X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

50 Cent: Bulletproof sælger en million


Svar
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 14:59, rettet 25/01-06 14:59 
Argh. Et af de ringeste spil længe sælger over en million kopier på alle platforme. Udviklerne, udgiverne og køberne burde alle skydes.

Der er altså noget HELT galt når sådan noget lort sælger så godt. Det her ville jeg kalde noget i retning af "amerikansk/EA/bling bling"-effekten. Væksten i det amerikanske (og til dels europæiske) marked har kun gjort spil ringere, samlet ... Se hele indlægget


Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
72 emne(r).
1 2 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 14:59, rettet 25/01-06 14:59 
Argh. Et af de ringeste spil længe sælger over en million kopier på alle platforme. Udviklerne, udgiverne og køberne burde alle skydes.

Der er altså noget HELT galt når sådan noget lort sælger så godt. Det her ville jeg kalde noget i retning af "amerikansk/EA/bling bling"-effekten. Væksten i det amerikanske (og til dels europæiske) marked har kun gjort spil ringere, samlet set.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 25/01-06 15:03 
Hold op hvor er det trist! Og for nogle få år tilbage, troede man at TasteThePain var så lavt man kunne komme.
Ting om dét og pis.
jaesjaesSkrevet 25/01-06 15:09, rettet 25/01-06 15:09 
Sjovt sammentræf, for jeg sad i går og skimtede 2/10-anmeldelserne her på P:R, og spekulerede over, om hvorvidt spillet kunne gå hen og sælge uanset dårlig kritik alle steder. Der er altså for mange æske- og reklamekiggere derude :/
EchoEchoSkrevet 25/01-06 15:09 
Jeg synes ikke jeres kritik er noget værd.
Jeg erkender at det er et af de værste spil der er blevet udgiver i lang tid, men da jeg hørte om det utrolige salg blev jeg ikke sur, mere overrasket...
Det er vildt at et spil som det kan nå så vilde højder,
men samtidig ser jeg tilbage på mig selv i 6-10 års alderen hvor man valgte spil pga. coveret og helten udseende.
Den eneste grund til at dette spil er kommet dertil hvor det er nu, må være at en masse små fede amerikaner børn synes at 50 cent er total Gangzter (; (NOT!!!) og derfor har købet hans spil...
Og samtidig er det også trist når man tænker på hvor mange spil med potentiale der bare bliver forbigået pga. grim grafik, ukendt udvikler, ect.
Spiller nu: Okami, Ratchet & Clank: Size M...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/01-06 15:28 
Det er vist det eneste spil i historien, der har sin værdi inkluderet i titlen :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 16:03, rettet 25/01-06 16:20 
Echo>
Jeg synes ikke jeres kritik er noget værd.
(...)
Den eneste grund til at dette spil er kommet dertil hvor det er nu, må være at en masse små fede amerikaner børn synes at 50 cent er total Gangzter (; (NOT!!!) og derfor har købet hans spil...

Øhm, det er da præcis det vi er utilfredse med. Spillet sælger på grund af navnet. Og ikke engang et særligt godt "navn", bare et der er (MTV) populært, med bling bling, streetz og gunz. 50 Cents "musik" er vel ligeså god som det her spil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DommergaardDommergaardSkrevet 25/01-06 16:05, rettet 25/01-06 16:06 
Åh, nu må I holde op! Hvis der blev udgivet et spil med Kashmir, Coldplay eller wtf I nu hører, så ville I sgu også købe spillet og ikke være så negative. I har bare noget imod 50 Cent! Indrøm det!! }8) Jeg købte selvfølgelig spillet, da jeg er vild med 50 Cent's musik. Spillet indeholder en utrolig masse sange og musikvideoer. Der er faktisk en flot grafik i spillet og lyden er også god, især soundtracket! ;)

Jeg har dog godt læst mange af anmeldelserne, som selvfølgelig ikke har været specielt glade for Bulletproof, men jeg synes nu alligevel, at spillet er fedt nok! Man må sige, at alt hvad Curtis "50 Cent" Jackson rører ved for tiden bliver til en succes. Jeg ser frem til at se hans film i biografen snart! >;)
JAAJAASkrevet 25/01-06 16:15 
Trist. Ikke så meget fordi det er 50 cent, men fordi det åbenbart er et dårligt spil, der oven i købet sælger fordi, det er in at være en slem dreng.
la0sla0sSkrevet 25/01-06 16:18 
Det er godt der INGEN forskel er på salgssucces og succes rent indholdsmæssigt hva?

Btw. er Taste the pain det samme som det der i USA hed Shaolin Style? Ja jeg må nok skuffe, men jeg kan huske at jeg engang med nogle gutter lejede Shaolin Style (ps1) og det var faktisk ret sjovt dengang, sådan som et spil for flere, licensen er dog boring. Jeg prøvede for nylig (Alf81: hos Bjarnex) Def Jam: Fight for NY og tja det er vel også underholdende omend det ikke er min type games. Egentlig synes jeg det bliver patetisk når hiphoppere og andre skal iscenesættes i spil, det virker sølle... enkelte crazy'e gutter som MFDoom, Redman osv. har måske formatet men mest fordi de har selvironien. Generelt er alvoren latterlig, og ikke mindst med 50 cent. Boring.
Hvad sker der?
BaggyBaggySkrevet 25/01-06 16:19, rettet 25/01-06 16:21 
Sonic: 50 cent er vel udemærket i forhold til alt det andet pop-musik der flyder på MTV men stadig ekstremt ensformigt præcis som alt andet dre/em so on, har leget med de sidste par år.

Næh nej.. Så heller noget promoe og looptroop.. Et spil over disse? ja det ville jo blive noget politisk strategisk, og ikke hvem har den største gøb.

Og i min verden figurere 50 Cent som vaskeægte pop-dreng med omvendt kasket.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
DeluxScanDeluxScanSkrevet 25/01-06 16:19 
Sonic.dk>
Åh, nu må I holde op! Hvis der blev udgivet et spil med Kashmir, Coldplay eller wtf I nu hører, så ville I sgu også købe spillet og ikke være så negative.

Yeah, right.
"Jeg glæder mig bare helt vildt til det der Coldplay FPS".
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 16:38 
Sonic.dk>
Åh, nu må I holde op! Hvis der blev udgivet et spil med Kashmir, Coldplay eller wtf I nu hører, så ville I sgu også købe spillet og ikke være så negative. I har bare noget imod 50 Cent! Indrøm det!!

Selvfølgelig har jeg noget imod 50 Cent. Magen til åndssvag "musik" skal man lede længe efter. Jeg hader alt ved 50 Cent fordi der absolut ingen substans er i stilen, "musikken" eller spillet. Over de to platformer det er udkommet på har spillet et gennemsnit på godt 50% inde på GameRankings. Så er spillet altså ikke 1 million solgte kopier værd.

Og nej, hvis R.E.M., The Cure eller Moi Caprice kom med et licensspil, så ville jeg nok ikke købe det hvis det var ligeså elendigt. Heldigvis er alle nævnte bands hævet over at sætte deres navne på et elendigt licensspil.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SonicSonicSkrevet 25/01-06 16:59 
Han har vist også lavet en film (om sig selv?) som skulle sutte lige så meget... kan kun sige... boy; retire!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
RitesRitesSkrevet 25/01-06 17:05 
Så vi har en her i tråden som er glad for spillet. Når blot en ud af brugerne her på P:R finder det underholdende, er det ikke videre overraskende at det sælger så godt.

Spil som det har ikke P:R brugere som målgruppe (det er der udover det ingen spil som har).

Og spillet ER TYDELIGVIS 1 million solgte kopier værd? Det er jo ikke engang oppe til diskussion?

Hvor meget solgte Diablo franchisen? -Det er da det værste hø jeg nogensinde har set, men det var der en del der ikke var enige i. Hvis jeg tager fejl ang. Diablo, hvilket mange vil mene, så stol trygt på at I tager lige så meget fejl når det kommer til Bulletproof. Det er en smagssag, tydeligvis, og længere er den vist ikke.
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 25/01-06 17:42, rettet 25/01-06 17:43 
Gad vide om der er tale om gennem-salg. Eller om det blot er det antal Vivendi har fået knaldet ud i butikkerne?

Ja, jeg har set Gamespot artiklen, men jeg er ikke rigtig overbevist ;)
ComradeComradeSkrevet 25/01-06 17:43 
Vil give Rites ret!

Måske går alle gamere nok ikke så meget op i spil, som folk der skriver på div. forums. Mængden af folk som skriver på forums og har en mening om spil er jo kun en meget lille del af gamerne.

Jeg vil ikke sige jeg har den helt vildt store viden omkring spil, men jeg kan heller ikke lide Bulletproof, men kan sagtens forstå hvorfor mange kan!

Jeg har det lidt på samme måde med tøj, som mange herinde har med spil. Det der sælger mest er altid det grimmeste og billigst producerede :-)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
RonaldoRonaldoSkrevet 25/01-06 17:50 
Naiera>
Selvfølgelig har jeg noget imod 50 Cent. Magen til åndssvag "musik" skal man lede længe efter. Jeg hader alt ved 50 Cent fordi der absolut ingen substans er i stilen, "musikken" eller spillet.

I det mindste er det hans musik. Han skriver, rapper og medproducerer. Han er blevet en kassemaskine. Det handler kun om at score penge for ham. Hans tidligere arbejde var godt. Det ville du selvfølgelig ikke vide noget om.
jaesjaesSkrevet 25/01-06 17:50 
Rites>
Det er en smagssag, tydeligvis, og længere er den vist ikke.

Ifølge anmeldelserne er den jo netop længere: Elendigt kamera, dårlig AI, ensformige missioner osv. Jeg er personlig bedøvende ligeglad med, om vi taler om 50 eller Cirkeline (bless), men jeg står lettere måbende overfor, at hvad en næsten enig anmelderskare kalder markværk kan sælge så godt.

Men nu bliver jeg jo nødt til at låne spillet på biblioteket og selv dissekere krabaten ;)
WehnerWehnerSkrevet 25/01-06 17:52 
Jeg tror næppe du behøver spille selve spillet for at finde ud af, hvorfor det har solgt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 25/01-06 17:55 
Nej, men der kan jo være andre grunde til at låne det. Nysgerrighed fx :)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 25/01-06 18:02 
Bare folk er tilfredse med deres køb er jeg egentlig ligeglad - så længe de kan lide 50 Cent er det da fedt for dem, at der er udkommet et spil med ham, og salgstallene bevidner jo også, at de har fundet det underholdende.

Vi andre kan jo bare vente på noget bedre, som interesserer os :)
BaggyBaggySkrevet 25/01-06 18:12 
Ronaldo: True, men det længe siden.. Faktisk skal vi kigge hen af de albums vi ikke har set skyggen af i DK for at finde ordentlig 50.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
RJKRJKSkrevet 25/01-06 18:24 
Pieyanthikos>
Bare folk er tilfredse med deres køb er jeg egentlig ligeglad

Siger det ikke bare noget om, hvor kort du har tænkt over sagen?

Hvordan tror du nu pengemændene=dem der bestemmer tænker næste gang de skal sætte resourcer i at lave et spil?

Skal vi bruge penge på at udvikle et nyt koncept, og fokusere på at lave et godt spil, som måske ikke sælger?

Skal vi bruge penge på at købe en rapper-licens, og så bare putte navnet på et billigtproduceret skodspil, som alligevel sælger pga. navnet?

Den sikre opskrift på et 50 Cent 2... Og hvordan går det hvis sådan en udvikling fortsætter (længere end den allerede har kørt)?

Mon du også er helt ligeglad, når du ikke kan spille andet end elendige rapper-spil, fordi ingen vil bruge penge på at udvikle andet?

Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg synes altså det er en vattet holdning at have.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 18:29, rettet 25/01-06 18:45 
ronaldo>
Hans tidligere arbejde var godt. Det ville du selvfølgelig ikke vide noget om.

Jeg forstår ikke relevansen. Det er fint hvis du er glad for 50 Centz, men du behøver ikke blive personligt fornærmet fordi spillet er noget fis og hans "musik" er blevet det samme, og så begynde at kaste om dig med lort på grund af det.

Og RJK opsummerer problemet temmelig godt. Med alt det her NFS: Underground, Def Jam, Bulletproof osv., der har større fokus på bling bling og da hood end ordentligt gameplay, så er det altså gået ned ad bakke. At et elendigt spil (hvor kvaliteten af Def Jam og NFSU i det mindste kan diskuteres med hensyn til deres respektive genrer) som Bulletproof sælger en million, vil bestemt ikke være med til at give os flere kvalitetsspil fremover.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 25/01-06 18:41, rettet 25/01-06 18:52 
King Chaos>
Gad vide om der er tale om gennem-salg. Eller om det blot er det antal Vivendi har fået knaldet ud i butikkerne?

Det er retailsalg, med mindre de lyver i pressemeddelelsen :)

Efter at have læst den, er jeg lidt mere rolig, for der er åbenbart så meget musik med i spillet, at man ikke helt kan anfægte årsagerne til, at fansne har punget ud. Stadig trist og utroligt, men "fire cd'ere" samt 12 musikvideoer koster jo også lidt.

"50 Cent: Bulletproof boasts over four CDs worth of music including new exclusive music by 50 Cent, more than a dozen music videos and tons of bonus features."

EDIT: Så vidt jeg kan se, så har det heller ikke været et fuldprisspil (kun næsten), hvilket jo blødgør endnu mere. Bulletproof er en gang kalkuleret marketingssnask, og vores brok gør hverken fra eller til. Man skal vel se det på samme måde som de fleste filmspil: Reklame og merchandise på små budgetter.
Michael_Michael_Skrevet 25/01-06 18:54 
King Chaos>
Gad vide om der er tale om gennem-salg. Eller om det blot er det antal Vivendi har fået knaldet ud i butikkerne?

For et par år tilbage cirkulerede der en historie om en forfatter der købte tilpas mange af sin egen bog via mellemmand, med det ene formål at få den til tops på bestsellerlisterne;)
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 19:04 
jaes>
EDIT: Så vidt jeg kan se, så har det heller ikke været et fuldprisspil (kun næsten), hvilket jo blødgør endnu mere.

Så vidt jeg kan se koster det præcis ligeså meget som f.eks. Kingdom Hearts II og Dragon Quest VIII.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 25/01-06 19:19 
Jeg tjekkede spilpriser og Betafon. Priser mellem ca. 330,- og 380,-. Det er under standard. Prisen på spillet kan selvfølgelig være faldet siden slutningen af november, hvor det udkom, men det plejer bare ikke at gå så hurtigt.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 25/01-06 19:19 
RJK>
Siger det ikke bare noget om, hvor kort du har tænkt over sagen?
Hvordan tror du nu pengemændene=dem der bestemmer tænker næste gang de skal sætte resourcer i at lave et spil?

Eftersom flertallet helst ser endnu et rapper-spil, må det selvfølgelig være det, der tænder en lampe oven i udviklernes hovedet. At vi, en, i den forstand, lille gruppe går imod salgstal samt hvad dets købere vil, ændrer jo ikke det store på deres ideer. Jeg har aldrig gidet at spille 50 Cent, men når flertallet vil må jeg jo bøje mig for det.
Ligesom nogle hader Fifa, er jeg næsten hvert år villig til at punge ud for at spille en omgang licenseret fodbold på PS2'en, fordi det underholder mig utrolig meget.

RJK>
Mon du også er helt ligeglad, når du ikke kan spille andet end elendige rapper-spil, fordi ingen vil bruge penge på at udvikle andet?

Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg synes altså det er en vattet holdning at have.

Måske fremmer det forståelsen, men når der alligevel altid vil være en anden genre og et andet publikum til andre spil på markedet er det måske at overdrive _for_ meget. Når den tid kommer er jeg næsten med sikkerhed færdig med videospil alligevel ;)
Jeg ved ikke om den er vattet - jeg mener bare ikke, at jeg kan vende strømmen. Så længe der bliver købt 50 Cent-spil må folk vel være tilfreds med det, ellers tror jeg bestemt de har andet at bruge godt 500,- på.
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 19:26 
jaes>
Jeg tjekkede spilpriser og Betafon. Priser mellem ca. 330,- og 380,-. Det er under standard. Prisen på spillet kan selvfølgelig være faldet siden slutningen af november, hvor det udkom, men det plejer bare ikke at gå så hurtigt.

Jeg kigger på priser i USA, hvor spillet nok har solgt mest.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GatmanGatmanSkrevet 25/01-06 19:35, rettet 25/01-06 19:38 
RJK>
....
Overdrivelse fremmer forståelsen, men jeg synes altså det er en vattet holdning at have.

Og den mening har du selvfølgelig lov at have.

Men hvilken holdning ønsker du så vi skal have? Det er vel den samme som din egen holdning?

Skal de ansvarlige for udgivelsen/produktionen af de spil opsøges af vrede hobe, bestående af os bedrevidende forbrugere, bærende høtyve og fakler, tvinges til at lave innovative kvalitetsspil (jeg lader definitionen på disse være op til en anden at lave) og sværge højt og helligt på aldrig igen at udgive/producere produkter, som ikke falder i vores smag?

Behøver jeg påstå at det er penge der kører hele showet eller bør jeg, inden jeg dummer mig, informeres om en anden teori?

Nok spørgsmål. Nu min egen holdning:
Hvad folk vælger at opleve via diverse sanseorganer er jeg sådan set ligeglad med, så længe de bryder sig om det. Et spil med Curtis Jackson i hovedrollen tiltaler mig ikke personligt, men derfor kan det jo sagtens være en lækkerbisken for andre.
Man kan selvfølgelig være idealist og vælge at tro, at fordi man, som minoritet, gør opmærksom på man synes nogle produkter er noget møg så vil markedet ændre sig. Men jeg finder det naivt at tro sådan.
Jeg er af stort set samme holdning som Pieyanthikos hvad dette angår.

Slutteligt vil jeg da gerne takke for vi, en gang for alle, har fået slået fast at 50 Cent, og alt han rører ved, er noget "lort". Så står det heldigvis ikke til diskussion længere. Skønt.
Michael_Michael_Skrevet 25/01-06 19:38 
RJK>
Mon du også er helt ligeglad, når du ikke kan spille andet end elendige rapper-spil, fordi ingen vil bruge penge på at udvikle andet?

Udviklingen er jo reelt ikke anderledes end den man netop ser på de årlige Fifa, NHL, NBA og NFL-spil fra EA-stalden.
De udkommer hvert år fordi efterspørgselen er tilstede.
Sådan vil det jo altid være. Hvis majoriteten af potentielle købere/brugere siger ja med pengepungen, er der ikke meget andet at gøre end acceptere tilstanden. Det er ikke nødvendigvis en vattet holdning.

Derfor skal man selvfølgelig også passe på ikke at komme til at lyde for elitær i "nedskydningen" af koncepter som 50 cent. Det er ganske givet noget juks, men måske finder en stor del af de der har købt spillet en glæde i det.

Jeg husker da tydeligt selv at have købt et "åbenbart" grotesk dårligt spil til min C64 i 1986, primært fordi det var licensbaseret på en TV-serie jeg var vild med.
Anmelderne slagtede spillet, men jeg var da ligeglad.
jaesjaesSkrevet 25/01-06 19:41, rettet 25/01-06 19:42 
Bare glem hvad jeg skrev om de priser. Havde gang i et par andre ting mens jeg skrev, så der gik ged i den. Prisen i DK er selvfølgelig ganske irrelevant.

EDIT: @Naiera.
CoreCoreSkrevet 25/01-06 19:56 
Pieyanthikos>
Eftersom flertallet helst ser endnu et rapper-spil

Jeg håber da ved gud ikke at 1 million ligefrem er et flertal, så ser det da sort ud for spilindustrien.

Jeg har også bandet hele spillets eksistens langt væk, lige siden det blev udgivet. Jeg har dog hverken set, prøvet eller læst om det, så selve spillets kvalitet kan jeg ikke med rette udtale mig om. Dog er jeg tilpas forudindtaget, til at jeg ikke kan forestille mig andet end at det er crap. At en så talentløs abe som 50 cent kan komme så langt ser jeg næsten som en global krise.

Dog må vi unde V.U.Games et sælgende konsolspil, de har efterhånden meget langt i mellem dem...
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 25/01-06 20:01 
Core>
Pieyanthikos>
Eftersom flertallet helst ser endnu et rapper-spil

Jeg håber da ved gud ikke at 1 million ligefrem er et flertal, så ser det da sort ud for spilindustrien.

Nej, var også det forkerte ord - skift flertallet ud med et stort marked/publikum :)
RonaldoRonaldoSkrevet 25/01-06 20:19 
Naiera>
Jeg forstår ikke relevansen. Det er fint hvis du er glad for 50 Centz, men du behøver ikke blive personligt fornærmet fordi spillet er noget fis og hans "musik" er blevet det samme, og så begynde at kaste om dig med lort på grund af det.

Det kan også være svært at se udover sit eget ego. Du hakker på manden, som var det hele hans skyld. Han har hverken udviklet spillet eller skudt eller truet nogle for at få det udgivet.

I har også urealistiske høje forventninger til spilmarkedet. Hvorfor skulle det være anderledes end så mange andre markeder?
RJKRJKSkrevet 25/01-06 20:22 
Bare fordi tingenes tilstand er som de er, behøves man da ikke at være ligeglad. Bare fordi man ikke kan gøre ret meget ved det, behøves man da heller ikke at være ligeglad. Det er da om noget netop vattet. "Jeg gider ikke stemme, for en stemme betyder ikke noget blandt fire millioner." "Jeg er ligeglad med at børnene sulter i Afrika, for jeg kan alligevel ikke mætte dem alle sammen." At man ikke kan redde hele verden er da ingen undskyldning for at være ligeglad. Det kan da godt være at det ikke hjælper ret meget at brokke over at et skodspil har solgt fantastisk godt, men det hjælper dog mere end at være ligeglad!
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HeroldHeroldSkrevet 25/01-06 20:23 
Jeg synes det er den samme mavesure holdning hver gang. Alt andet lige, så er det en forretning at producere og udgive spil, og kan et spil sælges som merchandise, så fred da være med det.

Det er alt andet lige mainstreamspillene, der gør at vi kan få de spil, der skiller sig ud fra mængden, ligesom det er de spil, der gør det mere alment accepteret at være gamer. De dage, hvor vi sad i lumre kælderrum på den lokale grillbar, og spillede Pac Man er ovre. Spillene er fremme i lyset, og vi undgår på ingen måde den kommercielisering, der følger med.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Michael_Michael_Skrevet 25/01-06 20:29, rettet 25/01-06 20:36 
-->RJK
Det er jo ikke det jeg mener. Hvorvidt det sælger godt og samtidig er et skodspil er irrelevant.
Det har intet at gøre med at give efter for overmagten, men nærmere noget med at acceptere og tolerere andres valg.

Det er sikkert en sørgelig tendens for spilbranchen hvis vi fremover får et evigt tilbagevendende MTV-spil hvert år, men det sker jo kun hvis folk vitterligt får noget ud af det.
Man bliver jo forhåbentlig en erfaring rigere når man køber et produkt, og hvis man gør det igen året efter, er det fordi det var en ok oplevelse første gang (samme model virker, som jeg nævnte, ganske fint for EA).
RonaldoRonaldoSkrevet 25/01-06 20:33 
Herold har da ret. Hvis det ikke var for det kæmpe publikum markedet har fået, så ville det ikke være muligt at producere spil der koster over 20 eller 50 millioner.

Nu er markedet også så proppet at nogle udviklere må lokke med andre ting end kvalitet og nytænkning.
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 20:35 
ronaldo>
Det kan også være svært at se udover sit eget ego.

Det er nok oftere dig der har det problem, end os andre.

Han har udviklet sin egen "musik", hvor du jo siger han selv gør det hele, og det synes jeg lige lidt om, ligemeget om der er et spil med hans navn på eller ej. At spillet kommer og sælger som bare pokker, fordi 50 Centz er fra teh streetz og er teh cool, hjælper ikke ligefrem...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RonaldoRonaldoSkrevet 25/01-06 20:45, rettet 25/01-06 20:46 
Ja, men dit ego er stadig irreterende.

Hvad er det egentlig du vil ud med. Du skriver alle mulige ting om 50 Cent, som ikke har noget som helst at gøre med spillet. Hvis spillet var godt ville det så have være berettiget?

Vi kan allesammen læse du er en uviden hvad angår 50 Cent og den musikalske kultur han præsentere. Du behøves ikke at skrive du synts 50 Cent er en nar. Vi har læst det tre gange nu.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 25/01-06 20:47 
RJK>
Bare fordi tingenes tilstand er som de er, behøves man da ikke at være ligeglad. Bare fordi man ikke kan gøre ret meget ved det, behøves man da heller ikke at være ligeglad. Det er da om noget netop vattet. "Jeg gider ikke stemme, for en stemme betyder ikke noget blandt fire millioner." "Jeg er ligeglad med at børnene sulter i Afrika, for jeg kan alligevel ikke mætte dem alle sammen." At man ikke kan redde hele verden er da ingen undskyldning for at være ligeglad. Det kan da godt være at det ikke hjælper ret meget at brokke over at et skodspil har solgt fantastisk godt, men det hjælper dog mere end at være ligeglad!

Når jeg får stemmeret, vil jeg naturligvis stemme. Hvis jeg fik mulighed for at redde bare 2 personer, og ikke hele Afrika, gjorde jeg naturligvis det.
Nu er det bare sådan, at jeg ikke kan omvende folk hvad de syntes om et spil. Kan de lide 50 Cent er det cool med mig - jeg hoppede selv på Pokemon-bøglen da den var over Danmark, og finder stadig Fifa (Street) utrolig sjovt i multiplayer, da jeg godt kan lide Ronaldinho-tricks og fede soundtracks.
Udviklerne ved da snart, hvordan de kan opfange den generelle spillers interesse, og det er bl.a. ved glimmer og glamour. At der bliver købt 1 mio. eksemplarer af dette spil gør mig ikke meget, da jeg tror at de fleste køber det af en grund, som hedder 50 Cent, lige så vel som jeg kan købe Fifa Street 2 om et par måneder pga. et par finter.
jaesjaesSkrevet 25/01-06 21:40, rettet 25/01-06 22:11 
Herold>
Jeg synes det er den samme mavesure holdning hver gang. Alt andet lige, så er det en forretning at producere og udgive spil, og kan et spil sælges som merchandise, så fred da være med det.

Lige i det her tilfælde, er jeg nogenlunde enig (trak jo personligt lidt af min brok tilbage, men kun lidt :) ).

Men generelt er det jo netop vores "job" herinde at være mavesure, sammen med anmelderne (at jeg har begge huer på, gør mig måske til dobbeltbrokker).

Det er alt andet lige mainstreamspillene, der gør at vi kan få de spil, der skiller sig ud fra mængden, ligesom det er de spil, der gør det mere alment accepteret at være gamer. De dage, hvor vi sad i lumre kælderrum på den lokale grillbar, og spillede Pac Man er ovre. Spillene er fremme i lyset, og vi undgår på ingen måde den kommercielisering, der følger med.

Det er vel både rigtigt og forkert. For den generelle udvikling i branchen, samt de teknologiske fremskridt, har jo gjort det nødvendigt for mange nystartede udviklerhuse at udvikle klichéfyldte mainstreamspil uden den store innovation pga. omkostningerne. De tør ganske enkelt ikke tage chancer. Så jo, I teorien gør mainstreamspillene, at der er bedre råd til innovative og gennemarbejdede spil, men i praksis er det hovedsagelig de største udviklere, der har råd til at tage chancer. Og selv blandt disse, er de 'letkøbte' spil ofte stilen fordi, det er den sikre vej til hurtige kontanter.

Så mainstreamspillene er altså mindst ligeså stor en ulempe som en positiv ting IMO. Og for os der ikke er mainstreamspillere, gør det jo mere skade end gavn.

EDIT 2: Det gælder om, at skrive enten mainstreamspillene eller mainstreamspillere fleste gange i samme indlæg, hvem vil være med? :o

Desuden har jeg rettet et afsnit, der ikke gav 100% mening. Må stoppe med den multitasking, det holder ikke, når man er gammel :/
JAAJAASkrevet 25/01-06 22:06, rettet 25/01-06 22:09 
Herold>Det er alt andet lige mainstreamspillene, der gør at vi kan få de spil, der skiller sig ud fra mængden, ligesom det er de spil, der gør det mere alment accepteret at være gamer.

Jeg synes, at man kan stille et stort spørgsmålstegn ved, om det nu også holder. Jeg ville have meget svært ved at påvise, at vi grundet kommercialiseringen har fået bedre spil, end vi havde for både ti og tyve år siden. Om det så er blevet mere alment accepteret at spille videospil eller ej, er for mig at se flintrende ligegyldigt. Jeg har ikke behov for samfundets blåstempling af min hobby.
RJKRJKSkrevet 25/01-06 22:25 
Pieyanthikos>
Nu er det bare sådan, at jeg ikke kan omvende folk hvad de syntes om et spil.

Selvfølgelig kan du det.

Nu kender jeg ikke meget til 50 Cent (spil eller andet), men jeg tror på at det er så dårligt, som anmelderne entydigt siger. Jeg tror også på at de fleste der spiller dårlige spil, primært gør det fordi de ikke ved bedre. Mange foretrækker (i hvert fald foretrak) fx FIFA, fordi de ikke kender (kendte) PES. Markedskræfterne ændrer nok ikke på den slags af sig selv, så det er da op til folk der ved bedre, at fortælle andre om alternativerne. Det gør vi jo reelt hele tiden.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BaggyBaggySkrevet 25/01-06 23:09 
Naiera: Prøv at skrive noget nyt i stedet for at hakke rundt i 50 cent og sætte z bag på alt. ( For ellers skal du ****** ikke sige hvordan jeg skal sætte ? ).
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
BaggyBaggySkrevet 25/01-06 23:15 
RJK: True, men jeg kan tælle til flere end 5 i min omgangskreds, der nok syntes at PES er bedre spilmæssigt, men alligevel køber fifa pga. licenserne. Folk elsker "pangel" .. Alt muligt ekstra, som reelt er fuldstændig ligegyldigt i forhold til gameplayet.
Jeg har valgt bare at acceptere det, og så bare selv spille´de gode spil der nu er. Men du skal være velkommen til at kalde mig vattet.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
HeroldHeroldSkrevet 25/01-06 23:20 
JAA>
Jeg synes, at man kan stille et stort spørgsmålstegn ved, om det nu også holder. Jeg ville have meget svært ved at påvise, at vi grundet kommercialiseringen har fået bedre spil, end vi havde for både ti og tyve år siden. Om det så er blevet mere alment accepteret at spille videospil eller ej, er for mig at se flintrende ligegyldigt. Jeg har ikke behov for samfundets blåstempling af min hobby.

Selvfølgelig er det svært at påvise, men vi ville fx. ikke få We <3 Katamari herhjemme, var det ikke pga. EA. Der er muligvis andre, der havde samlet spillet op, men igen - det er svært at påvise :) Men du kan være ret sikker på at det ville være langt mindre økonomisk rentabelt at lave en konsol - selv dårlige spil giver penge i kassen hos konsolfabrikanten.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 25/01-06 23:58 
Baggy>
Naiera: Prøv at skrive noget nyt i stedet for at hakke rundt i 50 cent og sætte z bag på alt.

Nu har jeg ikke hakket rundt i 50 Cent i et stykke tid, og jeg havde egentlig heller ikke tænkt mig at gøre det længere. Jeg har jo også skrevet andre ting i tråden, og mener egentlig at jeg har fået skrevet hvad jeg ville.

"Z" overalt er et forsøg på at gøre nar af de ting der gør spil som Bulletproof, Def Jam og NFSU populære. Bling bling, "gadekultur" og al det fis. Det er såmænd blot et forsøg på humor, der tydeligvis går over visse folks hoveder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
72 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig