X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Indstillinger af farve ved VGA brug?


Svar
RaGeRaGeSkrevet 18/01-06 17:52, rettet 18/01-06 17:52 
Har nu fået købt mig et HD VGA kabel fra Microsoft og sat det hele til, kører i 1360x768 opløsning som virker fint. Desværre fandt jeg ud af, at jeg ikke kan ændre ved farvene, skarphed og nuance på tv'et efter jeg satte den til VGA indgangen, og kan kun ændre på de andre. Hvad kan det skyldes?

Jeg synes at billedet mangler en del farve, så jeg er lidt i tvivl om mit fjernsyn bare er underlig eller om jeg skal bruge et andet kabel? Forresten virker billedet forkert i 1280x720 og bliver lidt forskudt, så der kommer en grøn kant ude ved højre side.

Det drejer sig om følgende tv:

Toshiba 32WL56

• 2x SCART (1x RGB, 1x S-VHS, 2x AV)
• 1x S-VHS (Hosiden)
• 1x Video (Cinch), 3x Audio (Cinch)
• HDMI (inkl. HDCP)
• PC-Eingang (D-Sub) Ausgänge (VGA)
• Audio Out (Cinch)
• Video Out (Cinch)
• Kopfhöreranschluss (3,5 mm Klinke)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/01-06 18:13 
VGA har generelt mere dæmpede farver, og jeg kan heller ikke indstille dem lige så meget, som når jeg bruger TV'et normalt.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
RaGeRaGeSkrevet 18/01-06 18:14, rettet 18/01-06 18:15 
Det er godt nok trælst at man ikke kan ændre farverne eller kun delvist :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
DeluxScanDeluxScanSkrevet 18/01-06 18:24, rettet 18/01-06 18:24 
Ja, jeg har et 4:3 TV, så når jeg ser DVD i 1:2.35 (Den meget lille letterbox), så kan jeg se en overgang mellem 1.85 og 4:3, fordi TV'ets VGA-farver ikke kan indstilles nok. Vildt irriterende!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig