X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

42" HDTV?


Svar
KalicolaKalicolaSkrevet 06/01-06 11:16 
Halløj i skuret

Hvis man nu gerne vil ha et 42t hd tv (minimum), hvordan bærer man sig så ad? Hvilke sider på nettet kan man bruge? fona og merlin er jo ikke noget at råbe hurra for, hvor køber man? hvor læser man om dem? bringer de ud? hvordan finder jeg ud af hvilket nogle som er gode og hvilke der er dårlige?

med andre ord, jeg kunne godt bruge hjælp til at finde et fedt HD TV... thanks :)
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 06/01-06 11:33 
Hvad er dit budget? :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/01-06 11:40, rettet 06/01-06 16:06 
Godt spørgsmål... ihvertfald en skidt ide at opsøge Fona, Merlin, ElGiganten og lignende butikker for gode råd :)

Besøg fabrikanternes hjemmesider (Samsung, Sony, Phillips, Panasonic, Viewpia, osv.) og find de modeller der umiddelbart ser fornuftige ud mht. specs. og brug Google til at finde anmeldelser af dem. Og brug Hifipriser.dk til at finde forhandlere i DK.

Hvad har du af krav til et nyt HDTV udover størrelsen?

Jeg kan anbefale at gå efter et LCDTV men skal man have noget i 42" klassen er det temmeligt dyrt med mindre man kan nøjes med Viewpia eller lign. ukendt fabrikat.
Jeg så et 42" Viewpia LCDTV i Bilka til 19K men specs var ikke de bedste, grimt designet og billedet via DVI var ikke imponerende - om det så bare skyldtes dårligt opsætning eller kilde, er svært at sige :)
KalicolaKalicolaSkrevet 06/01-06 13:07 
tja beløb... måske et sted mellem 20 og 30 kilo... selvfølgelig så billigt som muligt, det er klart

mit krav til tv'et er, at det skal stå knivskarpt og farverne og kontrasten skal være go ingen slinger i valsen, pyt med lyden og designet, så længe billedet er perfekt.
For The Love Of The Game
HeroldHeroldSkrevet 06/01-06 13:11 
Designet tror jeg nu du bliver glad for er i orden i længden, but then again - smag er forskelligt. :) Anywho, jeg ved at Beano har et Samsung i 40", som han er glad for - jeg har et i 32" modellen under, som jeg også godt kan anbefale. Skal du over det, bliver det en smule dyrere, hvilket er en af de kedelige ting ved LCD-skærme. Kan du nøjes med 40 er Beanos LE40M61B vist et ret godt valg. :) En god tommelfingerregel er at du altid skal se TV'et i funktion inden du besluttet dig, så tag evt. ud og kig i nogle forretninger, og lad være med at tage dig af ekspedienterne. Spørg evt. på fora som hifi4all.dk og flatpanels.dk - der er folk med tjek på stoffet :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/01-06 13:35, rettet 06/01-06 13:38 
Ja, jeg er super glad for mit Samsung. TV'et har et par mangler og småting som jeg godt kunne have ønsket mig (jeg er nok bare krævende :)), men selve billedet har jeg ikke noget at kritisere. Selv til gammeldaws TV ser det godt ud :)

SKAL man have et high-end 42" LCDTV, så ved jeg at Phillips kommer med en 1080p native model i Q1/2 2006. Prisen er vist også ret krydret, mener det var 55K-60K :!
KalicolaKalicolaSkrevet 06/01-06 13:37 
Tak... Jeg kigger lige på det... har lige søgt lidt rundt på nettet... det er jo en jungle med de skærme.. argh!
For The Love Of The Game
LessCDTLessCDTSkrevet 06/01-06 15:10 
Beano>
TV'et har et par mangler og småting som jeg godt kunne have ønsket mig (jeg er nok bare krævende :)), men selve billedet har jeg ikke noget at kritisere.

Tør' man spørge hvad disse mangler er?
Én beskidt sok kommer sjældent alene!
HeroldHeroldSkrevet 06/01-06 15:20 
Jeg kunne godt tænke mig at der var mulighed for sortere farver, men det er nok primært fordi jeg ikke har leget med indstillingerne endnu - jeg ville også gerne have at det gik hurtigere at skifte kanal, men det er et luksusproblem :)
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/01-06 15:22 
LessCDT>
Tør' man spørge hvad disse mangler er?

PiP'en er lidt begrænset, ingen manuel bladring af undersider på TTV, ingen on-screen ur, ingen "15:9" zoom (som jeg havde på mit gamle Sony), "aspekt"-knap gemt bag låget på remoten (dog non-issue for mig da jeg bruger en multi-remote).

Som sagt småting - TV'et er super fedt alligevel :)
BeanoBeanoSkrevet 06/01-06 15:24, rettet 06/01-06 16:06 
Herold>
Jeg kunne godt tænke mig at der var mulighed for sortere farver

En tur i indstillingerne og evt. med dynamisk-kontrast (ved jeg ikke om du har på din 51-model?) hjælper meget.
KamekKamekSkrevet 06/01-06 15:37 
Hvad er opdateringshastigheden på Samsungs modeller?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
HeroldHeroldSkrevet 06/01-06 15:49 
Jeg mener det er 8ms på M61, og 12-16 på R51 - jeg købte M51 fordi den ligeledes skulle være på 8ms, men jeg har ikke umiddelbart kunne finde noget info på det.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig