X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvilke spil skal jeg købe i Japan?


Svar
VolcVolcSkrevet 04/01-06 09:04, rettet 04/01-06 09:05 
Jeg sidder pt i Japan. Jeg overvejer at koebe en N64 og har allerede en Saturn.

Til saturnen har jeg Princess Crown, Virtua fighter 1 og 2. Jeg har taenkt mig at koebe Gardian heroes. Ud over det, hvad kunne saa vaere godt at koebe? Jeg taenker paa saturn klassikkere her 8)

Jeg tager i superpotato i oosaka og gamedetective (den ved siden af SP, ogsa kendt under retro tv game rival (som er en misforstaaelse af navnet)
I kan browse alle genrer af saturn spil paa>
http://www.superpotato.com/search.php?search_word=&sinko=0&genre=%A4%B9%A4%D9%A4%C6%A4%CE%A5%B8%A5%E3%A5%F3%A5%EB

Eller per genre i rakkefolgen fra top til bund>

alle genrer
RPG
action
adventure
gamble
simulation
shooting (shooters)
table game
puzzle
fighting game
romantic adventure (hoe hoe)
other

paa dette link
http://www.superpotato.com/genre.php?kisyu_no=163&kisyu_mark=SS&filter=kisyu_no

I kan browse n64 spil paa>
http://www.superpotato.com/search.php?search_word=&sinko=0&genre=%A4%B9%A4%D9%A4%C6%A4%CE%A5%B8%A5%E3%A5%F3%A5%EB
Det er dog ikke alle spil som der er i foretningen de har paa hjemmesiden dog.

Hvilke spil skal jeg koebe til N64?
Jeg har taenkt at koebe Mariokart64 og Mario 64. Ud over det er der andre "Musts"?

(Rpg spil er okay, da jeg kan laese tilstraekkeligt Japasnk)
Alf81Alf81Skrevet 04/01-06 10:59 
Du kan da ikke bare vifte sådan et Japan-besøg for næsen på os andre, uden at skulle købe noget med hjem til os ;p

Køb alt hvad du kan få på til Saturn, det er SÅ meget billigere i Japan end i vesten. Det er alt konsol relateret for den sags skyld (som du nok allerede er klar over). Men Saturn, Staurn, Saturn...
Ting om dét og pis.
prydsprydsSkrevet 04/01-06 11:06 
Yup... bare gør som alf siger, fyld tasken op med alle de spil du overhovedet kan! Du kan jo altid sælge dem til os her på P:R ;)
JAAJAASkrevet 04/01-06 11:26, rettet 04/01-06 11:28 
Jamen hvis du kan japansk og kan lide RPG'er skal du da have alle tre Shining force III episoder og Azel: Panzer Dragoon RPG til Saturn. Såfremt du selvfølgelig kan finde dem.
NaieraNaieraSkrevet 04/01-06 11:29 
Til Saturn skal du gå efter de dyre spil. De plejer også at være rimeligt gode. Radiant Silvergun er jo et åbenlyst valg.

Donpachi og Dodonpachi til PSX. Caves spil til PS2 er også gode at få med, hvis de er billigere end de vist efterhånden er blevet online.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 04/01-06 11:31, rettet 04/01-06 11:32 
Jeg tror også bare jeg ville gå efter hvad jeg kan finde, uden at sætte mig nogen bestemte mål. Primært kigge efter de mere obskure spil til PC Engine, Super Famicom, Famicom eller Saturn som næsten aldrig dukker på på eBay, men som heller ikke koster særlig meget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Michael_Michael_Skrevet 04/01-06 12:15 
JAA>
...og Azel: Panzer Dragoon RPG til Saturn. Såfremt du selvfølgelig kan finde dem.

Den japanske udgave er, såvidt jeg ved, ikke svær at finde og koster kun en brøkdel af den engelsksprogede.
dRxLdRxLSkrevet 04/01-06 12:26, rettet 04/01-06 12:42 
I bliver nødt til at starte lidt længere nede, rent forkundskabsmæssigt ;-)
I stedet for at skrive "de dyre titler", ville det hjælpe ham hvis I var mere specifikke. Jeg har ham mistænkt for ikke at have fulgt så meget med i konsoller de sidste 10 års tid ;-)

Til Saturn skulle: Grandia være godt. Det kunne også være sjovt for dig at samle saturn versionen af "Castlevania: Symphoni of The Night" op.
Du ved selvfølgelig at du bare skal købe alt der står treasure på ;-) Især vil jeg tro at du kan få en fin pris for Megadrive spillene "Alien Soldier" og Yuu Yuu Hakusho.

Til N64 bør du anskaffe dig "Sin and Punishment", også fra treasure, og hvis du falder over Bangai-O kunne det også være sjovt at se, omend Dreamcast versionen efter sigende er bedre. Zelda skulle også være udmærket til N64'eren.

P:R har i øvrigt en vurderingssektion hvor man kan sortere efter højest rangerede:

Liste med saturn spil:
http://playright.dk/vurdersog.php?platformid=16&sort=4


Får du spillet noget Princess Crown?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Michael_Michael_Skrevet 04/01-06 12:30 
Mht japanske N64 vil jeg foreslå dig at kigge på flg:

Sin & Punishment
Starfox 64 (fordi Lylat Wars 64 lyder lamt)
Super Mario 64 (flere cheats end den europæiske, mener jeg)
Wonder Project J2
Excite Bike 64
Choro Q 64
Mario Story
Bakuretsu Muteki bangaioh
Neon Genesis Evangelion 64
Michael_Michael_Skrevet 04/01-06 12:37 
Saturn RPG:

Grandia (bedste RPG nogensinde, og bedst på Saturn)
Tengai Makyo The Apocalypse IV

Saturn shootere:

Radiant Silvergun
Stellar Assault SS
Cotton 2
Cotton Boomerang

Og sørg for at få fat i et af de bedste spil nogensinde; NiGHTS into Dreams.
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 04/01-06 12:44, rettet 04/01-06 12:46 
Du har ret, tror I man kan få en E.U ver. af NiGHTS INTO DREAMS.... i Japan. og 3D Paddet og jeg fik endelig en Saturn. Uden Scart Kablet så jeg kan ikke spille. DOH!
NaieraNaieraSkrevet 04/01-06 12:44, rettet 04/01-06 12:57 
Var det ikke også en idé at kigge efter Harmful Park til PSX? Toaplan Shooting Gallery, eller noget lignende hedder det, er vist også teh rare.

Hyper Duel til Saturn kan man sikkert også spare lidt på ved at samle op i Japan. Battle Garegga er også værd at samle op, men ikke blandt de allerdyreste.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Alf81Alf81Skrevet 04/01-06 12:53 
Palmer Eldritch>
Grandia (bedste RPG nogensinde, og bedst på Saturn)

Absolut ENIG! Sjovt, da jeg i sin tid læste/så billeder vedr. Grandia i et amerikansk spil blad, var min første indskydelse at det så Sega-agtigt ud. Først mange år efter, fandt jeg så ud af at det først var udgivet til Saturn.

Mht. Shootere, er denne en god side at gå ud fra:
http://www.classicgaming.com/shmups/xenocidefiles/saturn.html
Ting om dét og pis.
Michael_Michael_Skrevet 04/01-06 12:55 
Hussein Life>
Du har ret, tror I man kan få en E.U ver. af NiGHTS INTO DREAMS.... i Japan.

Det tror jeg ikke. Jeg har set et par amerikanske udgaver til salg i japan men primært den japanske. Hvis det er en PAL Saturn du har, skal du så ud i noget converter cartridge eller et mod.
NiGHTS er desuden helt OK på japansk. Meget tekstfattig.
JAAJAASkrevet 04/01-06 13:02, rettet 04/01-06 13:02 
Palmer Eldritch>
JAA>
...og Azel: Panzer Dragoon RPG til Saturn. Såfremt du selvfølgelig kan finde dem.

Den japanske udgave er, såvidt jeg ved, ikke svær at finde og koster kun en brøkdel af den engelsksprogede.

Det er også min opfattelse, så den er jo oplagt at gå efter :)
la0sla0sSkrevet 04/01-06 13:26 
Ville det ikke være oplagt i forbindelse med dette (og med det der Zulu NFL on tour in mente) , at opfordre til noget Play:Right on tour? Noget med nogle billige rejseprojekter til Japan organiseret gennem P:R folket?

Så kan alle os nørder geek'e helt ud... jeg synes det er en strålende ide ;D
Hvad sker der?
Michael_Michael_Skrevet 04/01-06 13:28 
Count me in.
RJKRJKSkrevet 04/01-06 13:33 
Det gør vi helt sikkert på et tidspunkt.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
dRxLdRxLSkrevet 04/01-06 13:39 
RJK>
Det gør vi helt sikkert på et tidspunkt.

Seriøst?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
RJKRJKSkrevet 04/01-06 13:42 
Ja. Det har længe været en aftale med Mikael og Per, at vi, når alle havde overskud til det, ville prøve at arrangere en fælles P:R-tur til Japan. Hvornår det bliver? Den er nok værre ;)
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Alf81Alf81Skrevet 04/01-06 14:03 
la0s>
Så kan alle os nørder geek'e helt ud... jeg synes det er en strålende ide ;D

Du ved ting! ;)
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 04/01-06 14:11 
Hvis turen går til Osaka, og det kan times med at "volc" er derovre...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
la0sla0sSkrevet 04/01-06 14:14, rettet 04/01-06 14:19 
Og jeg tænkte for mig selv: Endnu et af mine påfund! Men det her er jo dejligt at høre, og ikke mindst noget, der giver lidt af et smil på denne dag der ellers har udartet sig crappy :)

edit:
alf81:
Du ved ting! ;)

Pure knåwledge du ved.. crazy with the books.
Hvad sker der?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/01-06 14:22, rettet 04/01-06 14:23 
la0s>
Så kan alle os nørder geek'e helt ud... jeg synes det er en strålende ide ;D

Ja daaaa, så kan jeg gå helt amok og i koma over alle de billige Mark III spil, og i andre kan ryste fortvivlede på hovedet af mig... :D
AV Intelligent Terminal
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 04/01-06 14:39 
Jeg gad godt men jeg er ikke voksen SNYD. Jeg gad godt at købe mig en helt ny Saturn, VCD CARD og Dreamcast maskine.
NaieraNaieraSkrevet 04/01-06 14:39 
dRxL>
Hvis turen går til Osaka, og det kan times med at "volc" er derovre...

Tjaa, selvom de har Akihabara, så er det jo nok ikke Tokyo der skal være hovedmålet for turen, eftersom det jo nok er pænt dyrt.

Som om Japan generelt ikke er dyrt nok i forvejen ;)

Kunne man ikke nøjes med at tage til Kowloon i Hong Kong? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
VolcVolcSkrevet 04/01-06 15:18, rettet 04/01-06 15:50 
Jeg takker mange gange for de gode forslag. Jeg kigger paa det paa naeste onsdag (5% off og 10% off dag).

Jeg var i Akihabara sidste uge, men brugte kun 2 timer der da jeg havde kaeresten med (og det var nytaarsdag).
Isaer N64 priser var vanvittigt billige.

Hvis i taenker paa at tage til japan (oosaka/tokyo). Vil jeg foreslaa at i ikke tager afsted i Juli (regntid)juli, august(ulideligt varme) og september (ulideligt varm nogle gange).

Fra November til slutningen af marts er der ca. 0 grader og en del sne (men hvis man ikke har noget imod det er det jo fint).

Om foraaret og efteraaret er der laekkert vejr.

Flybilleterne afhaenger en del af aarstid. Dvs. fra omkring 2. 3. uge i december 3 dobler flybilleterne, fordi japanerne faar ferie, indtil omkring 2. 3. uge i januar (ved ikke helt hvornaar det stopper med at vaere dyrt).

August og Juli er vist ogsaa dyre. Japanerne har i hvert fald ferie der. Men hvis man timer det rigtig kan man godt snige sig uden om de dyre perioder.

Med natbus fra Oosaka til Tokyo koster det ca. 8500 yen for en enkelt vej og 15500 yen for en retur billet. (ca. 8 timer)

Men lyntog koster det ca. 12000 yen hver vej. (og tager 174 minutter)
JAAJAASkrevet 05/01-06 07:52, rettet 05/01-06 07:53 
Naiera>Kunne man ikke nøjes med at tage til Kowloon i Hong Kong? :p

Der var godt nok ikke mangel på spilbutikker med gode sager, da jeg var der, og byen er superfed, men det er jo ikke helt det samme :/ Masser af retro fund at gøre, men jeg så ikke stabler af Famicoms og den slags, man ser fra Superpotato og lignende.

Jeg går selv og tumler med at få råd til Japan til sommer, og man kan godt finde steder at bo, der er ret billige. Jeg fandt f.eks. et sted i Shibuya, der så rigtigt fornuftigt ud og kun kostede ca. 3000,- for en måned. Det kunne også være møgsjovt med en P:R tur på et tidspunkt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig