X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Silent Hill film ser helt ok ud!


Svar
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 08/01-06 02:11 
Ingen Uwe Boll her!

Klik og download!

Silent Hill Movie Teaser
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
HankyHankySkrevet 08/01-06 02:58 
http://www.playright.dk/forumemne.php?id=13944#230216 :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 10/01-06 22:14, rettet 10/01-06 22:32 
Kan man virkelig vurdere en film udfra dén trailer...? Ofte syntes jeg filmproducenterne er meget bedre til at lave trailere end de er til at lave film, men sådan er markedsføring jo.

Jeg tænker stadig på at der ikke findes én computerspil-til-film konvertering der har været fuldt velykket... endnu.
Spil-film er oftest henvendt til det smalle publikum som rent faktisk har spillet det eller kendskab til det, hvilket oftest ender med low-budget produktioner da man ikke regner med noget stort biografpublikum (og så plejer man at smide projektet i nakken på Paul W.S. Anderson). Lara Croft en nok den digitale heltinde der har fået det største budget - og nå ja, se hvordan det gik.

Og husk alle de andre forsøg...

Resident Evil - direct-to-video flop. Bliver aldrig spændende.
Mario Bros. - flop flop flop. Der er sikkert mange der ønsker den glemt.
Mortal Kombat - Amatør-flop med dårlige effekter.
Street Fighter - Van Damme/Kylie Minogue-flop.
Aliens Vs. Predator - Godt forsøg, men regulær kedelig og tåbelig historie.
Alone in the Dark - Nogen der sagde "this years worst movie"?

EDIT: Nå da Uwe Boll har også lavet Blood Rayne (2.3 point på IMDB, og en hurtigt 36. plads på dårligste film listen) og har købt rettighederne til Far Cry og Postal. Så er der nok flere lo**te film i vente.

EDIT EDIT: ok... Final Fantasy kan jeg rent faktisk rigtig godt lide. Det ser ud til at Japanske filmproducenter er bedre til emnet end Hollywood.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 10/01-06 22:17, rettet 10/01-06 22:19 
Resident Evil var da hverken direct-to-video eller et flop. Har du nogensinde hørt om nogen, der lavede en 2'er og en 3'er (formodet) til et flop?

Alien Vs. Predator er i øvrigt ikke baseret på spillene (nogen af dem), men tegneserien. I hvert fald så vidt jeg husker.

Resten har du vist fint fat i...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 10/01-06 22:23 
Jeg husker Street Fighter-tegnefilmen som vellykket. Det er godt nok omkring 10 år siden, jeg har set den :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 10/01-06 22:30, rettet 10/01-06 23:18 
Jeg ved der er mange fanboys der har betroet sig til Resident Evil filmene, men helt ærligt... Det er ikke gode film i ordets forstand.

Milla Jovovich der tumper rundt i rødt miniskørt og lange støvler, og laver fjollede matrix-spark mod grimme zombie-hunde. En stribe dårlige skuespillere der bliver skåret i småstykker af et laser-rivejern, som bringer effektniveauet tilbage til 90'erne. Grimme zombier med armene fremme, der mere ligner en flok fulde kvinder på skoudsalg. Og når en en gruppe mennesker fanges i et underjordisk kompleks med 300 zombierne i hælene, hvorfor tænkte man så ikke på at beskrive den paniske følelse af klaustrofobi? Bottom-line... Det kunne have været gjort meget meget meget bedre.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 10/01-06 23:22 
Det er vel et spørgsmål om smag.

Men nu mener jeg nok at man i filmmæssig sammenhæng mest bruger udtrykket "flop" om, hvordan en film økonomisk har klaret sig - om hvorvidt den spillede sig hjem eller ej.

Så er det vel egentligt ligemeget, om man synes filmene er gode eller ej...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
HyakotakeHyakotakeSkrevet 11/01-06 00:36 
Fandt en fin keyword-liste over spil-til-film. Den tager godt nok det HELE med, så der er en del film, som stort set kun deler titel og intet andet med sin spilmæssige sammenkædning.

imdb.com ---based-on-video-game---
SumezSumezSkrevet 11/01-06 00:59 
Wehner>
Jeg husker Street Fighter-tegnefilmen som vellykket. Det er godt nok omkring 10 år siden, jeg har set den :)

Den er forholdsvist populær, men rent personligt vil jeg nu mene at den er elendig, og røvkedelig. Og grim.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 11/01-06 12:06, rettet 11/01-06 12:48 
Hvorfor er det egentlig så svært...? Altså at lave en film baseret på computerspil.

(Udover at filmene traditionelt bliver tildelt bund-budgetter og inkompetente instruktører).

Enten kan de jo tage spillets narrative kontekst, altså rammefortællingen, og blot basere filmens plot på dette. Problemet er blot at spillenes fortællinger oftest er suverænt tyndbenede, cliché-præget og skrevet at spilprogrammører der aldrig har været i nærheden af en manuskriptskole. Desuden er problemet også at spillets narratologi ikke må fylde for meget, da man ellers fjerner kontrollen fra brugeren og nedsætter interaktiviteten.

Men der har også været et par interessant forsøg på at konvertere gameplayet eller spillets visuelle oplevelse til filmen. Jeg tænker bl.a. på Tomb Raider (hvor filmens computernørd 'styrer' Lara vha. overvågningsskærme), eller Doom's point-of-view vinkel der naturligvis er direkte inspireret af spillets first-person perspektiv. Det er interessant, men overordnet ikke vellykkede film.

Når nu man sagtens kan lave spil baseret på film (der findes jo trods alt nogle gode eksempler), hvorfor er det så så svært den anden vej rundt...?
The medium is the message.
CoreCoreSkrevet 11/01-06 12:20 
Jeg er ligeglad, I kan sige hvad i vil men i min verden...

...kan den her ikke gå galt!
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
millenniummillenniumSkrevet 11/01-06 12:25 
John Woo.... :)
The medium is the message.
HeroldHeroldSkrevet 11/01-06 12:25 
En film der handler om tidligere jagerpilot og hans bevæbnede bil? Geee wiz, undskyld jeg ikke holder vejret :P
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
millenniummillenniumSkrevet 11/01-06 12:28 
Ok hvilke andre spil kunne vi godt tænke os at se filmudgaven af.....?

Paperboy, måske? Det lyder lige som en opgave for Spielberg.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 11/01-06 12:40, rettet 11/01-06 13:28 
millennium>
Hvor er det egentlig så svært...?

Fordi de fleste af de spilbaserede film vi har fået, er film der er lavet med det formål, at cashe in på spillenes popularitet og genkendelighed - ikke fordi spillenes fortællemæssige kvaliteter har noget, der ville overføre sig godt til filmmediet. Street Fighter har bare ikke noget potentiale til at blive en god film, og så bliver resultatet selvfølgelig derefter. Det har vel ikke noget særligt med spilmediet at gøre. Vi har vel set det samme når populære dukker eller andet legetøj skulle filmatiseres.

Silent Hill har de nødvendige kvaliteter i spillene, så derfor er der bestemt potentiale for, at filmatiseringen kan fungere.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 11/01-06 12:57 
Nu siger jeg jo ikke at Silent Hill med nødvendighed bliver en dårlig film. Jeg er bare spektisk udfra tidligere erfaringer med spil-film konverteringer.
(Jeg troede også at Resident Evil 4 blev et dårligt spil. Boy, was I wrong).

Tomb Raider havde også lidt potentialet for at blive en hæderlig film, og havde i det mindste budgettet i ryggen. Der var en meget grundig baggrundshistorie og klar personprofil, men istedet brugte hun det meste af tiden på at smadre arkæologiske fund, end hun brugte på at udforske dette.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 11/01-06 13:01 
Det handler vel igen om penge. Målgruppen, der ville lægge penge for Tomb Raider-filmen, var vel i den yngre del, og de fik vel så hvad de kom efter - måske bortset fra bryster. Jeg tror heldigvis at målgruppen for Silent Hill er noget anderledes.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
WehnerWehnerSkrevet 11/01-06 13:23 
Jeg synes Tomb Raider var ganske middelgod underholdning indtil den helt fatale slutning. Og den havde så vidt jeg kunne bedømme (har ikke spillet ret meget TR) mere at gøre med god, gammeldags dårlig manuskriptskrivning end forlægget.

Det så for mig ud til, at filmen sagtens kunne være blevet vellykket. Igen: et spørgsmål om at cashe ind, som Rune (næsten ;) ) skriver. En bedre forfatter havde vel kostet flere gryn.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
MusicManMusicManSkrevet 20/01-06 10:33, rettet 20/01-06 18:53 
Det ser lovende ud! :)

Silent Hill Theatrical Trailer
HyakotakeHyakotakeSkrevet 20/01-06 11:04 
Holy crap, det ser godt ud!!! Dette må da blive filmen, som bryder "spil-til-film"-forbandelsen.
HeroldHeroldSkrevet 20/01-06 11:37 
Look! It's The Ring! With monsters!
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
RJKRJKSkrevet 20/01-06 13:30, rettet 20/01-06 13:34 
Ser ud til at være overraskende tro mod seriens første spil. Det sagt, kunne jeg bedre lide teaseren. Det ser ud som om Sean Bean-delen er tacket unødvendigt på, der er for mange mennesker med. Men meget spændende.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/01-06 14:03 
Nu giver jeg næsten ligeså meget for trailers, som for de små, og ofte ubrugelige, anmeldercitater, der er klistret bag på DVD-covers og indsat i biografannoncer i aviserne, men stemningen er lækker.

Sean Bean-delen vil måske være generende for fans, men jeg tror, det er en god måde at gøre filmen mere spiselig på, for dem som ikke har spillet spillene. En film, der handler om en kvinde, som trasker rundt i en by, dræber monstre og taler med en håndfuld mennesker, er ikke for alle. Den slags film, bliver vel nødt til at være lidt mainstream for at kunne tjene sig selv ind.
RJKRJKSkrevet 20/01-06 14:10 
jaes>
det er en god måde at gøre filmen mere spiselig på

Deraf problemet :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/01-06 14:19, rettet 20/01-06 14:21 
Hvis du mener, at det er træls, at der pilles ved forlægget for at tilfredstille masserne, er jeg da 100% enig, men sådan er virkeligheden jo ofte. Så hellere den sædvanlige cyklus, kompromisser -> godt salg -> flere film af de samme folk og med større budget, end endnu en spil-til-film-fiasko :)

EDIT: Hehe, film-til-spil-fiasko rettet til *spil*-til-film-fiasko.
RJKRJKSkrevet 20/01-06 14:28 
Jeg mener ikke noget omkring forlægget. En Silent Hill-film bør selvfølgelig have en sammenhæng med Silent Hill-spillene, men ellers synes jeg forfatter og instruktør bør fokusere på at lave den bedst mulige film, fremfor at få den til at være så meget lig med spillene som muligt. Som jeg tidligere har skrevet burde det ikke være et stort problem i dette tilfælde, fordi oplægget er så filmisk velegnet til at begynde med, men ellers er det vel oftere skidt end godt, at være for bundet af et oplæg.

Det jeg mener er skidt er, hvis man bevidst blødgører for at ramme så bred en målgruppe som muligt.

Og bare fordi virkeligheden ER sådan, ser jeg mig i min fulde ret til at brokke over det alligevel :) Så vidt jeg husker er filmen relativt low budget, hvormed man godt burde kunne tillade sig, at køre stilen helt ud.

Men at gå mere i detaljer kræver vist, at vi ser mere end den trailer :) Det er jo mest gætværk. Jeg håber og tror bare på at den her film kan være vigtig i den sammenhæng vi allerede har været inde på, og derfor ville jeg ønske, at man gjorde alt for at sikre en god film, uden for megen hensyntagen til økonomiske interesser.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/01-06 14:37 
Ja, du er i din gode ret til at brokke dig, og jeg forstår dig godt, da leflen for det brede publikum er en af mine kæpheste; skal der kysses bagdel, skal det gøres diskret osv. Men lige præcis når det kommer til film bygget over spil, tænker jeg i en lidt anden retning, da en bred succes kan booste "genren".
RJKRJKSkrevet 20/01-06 15:14 
Problemet er jo ofte, at hvis man giver lidt af det ene (bred appeal), så mister man noget af det andet (dybere kvalitet). Det er meget svært at have begge dele. Og jeg synes det er meget vigtigere at vi får en god spil-film, end at vi får en middelmådig succes. Det sidste har vi i mine øjne allerede haft nogle stykker af.

Nu ved jeg ikke hvor meget du har spillet Silent Hill, men jeg mener jo, at en meget vigtig del heri, er den totale ensomhed, hovedpersonen oplever. Fra start til slut er man næsten hele tiden alene. Jeg kan huske forkert, men faktisk tror jeg ikke engang at det med monstre og andre personer tilsammen opleves, at der er mere end tre figurer på samme tid (måske bortset fra et par sekvenser hvor man har en ledsager). Det skyldes generelt, at historierne jo ikke handler så meget om onde væsener, mystiske kulte og andre "andre" ting. De handler om hovedpersonen. Ved at opskalere det hele, med flere mennesker og flere monstre, kommer man formentligt til at tage fokus væk fra det, det egentligt handler om. Udover det rent elementære i, at få personer og få monstre er mere uhyggeligt end mange ditto.

Nu er det igen gætværk, men det ser i trailerne ud som om, at der er en indledning med hele familien og derfor en slutning med ditto, og derind i mellem to sideløbende spor, hvor man følger hhv. morens jagt på datteren i Silent Hill, og farens forsøg på at finde ud af hvad Silent Hill er, og slutteligt komme dertil. Det synes jeg meget ødelægger denne ensomhed/selverkendelse, jeg talte om tidligere. Også for publikum, som ved sådanne krydsklippede handlingsforløb kommer ud af stemningen, som dermed ikke bliver nær så overvældende og omsluttende.

Det er jo egentligt noget af det spil generelt er historiemæssigt bedre til end film. De fokuserer langt mere på én person, og tvinger "opleveren" til at identificere sig hermed, ved at sætte denne i samme båd. Det gælder ikke mindst Silent Hill. Omvendt påtager film sig oftere en mere alvidende vinkel, der mere hopper og springer rundt for at fortælle alting visuelt, og dermed fjerner noget af intensiteten og identifikationen. Rent konkret frygter jeg at Silent Hill-filmen har begået denne fejl/ikke udnyttet denne mulighed, hvis den har et krydsklippet Sean Bean-handlingsforløb. Men måske er det bare ganske kort, og ikke noget problem i praksis. Jeg håber :)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
silverstarsilverstarSkrevet 20/01-06 17:25, rettet 20/01-06 17:26 
Hehe, jeg var inde på imdb og læse lidt om filmen. Taget fra "funny film tag-lines" tråden, rettet mod filmen Alien vs Predator:
"who ever wins, we lose...nine dollars and fifty cents." :)

Tilbage on-topic: jeg synes det ser rigtig fornuftigt ud, begge trailere virker stemningsfyldte, jeg glæder mig til at se det færdige resultat.
Måske får vi denne gang en film som leverer varen, i modsætning til Resident Evil (som jeg synes var en skuffelse).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
jaesjaesSkrevet 20/01-06 18:26, rettet 20/01-06 18:27 
RJK>
Det sidste har vi i mine øjne allerede haft nogle stykker af.

Det er selvfølgelig heller ikke noget henad Tomb Raider, jeg vil have (1'eren, 2'eren var direkte craptastisk), gerne væsentlig bedre, og jeg tror det er muligt med et forlæg som SH (som nok er lidt lettere at omsætte fornuftigt til film end TR).

Nu ved jeg ikke hvor meget du har spillet Silent Hill, men jeg mener jo, at en meget vigtig del heri, er den totale ensomhed, hovedpersonen oplever. Fra start til slut er man næsten hele tiden alene.

Jeg har spillet 1 og 2 en del, dog ikke gennemført (endnu). Jo, man er alene det meste af tiden, min beskrivelse var bare forenklet. Jeg mente iøvrigt ikke noget med monstre og mennsker på samme tid, det jeg nævnte (eller mente) var bare, at de tre elementer kommer man ud for i spillet.

Rent konkret frygter jeg at Silent Hill-filmen har begået denne fejl/ikke udnyttet denne mulighed, hvis den har et krydsklippet Sean Bean-handlingsforløb. Men måske er det bare ganske kort, og ikke noget problem i praksis

Jeg håber da også kun, det bliver kort - Lange ensomme og truende forløb med en anelse krydsklipning for ikke at lulle mainstream-publikummet i søvn, det er sådan set bare dér, jeg vil hen. Men nu ved vi så allerede, at Claire møder en eller anden halvskummel politikvinde, så de ensomme forløb er vel allerede spoleret lidt. Men jeg glæder mig til at se den.
RJKRJKSkrevet 20/01-06 18:42, rettet 20/01-06 18:43 
"Halvskummel politikvinde"?

Det er Cybil Bennet, som også er med i det første Silent Hill. Men jo kun kort. De tager jo ikke ud på monsterjagt sammen ;)

Og hedder hovedpersonen ikke Rose...?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/01-06 18:54, rettet 20/01-06 18:55 
"Joined by a cop named Cybil, who has been sent to bring her and Sharon back, Rose searches for her little girl while learning the history of Silent Hill and that Sharon is just a pawn in a larger game".

Det var muligvis, det jeg havde læst, og det lyder da som om, de følges et stykke tid på den beskrivelse. Mener også, jeg har læst andet som indikerer, at de følges ad et stykke tid.

Claire, Rose, whatever, det poppede bare lige op i min gamle hjerne :)
RJKRJKSkrevet 20/01-06 19:10, rettet 20/01-06 19:16 
Jeg snakkede selvfølgelig om spillet :)

Jeg forklarede hvordan Harry sagtens kunne være alene det meste af tiden, selvom Cybil egentligt samarbejder igennem det meste af spillet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 20/01-06 19:41 
Ja, og jeg snakkede om filmen, derfor virkede din kommentar lidt maplaceret IMO ;)

Men jo, samarbejde og interaktion med andre karakterer kan selvfølgelig bygges op på mange måder i film såvel som i spil, så lad os se. Alle, som holder af spillene, er vel enige i, at ensomhedsmomentet skal bevares i en eller anden form...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig