X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Scene - net-tv-serie!


Svar
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/01-06 19:32 
Jeg må lige udtrykke min glæde og forbavselse over hvor FED denne gratis net-tv-serie om livet som hacker/cracker/scener er! Allerede fra første afsnit var jeg helt betaget, og i de efterfølgende afsnit tager handlingen virkelig fat.

Eneste krav til seeren: du SKAL være en uhelbredelig net-nørd!

Det var derfor jeg tænkte at mange herinde nok ville få glæde af at se det :-)

The.Scene - afsnittene kan hentes direkte eller via torrents
BobbeBobbeSkrevet 06/01-06 23:07 
Vil også helt klart komme med en anbefaling herfra.
Spiller nu: Wii
ChronoChronoSkrevet 10/01-06 09:03 
Det er faktisk rigtigt godt - har allerede set 16 afsnit. Bare surt at afsnit 17 først kommer til februar :!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
KTCKTCSkrevet 11/01-06 09:44 
Utroligt at en serie, hvor man kun ser med over skulderen på diverse mennesker ved deres PC kan være så spændende. Meget af det, der gør den fed, er at alting er virkeligt i stedet for de underlige falske computersessioner vi har været udsat for igennem tiden i diverse film. Den er nok også specielt interessant, hvis man er lidt computernørd, da meget af plottet måske ikke bliver forstået af "almindelige mennesker".
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 11/01-06 10:36, rettet 11/01-06 10:37 
KTC>
Meget af det, der gør den fed, er at alting er virkeligt i stedet for de underlige falske computersessioner vi har været udsat for igennem tiden i diverse film.

Er det ikke fiktive personer, en opfundet gruppe og episoder?

Jeg har ihvertfald opfattet det som et skuespil og ikke realitet - specielt når man læser deres hjemmeside.

Edit : Fra deres FAQ :
"As it says at the end of the episodes, The Scene is a work of fiction. Fiction, as in, we make this stuff up. But just because there's no real person called Tony Soprano doesn't mean that there's no such thing as the Mafia." :)
3of193of19Skrevet 11/01-06 11:07 
Det KTC mener er at det rent faktisk er ægte programmer de arbejder med og ikke sådan nogle Hollywood lavet til serien interfaces der bare kan hvad plottet lige kræver.
BeanoBeanoSkrevet 11/01-06 11:12 
Nårh ok :)
KTCKTCSkrevet 11/01-06 13:02 
Præcis, serien er som sådan fiktiv, men jeg har aldrig set en så "ærlig" repræsentation af computere før i film. Rent faktisk er der latterligt mange eksempler på film, hvor man som "nørd" faktisk får ødelagt en del af oplevelsen, fordi de laver et latterligt fake styresystem og programmer og altid kan gøre en masse ting som ikke kan lade sig gøre med deres forudsætninger i virkeligheden...

Hvorfor blev denne side ikke afsløret senere end nu :( Det er jo ikke til at vente til næste måned, når man lige har pløjet 16 afsnit igennem i et stræk...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoChronoSkrevet 07/02-06 07:33 
Så kom afsnit 17 endelig!
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 10/02-06 06:53 
Må lige komme med min uforbeholdende anbefaling efter at ha' set de første syv afsnit. Som nørd er konceptet i sig selv herligt, og de formår virkelig at få opbygget en spændende historie. Den har sine skønhedsfejl, men taget i betragtning, at det er en gratis net-serie, er den fremragende. Håber at få set mere til Jun Group i fremtiden :)
元気ですか。
HyakotakeHyakotakeSkrevet 10/02-06 11:01 
Det nyeste afsnit 17 falder udenfor den normale opbygning. Og det generer mig ikke rent handlingsmæssigt (jeg ville gerne se denne side af sagen også), men problemet er, at vi i de tidligere afsnit har haft næsten nul dialog/tale og crisp underlægningsmusik, og et helt afsnit med temmelig dårlig lyd er lidt synd for serien. Jeg vil håbe på at en tech wizard kan rense lydsiden for alt det susen og lægge ud til ny download.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 28/11-06 21:12 
Så er sidste afsnit af anden sæson udkommet. Det blev til 20 afsnit i sæson 2, og gutterne vil nu muntre sig med andre projekter (men det skulle ikke undre mig, hvis de får lyst til at vende tilbage til oprindelsen).

Anden sæson omhandler ikke den samme "scene" som første sæson; i stedet er det undercover-halløj og våbensmugling der er rammen om fortællingen. Good stuff!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig