X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

ICO's genudgivelse?


Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 19/01-06 14:39 
Nogen der kender datoen, samt prisen på spillet? Jeg bliver jo nødt til at gennemføre dette inden SotC kommer ;)
121 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 19/01-06 14:39 
Nogen der kender datoen, samt prisen på spillet? Jeg bliver jo nødt til at gennemføre dette inden SotC kommer ;)
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/01-06 14:44 
HrRald siger "februar", men spillet er ikke på Nordisk Films senest release-liste. Jeg har sendt dem en mail. Stay tuned.
BeanoBeanoSkrevet 19/01-06 14:52 
Den skulle komme samme dag som SoC... dvs. d. 17 feb.
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/01-06 17:01 
Jeg har fået følgende svar fra søde Camilla hos Nordisk:

"Der er endnu ikke dato, den vil være på prislisten så snart den er officiel"

Men jeg er enig med Beano i at det ville give mening at spillet kom samme dag som SoC.
BeanoBeanoSkrevet 19/01-06 17:33 
Tror Camilla skal ringe til Sony i UK og høre :)

Link
PapandPapandSkrevet 19/01-06 17:59 
Nu hørte jeg så i går fra vores kære sælger fra Nordisk Film, at Danmark muligvis ikke får genudgivelsen af ICO. Det vil dog komme i GAME og EB Games, da disse kæder kører gennem Sverige - hvor spillet selvfølgelig udkommer.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 19/01-06 18:02 
Og ingen ved noget om prisen? Er det ikke mest sandsynligt, at det kommer med en pris på Platinum-niveau?
PapandPapandSkrevet 19/01-06 18:08 
Det tvivler jeg lidt på. For det skulle efter sigende ikke blive en Platinum udgivelse, men i stedet med det originale coverlayout.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
HeroldHeroldSkrevet 19/01-06 18:37 
Nordisk Film har ellers sendt en pressedisk ud på det, så det lyder da sært hvis de ikke vil udgive det igen.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 20/01-06 14:09 
Begge spil er nu sat til 15/2 på NFIs liste fra i dag.
ninja copninja copSkrevet 21/01-06 17:30 
Ser ud til, at det bliver platinum.

I hvert fald i følge gamplay.co.uk
King ChaosKing ChaosSkrevet 21/01-06 18:11, rettet 21/01-06 18:12 
Hos Nordisk Film er den ikke listet i blandt platinum-titlerne og indkøbsprisen er bestemt heller ikke nede i platinum-niveau. Prisen ligger på samme niveau som Sly3, Singstar (u.mics )og Buzz (u.buzzere). Platinum kræver vel også stadig et vist antal solgte eksemplarer...
SumezSumezSkrevet 26/01-06 01:16 
Så kan folk måske snart indse at ICO ikke er så overset igen. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/01-11 15:47 
Uhhhh.....

ICO And Shadow Of Collossus Collection
The medium is the message.
nerosnerosSkrevet 01/01-11 16:20 
Lækkert!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 01/01-11 17:02 
Placeholder dato ;)
SumezSumezSkrevet 01/01-11 17:29 
Svinsk pris!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 01/01-11 19:30 
225,- er da ikke så slemt endda?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
nerosnerosSkrevet 01/01-11 19:58 
Ja jeg synes da det er billigt?
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/01-11 20:19 
Det er også det, der er svinsk :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/01-11 20:27 
Sumez>
Det er også det, der er svinsk :)

Jeg smiler skævt ;-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 01/01-11 21:06 
Prisen er stærkt misvisende!

Den rigtige pris er 225 + (ca.) 3.178 for denne 3D monitor:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4399910

Jeg tør dog ikke love at den virker med ps3 (hvilke 3d displays udover sony's egne virker med ps3?)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 01/01-11 21:14 
Samsung gør ihvertfald - sikker på der også er andre da det er en standard.
SumezSumezSkrevet 01/01-11 21:48, rettet 01/01-11 21:50 
Jeg har svært ved at finde ud af hvilke TV'er der understøtter 3D... er det alle dem med mindst 120hz, eller skal der andet til? Der er kun et par fjernsyn på hele hifipriser.dk der overhovedet har noget som helst skrevet om at være "3D ready" eller hvad de smarte folk nu har valgt at kalde det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/01-11 22:10, rettet 01/01-11 22:10 
Du skal udskifte dit TV med et andet hvis du vil hä́' 3D. Og så kan du senere igen udskifte dét når der kommer 3D-TV uden briller... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/01-11 22:30 
Sumez>
Jeg har svært ved at finde ud af hvilke TV'er der understøtter 3D...

Hvis producenten markedfører det som et 3D TV, så er det 3D kompatibelt. Der er ikke flere 3D standarder på TV markedet selvom de kan bruge forskellige brille tekonologier.
BeanoBeanoSkrevet 03/06-11 11:14, rettet 03/06-11 11:15 
ICO Collection har fået en udgivelsesdato i Japan : d. 22. sept.

Kilde
millenniummillenniumSkrevet 03/06-11 14:02 
separate udgivelser?! ... Det skal de nok få noget klø for. Bedste måde at skamride en dedikeret fankultur :D
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 03/06-11 14:09 
Det bliver udelukkende en samlet udgivelse i vesten.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/06-11 15:20 


Ny Trailer
dRxLdRxLSkrevet 08/09-11 22:59 
Anmeldelse: http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/09/07/224855.htm
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 08/09-11 23:06 
"Omskæring af mænd rammer sexlivet"
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 08/09-11 23:11 
Det var en joke til facebook, men du bør læse det Lasse ;)
Her er anmeldelsen fra gametrailers: http://www.gametrailers.com/video/review-ico-shadow/720407
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 08/09-11 23:24 
GT var nok for hårde, de har givet den laveste score indtil videre: http://www.metacritic.com/game/playstation-3/the-ico-shadow-of-the-colossus-collection/critic-reviews
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 08/09-11 23:41 
dRxL>
Det var en joke til facebook, men du bør læse det Lasse ;)

Yes, tak. Jeg har på den baggrund besluttet mig for at lade være.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 09/09-11 08:28, rettet 09/09-11 08:29 
Før jeg sniger mig tid til at se en videoanmeldelse i min arbejdstid, kan du så forklare om der er nogen grund til at du linker til dem?
Fortæller de noget som rykker ved det man kan formode om udgivelsen - at vi har at gøre med to tidløse klassikere, som er blandt de mest interessante spil der er lavet, og nu kan spillets i HD og uden slowdown.
Med mindre der er en eller anden hårrejsende fejl i udgivelsen kan jeg slet ikke se hvorfor man ikke skulle løbe ud og købe den, især hvis man ikke ejer begge spil i forvejen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/09-11 10:01 
GT's klagepunkt er kamerastyringen (specielt i ICO) som de syntes burde være forbedret.
millenniummillenniumSkrevet 09/09-11 10:03 
Måske har spillene nogle flaws, som var lettere at tilgive for 10 år siden. Det rykker dog ikke ved min holdning. Jeg fik gennemført ICO, men nåede kun til tredje gigant i SOTC, inden den manglende fritid overtog roret. Glæder mig til en rebirth.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/09-11 10:31 
Så er spillene heller ikke ældre. Vi snakker én generation tilbage, og standarden var ikke meget anerledes dengang, GT's udgangspunkt med om spillene er ældet med ynde synes jeg er lidt ulækker. Spillene er jo ikke et billede på nogen "tid" eller generation indenfor spilhistorien, de er absolut tidløse og helt deres egne.

Dengang spillene kom var der jo også folk der syntes at styringen og kameraet var umulige, men det har intet med spillenes alder at gøre, og jeg vil mene at det er umuligt at rykke synderligt ved disse ting uden at hele idéen i at det er lavet sådan går tabt. Men den snak har vi jo allerede haft mht. hesten i SOTC, så ingen grund til at gentage den.
Indrømmet, der er få steder hvor figurerne er lidt udstyrlige i forhold til hvad der burde være tanken, men det er ikke noget der gennemsyrer spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JonassoeJonassoeSkrevet 09/09-11 11:46, rettet 09/09-11 11:49 
Tænker lidt på at købe det for at spille SotC uden slowdowns, men ved ikke helt, om det er det værd :)
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
dRxLdRxLSkrevet 09/09-11 12:17 
@Sumez: gametrailers har også en tekstversion af alle deres anmeldelser. Ved ikke om de selv linker til dem, men metacritic linker altid til tekstversionen hos dem. Var også sådan jeg blev opmærksom på at tekstversionerne fandtes.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 09/09-11 21:13 
Sumez>
Spillene er jo ikke et billede på nogen "tid" eller generation indenfor spilhistorien, de er absolut tidløse og helt deres egne.

SotC er altså tydeligt et produkt af en tid, hvor udviklerne havde en ambitiøs kunstnerisk vision, som datidens hardware ikke kunne levere. For vi, der så spillet lidt udefra, fremstår det som en flimrende skrøbelig verden, der er ved at falde fra hinanden. Noget der også gjorde det sværere at acceptere den bevidst dårlige hestekontrol for mange, vil jeg gætte på, fordi de to ting har haft en negativt forstærkende effekt på hinanden.

Så måske var ideen tidløs, men det var produktet ikke. Det var ikke engang tidssvarende set med de nøgterne briller på. Men det kan jo være at den nye udgave bliver.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
RJKRJKSkrevet 09/09-11 21:56 
Betyder at "se et spil udefra" udelukkende at vurdere fra det overfladiske samt de tekniske aspekter, og at være fuldstændig blind for de dybere kvaliteter og det reelle indhold?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 09/09-11 22:38 
Det betyder at man tager de emotionelle briller af og betragter det eksisterende produkt nøgternt, men også uden at fordybe sig i det. Jeg er klar over, at det ikke var sådan du og mange andre betragtede det. Jeg respekterer helt, at I valgte at se bort fra det og fik en kanon oplevelse med spillet. Men at kalde det tidløst er misvisende. Dertil var det altså for tydeligt, at det kunne være realiseret bedre på en PS3.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JonassoeJonassoeSkrevet 09/09-11 22:49 
*Grabs popcorn*
Gider ikke være med i denne diskussion, men jeg afventer RJKs svar med tilbageholdt åndedrag =D
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
RJKRJKSkrevet 09/09-11 23:40, rettet 09/09-11 23:41 
Det bør I da også gøre, for det er en generelt væsentlig diskussion :)

Jeg synes den holdning du lader kommer til udtryk, Wehner, er grov og respektløs overfor enten 1) "os" (undertegnede, og dem der deler mine holdninger til pågældende spil) eller 2) spilmediet generelt.

1) Hvis du tror at "vi" ikke bedømmer spillet nøgternt eller tager dets fejl og begrænsninger med i den samlede vurdering, når det roses, så tager du fuldstændig fejl. Jeg synes ikke spillet er fantastisk på grund af tekniske problemener, men på trods af dem. I hvert fald talt for mig selv, er jeg på ingen måde farvet eller har nogen grund til at bedømme det på nogen anden måde end ud fra dets reelle kvaliteter. Det tror jeg egentligt heller ikke du mener, så derfor ender vi nok på:

2) Hvis du mener at et spil som SOTC kan/skal bedømmes på dets udelukkende gameplaymæssige kvaliteter, så nedværdiger du spillet og spilmediet generelt til udelukkende at handle om ren definerbar spilmekanik. Det er udtryk for en - håber jeg vi generelt kan enes om - forældet anmelder-tankegang, hvor man opdeler et spil i nogle forudbestemte delelementer, for derefter at vurdere dem separeret med henblik på at en samlet bedømmelse kan udregnes som en sum af disse del-vurderinger. Problemet hermed åbenlyst værende, at det skal gøres ud fra en definition som alle spil passer i, hvilket forudsætter at alle spil grundlæggende er opbygget ens - det virker måske til fodboldspil og Call Of Duty-kloner, men bestemt ikke til alt, herunder SOTC.

Det er helt absurdt, at du snakker om at tage emotionelle briller af i en bedømmelse af et spil som dette. Det er jo et af spillets vigtigste virkemidler og formål, så hvorfor skulle man dog ignorere dette? For at presse det ned i en definitionskasse, som det grundlæggende ikke passer i? Vil du da også vurdere film ved at ignorere deres emotionelle påvirkninger, og i stedet sidde med matematiske formler for at bedømme dem ud fra hvor godt de passer ind i spændingskurver og overholder genredefinitioner? Igen, det kan man sikkert fint gøre med nogle ligegyldige masseproducerede film, men man bedømmer da ikke Schindler's Liste, Godfather, Fight Club eller Citizen Kane på den måde.

Du kan ikke adskille et spil på den måde, og sige at nogle af dets kvaliteter ikke er gyldige, fordi du har en anden definition af hvad et spil er. Det vil være ligeså u/rimeligt hvis jeg sagde, at du ikke måtte medregne "morskabsfaktor" når du bedømmer et spil. Meningsløst.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 09/09-11 23:53 
Jeg synes, du (bevidst?) undervurderer mig i dit svar. Selvfølgelig vurderer du et spil ud fra alle kvaliteter. Det eneste, jeg siger, er, at Shadow of the Colossus synligt presser en PS2 ud over dens naturlige ydeevne. Det må da være åbenlyst, selv hvis man er emotionelt knyttet til spillet.

Jeg stiller ikke spørgsmål ved, om det er et godt spil eller ej - det har jeg slet ikke grundlag for at udtale mig om (men jeg gætter på, at det er). Men det er tydeligt at se, at udviklerne virkelig godt kunne have brugt noget mere maskinkraft. Det har intet at gøre med hverken undervurderede Call of Duty (mp) eller overvurderede Fight Club. Min favoritfilm er btw. Clerks, hvis du vil i den retning.

Men sådan set skriver du jo, at du er enig i, hvad jeg siger: Du elsker spillet til trods for de tekniske problemer. Jeg mener, at det er i en grad, så spillet ikke fremtræder tidløst. Synes du helt seriøst ikke, at SotC er en af de mest oplagte kandidater til et remake af sidste generations spil?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JonassoeJonassoeSkrevet 09/09-11 23:54, rettet 09/09-11 23:57 
RJK>
Det bør I da også gøre, for det er en generelt væsentlig diskussion :)

Det var da sjovt sidste gang, men der kom ikke rigtig noget ud af det.

(Er dog enig i meget af det du skriver her, men hesten bliver vi nok aldrig enige om ;))
Spiller nu: Super Street Fighter IV, Super Smash Bros. Melee
RJKRJKSkrevet 10/09-11 00:06, rettet 10/09-11 00:07 
Wehner>
Jeg synes, du (bevidst?) undervurderer mig i dit svar.

Og jeg synes det skriger til himlen, at du ikke er i stand til at forstå hvad fx jeg og Sumez taler om, men bliver ved med at tæske rundt i overfladiske tekniske observationer og detaljer der i det store hele er ligegyldige. Hvad er dét, hele mit ovenstående indlæg handler om. Jeg siger jo ingenlunde at du ikke har ret i disse - blot at du er låst i en fejlagtig forestilling om, at de skulle være afgørende på nogen måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 10/09-11 00:23 
Jeg mener ikke, det jeg siger om SotC er kontroversielt på nogen måde, men åbenlyst. Der er ingen grund til at begynde med den tone du lægger an, når jeg stater the obvious. Det burde det slet ikke give anledning til. Der er da mange, der har snakket om, at spillets verden ser ud til at kunne falde fra hinanden hvert øjeblik. Det kan man så beslutte sig for at se som en detalje...

Og jeg er fint i stand til at forstå både dig og Sumez, tak. Højere er niveauet ikke. Det betyder jo ikke nødvendigvis, at jeg er enig, ganske ligesom du og Sumez i flere andre sager heller ikke er det.

Og så vil jeg igen understrege, at jeg hverken har forsøgt, eller forsøger, at "tage de emotionelle briller af og lave en bedømmelse". Som allerede sagt bedømmer jeg ikke spillet. Jeg kan sagtens forestille mig, at det skal have en karakter i top. Men tidløs forbinder jeg altså ikke med SotC, og det er ikke fordi jeg mener, Tetris er det eneste tidløse spil (men det er selvfølgelig et af dem).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
121 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig