X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hjælp: hovedtelefoner


Svar
Wired NickyWired NickySkrevet 26/01-06 12:08 
Jeg har på fornemmelsen at der gemmer sig flere musikere her på PR, og derfor vil jeg tillade mig at stille dem et lille spørgsmål.

Er det er sted på Nettet hvor man kan købe hovedtelefoner af en nogenlunde kvalitet til rimelige priser? Sagen er den, at min kæreste har købt et Yamaha el klaver, og jeg kan regne ud at det ville være rart at sørge for at hun fik et par hovedtelefoner ;-)

Musikbutikken hvor el klaveret blev købt havde et udvalg af hovedtelefoner, men de virkede en lille smule dyrt... ikke da jeg har ret meget forstand dem der bruger jack stik.

Mange tak for jeres indsigt i sagen!
Lunch is for wimps.
Wired NickyWired NickySkrevet 26/01-06 18:38 
Ok, jeg har vist dummede mig lidt.

Vi fik pakket klaveret ud, og jeg prøvede såmænd bare et ganske alm. par Sony hovedtelefoner, og det gik. Så alt for meget ekspert rådgivning har jeg måske alligevel ikke brug for.
Lunch is for wimps.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/12-09 09:00 
Jeg skal bruge nogle ret dyre hovedtelefoner til en julegave (Sony MDR-V700) - er der nogen som kender et godt sted på nettet, hvor man kan få den slags til en fornuftig pris??
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 04/12-09 09:23 
Jeg har lige købt nogle i samme prisklasse. Synes det er lettest at finde den slags på www.ebay.co.uk, hvis prisen skal være fornuftig.

Eksempelvis her:

http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-SONY-MDR-V700-DJ-HEADPHONES-EARPHONES-MP3_W0QQitemZ320453730201QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioVisualElectronics_HomeAudioHiFi_Headphones?hash=item4a9c87df99
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/12-09 10:32 
Jeg har aldrig før handlet på e-bay og er ikke så meget for det (har hørt meget skidt om det, folk der er blevet snydt) - men har du handlet hos dem som du linker til? Er de til at stole på?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
WehnerWehnerSkrevet 04/12-09 11:10, rettet 04/12-09 11:10 
Jeg har ikke handlet hos dem specifikt, men ang. eBay så husk:

1. Du køber ikke noget af eBay. Du køber af en rå mængde forskellige sælgere. Disse har hver deres troværdighed, som du helt håndgribeligt kan se oppe i højre hjørne, hvor der står, hvor meget feedback (altså hvor mange handler de har foretaget) de har, og hvor mange procent af disse, der er forløbet godt.

2. Du er sikret i hov og r..., når du betaler med VISA. Der er specielle regler, hvis du går gennem PayPal.

3. Jeg har handlet hos et utal af sælgere på eBay siden 90erne uden at være blevet snydt en eneste gang (om end i et par tilfælde har varen været i dårligere stand end lovet, ganske som det sker alle andre steder.)

4. Ammestuehistorier er kun for folk, der ammer :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
ComradeComradeSkrevet 04/12-09 11:24 
Wehner>
Jeg har lige købt nogle i samme prisklasse. Synes det er lettest at finde den slags på www.ebay.co.uk, hvis prisen skal være fornuftig.

Eksempelvis her:

http://cgi.ebay.co.uk/BRAND-NEW-SONY-MDR-V700-DJ-HEADPHONES-EARPHONES-MP3_W0QQitemZ320453730201QQcmdZViewItemQQptZUK_AudioVisualElectronics_HomeAudioHiFi_Headphones?hash=item4a9c87df99

Har faktisk købt selvsamme hovedtelefoner på Ebay og har været ganske tilfreds med dem - Der kan dog ikke herske nogen tvivl om at de ikke er originale Jf kvaliteten, men ganske gode til prisen :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Danny SallingDanny SallingSkrevet 04/12-09 12:29 
Ellers køb nogle Pioneer DJ ørebøffer, de koster ikke alverden (omkring 1200,-) og her får du virkelig nogle gode nogen :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 04/12-09 12:31 
Comrade>

Har faktisk købt selvsamme hovedtelefoner på Ebay og har været ganske tilfreds med dem - Der kan dog ikke herske nogen tvivl om at de ikke er originale Jf kvaliteten, men ganske gode til prisen :-)


Har du købt præcis de hovedtelefoner?? Er det ikke de originale fra Sony til den pris...?? Ellers misforstår jeg din besked...??

Danny: Nix, jeg skal have Sony MDR-V700 - det er klart de bedste for mig... :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
ComradeComradeSkrevet 04/12-09 15:13 
Der kom jeg til at se forkert - Troede der stod 60 USD.
Dem jeg købte kom også fra HKG - Disse ser ud til at komme fra GB, hvilket burde højne chancen for at de er originale, men man kan selvfølgelig aldrig vide sig sikker.

Jeg købte mine for ca. 225 DKK inkl porto, så jeg havde også på fornemmelsen at de ikke være ægte - Men helt sikkert acceptable til prisen.
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/10-10 20:31, rettet 24/10-10 20:34 
Jeg er på jagt efter nye lukkede hovedtelefoner i topklasse, da jeg er blevet træt af "plastic-agtige" under 500 kr. De skal sluttes til en Dolby Headphone-station (Pinoeer SE-DIR2000C) og udelukkende bruges til film og spil.

Jeg har stort set kun brugt Pioneers fremragende, men udgåede hovedtelefoner SE-M390 (ca 270 kr hos YesAsia). De findes stadig enkelte steder som eBay og Amazon, men jeg har haft 2 (eller 3) i løbet et par år, hvor (mikro)skruer typisk er gået løs (seriøst), eller hvor der er sket et bræk i stikhovedet, så der kun er lyd i ene højttaler. Jeg har i mellemtiden prøvet Sennheiser HD202 og Sony MDR XD200 i ca samme prisklasse, men ingen af dem nærmer sig dynamikken i SE-M390 (40 mm, 5-29000 Hz, 105 dB/mW, 32 Ω, 1500 mW, 215 g). Også forrygende vægt, men særdeles skrøbelige.

Endte så med "lavbudgetsudgaven" Pioneer SE-M290 i et års tid, men de afgiver slet ikke samme dynamik (selvom specs er næsten de samme som SE-M390).

Mine nye high-end-hovedtelefoner DENON AH-D2000 er sådan set købt, så jeg ville bare høre, om nogen har erfaring med dem eller andre i tilsvarende prisklasse (2000-3000 kr), eller billigere og måske bedre til formålet > ikke musik, men film og spil?

DENON AH-D2000

Hjælp: hovedtelefoner

50 mm, 5-45000 Hz, 106 dB/mW, 25 Ω, 1800 mW, 350 g

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hovedtelefon/denon_ah-d2000_hovedtelefon_sort.htm (2.699 kr)

Det tyder på, at de herhjemme kun føres af Hi-Fi Klubben. Jeg har hørt meget godt om dem andre steder, også i forhold til mine første valg...

Audio-Technica ATH-A900 (lukkede):

Hjælp: hovedtelefoner

53 mm, 5-40000 Hz, 101dB , 40 Ω, 2000 mW, 350 g

http://www.amazon.co.uk/Audio-Technica-ATH-A900-Headphones-ear-cup/dp/B0006VT1TY/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1287943079&sr=8-1 (249,00 GBP ~ 2.083,80 DKK)


Beyerdynamic DT880 (semi-lukkede):

Hjælp: hovedtelefoner

50 mm (?), 5-35000 Hz, 96 dB, 250 Ω, 100 mW, 295 g

http://www.amazon.co.uk/Beyerdynamic-DT-880-Premium-Headphone/dp/B000F2BLTM/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1287943504&sr=1-1 (200,46 GBP ~ 1.677,61 DKK)

Jeg købte DENON AH-D2000 efter et tjek hos dedikerede headfi-foraer - og ikke mindst da de forhandles herhjemme - hvor flere anbefaler dem som de bedste i prisklassen til både musik+film+spil.

Overvejer nu stadig et sæt andre, bare for at sammenligne, og så returnere det ene af dem.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KTCKTCSkrevet 26/10-10 10:03 
Jeg fik et sæt "SteelSeries Siberia V2" i gave, og dem er jeg faktisk ret overrasket over. De føles meget lette på hovedet og lyden er lige som jeg vil have den.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
GilucGilucSkrevet 26/10-10 10:21 
Jeg har også et SteelSeries Siberia V2, som jeg bruger hver eneste dag, og har rundt om halsen mange timer om dagen (en gang i mellem også på ørerne), dejligt sæt hovedtelefoner.
You can fight like a Krogan, run like a leopard, but you'll never be better than Commander Shepard!Spiller nu: Mass Effect
RitesRitesSkrevet 26/10-10 10:22 
Jeg har også et par SiberiaV2, og for prisen er de virkelig gode.
SteelSeries har også lige lanceret en ny serie -har dog ikke hørt noget om den.

UltimateEars laver også nogle virkelig fede in-ear!

Ultimate Ears
» a winner is you «
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/10-10 11:06 
Jeg har også et par SteelSeries bøffer sat til min stationære PC. Deres produkter er jo ofte mere eller mindre designet specifikt til gaming, så de har også en lyd, der passer til det. Når jeg skal lytte musik, bruger jeg et sæt fra Goldring.
AV Intelligent Terminal
GakuGakuSkrevet 26/10-10 11:14 
Nogle anbefalinger med hensyn til trådløst hovedtelefon. De skal primært bruges til høre musik.
millenniummillenniumSkrevet 10/11-14 11:08 
Det er sikkert sådan kvinder har det, når de skal vælge taske.

Hvilke hovedtelefoner burde jeg sigte efter?

Krav:
Komfort - jeg har dem ofte på lang tid af gangen, og mine Beats On ear får mine ører til at brænde efter 30 min.
Indvendig isolering - mine kollegaer bitcher over det, hvis de kan hører musikken undslippe.
Klar lyd med hæderlig bas.

Der er et par gode tilbud en gang i mellem af de kendteste mærker.

Sennheiser Momentum - på tilbud lige pt i Fona og Elgiganten:
Har prøvet dem, og de sidder fandme godt på hovedet.
http://www.fona.dk/elektronik/elektronik-produkt?navn=sennheiser-momentum-hovedtelefoner&id=0-8033651060

AKG Y50, altid til en god pris:
Har ikke prøvet dem, men får særdeles gode ratings indenfor prisniveauet. Og måske betaler man ikke så meget for logoet, som man gør med Sennheiser, Beats og Bose.
http://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/hovedtelefoner/Y50BLK/akg-hovedtelefoner-y50-sort

Eller en Bose On Ear model, som jeg også har set på tilbud i Fona.
Komforten kan man aldrig klage over når det er Bose.
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 10/11-14 15:03 
Momentum er latterligt billige, fordi der kommer en ny serie, som de skal have plads til. De sælges klart til underpris.

Jeg er ikke på nogen måde hifi-entusiast/feinschmekker, men jeg er ret glad for Momentum, hvad både gælder kvalitet og lyd.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig