X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Component kabel til GameCube


Svar
QQSkrevet 11/01-06 11:46, rettet 11/01-06 11:47 
Jeg kan kun finde det originale Nintendo GameCube Component kabel(som sælges ret mange steder) men ikke til mindre end $39 (200-300 kr).
Nogen der kender til billigere steder? Uoriginale og brugte kan også bruges. Eller er der nogen der vil sælge deres?

Componentkablet hos Lik-Sang
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 11/01-06 16:23 
Hølmkjær>
Jeg kan kun finde det originale Nintendo GameCube Component kabel

Der findes ikke andre. Kablet er noget mere besværligt at lave end de andre konsollers componentkabler, så det er kun Nintendo selv, der fremstiller det.

Det er ellers pengene værd. Billedkvaliteten er rigtig god og prisen er ikke unormal for et originalt kabel. Hvis du skal bruge det til at køre progressive så kan jeg forsikre dig om, at det er en rigtig god idé at holde sig til de officielle kabler.
QQSkrevet 11/01-06 17:14 
Men du kender ikke et sted hvor de fås billigere?
De koster $39 de fleste steder, men sjovt nok kun $29 på Nintendos egen shop. Desværre sender de kun til USA og Canada.

Jeg skal faktisk ikke bruge kablet til progressive da jeg ejer en PAL GC, men til projektorer og HDTV uden RGB Scart. Der må det også være klart det bedste. Desuden kan det være jeg en dag finder mig en NTSC cube.
Kunne det måske tænkes at Revolution ville have samme udgang?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 11/01-06 18:00 
Hølmkjær>
Men du kender ikke et sted hvor de fås billigere?

Nej. Det er ikke et produkt der er reel priskonkurrence på, da der ikke er vanvittigt mange i produktion (hvis overhovedet nogen). Det er efterhånden et par år siden Nintendo holdt op med at fremstille maskiner med component-udgangen, så antallet af mulige kunder stiger ikke rigtig.

Jeg købte selv mit på Lik-sang, men jeg kan se, at de har udsolgt lige nu. De tager også 39$. Ebay ville nok være mit næste bud. Det er nok også det eneste sted, hvor du kan få kablet til mindre end vejledende pris.

Jeg skal faktisk ikke bruge kablet til progressive da jeg ejer en PAL GC, men til projektorer og HDTV uden RGB Scart.

Ah, men hvis du begynder at købe NTSC-spil, vil du kunne køre dem i progressive. Det er klart værd at importere spil og bruge Freeloader af den grund alene.

Kunne det måske tænkes at Revolution ville have samme udgang?

Tvivlsomt. Kabler er en fed indtægtskilde for dem.
QQSkrevet 11/01-06 18:39, rettet 11/01-06 18:41 
Jmog>

Hølmkjær>
Kunne det måske tænkes at Revolution ville have samme udgang?

Tvivlsomt. Kabler er en fed indtægtskilde for dem.

Nu var det udgangen jeg tænkte på, ikke om kablet følger med konsollen. Leveres sikkert som sædvanlig med composhit-kabler.
Nu har de jo brugt samme analoge udgang på de sidste 3 konsoller, så mon ikke det fortsætter? Også på den digitale?

Mener du at en PAL GameCube kan afspille progressive kun ved hjælp af FreeLoader? Er det ikke kun NTSC den muliggør?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 11/01-06 23:59 
Hølmkjær>
Nu var det udgangen jeg tænkte på, ikke om kablet følger med konsollen.

Det var skam også det jeg tænkte på. Samme udgang ville betyde, at folk kunne genbruge kabler. Det giver lavere indtægt på kabelfronten. Medmindre Nintendo har tænke sig at udgive et DVI/HDMI-kabel til Revolution, er det tvivlsomt, om component-udgangen bibevares. Den er nemlig rent faktisk digital - det er blot kablet, der konverterer det til analog component. Det er nok også grunden til at der ikke er andre der har produceret et kabel.

Mener du at en PAL GameCube kan afspille progressive kun ved hjælp af FreeLoader? Er det ikke kun NTSC den muliggør?

Altså:
Kun* NTSC-spil (50% ca.) understøtter progressive. Når man bruger Freeloader kører en PAL-maskine fuldstændigt som en NTSC-maskine. Inklusiv effekten af at holde B inde ved boot, som på NTSC-maskiner er måden man aktiverer progressive.

Den er god nok. Jeg har faktisk kun ét PAL-spil. Resten har jeg udskiftet med NTSC-udgaver for at kunne køre dem i 480p via Freeloader.

(*Der findes faktisk et par PAL-spil, der understøtter progressive, men de kan kun køres i 480p på en NTSC-maskine, der bruger freeloader. Det lyder åndssvagt, og det er da heller ikke noget, jeg har testet selv. Flere forskellige kilder har dog bekræftet det.)
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/08-06 17:57, rettet 06/08-06 18:01 
Jeg ryster lige op i denne tråd igen, da jeg leder efter et GC-component-kabel.

eBay har dem til ca. £30-40, mens liksang er gået helt amok og sælger dem til $70 (mod de tidligere ca. $30).

Kan man få fra andre steder?

EDIT: og lige et tillægsspørgsmål:
Når jeg ser billeder af et GC-component er der 3 stik, ikke 5. Så jeg skal stadig have det gamle composite-kabel til at køre lyden (rød+hvid stik), og så have component i component-udgangen?
SlothSlothSkrevet 06/08-06 19:36 
Fandt et link Hyakotake - short version her:

"The component video cable has no audio outputs, you'll need to use the "Stereo A/V Cable" (packaged with the GameCube) in conjunction for sound."

Link
Kiss me, would you kindly?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig