X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mobiltelefonkøb-hjælp


Svar
dRxLdRxLSkrevet 09/01-06 14:15 
Jeg har altid haft simple telefoner med mulighed for at ringe og mulighed for at SMS'e.

Nu skal jeg have en sprit-ny, og jeg er interesseret i at den kan lidt ekstra.

Primært overføre data til min powerbook via bluetooth. Det behøver ikke være være verdens hurtigste forbindelse, bare jeg lige kan slå ting op/rette fejl i servere mens jeg er på farten.

Det kunne også være fedt om man kunne tale samtidig med at man opretholdt en dataforbindelse. Findes den slags telefoner?

Jeg tror jeg vil golde mig til GSM, da jeg ikke føler behov for/tror på 3G.

Kunne også være sjovt om telefonen havde mulighed for at tage billeder af en rimelig høj kvalitet (2Mpixel+), men det er ikke en prioritet.

Så er der nogle eksperter der kan pege mig i retning af den helt rigtige, eller måske give mig et hint til det forum/website på nettet der kan?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RuneSPRuneSPSkrevet 09/01-06 14:28 
Sony Ericsson K750i eller Samsung D600 er 2 nice telefoner :)

Eller vent på Nokia N80 :) (3 mpx kamera :)

Men det kommer jo an på hvilken prisklasse det skal ligge i...
dRxLdRxLSkrevet 09/01-06 14:50 
Prisen er underordnet, hvis det kan det det skal.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NeonodeNeonodeSkrevet 09/01-06 14:51 
Der er et par fora, der kunne have din interesse i såfald: www.mobil-forum.dk & www.mobildebat.dk

Kan kun give ret i, det kommer meget an på hvor meget du til smide efter en ny fon, og skal de være med eller uden abon?
dRxLdRxLSkrevet 09/01-06 15:40 
Det er en arbejdstelefon, så den bliver trukket fra både i skat og på moms, så det handler primært om funktionalitet og interoperabilitet (med mac'en).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 09/01-06 22:02 
Jeg har været i samme position som dig for ikke så længe siden, og jeg plejer heller ikke at gå efter de smarte modeller, men havde alligevel brug for noget mere.

Jeg endte med at anskaffe mig en Qtek S100, som jeg er blevet ret glad for.
Den er en hybrid mellem en Pocket PC og en mobiltelefon, og dette gør den ret fleksibel, da man kan surfe fra den og endda bruge den som mobilt modem (GPRS). Dens interface og mulighed for at synkronisere med PC er lækkert, og man kan både rode med Word og Excel dokumenter på maskinen, samt holde styr på aftaler og lave noter via touchscreen.

Kameraet er på 1.3MPixel, men som de fleste af markedets produkter, kan kameraet stort set ikke bruges til andet end en nødløsning hvis man ikke har andet. Lysforhold skal være i orden...

Søg lidt på google efter maskinen og se om det var noget.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BaggyBaggySkrevet 09/01-06 22:18 
Qtek laver generelt nogle fornuftige tlf. når man ønsker noget andet end de "almindelige" som nokia, sony-ec.. osv.

Ikke mindst brugen af windows, falder lige i min smag, og det gør det jo også nemt, hvis man samtidig bruger windows baseret notebook.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dRxLdRxLSkrevet 09/01-06 22:55 
Den maskine ser ud til at kunne alt for meget. Jeg har jo allerede min powerbook som jeg altid har med mig.

Jeg håber lidt at der findes en lille telefon derude som vil tillade mig at bruge den som modem via bluetooth, uden i øvrigt at tilbyde mig alt for meget fancy ekstra.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 09/01-06 22:55, rettet 09/01-06 23:06 
Har en smartphone interesse, kan det evt. betale sig at vente på Sony Ericsson P990i, som nok bliver en af de mest avancerede smartphones på markedet, når den lander i butikkerne her i første kvartal af 2006. Jeg venter selv på den :)
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pp1_loader&php=php1_10336&zone=pp&lm=pp1&pid=10336

EDIT: Jeg kan se ud af din simultan-post, at det nok ikke er en smartphone, du får brug for ;)
dRxLdRxLSkrevet 09/01-06 23:14 
Hvad kommer sådan en fætter mon til at koste?

Okay prisen betyder alligevel lidt ;-)

Tak for de gode indspark i øvrigt, jeg er virkelig en mobiltelefon-n00b, så det hjælper meget.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
ChronoChronoSkrevet 10/01-06 09:01 
Jeg ved ikke meget om det, men min lillebror har en telefon med Symbian OS og den kan en masse sjov - tror du skal lede efter telefoner med det styresystem.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 10/01-06 11:38 
dRxL>
Hvad kommer sådan en fætter mon til at koste?

Sikkert omkring 4k med abonnement og 5k uden.
HeroldHeroldSkrevet 10/01-06 13:01 
Jeg vil ha' sådan en Sony Ericsson. De er pivfrække. <3
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
la0sla0sSkrevet 10/01-06 13:11 
Er de ikke lidt for feature-bloatede og grimme at se på? Jeg ved ikke, jeg synes bare den slags mobiler der skal have det hele, tit er dybt unødvendige, og ofte er det dårligt integreret. Nu har jeg selvfølgelig ikke prøvet den, men kan bare ikke finde noget wow over den. Så hellere en fullblown pda.
Hvad sker der?
jaesjaesSkrevet 10/01-06 13:44 
Rent funktions- og kvalitetsmæssigt ville jeg da også helst have dedikerede apparater. Men konvergens er også rart i visse sammenhænge. En mobil, en PDA og en MP3-afspiller fylder godt op i jakkelommerne osv.
dRxLdRxLSkrevet 10/01-06 13:50 
Hmmm. På den ene side ville det være sjovt nok med en telefon med kamera, på den anden side er et billederne fra et mobilkamera stadig for "uldne" til brug på hjemmesider.

Hvad der kunne være rart var:
GPRS/EDGE modem via bluetooth.
MP3 afspiller
evt. FM radio.
+evt. en simpel kalender der kan interagere med min pc.

Er der nogen der kender nogle butikker i københavn hvor sælgerne er vidende og troværdige?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RuneSPRuneSPSkrevet 10/01-06 14:13 
Vil nu mene at billederne fra eksempelvis K750i sagtens kan bruges på en hjemmeside :) 2mp og med autofokus, de er sgu rimelig flotte... har selv en D600, billederne er også rimelig gode, men der er bare ikke autofokus på :(
dRxLdRxLSkrevet 10/01-06 14:13, rettet 10/01-06 14:21 
Jeg fandt et godt link:
http://gsmarena.com/search.php3

Her er f.eks. én jeg synes ser interessant ud:
http://gsmarena.com/nokia_7280-884.php

edit:
Jeg fandt også en liste med "OS X" kombatible telefoner. Den ser mig noget spinkel ud...
http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 10/01-06 17:25 
mht. photo: De billeder jeg indtil videre har set fra mobiltelefoner ville jeg aldrige sætte ind på hjemmesider som jeg står som ansvarlig for.

Jeg tror i øvrigt at jeg har fundet mit kamera:

Nokia 6230i, har alt hvad jeg vil have og ikke for meget af det, og jeg har læst at andre bruger det som EDGE modem med Powerbooks. Lækkert.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BaggyBaggySkrevet 10/01-06 17:34 
Det da en udemærket tlf. men vælger du en Tlf. som en 6230i, er vi tilbage ved standard tlf. men det måske også hvad du egentlig søger. Du skal bare ikke tage den for kameraet.. Det 1.3mp og absolut ikke mere ;)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dRxLdRxLSkrevet 10/01-06 17:52 
Det vigtigste er at den kan være modem for min mac i en snæver vending. Derudover kan jeg godt lide at den kan afspille radio og MP3. Endelig gør det ikke noget at man kan tage lidt (skod) billeder med den.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 10/01-06 18:56, rettet 10/01-06 18:57 
dRxL>
Hvad der kunne være rart var:
GPRS/EDGE modem via bluetooth.
MP3 afspiller
evt. FM radio.
+evt. en simpel kalender der kan interagere med min pc.
Qtek S100: Check, check, nope, check. 3 ud af 4 er da meget godt. Kalenderen er fremragende, og der er naturligvis både on-screen keyboard og skriftgenkendelse at vælge imellem. Hvis du har prøvet en PDA vil du straks føle dig hjemme, og så avanceret er den da heller ikke.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 10/01-06 20:10 
Men den koster 4000+, og det er for funktionalitetjeg allerede har i mac'en. Ikke at den ikke er fin, bare lidt hul i hovedet for mig ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 10/01-06 21:20 
Jeg har en 6230 og min bror har 6230i. Det er en lækker telefon i hvert fald.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 10/01-06 22:12 
Har selv en Nokia 6230i, det samme som Wehner skriver det er en fin mobil. Selv om N-Gage V.2 er bedst.
dRxLdRxLSkrevet 01/02-06 16:02 
Jeg ville bare lige følge op med et "tak for hjælpen".

6230i er lige det jeg søgte efter.
På mange måder er jeg glad for at den ikke fungerer med iSync. Da det har motiveret en privatperson til at lave et program, phonedirector, der lader mig arbejde med stort set hele telefonens fuktionalitet fra mac'en. Dette skal ses i modsætning til det oficielle software der kun virker på PC. Det kan ikke meget mere end at tage backup af telefonens hukommelse og sende SMS'er (hvad med min kalender f.eks.?).

En anden ting er at jeg ikke kan overføre store filer via bluetooth uden at det hele går i baglås. Derfor har jeg købt et USB kabel da jeg er ret glad for at kunne bruge telefonen som MP3 afspiller (P1 podcasts FTW!).

Men mac'en, det uofficielle software og den her telefon er helt sikkert en vindende kombination som jeg er meget glad for =)

Her er de ekstra features jeg er mest glad for:
- Mefølgende trådført headset/høretelefoner
- Radio
- Mp3 afspilning
- Kalender
- Huskeliste
- Adressebogen
- EDGE modemet (for on the road emergency Internetadgang).

Kameraet lever op til alle mine fordomme om mobiltelefonkameraer. Det kan jo være at jeg kommer til at opleve at have glæde af det i en snæver vending, men jeg regner ikke med det.
Også lidt sølle at der kun følger et 32MB MMC kort med, men i det mindste kan man udvide det til 512MB.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig