X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Street Fighter 3 Third Strike


Svar
trashberrytrashberrySkrevet 13/01-06 15:25 
Hej og weeee min første post her :D

Hey jeg leder efter folk der spiller SF3 Både online eller offline(vis du bor i nærhede af KBH)

Mit XBL Tag er: Trash Berry Pie

Så vis der er nogle derude der spiller SF3 eller CVS2 og lidt KOF02, så sig lige hej her! Eller put mit gametag på din liste :D

Vis det lykkes mig at finde en af jer derude i DK der s... Se hele indlægget
Spiller nu: Under Defeat HD
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-11 21:28 
Alf81>
"The lag exists because there’s no internal scaler on the ps3. SF4 is a 720p game, the offical evo monitor is 1080p. The Signal leaves the ps3 as 720p, then gets upscaled to 1080p on the monitor, which is where the extra bit of lag comes from. If sf4 was a native 1080p game, there would be no lag.

Har du prøvet at skifte mellem 720p og 1080p på din Xbox og se om du kan mærke en forskel? Jeg kunne selv prøve det, men jeg er slet ikke nok inde i spillet til at kunne mærke forskel :)
Selv har jeg min Xbox sat til 720p og kunne aldrig drømme om at køre den i 1080p. For det første er der kun en meget lille håndfuld spil der kører i den opløsning og for det andet tilføjer den interne scaler ulækker tearing i nogle spil (Dead Rising, Residente Vil).
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/08-11 21:29 
3of19>
OK, screw SF3-3OE.
Virtua Fighter 5 Final Showdown kommer til XBLA, sommer 2012

Og linker til deres PS3 site :)
Alf81Alf81Skrevet 23/08-11 21:43, rettet 23/08-11 22:18 
Konsolkongen>
Har du prøvet at skifte mellem 720p og 1080p på din Xbox og se om du kan mærke en forskel? Jeg kunne selv prøve det, men jeg er slet ikke nok inde i spillet til at kunne mærke forskel :)
Selv har jeg min Xbox sat til 720p og kunne aldrig drømme om at køre den i 1080p. For det første er der kun en meget lille håndfuld spil der kører i den opløsning og for det andet tilføjer den interne scaler ulækker tearing i nogle spil (Dead Rising, Residente Vil).

I hvilken retning skulle forskellen så være? Jeg har kun spillet det på 360 og synes at jeg føler mig godt til rette med reaktionen der på. I hvert fald hjemme hos mig selv. Har nemlig ofte været ude for at folk har indstillet deres tv så fucked at det minder mere om en dårlig emulering.

EDIT:

Har lige foretaget forsøget, og synes at der er en mærkbar forskel på 720p/1080p. Ved 720p har SSFIV:AE noget mere input lag end ved 1080p.
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 23/08-11 22:14 
Alf81>
"The lag exists because there’s no internal scaler on the ps3. SF4 is a 720p game, the offical evo monitor is 1080p. The Signal leaves the ps3 as 720p, then gets upscaled to 1080p on the monitor, which is where the extra bit of lag comes from. If sf4 was a native 1080p game, there would be no lag.

The 360 has an internal scaler, so while the game is 720p, the xbox scales it to 1080p before it leaves the system, so when it reaches the monitor, there is no scaling."

Det illustrerer igen at man skal tage den slags youtube vidoer med et gran salt. Hvis konsollerne og indgangene på tv'et ikke er 100% ens sat op mht. opløsning, kabeltyper, billedindstillinger, gamemodes. etc. så er der mange ting der kan give forskellige - specielt på forskellige tv. Har ofte set sammeligninger på nettet af konsolversioner hvor den ene er er lysere/mørkere end den anden, men i mit setup hvor jeg har testet med identiske opsætninger, har forskellen ofte været minimale eller slet ikke til stede.
Hvis man kigger på den linkede SSFS video så er der stor forskel i farver - så det tyder på der er noget forskelligt i opsætningen. Jeg tvivler alvorligt på at der er 33 ms ekstra input-lag i PS3 spil generelt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-11 22:30 
Alf81>
Har lige foretaget forsøget, og synes at der er en mærkbar forskel på 720p/1080p. Ved 720p har SSFIV:AE noget mere input lag end ved 1080p.

Det er også som det han siger. Det kommer jo så i sidste ende an på ens TV's scaler hvor meget lag den tilføjer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 23/08-11 22:44 
Jeg vil ikke prøve at kloge mig omkring input lag (som I bør skelne fra display lag), men er heller ikke overbevist om at der nogen anden i denne tråd der har fat i den lange ende mht. at have en plausibel forklaring.

Hvad vil I f.eks. sige til denne tosse der har lagt ordentlige penge i et setup?
http://shoryuken.com/forum/index.php?threads/ps3-360-sf4-system-lag-what-is-the-definitive-answer.99923/#post-4148228
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 23/08-11 22:53 
Ud fra en youtube video er det jo umuligt at sige og det er controller input lag eller display lag :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-11 22:54, rettet 23/08-11 22:55 
dRxL>

Jeg er udmærket klar over forskellen mellem input delay og opdateringshastighed. Jeg synes det giver fin mening at når skærmen modtager andet end dens native opløsning så kan der opstå en smule lag i forbindelse med skaleringen. Jeg havde dog troet at det var så lidt at det slet ikke kunne mærkes, men her vil jeg mene at det kommer meget an på det enkelte display.
En ekstern scaler som DVDO Edge'en har i Game Mode et konstant delay på 6ms uanset hvad opløsning kildesignalet er, så jeg vil tro at der er TV der opfører sig på samme måde(?) Man burde altså ikke kunne mærke forskel om 360'eren kører 720p eller 1080p på mit setup da det uanset bliver sendt videre fra scaleren som 1080p. Hvis man kan må der være andet der spiller ind fra konsollens side også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 23/08-11 23:30 
Beano>
Ud fra en youtube video er det jo umuligt at sige og det er controller input lag eller display lag :)

Ikke hvis det man sammenligner er 2 forskellige systemer på den skærm. Her må en evt. forskel kunne tilskrives systemerne og ikke skærmen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 23/08-11 23:36 
Så længe du tillægger opløsningen betydning, skriver du stadig om display lag. Så vidt jeg har forstået er der gennemsnitligt 1.7 frame ekstra input lag på ps3 ifhld. Xbox 360.

Læs meget gerne resten af tråden jeg linkede til ovenfor for mange relevante indsigter i problematikken.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-11 23:54 
Det vil jeg kigge på når jeg har bedre tid. Jeg går ud fra de bruger andre metoder end at trykke på en knap og måle hvornår spillet reagerer. Ellers kan der jo godt være tale om controllerlag :)

Jeg mener ellers at betegnelsen "input delay" bruges om den tid TV'et bearbejder et video signal før det faktisk vises på skærmen. Hvis opløsningen spiller en rolle må det høre under dét. Opdateringshastighed har jeg aldrig hørt omtalt som andet end tiden det tager en pixel at skifte farve, som dermed har betydning for blur og skygger på billeder i bevægelse.

Jeg synes jeg er nogenlunde sat ind i emnet og har brugt en masse tid og energi på det i forbindelse med mit eget setup. Men jeg vil da ikke afvise at jeg kan ha' fået noget galt i halsen med hensyn til betegnelserne.

Men + ~27ms det er satme ikke meget. Man skal godt nok være anal, eller have et sygt laggy TV for ikke at kunne vænne sig til at spille med det. Men det er da træls alligevel at der er forskel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/08-11 07:30, rettet 24/08-11 07:35 
dRxL>
Ikke hvis det man sammenligner er 2 forskellige systemer på den skærm. Her må en evt. forskel kunne tilskrives systemerne og ikke skærmen.

Nej det kommer helt an på hvordan det er sat op... som jeg skrev tidligere.

@KK: Betegnelsen "input lag" bruges også ifm. skærme - f.eks. flatpanels.dk bruger det flittigt.
dRxLdRxLSkrevet 24/08-11 08:02 
Bemærk at der _altid_ vil være input lag. Xbox 360 og arcade versionerne af SF4 har f.eks. efter sigende ~4 frames forsinkelse og problemet er at PS3 versionen har imellem 5 og 6 frames forsinkelse.
Hvis man kun spiller på én platform (arcade for Daigos vedkommende ;)) er problemet ikke så stort da man så har tilpasset sig forholdene, men hvis man optræder i tourneringer hvor platformen opfører sig anderledes end man har trænet kan det give en del problemer med al timing.

Det vil dog også ændre spillet. Tag f.eks. hit-confirming hvor man bruger et hurtigt-sikkert angreb til at etablere et f.eks. 5 frames vindue hvori modstanderen er åben for mere risikable angreb.

Om hit confirm:
http://www.ironreaver.com/2010/02/hit-confirm-tutorial-and-other-sf4-new.html

Problemet er at man først skal se at éns angreb forbinder før man laver det kraftigere opfølgningsangreb. På PS3 vil man derfor have op til 2 frames mindre tid til at reagere i til at lave sit opfølgningsangreb, så kravene til timing bliver markant strengere.

Ovenstående med det forbehold at jeg ikke selv er trænet/god nok til at dette ville være et problem i praksis for mig. Det betyder også at det er muligt at jeg har misforstået noget omkring hit-confirm og andet.

Lad mig endelig også sige at jeg ikke er ude efter at nedgøre PS3 platformen, men er meget interesseret i dels at få be- eller afkræftet om denne forskel i input-forsinkelse reelt findes og dels finde ud af om den skyldes en grundlæggende fejl der har med ps3 platformen (hardware eller software) at gøre eller om det svinger fra spil til spil og i dette tilfælde derfor skal skyldes på Capcom.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 24/08-11 08:02 
Bemærk at der _altid_ vil være input lag. Xbox 360 og arcade versionerne af SF4 har f.eks. efter sigende ~4 frames forsinkelse og problemet er at PS3 versionen har imellem 5 og 6 frames forsinkelse.
Hvis man kun spiller på én platform (arcade for Daigos vedkommende ;)) er problemet ikke så stort da man så har tilpasset sig forholdene, men hvis man optræder i tourneringer hvor platformen opfører sig anderledes end man har trænet kan det give en del problemer med al timing.

Det vil dog også ændre spillet. Tag f.eks. hit-confirming hvor man bruger et hurtigt-sikkert angreb til at etablere et f.eks. 5 frames vindue hvori modstanderen er åben for mere risikable angreb.

Om hit confirm:
http://www.ironreaver.com/2010/02/hit-confirm-tutorial-and-other-sf4-new.html

Problemet er at man først skal se at éns angreb forbinder før man laver det kraftigere opfølgningsangreb. På PS3 vil man derfor have op til 2 frames mindre tid til at reagere i til at lave sit opfølgningsangreb, så kravene til timing bliver markant strengere.

Ovenstående med det forbehold at jeg ikke selv er trænet/god nok til at dette ville være et problem i praksis for mig. Det betyder også at det er muligt at jeg har misforstået noget omkring hit-confirm og andet.

Lad mig endelig også sige at jeg ikke er ude efter at nedgøre PS3 platformen, men er meget interesseret i dels at få be- eller afkræftet om denne forskel i input-forsinkelse reelt findes og dels finde ud af om den skyldes en grundlæggende fejl der har med ps3 platformen (hardware eller software) at gøre eller om det svinger fra spil til spil og i dette tilfælde derfor skal skyldes på Capcom.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 24/08-11 08:33 
Man slipper åbenbart heller ikke for lag i "Opret" knappen på PR :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-11 08:40 
Beano>
@KK: Betegnelsen "input lag" bruges også ifm. skærme - f.eks. flatpanels.dk bruger det flittigt.

Jeg er ikke helt med på hvad du mener?
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 24/08-11 09:00, rettet 24/08-11 09:04 
dRxL>
Problemet er at man først skal se at éns angreb forbinder før man laver det kraftigere opfølgningsangreb. På PS3 vil man derfor have op til 2 frames mindre tid til at reagere i til at lave sit opfølgningsangreb, så kravene til timing bliver markant strengere.

Det er her det kokser en smule for mig - for vil selve dine inputs ikke også blive stablet, så man rent faktisk ER i stand til at hit confirme? Jeg har ikke selv spillet PS3 udgaven af SFIV (alle versioner medtaget) ret meget, så kan ikke erindre hvordan det egentlig står til, men, jeg har spillet på virkelig laggy opsat 360ere, hvor dash nærmest først blev sat i gang efter jeg har havde sluppet sticket (:/) men stadig har jeg været i stand til at hit confirme - i hvert fald jab,jab,special og den slags.
Ting om dét og pis.
BeanoBeanoSkrevet 24/08-11 09:05 
Konsolkongen>
Jeg er ikke helt med på hvad du mener?

Jeg gav dig ret i at input lag/delay betegnelsen bruges til skærme også :)
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/08-11 09:06, rettet 24/08-11 09:07 
dRxL>
Problemet er at man først skal se at éns angreb forbinder før man laver det kraftigere opfølgningsangreb. På PS3 vil man derfor have op til 2 frames mindre tid til at reagere i til at lave sit opfølgningsangreb, så kravene til timing bliver markant strengere.

Hit confirming er din ven i den her slags. Problemet bliver vel mere damage scaling fordi der kan være behov for at smide for mange lights ud før man føler sig sikker.
Der vil altid være noget ballade med 1f links, men hvis man hovedsageligt spiller online opfører spillet sig i forvejen ikke som det skal.
Men i sidste ende er det hele lidt noget flueknepperi. Når topspillere kan omstille sig uden de helt store problemer skal jeg ikke brokke mig.

Daigo spiller desuden også på live nogle gange :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 24/08-11 09:08 
Det gør Golden Fatty også :)
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 09:10 
Ahh kommer det ikke snart på XBLA. De trækker den sku lidt!!
Hoid to colony C05 where the computer is...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/08-11 09:13 
Alf81>
Det er her det kokser en smule for mig - for vil selve dine inputs ikke også blive stablet...

Spillet engine husker dine inputs i hvert fald, ellers ville man heller ikke kunne lave de syge option selects.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-11 09:13 
KroeboCop>
Ahh kommer det ikke snart på XBLA. De trækker den sku lidt!!

Udskudt pga bugs :(
http://www.eurogamer.net/articles/2011-08-24-street-fighter-iii-delayed-for-psn-xbla
Spiller nu: Phantasy Star IV
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/08-11 09:15 
Det er humor :D
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-11 09:16 
;D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 09:18 
Linket virker ikke :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 24/08-11 09:19 
De har pillet nyheden ned igen :)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 09:20 
Det er humor, ha! :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 24/08-11 09:27 
Kristensen>
Spillet engine husker dine inputs i hvert fald, ellers ville man heller ikke kunne lave de syge option selects.

Jamen, som jeg forstår option selects, så er det jo' næsten bare kara med mulighed for forskellig udfald (?) Og så har det vel ikke så meget med hinanden at gøre, da det jo' næsten kan tælle som "et" input.
Ting om dét og pis.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/08-11 09:57 
Det var også mere om ens input blev stablet, og lige en mulighed for at brøle lidt om hvor åndssvagt det er, at man kan lave sikre shoryukens som O/S :)
Men hvad angår om du rammer en combo, så er det eneste det tæller ren frame data. Hvor meget man er i plus når man rammer sit slag. Og igen er det nok kun 1f links der kan føles problematiske i praksis.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 24/08-11 10:10, rettet 24/08-11 10:10 
Har man ikke altid kunne lave sikre srks? Og hvad er O/S? :)

Uden tvivl kan input lag lave ravage med 1fs, men der vil altid være lidt terninger over det.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 24/08-11 10:11 
Input lag er for n00bs. Jeg tæver Jer alle i weekenden med hadoken spam fra Ken.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/08-11 10:23, rettet 24/08-11 10:27 
Alf81>
Har man ikke altid kunne lave sikre srks? Og hvad er O/S? :)

Uden tvivl kan input lag lave ravage med 1fs, men der vil altid være lidt terninger over det.

LOL, jeg mente bare OS :)
Når de gode spillere kan lave de svære links næsten konstant, så er der vel ikke så meget terning over det :) Det med sikre srks mindes jeg ikke at have set beskrevet i andre spil?
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
Alf81Alf81Skrevet 24/08-11 10:37 
Jeg synes man ser dem kikse ret mange af dem også.

Du tænker på option select srks, ikke? Dem er jeg sikker på man også kan lave i 3S. Men det skal da ikke være første gang jeg udtaler mig om noget jeg ikke har forstand på :)
Ting om dét og pis.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 12:00 
YES!!! Det er kommet nu :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/08-11 12:06 
Lige nu er jeg glad, sådan rigtigt! :D
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
spectrespectreSkrevet 24/08-11 12:09, rettet 24/08-11 12:09 
Købt!

Nu venter jeg bare på at få fri, så jeg kan komme hjem.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 24/08-11 12:11 
Jeg skal på arbejde klokken tre, og det går mig allerede lidt på...

Det bliver så sjovt at se alle der startede med SFIV spille 3rd Strike :)
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
nerosnerosSkrevet 24/08-11 12:16 
KroeboCop>
YES!!! Det er kommet nu :=D

SÅDAN! Jeg er klar efter kl. 16 i eftermiddag Kroe ;-)
Bashful Neophyte
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 12:20 
Sejt!!

Nogle der ved hvordan man låser de knapper man vil bruge på sit TE stick. Jeg vil nemlig ikke have de bagereste knapper til at du.
Hoid to colony C05 where the computer is...
3of193of19Skrevet 24/08-11 12:23 
Lige igang med at hente det nu. Vi ses online :)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 12:28 
Jeg er klar lidt senere. Skal lige hygge trænne lidt :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 24/08-11 13:49 
Folk smider mig bare en invite hvis de har lyst til at spille :) Synes næsten kun det er musikken der er værd at unlocke, og det er ret let at spare op til.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 24/08-11 14:01 
Kunne godt være jeg skulle træne lidt først, men jeg smider nok en invite senere så :-)
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 24/08-11 14:05, rettet 24/08-11 14:06 
KroeboCop>
Sejt!!

Nogle der ved hvordan man låser de knapper man vil bruge på sit TE stick. Jeg vil nemlig ikke have de bagereste knapper til at du.

Det skal være en option i button config i spillet.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 14:08 
Nå troede det var på "turboknappen" altså på TE sticket.
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/08-11 14:11 
Jeg er også klar om lidt efter noget frokost. Spillede lige igennem arcade mode og er rigtig vild med det.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 14:13 
Ok jeg er også klar så :=P
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/08-11 14:16 
Hvordan kan man se om ens NAT er åben, jeg kan ikke invite nogle :=(
Hoid to colony C05 where the computer is...
BeanoBeanoSkrevet 24/08-11 14:32 
Network test i system?
406 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig