X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ICO's genudgivelse?


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 19/01-06 14:39 
Nogen der kender datoen, samt prisen på spillet? Jeg bliver jo nødt til at gennemføre dette inden SotC kommer ;)
121 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
SumezSumezSkrevet 12/09-11 09:10 
Jonassoe>
Desuden betyder en bred fanskare (hvor bred er den egentlig?) ikke nødvendigvis, at det har nogen særlig historisk betydning.

Hvornår har jeg også antydet at spillet skulle have det?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 12/09-11 10:36, rettet 12/09-11 10:36 
jaes>
Når du kalder det en statisk tilgang til vurderinger, røg pointen højst delvist igennem :)

Nej, egentlig ikke.

Jeg kan bare ikke se hvorfor tidløshed er forudsætningen for en seriøs vurdering. Det var min første anke.

Så bruger du definitionen fra ordnet til at underbygge din påstand, om at tidløshed kan se ved første øjekast. Og der mener jeg i ligeså høj grad, at den definition du linker til taler for det modsatte af det du siger. Eksemplerne gør i hvert fald.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 12/09-11 11:22, rettet 12/09-11 11:24 
Jeg mener ikke tidløshed er påkrævet før et spil kan være godt, eller at et tidløst spil nødvendigvis er godt.
Men når er blad eller website med anmeldelser anmelder et spil, er det ofte nok bare at gå ud fra "er det bedre at bruge penge på dette spil sammenlignet med det andet der er udkommet i år?", men så tager man oftest også udgangspunkt i både personlig smag (ie. er fodboldspillet bedre end andre fodboldspil), samtiden og forbrugskultur generelt.
Når man som privatperson vurderer et spil som er 10 år gammelt, bør man efter min mening gå efter at give en seriøs vurdering som undgår farvede briller som nostalgi, eller personlig affektion, ligesom der ikke er noget der hedder "husk at tage hensyn til at spillet er X år gammelt og derfor ikke formår Y og Z", for hvis du aldrig har spillet SotC og sætter dig med det nu, vil dit sammenligningsgrundlag hedde alt fra Tetris til Uncharted 2. Derfor spiller "tidløsheden" en kæmpestor rolle i en vurdering der ligeså bør sigte efter at være tidløs.
Vurderer du så et spil der kun er 2 måneder gammel, må du ligeledes forsøge at fjerne de farvede briller der f.eks. hedder "wow se den nye teknologi, spillet er fedt pga. det man kan med computere nu", og se på om spillet selv besidder nogle assets som er dets egne, og om du tror spillet kan holde fast i disse kvaliteter efter man begynder at bygge computere der kan endnu mere.

Det kan selvfølgelig være sværere at se på nye spil hvor "tidløse" deres kvaliteter er, men det betyder ikke man ikke bør forsøge på det. Der er mange folk der mente at Morrowind var superflot dengang det udkom (man kan sikkert grave nogle sjove tråde op her på P:R), men jeg tror vi er mange der også dengang var klar over at der skal mere end billige vandeffekter til før et spil kan blive ved med at være "flot".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 12/09-11 12:21 
Det lyder mere som om du du argumenterer for objektivitet i forhold til helhed, indhold og form, hvilket jeg er enig i.

Det jeg helt simplificeret mener er, at en vurderinger altid bør foretages ud fra nutidens målestok hvorfor det er en konstant dynamisk størrelse. Derfor kan begrebet tidløshed kobles på hen ad vejen når det rette perspektiv er tilegnet.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 12/09-11 12:23 
Jonassoe>
Hvem har ladet sig inspirere af SotC?

Til sammenligning bliver SotC stadig set som et "unikt spil." Hvorfor skulle man også lade sig inspirere af et spil, der ikke klarer sig så godt kommercielt?

Prøv at kikke på det nye Carstenvania spil. Hvis det ikke er inspireret af SotC så vil jeg æde min PS3 ;-)

Grunden til min sidste kommentar er nok det du skriver i spalte to?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 12/09-11 12:26, rettet 12/09-11 12:31 
Kristensen>
Nej, egentlig ikke.

No offence, men så hænger din opfattelse, og det du skriver ikke sammen. Du beskylder mig (og vel Sumez) for at have en statisk tilgang til spil-vurderinger - jeg kan naturligvis kun tale for mig selv (omend det virker som Sumez mener nogenlunde det samme), og det har jeg ikke, og det har jeg direkte og indirekte nævnt flere gange nu. Du siger du har forstået det, men du beskylder mig tilsyneladende stadig for det :)

Jeg kan bare ikke se hvorfor tidløshed er forudsætningen for en seriøs vurdering.

Jeg vil godt indrømme, at jeg i første omgang læste Sumez' kommentar, som at det var lidt mindre enten/eller (seriøst/ikke seriøst) - seriøsitet er ikke så meget essensen fra min side, mere at jeg mener at man *ofte* i samtiden kan vurdere om et spil er tidløst eller ej. Jeg har ingen planer om at være dommer for folks grad af seriøsitet mht. spil-vurderinger, når folk tydeligvis ikke er enige i fundamentet.

Så bruger du definitionen fra ordnet til at underbygge din påstand, om at tidløshed kan se ved første øjekast. Og der mener jeg i ligeså høj grad, at den definition du linker til taler for det modsatte af det du siger. Eksemplerne gør i hvert fald.

Der har vi så bare en forskellig opfattelse, som jeg også gav som mulighed i forrige indlæg, og det er naturligvis fair.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 12/09-11 12:46 
I værste fald beskylder jeg dig for at være kæphøj, men det er ikke nødvendigvis negativt :)
Du kan tale om eviggyldige kvaliteter, men for den umiddelbare samtid at vurdere om noget er tidløst som værk giver stadig ikke den store mening for mit vedkommende.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 12/09-11 12:50, rettet 12/09-11 12:50 
Jeg vil hellere vide om jeg kan købe et spil, og forvente at det vil vedblive at være sjov, eller at jeg engang om 10 år kan kigge tilbage på din vurdering og på den baggrund konkludere om spillet er værd at spille, end jeg vil vide om spillet er sjovt alene på den baggrund at jeg spiller det lige nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 12/09-11 13:11 
Men er det ikke en anden snak at sidestille sjov og tidløs? Min påstand er blot, at tiden vil ændre perspektivet.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
SumezSumezSkrevet 12/09-11 13:20 
Well, vi snakker vurderinger af spil, og en relevant del af en spilvurdering er ret tit hvorvidt spillet er sjovt.
Hvis spillets kvalitet ikke ligger i hvorvidt det er sjovt at spille, men f.eks. om det er uhyggeligt, synes jeg også det er relevant at vurdere hvor tidløs "uhyggen" i spillet er. Her kan et spil som det første Silent Hill f.eks. overraske, for samler man det op i dag, ligner det l***, men der går ikke lang tid i selskab med det før man sidder og tisser i bukserne af skræk igen...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 14/09-11 14:51, rettet 14/09-11 14:58 
Bare for at være på den sikre side: Ico/SoTC-bundlen er vel regionsfri på PS3, ikke?

Jeg ved godt, at spillet endnu ikke er udgivet, men de fleste PS3-spil plejer jo at være regionsfrie. Har dog ikke fulgt så meget med, så ved ikke, om det er blevet ændret.

Overvejer at købe fra Videogamesplus.ca :)
BeanoBeanoSkrevet 14/09-11 14:57 
Alle PS3 spil er regionsfrie, så du kan roligt bestille :)
BeanoBeanoSkrevet 03/10-11 19:54 
Andre som har modtaget spillet?

Jeg har fået det men kan ikke indløse PSN koden til themes og Making Of materialet ... koden accepteres ikke :(
Alf81Alf81Skrevet 03/10-11 20:29 
Jeg har et par gange oplevet at man kun kan downloade DC fra en konto der er tilknyttet samme region som selve spillet. Derefter kan man så spille det hele på en hvilken som helst konto.
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 03/10-11 20:32, rettet 03/10-11 20:33 
Jeg har også prøvet at indløse fra min UK konto. Spillet er købt hos shopto.net
Alf81Alf81Skrevet 03/10-11 20:39 
Okay, nederen. Men tror nu nok det skal løse sig. Synes selv jeg har bøvlet med den slags mere end én gang.
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 03/10-11 20:40 
Ja, ser om det virker senere. Nok bare noget fnidder hos Sony.
BeanoBeanoSkrevet 03/10-11 20:58 
En på gamefaqs som påstår at koderne først virker fra mandag næste uge. Så ser vi...
SonicSonicSkrevet 09/11-12 22:56 
Det er dælme en lækker pakke :)

Hvad skete der egentligt med deres næste spil? Kommer det ikke, eller..?
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 09/11-12 22:57 
Nu ikke jinxe det!! :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 09/11-12 23:13 
>_>
Parental Advisory: Explicit Lyrics
121 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig