roof>
Hvordan har du iøvrigt tænkt dig at tjekke om folk bruger stick eller ej?

Hvis jeg nu siger Barbie Horse Adventure, og Le Roof i går ved 17.15-tiden, er det så svar nok? :)

Det kan selvfølgelig ikke tjekkes, med mindre der er indbygget en funktion til at tjekke controllers i spillet, og det er der næppe. Så som udgangspunkt må vi regne med, at folk er ærlige.
NaieraNaieraSkrevet 28/01-06 14:09 
jaes>
Ang. controllere, så er det for de fleste vel meget lettere at spille med arcade boards eller fighter pads, derfor bør specielle controllere ikke være tilladt, synes jeg. Men, som nævnt, er det kun et forslag.

Men problemet er, at d-paddet på de officielle controllere er defekt og komplet ubrugeligt til spil der kun har digital kontrol. At der mangler "face" knapper gør ikke sagen bedre.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/01-06 14:24 
Naiera>
Har du virkelig lyst til at spille SFII med det pad du har?

Næe, men jeg troede du havde et alternativ ;)
RJKRJKSkrevet 28/01-06 14:28 
Naiera>
Men problemet er, at d-paddet på de officielle controllere er defekt og komplet ubrugeligt til spil der kun har digital kontrol.

Bare fordi det er umuligt at trykke op to gange i en menu, uden at komme til at trykke højre, betyder det jo ikke, at kontrollen ikke kan være perfekt i et 2d-spil der kræver helt præcis styring... ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 28/01-06 17:11 
Ja, det er ikke optimalt med almindelige joypads, men mest fair i (denne) turneringssammenhæng. For bortset fra blandt de mere hardcore fighter- og shmup-entusiaster, ejer næsten ingen jo arcade boards og pads. Og vi skal jo bare have det sjovt, eller? :)

Jeg synes, at de som gerne vil være med i en eller anden form for turnering skal melde sig til, og så skrive i parantes, hvis de har specielle krav. Evt. kan vi lave to turneringer - en åben og en lukket kategori.

Det sagt, kan vi da godt aftale at alle typer controllere er tilladt, hvis flertallet er for det, mere betyder det altså heller ikke, jeg vil bare gerne spille...
Le RoofLe RoofSkrevet 28/01-06 17:15, rettet 28/01-06 17:20 
King Chaos>
Men hvad kan man få der passer til?

Der er skam et alternativ. Se nedenstående link.

jaes: Der er jo ikke meget ved at stille op i en turnering hvor Darklynoon har vundet på forhånd ;)

Dead or Alive 4 Stick (Hori)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
King ChaosKing ChaosSkrevet 28/01-06 17:22 
Mja, jeg går også ud fra at X-Arcade sticks kan bruges (eller at der snart kommer en adapter). Men jeg ville gerne undgå at gi' 80-100 dollars :/
dRxLdRxLSkrevet 28/01-06 23:18 
Le Roof>
jaes: Der er jo ikke meget ved at stille op i en turnering hvor Darklynoon har vundet på forhånd ;)

Var den ikke lidt for intern?
Til alle andre end mig og Hauke:

Darklynoon fortrækker at bruge standard dreamcast controllere fremfor arcadestick når vi mødes og klarer sig også hæderligt ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 28/01-06 23:24 
Jeg foretrækker også et d-pad til fighters. Det samme gør Bede x. Vi foretrækker dog et godt d-pad :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 28/01-06 23:33, rettet 28/01-06 23:35 
Og jeg foretrækker petting, sådan er vi så forskellige :)

Ville egentlig bare sige, at man kunne lave en "endagsturnering". Altså fx afsætte et par timer en søndag eftermiddag. Så længe det foregår som puljekampe, tager det jo ikke lang tid. Det er primært, hvis det er en liga, det næsten bliver nødt til at være en fortsat turnering...
Bede-xBede-xSkrevet 01/02-06 10:41, rettet 01/02-06 10:42 
RJK>
Men det forhindrede jo ikke SNES-versionen i at være verdens bedste spil... ;p

Skulle nogen have valgt og sige dette, er det næsten helt sikkert ikke standard controlleren der har været brugt i bedømmelsen.

Wehner>
Jeg foretrækker også et d-pad til fighters. Det samme gør Bede x.

Ja, så længe vi snakker 2D fighterspil. Til 3D fortrækker jeg et stick.

Og det er som flere allerede har sagt, selvfølgelig umuligt at spille Street Fighter 2 ordentligt med Xbox360 controlleren. Men er det bare morskab man går efter, gør det vel heller ikke noget...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 01/02-06 12:16 
Ang. pad og Street Fighter, så skal vi lige huske at der ved XBLA versionen kun er tale om Street Fighter 2 Turbo. Der er ingen super moves, ingen tap-dash ect. Det større argument her er at det er nemmere at koordinere hurtige combos hvis man har et stick da man kan bruge hele højre hånd til knapperne og ikke kun tre fingre.
Bare lad vær med at spille Zangief med hans fjollede 360° Spinning Pile Driver og alt burde være ok.

Jeg ved at dRxL har en kabel kontroller, kunne du ikke teste den under MAME en gang og checke hvorvidt halvcirkel og DP virker med 360 d-paddet?
dRxLdRxLSkrevet 01/02-06 14:51 
Jeg har skildt mig af med kabelkontrolleren. For det første var den løs i USB ledningen (samlestedet for den lille stump der kan skilles ud) for det andet indså jeg hvor fede trådløse kontrollere egentlig er ;-)
Så da jeg alligevel skulle reklamere den defekte USB kontroller fik jeg den "opgraderet".
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 01/02-06 16:02, rettet 01/02-06 16:05 
Bede-x>
RJK>
Men det forhindrede jo ikke SNES-versionen i at være verdens bedste spil... ;p

Skulle nogen have valgt og sige dette, er det næsten helt sikkert ikke standard controlleren der har været brugt i bedømmelsen.

Nu indikerede smileyen nok en lille overdrivelse fra min side :) men, jo, vi har diskuteret dette tidligere, og flere af dem der mener spillet er fantastisk, har spillet i PAL-o-vision-slowdown og med standard controller...

EDIT: Men lad det ligge. Håbløs diskussion.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KalicolaKalicolaSkrevet 08/02-06 11:56 
SF2 til xbox arkaden, super nice. hvornår? og hvor kan man se hvad der kommer til live arkaden i fremtiden?
For The Love Of The Game
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 08/02-06 12:17, rettet 08/02-06 13:15 
Hvad er det for et Street Fighter 2 spil i snakker om er det et online spil?
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 08/02-06 17:23 
du kan jo prøve at læse den aller første post...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 08/02-06 18:04 
Ups.... HeHe..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig