X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dvd-afspilning på Xbox 360


Svar
IqonIqonSkrevet 11/01-06 23:42 
Her til aften afprøvede jeg lige dvd-afspilningen på min Xbox 360, og hold da op, hvor er den elendig! Billedet hakker enormt, så det er helt rystet at se på, og lyden kommer nemt ud af sync. Kan det virkelig passe, at den skal være så elendig, eller er min Xbox 360 defekt?

Afspilningen af både Xbox 360- og Xbox-spil ser ud til at fungere fint.
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
seebergseebergSkrevet 11/01-06 23:46, rettet 11/01-06 23:46 
Har du sat 360'eren til at køre 50 Hz? Ellers hakker DVD-filmene frygteligt.
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
IqonIqonSkrevet 11/01-06 23:50, rettet 11/01-06 23:53 
Nope, det har jeg ikke - men hvorfor i al verden skal jeg gå ind og stille på det hver gang jeg vil se en dvd?

Edit: BTW, så hjalp det gevaldigt - tak :)
Spiller nu: Assassin's Creed II, Uncharted 2: Among Thie..., Ratchet & Clank: A Crac...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 12/01-06 13:09 
seeberg>
Har du sat 360'eren til at køre 50 Hz? Ellers hakker DVD-filmene frygteligt.

Jeg har min X360 til at køre 50hz PT, og når man ser CGI sekvenser fra spillet(Quake 4), hakker det. Er det pga. det står på 50hz så eller hvordan? :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
3of193of19Skrevet 12/01-06 14:12 
Prøvede en eller to gange. Tilsluttet med component til projektor, sat til 720p.
Jeg får sådan nogle vandrette striber hen over billedet (horizontal banding?) Ved ikke om det er indstillingerne i projektoren som måske skal rettes. Nåja, bruger bare min 150kr Netto Denver multiregion istedet :p
MajorPMajorPSkrevet 12/01-06 17:34 
Afspilning af region 2-film på Xbox 360 synes jeg er ganske glimrende. Til gengæld er den ikke voldsomt god til at afspille region 0-film, der kører NTSC.
Spiller nu: Project Gotham Racing 3, Madden NFL 06, Elder Scrolls IV, The: ...
RJKRJKSkrevet 12/01-06 17:45, rettet 12/01-06 17:46 
Der skal du så slå over til 60Hz. Samme problem med den gamle Xbox. Microsoft kan åbenbart ikke finde ud af at lave noget, der selv checker om den enkelte film er lavet i 50 eller 60 Hz... Ret mærkeligt, da der jo er noget i retning af lige så mange 60 som 50 Hz i region 2 (Japan).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 13/01-06 01:23 
Danny Salling>
Jeg har min X360 til at køre 50hz PT, og når man ser CGI sekvenser fra spillet(Quake 4), hakker det. Er det pga. det står på 50hz så eller hvordan? :-/

Nej. Det hakker også i 60hz. Forklaringen er slet og ret sjusk. Spillet havde åbenbart det samme problem i PC-udgaven, men der kunne man slå "effekten" fra vi en console-kommando. På X360 er der dog ingen hjælp at hente endnu.
TurricanTurricanSkrevet 13/01-06 09:29 
Det er lidt i samme tråd, så jeg poster lige min oplevelse her.

En kollega har et lækkert Philips LCD, og er koblet til Xbox'en på den rigtige måde (er det HDMI eller DVI?). Afspilningen giver grønne striber, og er ubrugelig. Xbox support siger at det er fordi Xbox'en kan "se" at den er koblet op til noget digitalt optageudstyr, og derfor laver den ballade. Philips support siger, "Er din Xbox lavet af Philips? Nej? Jamen så får du lige en røv at trutte i, her..."

Nogen der har oplevet det samme, eller måske ligefrem ved hvad man kan gøre ved det?
The Gods pause for a moment...
HeroldHeroldSkrevet 13/01-06 11:29 
Svjv. kan du ikke koble maskinen til HDMI eller DVI? Det er udelukkende analogt, enten via component eller VGA.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
TurricanTurricanSkrevet 13/01-06 11:55 
Sorry, det er VGA ud af boxen som bliver konverteret til DVI via en konverter. Problemet er i øvrigt det samme med component/composite.
The Gods pause for a moment...
HeroldHeroldSkrevet 13/01-06 12:18 
Det giver ikke rigtigt nogen mening så. Jeg mener Beano kører samme setup som ham på et Samsung LCD, og der er intet galt. Jeg kører via component, og der er heller ingen problemer.

Kan det virkelig være Macrovision-beskyttelsen, der gør det? Nogen eksperter?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 13/01-06 15:40 
Har han prøvet at eksperimentere med forskellige opløsninger?
BeanoBeanoSkrevet 15/01-06 09:55, rettet 15/01-06 09:55 
Jeg bruger normalt ikke min Xbox som DVD afspiller da jeg har en Denon 1920 som har indbygget en god scaler, men fik det lige prøvet i går bare for at teste :)

Prøvede Star Wars Episode III DVD'en og kunne hurtigt konstatere at filmen ikke kørte helt smooth som den burde og hakkede lidt - hvor sølle!
Detaljegraden i billedet var desuden heller ikke imponerende.
Min Xbox 360 er tilsluttet mit Samsung HDTV via VGA kablet og kører 1360x768. Jeg prøvede ikke andre opløsninger.
JmogJmogSkrevet 15/01-06 14:35 
Beano>
Min Xbox 360 er tilsluttet mit Samsung HDTV via VGA kablet og kører 1360x768. Jeg prøvede ikke andre opløsninger.

Næh, men det har så heller ingen effekt på DVD-afspilning. Xbox 360 opskalerer ikke. Når du bruger VGA-kablet vil den desuden også kun køre i 480p@60hz, hvilket medfører, at PAL-film (50hz) hakker. Med de andre kabler kan du køre 50hz og PAL-opløsning (576i/p).
BeanoBeanoSkrevet 15/01-06 19:04 
Jow den opscalerer skam til den valgte opløsning - kun frameraten gav problemer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-06 20:52 
Min xbox opskalerer da ikke? TVet siger 640 x 480 når jeg ser DVD film.

Jeg kører 1280 x 768 på xboxen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 15/01-06 21:06 
efter 3 film i rap må jeg konstanter at min funger ganske fint som dvd afspiller.
Batman Begins, Hickhickers guide to the galaxies, Hamburger hill.

Det hele kørte med std. kabler og med 60hz på er oldnordisk phillips tv
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 15/01-06 21:22 
Konsolkongen>
Min xbox opskalerer da ikke? TVet siger 640 x 480 når jeg ser DVD film.

Har lige checket igen og du har helt ret (havde overset at den skiftede opløsning, sorry) - den outputter kun i 640x480 60hz selv om det er en PAL DVD. Så tror da fanden det ser udetaljeret ud!!

Det er da for ringe, specielt når MS har lovet opscalering af DVD film!
JmogJmogSkrevet 16/01-06 03:08 
Beano>
Det er da for ringe, specielt når MS har lovet opscalering af DVD film!

Det har de faktisk ikke. Det blev spekuleret, at det nok ville være der, men de nævnte det aldrig selv. At man ikke kan outputte PAL over VGA og ikke NTSC over component er dog ualmindeligt klodset.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 25/01-06 07:06 
Nogen måde man kan komme til at se US DVD film og/eller spille US titler på sin x360?
Ved godt at der er nogle titler der kan kører på en PAL og NTSC konsol, det jeg er ude efter er en mod eller en skive som man også så til PS2.
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
JmogJmogSkrevet 25/01-06 21:30 
Der er endnu ikke kommet noget af den slags.
RitesRitesSkrevet 02/02-06 15:45 
Så er min blevet sendt til Microsoft...

Så er jeg tvunget til at bruge min PS2.. Uhyrligt pinligt :(
» a winner is you «
Danny SallingDanny SallingSkrevet 02/02-06 17:04 
Hvad er der sket med den? :-/
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
RitesRitesSkrevet 03/02-06 05:50 
Samme problem som blev beskrevet i starten af tråden.
» a winner is you «
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig