X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Lidt om EB, GAME og markedsføring


Svar
Per SPer SSkrevet 24/01-06 13:10, rettet 24/01-06 13:10 
En interessant artikel om markedsføring, blandt de to største konkurrerende spilbutikskæder, kan læses på den svenske spilsite GAMEcore.se.

Den afspejler også det danske marked, så hvis nogle af de involverede er modige nok til at udtale sig, så gør det her.

Link...
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Alf81Alf81Skrevet 24/01-06 14:04 
Vil starte med at sige, at jeg ikke er involveret ^^

Her i Danmark, står slaget vel udelukkende mellem EB og GAME. Der er ikke nogen synderlig konkuerrence at hente andetsteds fra. Og selvom der næppe er folk der bliver efterladt fattige i sult, irritere det mig stadigt en del, at der ikke er plads til andre butikker.

At der fra begge sider bliver spioneret, kommer vel ikke bag på nogen? Mener at det er et kendt fenomen blandt konkurrende butikskæder.
Ting om dét og pis.
JAAJAASkrevet 24/01-06 14:11, rettet 24/01-06 14:13 
Tja, hvis de små går under på grund af, at de ikke kan følge med priserne, så er det fint med mig. Jeg gider ikke betale 50-100 kroner ekstra for et spil, så jeg kan få lov til at indsnuse den hyggelige atmosfære i en lille butik i 5-10 minutter om måneden. Selv 10 kroner mere, vil jeg ikke betale. Var priserne de samme, ville jeg dog altid gå i den lille hyggelige butik. Ikke at jeg kunne finde på at købe et nyt spil i EB eller GAME. Det er jo økonomisk selvmord sammenlignet med priser på nettet.
Alf81Alf81Skrevet 24/01-06 14:23 
JAA>
Jeg gider ikke betale 50-100 kroner ekstra for et spil, så jeg kan få lov til at indsnuse den hyggelige atmosfære i en lille butik i 5-10 minutter om måneden.

Klart, det var nu heller ikke sådan ment. Der er bare trist at der ikke er flere alternativer, for udvalget er stortset det samme begge steder.

Køber nu heller ikke så ofte nye spil.
Ting om dét og pis.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig