X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tek-noob siger: VGA til DVI?


Svar
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/01-06 08:04 
Ja, det er jo ikke længere en hemmelighed at jeg dårligt kan kende forskel på hun- og han-stik, så...

Jeg har endelig fået fat i et Xbox 360 VGA HD kabel, så nu vil jeg gerne bruge min PCs skærm til både PC og Xbox 360. For ikke at skulle skifte stik hele tiden tænkte jeg på om det Matrox VGA-kabel / 15-pin HD D-Sub (HD-15) (Han) / 29-pin kombineret DVI (Han) som linket peger på, kan bruges?

Kabel hos EDBpriser
JmogJmogSkrevet 17/01-06 15:32 
Forudsat at din skærms DVI-indgang er af typen DVI-I (analog/digital), så burde det virke.
King ChaosKing ChaosSkrevet 17/01-06 18:55 
Mja, jeg har jo mellemtiden fundet ud af, at kablet fra PC'en selvfølgelig er dvi/dvi, så jeg er da mindst nødt til at putte et dvi/vga-stik ind på vejen. Jeg synes det er besværligt!
JmogJmogSkrevet 18/01-06 00:38 
Har grafikkortet kun DVI-udgang?
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/01-06 07:25 
Nej... ikke såvidt jeg husker (men jeg kravler ikke ned under bordet på denne tid af morgenen), men bliver mit PC-signal så ikke dårligere?
HeroldHeroldSkrevet 18/01-06 10:10 
Det har både DVI og VGA. :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
King ChaosKing ChaosSkrevet 18/01-06 11:39 
Herold>
Det har både DVI og VGA. :)

Det er jo også det jeg siger... men igen: Vil (VGA-)signalet, fra min PC, ikke være dårligere end DVI-signalet (fra min PC)?
JmogJmogSkrevet 19/01-06 00:40 
En smule, men det er ikke sikkert at du overhovedet vil bemærke det.

Det er dog ikke til at undgå, hvis du vil have både en DVI (PC) og en VGA-kilde (X360) koblet til et DVI-display. HVis din skærm havde både DVI og VGA så ville det være perfekt, men det har du vel tjekket.
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/01-06 06:10, rettet 19/01-06 06:15 
Ja, der er kun en indgang ;)
HeroldHeroldSkrevet 19/01-06 10:30 
King Chaos>
Det er jo også det jeg siger... men igen: Vil (VGA-)signalet, fra min PC, ikke være dårligere end DVI-signalet (fra min PC)?

Det var det så ikke. Skal vi lige se igen?

"Nej... ikke såvidt jeg husker (men jeg kravler ikke ned under bordet på denne tid af morgenen), men bliver mit PC-signal så ikke dårligere?"

:P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig