X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

US spil til NES


Svar
MortenårhusMortenårhusSkrevet 22/05-03 14:00 
Kan man spille US spil på en NES, uden at den er multi regional?
NaieraNaieraSkrevet 22/05-03 14:01 
Nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AliaarhusAliaarhusSkrevet 22/05-03 14:49, rettet 22/05-03 14:50 
joh, det kan man egentlig godt, hvis den altså er US-versionen :)

Du kan også selv gøre den multiregional.. det gjorde jeg faktisk med min NES her kl 11 i morges.. og det er uhyggeligt så let som det er:
http://nesworld.parodius.com/unines2.htm

jeg har dog ikke testet om den accepterer US-spil, for jeg har ingen. Men den virker stadig som den skal. Vær heller ikke bange for at give den nogle ridser - gamle konsoller er ikke så følsomme som nye. Tror jeg kom til at lave 4 ridser på motherboardet (dog ikke med vilje), og der skete ingenting. Men hvis det var en Playstation2 eller GameCube, såå :) Men gør den multiregional, der er ingenting at fortryde.
RJKRJKSkrevet 22/05-03 16:36 
Tro mig: både nye og gamle boards er særdeles følsomme, hvis du kommer til at ridse en bane over...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AliaarhusAliaarhusSkrevet 23/05-03 01:47, rettet 23/05-03 01:48 
hehe, gid jeg kunne tage et billede af mit board.. men jeg har altid haft den erfaring, at de gamle elektroniske ting holder typisk længere og til mere. Jeg tør pille gamle tings dele ad hinanden og pille med alt muligt, men ikke med nye. F.eks. ville jeg foretrække at lege med en SNES end en GC.

Men selvf., hvis man rammer det forkerte sted, så er det gameover.. jeg har åbenbart ramt 13 rigtige i lotto :D

og maskinen virker forresten med US-spil nu :) var lige over og købe 4 nye spil til den.. og mit elskede Super Mario Bros Classic var US-version, og fungerede perfekt.
RJKRJKSkrevet 23/05-03 11:22 
Det er nok bare at de gamle ting har færre og større komponenter, så det er "lidt" nemmere at gå til.

Men som du siger: slagter man det rigtige/forkerte sted, så virker de gamle ting altså heller ikke.

Selvfølgelig skal man passe på...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
olmeolmeSkrevet 23/05-03 11:30 
Måske har RJK en pointe :-)

Se her
AliaarhusAliaarhusSkrevet 23/05-03 12:06, rettet 23/05-03 12:10 
hehe, det har overhovedet ikke noget med at min maskine ikke virker. Jeg var over ved ham der ejer www.bozz.dk, og han testede maskinen med US og PAL-spil, og alt fungerede perfekt. Fik nærmest ros for mit arbejde :) Og maskinen fungerede også senere, da vi spillede hos min ven. Men tror jeg kom til at gøre et eller andet, da jeg pakkede maskinen og skulle hjem ad. Aner bare ikke hvad :(

men jeg giver sgu også RJK ret, siger jo ikke at han lyver. Taler jo egentlig bare af erfaringer...
KTCKTCSkrevet 23/05-03 12:33 
På de gamle boards sidder komponenterne slet ikke så tæt, som på de nye, og de gamle boards brugte typisk også kun 1 eller 2 sider, hvor nyere nemt kan være i flere lag.
Så jo, risikoen er mindre med at rode med gamle boards, men den er der stadig!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig