X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Import, swapdisc og andet sjovt


Svar
quadquadSkrevet 25/01-06 15:11 
Jeg er nu i den situation at jeg påtvinges at importere en udenlandsk titel. Min ældgamle PS2 er dog ikke udstyret med en chip, og med dens alder taget i betragtning vil jeg heller ikke overveje at udstyre den med sådan en.

Jeg har forhørt mig på udenlandske forums og er blevet garanteret at en swap disc v. 3.6 skulle virke til formålet med dette spil.

Nuvel, indtil videre har jeg dog også fundet dette produkt på en dansk hjemmeside: http://www.gamebits.dk/shop/productinfo.asp?id=P432

Jeg hælder dog stadig til at købe dette produkt, hvis nogle kan forklare mig lidt om det såkaldte Slide Tool og erfaringer med produktet eller lignende produkter.

http://www.memtechsolutions.net/product_info.php?products_id=92&osCsid=d846692d6054921a77d91f3b7f886b37

Forhåbentlig sidder der stadig et par uchippede hjælpsomme personer derude.
JAAJAASkrevet 25/01-06 16:20 
Det giver selvfølgelig et øget slid på lukkemekanismen, men jeg har brugt et hjemmelavet slide tool/memcard exploit i årevis nu, og det virker fint. Det samme gør min PS2. Jeg har endnu ikke prøvet et spil, der ikke virkede med det. At det så er ekstremt træls at swappe, er en helt anden sag.
quadquadSkrevet 25/01-06 16:37 
Har ikke umiddelbart kunne finde nogle "skær det ud i pap" forklaringer angående slide tool, vil du lige hurtigt omridse hvordan det virker?
ChronoChronoSkrevet 25/01-06 16:52 
Hvad med HD Loader (eller hvad det hedder i dag)? Lidt besværligt at skulle installere spillet på en harddisk via sin pc, men det fungerer fint og man skal jo kun gøre det én gang.

Med sådan et slide tool skal man jo bøvle med opstart af spillet hver gang.

Jeg tror nok at der er nogle spil som ikke fungerer med HD Loader, men dem jeg har prøvet har virket fint.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
RJKRJKSkrevet 25/01-06 16:54 
Jeg har haft nogle stykker, som ikke virkede med HDLoader, men 90% gør, som jeg har oplevet det.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 16:54 
Og ESPGaluda virker fint med HD Loader ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
quadquadSkrevet 25/01-06 21:01 
I hvilket prismæssigt leje befinder vi os så på?
RJKRJKSkrevet 25/01-06 21:09 
Hvis du har netværksadaptoren og en harddisk, så mangler du bare softwaren.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JAAJAASkrevet 25/01-06 22:12, rettet 25/01-06 22:50 
Tænk, det anede jeg ikke. Jeg har begge dele liggende. Er der noget gratis software tilgængeligt, eller skal man nødvendigvis købe? Selv om jeg kun har et par små harddiske liggende, ville det være alletiders bare at have de par titler, jeg spiller på et vilkårligt tidspunkt, liggende på HD og dermed undgå at bruge swap.
quadquadSkrevet 25/01-06 23:05 
Så kan du jo fint overlade din swap-pakke til undertegnede ;)

Til en pris af 200,- vælger jeg at tage chancen med swapperiet i denne ombæring, importtitlerne skal jo også lægges oveni dette beløb :)

Tak for rådgivningen.
SumezSumezSkrevet 26/01-06 01:44 
Nogen der har erfaring med swap-værktøjet på en PStwo? Så vidt jeg kan gennemskue, giver det ingen slid på maskinen og er en nem og billig løsning til imports?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JAAJAASkrevet 27/01-06 22:34 
Wagner>
Så kan du jo fint overlade din swap-pakke til undertegnede ;)

Hehe, selv om HD installationen gik upåklageligt, skal jeg alligevel bruge slide toolet til at installere nye spil nu og da. Jeg kan heller ikke installere mine CD import spil på HD. Beklager, at jeg overså din forespørgsel om nærmere funktion, men nu har du jo bestilt (går jeg ud fra), og får instruktioner med pakken.
ChronoChronoSkrevet 28/01-06 09:00 
Du skal bare sætte HD'en over i PC'en og bruge programmet WinHiip. Så kan du installere importtitlerne uden problemer, og derefter sætte HD'en tilbage i PS2'en for at spille dem. Intet behov for slidetool.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 28/01-06 09:46, rettet 28/01-06 12:16 
Hvad med dem som har PSTWO?
JAAJAASkrevet 28/01-06 11:57, rettet 28/01-06 12:02 
Chrono>
Du skal bare sætte HD'en over i PC'en og bruge programmet WinHiip. Så kan du installere importtitlerne uden problemer, og derefter sætte HD'en tilbage i PS2'en for at spille dem. Intet behov for slidetool.

Jeg fandt ud af at installere dem alle. Ingen grund til at tage harddisken ud. Jeg foretrækker klart at installere spil med et 2 gange 2 sekunders swaptool indgreb frem for at skulle til at gå igang med det meget større harddiskflytningsprojekt, hver gang jeg vil skifte spil. Men tak for buddet :)
ChronoChronoSkrevet 28/01-06 13:25 
Jeps, men hvis det slide-halløj skader drevet er det jo ikke en god idé. Eller hvis man ikke har noget slide-tool.

Hussein Life>
Hvad med dem som har PSTWO?

Der er en udgave af HD Loader til PSTwo, men efter sigende fungerer den meget dårligt fordi HD'en tilsluttes via USB.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 29/01-06 16:32 
Problemet med at bruge USB harddiskene, som det kræves ved PSTwo, er at overførselshastigheden ikke kører USB2.0, og derfor rent faktisk er langsommere end DVD-drevet i maskinen...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig