X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spilmishandling


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-06 18:57 
Det er altid lækkert at tilføje et nyt spil til sin samling, men engang imellem kan man få et eksemplar ind ad døren, som man nærmest får ondt over hele kroppen af.

Således købte jeg forleden dag et Master System spil, som den oprindelige ejer havde snittet sine initialer på med sin Rambo-kniv, hvorefter han havde brugt det stakkels spil som hockey puck i en 10-20 år! Eller sådan så det i hvert fald ud ;)

Det er dog ikke første gang jeg oplever den slags, og jeg er sikker på, det også er sket for mange af jeg et par gange i tiden løb. Så derfor vælger jeg nu at starte denne sørgelige, sørgelige tråd, hvor P:R-brugerne kan fortælle om de mest sørgelige/mishandlede/smadrede spil/konsoller i nogensinde har fået inden for hjemmets mure(gerne med et lille glimt i øjet ;))...
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 06/01-06 19:10, rettet 06/01-06 19:13 
Det er sørgeligt på den allermest sørgelige måde, at Post Danmark ikke kan finde ud af at behandle deres breve nogenlunde anstændigt. Jeg har modtaget mange spil, pakket fint ind i boblekuverter, hvor coveret har haft skader, der tydeligvis er nye (løst plastik, der rasler rundt). Eller meget værre, hvor mediet har løsnet sig fra holderen og ligger i ridset tilstand og roder rundt.

Det er plat udover alle grænser, at man er tvunget til at vælge pakkepost, hvis man vil være sikker på, at spillet er i god stand. Ved nykøb kan man selvfølgelig returnere varen, men ved brugtkøb må man desværre bukke sig forover og tage i mod (undskyld sprogbrugen) :/

EDIT: Post Danmark har stjålet mit glimt i øjet :/
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 06/01-06 19:18 
Det samme som Jaes skriver mange af mine parker er som regel F¤#¤%t.
JAAJAASkrevet 06/01-06 19:29, rettet 06/01-06 19:31 
Post Danmark var et helvede i Dreamcast dagene. Det var meget få Dreamcast spil, der ikke ankom med kassetten splittet i atomer.

Jeg forstår heller ikke selv folk, der øjensynligt har for vane at sende deres spil med i vask (og centrifugering) og binder dem i en snor bag deres cykel/bil, når de skal i skole eller på arbejde. Jeg har valgt bare at tilskrive det, at folk er forskellige, men det er altså af og til et problem, når man køber noget fra f.eks. ebay, der er beskrevet som "great condition!", og så modtager man et spil, hvor æsken er overplastret med halvafrevne klistermærker, ridsede skiver, manualer, der er gjort 'personlige' og lignende. For nogle folk er "great condition!" åbenbart, at spillet kan spilles.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/01-06 19:52, rettet 06/01-06 19:53 
Hussein Life>
Det samme som Jaes skriver mange af mine parker er som regel F¤#¤%t.

Ingen tvivl om, at Post Danmark bestemt ikke er konsolsamlerens ven :(
Får ofte det indtryk, at de må have et specielt rum indrettet midt i samtlige omdelingscentraler, hvor en flok optøede hulemænd er ansat til at tæske løs på pakkerne med alu-bats 24 timer i døgnet.
AV Intelligent Terminal
BlossomBlossomSkrevet 06/01-06 19:58, rettet 06/01-06 20:00 
Jeg tror at en stor del af forklaringen kan findes ved at se på lidt på forskellen mellem os samlere og på de tidligere ejere, som jeg vil betegne som brugere.

Mange af de tidligere ejere af spil er/har været børn ved anskaffelsen af spillene.
For dem er det et brugsobjekt til underholdning.
Cover og udseende generelt betyder ikke noget for de fleste normale brugere. Og da slet ikke for børn.

I og med at jeg som hobby har opkøbt utrolig store mængder af brugte spil og solgt videre, er jeg virkelig stødt ind i lidt af hvert.

Spil der er tegnet på, skåret i, afrevne labels, brændmærker, neglelak, Konsoller der har stået i garagen i flere år osv.
Ydermere er det sjældent at almindelige brugere tænker så langt som til at gemme manual og æske.. Nej hvorfor skal man da det.. Det fylder jo..
De sjældne gange hvor manual samt æske/cover medfølger, er det så medtaget, så det næsten kunne være ligemeget.

Det er synd, men umuligt at gøre noget ved.

Ang. Postdanmark, så synes jeg ikke det er så slemt.
Ikke Hvad jeg har oplevet i hvertfald.. Det er værst fra udlandet (navnlig England)
En løsning ved køb af brugt, kan dog være at bede sælger om at lægge et stykke bobleplast eller skumgummi ind i coveret, så skiven ikke kan ryge af holderen.
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
QQSkrevet 06/01-06 20:47 
Måske lidt offtopic, men jeg synes det er latterligt at se at de "preowned" spil de sælger i EB Games til 199.- til tider kan være ret slidte og direkte grimme at se på... Ikke noget for mig!
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
DarkenDarkenSkrevet 07/01-06 01:52 
købte på et tidspunkt en psx over qxl hvor der blandt andet var en taske med, standen var brugt med et par skrammer hist og her, men maskinen skulle ikke fejle noget.

Da jeg modtog denne pakke, lignede tasken (sådan en "hård" en.. kuffert argtig) at den havde været en tur på roskilde festival.. der kom JORD ud af denne taske da jeg åbnede den, og den var ikke slidt af normalt brug, men nærmest hvad der kunne minde om konsolernes svar på bilers crashtests.. Testede den dog, og selvfølgelig kunne den ikke læse 9/10 disc' jeg prøvede.

Fik dog sælger til at tage den retur.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
la0sla0sSkrevet 07/01-06 02:08 
Jeg har et stort og gloværdigt arbejde (studiewørk) på Post Danmark, ja det er første gang jeg nævner det her, og før folk farer i flint, er det eneste jeg laver at sidde ved en computer og taste adresser ind (på de breve aflæsningsmaskinerne ikke kan scanne (meget forsimplet set)).

Anyway jeg har været en tur omkring, og glo på, det der kaldes store breve, altså alt der ikke sendes som pakkepost og ikke er småt småt. Og det bliver der altså kastet med... så det gør noget!

Og 2xanyway. Jeg købte engang Panzer Dragoon Saga, og da det ankom kunne jeg se at det var under transporten at begge æsker var blevet ødelagt. De var så at sige pristine smadret. :) Ret så fed en oplevelse, og ikke til at komme af med igen. Man tabte jævnt meget på det da man endelig solgte det.
Hvad sker der?
JAAJAASkrevet 07/01-06 09:05 
Jeg arbejdede i to år i store breve, bl. a. som transportmedarbejder. Generelt kan jeg ikke sige, at min daglige oplevelse var, at der blev kastet rundt med tingene. Jeg ville gerne uddybe, men det må jeg vist stadigvæk ikke.
dRxLdRxLSkrevet 07/01-06 11:35 
JAA> Jeg ville gerne uddybe, men det må jeg vist stadigvæk ikke.

Uden pis? Får de jer til at underskrive en "Non disclosure agreement"?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/01-06 11:57, rettet 07/01-06 12:00 
Man kan jo se i fjerneren hvordan de kaster rundt med skidtet. Det var jo f.eks. til at se flere gange op til jul. Ikke så underligt, at man får en floater her og der, når man samler spil trykt på optiske medier eller DVD-film...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JAAJAASkrevet 07/01-06 13:19, rettet 07/01-06 13:20 
dRxL>
JAA> Jeg ville gerne uddybe, men det må jeg vist stadigvæk ikke.

Uden pis? Får de jer til at underskrive en "Non disclosure agreement"?

Tavshedserklæring, yep. Det er nu ret standard i de fleste firmaer, jeg har arbejdet for.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig