X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Årets album


Svar
CronossCronossSkrevet 31/12-05 14:50 
Jeg fik lige lyst til at lave endnu en sjov nytårstråd.

Hvad synes i personligt er de 5 bedste albums, udgivet i år. Vi taler alle genrer, så min liste ser nok lidt anderledes ud end de flestes ;)

1: Opeth - Ghost Reveries
2: Between The Buried And Me - Alaska
3: Rammstein - Rosenrot
4: System of a Down - Mezmerize/Hypnotize
5: Avenged Sevenfold ... Se hele indlægget
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
CronossCronossSkrevet 31/12-05 14:50 
Jeg fik lige lyst til at lave endnu en sjov nytårstråd.

Hvad synes i personligt er de 5 bedste albums, udgivet i år. Vi taler alle genrer, så min liste ser nok lidt anderledes ud end de flestes ;)

1: Opeth - Ghost Reveries
2: Between The Buried And Me - Alaska
3: Rammstein - Rosenrot
4: System of a Down - Mezmerize/Hypnotize
5: Avenged Sevenfold - City of Evil (Ja ja, jeg kan ikke stå for guitararbejdet :p)
SumezSumezSkrevet 31/12-05 15:25, rettet 31/12-05 15:27 
Ved ikke helt med det bedste, men umiddelbart er det mest interessante album fra 2005, jeg kan tænke på, http://www.hiverecords.com/sus001.html]Leaf - Made Into Itself[/LINK]" target="">Leaf - Made Into Itself.
Det nye Depeche Mode er også godt, men ikke nogen hitlistebasker i min verden. På et mere personligt plan, er den udgivelse, jeg har holdt mest af, nok http://www.militantcheerleadersonthemove.com/]Militant Cheerleaders on the Move - Freaks[/LINK]" target="">Militant Cheerleaders on the Move - Freaks (selvom det så er en EP), og vil i samme omgang også nominere Mezmerize som årets mest irriterende album, og ærgrer mig over at jeg ikke nåede at tabe flere af dem på jorden på årets Roskilde.;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
seebergseebergSkrevet 31/12-05 15:27, rettet 31/12-05 17:45 
Dansk: Bikstok Røgsystem - Over Stok og Sten

Udenlandsk: Gorillaz - Demon Days
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
DeluxScanDeluxScanSkrevet 31/12-05 15:40 
Madonna - Confessions on a Dancefloor.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
HeroldHeroldSkrevet 31/12-05 15:45 
Kashmir - No Balance Palace
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
NaieraNaieraSkrevet 31/12-05 15:46 
Moi Caprice - Can't Say No Forever
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RuneSPRuneSPSkrevet 31/12-05 15:56 
Hatesphere - The Sickness Within

KLASSE album, dog tæt forfulgt af Volbeat - The Strength The Sound The Songs, omend det er i en lidt anden genre :)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 31/12-05 16:29 
Kanye West - Late Registration
Bikstok Røgsystem - Over Stok og Sten
Gorillaz - Demon Days
James Blunt - Back To Bedlam
NumbedNumbedSkrevet 31/12-05 16:33 
Bedste Danske: Mew - And The Glass Handed Kites
Udenlandske: Khonnor - Handwriting
I love Deadlines - I love the wooshing sound they make as they go by...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/12-05 16:36, rettet 31/12-05 16:37 
Disturbed - Ten Thousand Fists
System of a Down - Mezmerize
Fort Minor - The Rising Tied
Spiller nu: Phantasy Star IV
BaggyBaggySkrevet 31/12-05 16:55 
Hip-hop
Common - Be
Per Vers - Vers 1.0
Loop troop ( Promoe ) - Fort Europa

Electronic/ambient
Sphongle - Nothing lasts.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
CoreCoreSkrevet 31/12-05 17:15 
1. Disturbed: Ten Thousand Fists,
2. Ill Niño: One Nation Underground
3. Devildriver: The Fury Of Our Makers Hands,
4. System Of A Down: Mezmerize/Hypnotize,
5. Roadrunner United: The All Star Sessions.

Jeg kunne så godt tænke mig at kunne skrive KoRn på listen, men det nye album har skuffet og såret mig. Jeg føler mig svigtet og tilsidesat, og ofte græder jeg mig i søvn over det :(
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
MarcusMarcusSkrevet 31/12-05 18:36 
Hmmm...

Broadcast - Tender buttons
CronossCronossSkrevet 31/12-05 22:49 
Core -> Jeg er vild med det nye KoRn, fantastisk produceret, og meget NIN. Flot comeback i min bog, efter det skuffende Take A Look In The Mirror.
Det er klart blandt mine boblere.

Der kom dog ikke helt så meget godt metal som sidste år, og derfor var det måske lidt for nemt for Opeth at vinde hos mig. Lad os sige det på denne måde, Dillinger Escape Plan lavede ikke et album i år :p
yokanabsteryokanabsterSkrevet 01/01-06 05:06 
Mew and the glass handed kites - !
soon the world will be one big computer
RitesRitesSkrevet 01/01-06 07:00 
My Chemical Romance - Three Cheers For Sweet Revenge
» a winner is you «
CronossCronossSkrevet 01/01-06 09:59 
Rites -> Dén ville jeg klart også have puttet på min liste, men den kom da sidste år ikke?
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/01-06 10:18 
Madonna - Confessions on a Dancefloor
Air - Talkie Walkie

Desværre ingen rigtigt gode tech-house albums i 2005 efter at Plastic City selskabet lukkede ned og tog Terry Lee Brown med sig... *suk*
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RitesRitesSkrevet 01/01-06 11:13 
Cronoss>
Rites -> Dén ville jeg klart også have puttet på min liste, men den kom da sidste år ikke?

Slutningen af 2004. Udkom i Danmark d. 23/3 2005. Jeg checkede før jeg postede :P
» a winner is you «
CronossCronossSkrevet 01/01-06 12:46 
Hehe, ok. Så er det min nr. 3 :)
CoreCoreSkrevet 01/01-06 14:06 
Cronoss>
Flot comeback i min bog, efter det skuffende Take A Look In The Mirror.
Det er klart blandt mine boblere.

Jeg tror ikke heller ikke at jeg på længere sigt har afskrevet det totalt. Men i årets løb har jeg hygget mig meget med Roadrunner-drengene, Ill Niño, Devildriver og Otep med det til følge at det for tiden ikke kan blive tungt nok. Så er det bare dårlig timing at Korn begynder at komme i søndags-humør på en Faith No More-agtig måde.

Om et halvt år, når den er blevet hørt igennem tilpas mange gange, er jeg nok der hvor du er nu. Det var lidt det samme der skete for mig med "Issues", som jeg i dag syntes er et af deres fedeste albums.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
Homer00Homer00Skrevet 01/01-06 14:19 
Jeg kan ikke heller ikke lide det nye, men synes til gengæld at Take a Look in the Mirror er et rigtig fedt album.

1. Hatesphere - The Sickness Within
2. Volbeat - The strenght/The Sound/The Songs
3 System of a Down - Mezmerize/Hypnotize
Must eat - So cheap...
MarcusMarcusSkrevet 01/01-06 17:09 
Talkie walkie blev udgivet d. 17/02/2004
BaggyBaggySkrevet 01/01-06 17:56 
Stussede også lige over Talkie Walkie.. Men ingen tvivl om, at det er behagelig lytning.
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
dchangdchangSkrevet 01/01-06 19:44 
Jeg tager en top 11 i random order. Jeg syntes der har været meget godt i år og kan sikkert godt lave en top 50 istedet. Men vi starter i det små. :-)

Boards of Canada - The Campfire Headphase
Cage - Hells Winter
Common - Be
Sigur Ros - Takk
Maximo Park - A Certain Trigger
The National - Alligator
Little Brother - The Minstrel Show
Bloc Party - Silent Alarm
Rumpistol - Mere Rum
Acoustic - Welcome
Parov Stelar - Seven and Storm
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
QQSkrevet 01/01-06 22:13 
Jamiroquai - Dynamite
The Raveonettes - Pretty in black
Coldplay - X&Y
Mew - And the glass handed kites
Per Vers - Vers 1.0
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BaggyBaggySkrevet 01/01-06 23:17 
Dchang: Little brother, overvejede jeg også sammen med Sean Price.. men det blev alligevel Loop troop.. :)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
la0sla0sSkrevet 02/01-06 00:01 
Har også haft det ret dejligt med Be af Common og Little Brother i år. Dejligt!
Hvad sker der?
RuneSPRuneSPSkrevet 02/01-06 00:12 
Homer00>
Jeg kan ikke heller ikke lide det nye, men synes til gengæld at Take a Look in the Mirror er et rigtig fedt album.

1. Hatesphere - The Sickness Within
2. Volbeat - The strenght/The Sound/The Songs
3 System of a Down - Mezmerize/Hypnotize

helt enig, mht KoRn...

Har dog også lige hørt noget fra Children of Bodoms nye album samt Disturbed - Ten Thousand Fists, de lyder sgu også nice nok... Måske skulle man også prøve at høre SOAD, har bare ikke brudt mig synderligt meget om deres tidligere musik...

Ill Nino - One nation underground, er også okay med nogle okay sange, dog ikke det helt store IMO..
ValkyrieValkyrieSkrevet 02/01-06 00:58 
Pieyanthikos>
Kanye West - Late Registration

Er jeg den eneste der syntes at det var helt vildt skuffende i forhold til CD?:S

Jeg kan rigtig godt lide Kanye og den skive har et par gode numre, men det der angående Katrina... WOW. Just wow.
Well crucify the insincere tonight...
Homer00Homer00Skrevet 02/01-06 01:11 
RuneSP>

helt enig, mht KoRn...

Har dog også lige hørt noget fra Children of Bodoms nye album samt Disturbed - Ten Thousand Fists, de lyder sgu også nice nok... Måske skulle man også prøve at høre SOAD, har bare ikke brudt mig synderligt meget om deres tidligere musik...

Ill Nino - One nation underground, er også okay med nogle okay sange, dog ikke det helt store IMO..

Av ja, har også hørt noget fra fra Children of Bodom's nye album. Det var godt nok det bedste jeg har hørt fra dem, super fedt.
Must eat - So cheap...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 02/01-06 15:06 
Har ikke noget fra 2005 men fra 2003:

Crush 40.

Ren Rock and Metal.
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 02/01-06 15:47 
Jeg mangler simpelthen at høre for mange albums fra 2005 (bl.a. udgivelser fra Burst, The Ocean, Opeth m.fl.) til at jeg vil udtale mig definitivt, men her er nogen af dem (i tilfældig rækkefølge):

Johnny Truant - In the Library of Horrific Events
Darkest Hour - Undoing Run
System of a Down - Mezmerize
Between the Buried and Me - Alaska
As I Lay Dying - Shadows Are Security
Strapping Young Lad - Alien
The Psyke Project - Daikini

Men især hvad angår ikke-metalliske bands er jeg desværre håbløst bagefter...
(...)
BaggyBaggySkrevet 02/01-06 16:25, rettet 02/01-06 18:04 
Valkyrie>
Pieyanthikos>
Kanye West - Late Registration

Er jeg den eneste der syntes at det var helt vildt skuffende i forhold til CD?:S

Jeg kan rigtig godt lide Kanye og den skive har et par gode numre, men det der angående Katrina... WOW. Just wow.

Hvad mener du med det du skriver? Personligt synes jeg ganske godt om Late Reg, omend Freshman adjustment (som overraskende få kender til) har en federe lyd... og så slipper man for Gold digger som jeg slet ikke kan snuppe...

Du var måske mere til college dropout?

Men overall er mere til de produktioner hvor han holder sig til rollen som producerer (minus "The food" fra Be).
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
Zzap!Zzap!Skrevet 02/01-06 18:19 
Kate Bush - Aerial
Born to kill space
PlaykidPlaykidSkrevet 03/01-06 03:10 
Årets "album" må være Cillit bang remix :P

Det formoder både at være sjov og rytmisk på samme tid ;)
Spiller nu: Halo 3
KeenKeenSkrevet 03/01-06 21:31, rettet 03/01-06 21:39 
Homer00>
Av ja, har også hørt noget fra fra Children of Bodom's nye album. Det var godt nok det bedste jeg har hørt fra dem, super fedt.

Jeg har ikke hørt noget fra det nye album endnu men jeg glæder mig da som et lille barn! :)

Når der nu gså bliver snakket om KoRn, synes jeg ikke så meget om deres nye album i forhold til "Take A Look In The Mirror" men jeg vil ikke sige at jeg ligefrem græder mig i søvn over det...

Ellers for at nævne et der ikke allerede er nævnt vil jeg lige nævne Staind: Chapter V, som jeg er helt vild med!
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/01-06 22:27 
Jeg er ikke bekendt med deres bagkatalog, men det jeg har hørt af "Are You Dead Yet?" af Children of Bodom synes jeg også er ret cool. Lækre riffs/soloer, masser af keyboard-sovs og generelt bare rigtig catchy sange. Melodød når det er sjovest og mest uforpligtende (og en lille smule cheesy)... Tjek også Scar Symmetry's debut for noget lignende, genre- og kvalitetsmæssigt.
(...)
CoreCoreSkrevet 03/01-06 22:32 
Knight Keen>
Ellers for at nævne et der ikke allerede er nævnt vil jeg lige nævne Staind: Chapter V, som jeg er helt vild med!

I samme boldgade:

Da det endnu ikke fåes i dansk handel, er det svært at rende ud og købe det (og udtale sig for meget om det), men Cold's nye album "A New Kind Of Pain" kan også godt gå hen og være en kandidat til årets album. Det havde release d. 5/12, men jeg kan af gode grunde ikke smide det på listen før jeg har hørt det hele. Det nummer som Xbox 360'eren er født med på hard-discen syntes jeg lyder fantastisk.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
JuggernautJuggernautSkrevet 03/01-06 23:12, rettet 03/01-06 23:13 
Kreator - Enemy Of God
Umiddelbart det bedste bud på god gammeldaws trash. Selvom det er tysk, holder det afgjort i samme stil som de tidlige Florida bands! Go buy ;)

EDIT: Ja ja ved det. Det blev kun til top 1...
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Alf81Alf81Skrevet 03/01-06 23:32 
Synes 2005 har været en smule skuffende mht. Udgivelser. Men alt hvad der er blevet udgivet på DefJux, har i den grad været værd at lytte til. Ellers blev MFDoom's MMFood (november 2004) vel udgivet tæt nok på 2005? ;) Virkeligt lækkert når man er i KoolKeith humør...
Ting om dét og pis.
salsalSkrevet 08/01-06 19:45 
Marissa Nadler - The Saga of Mayflower May
Espers - The Weed Tree
Sunburned Hand of the Man - Wedlock
Drona Parva - Salvia Door
The Mountain Goats - The Sunset Tree
Xiu Xiu - La Forêt
Danger Doom - The Mouse & The Mask
Boduf Songs - Boduf Songs
Thuja - Pine Cone Temples
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
ViolatorViolatorSkrevet 09/01-06 13:26 
Her er så min liste :)

1. Editors: The Back Room
2. Depeche Mode: Playing The Angel
3. Ladytron: Witching Hour
4. M83: Before The Dawn Heals Us
5. Kent: Du & mig döden
6. Bloc Party: Silent Alarm (plus Remixed)
7. Death Cab For Cutie: Plans
8. Kate Bush: Aerial
9. moi Caprice: You Can't Say No Forever.
10.Christian Eigner: Recovery
SumezSumezSkrevet 09/01-06 15:11 
Er det nye M83 virkelig så godt? Jeg var megaskuffet over alle de numre, han/de spillede på Roskilde, som jeg ikke kendte i forvejen. Alt for rocket. Men ok, resten af publikum så ud til at kunne lide dem bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
MarcusMarcusSkrevet 09/01-06 18:56 
Sumez>> Personligt var jeg ikke så vild med det album da jeg hørte det for noget tid siden.

Sal>> Fandt lige denne liste med alle tiders albums top 101-200 hvor en del af dine top 30 albums er på:

http://www.stylusmagazine.com/feature.php?ID=898

Virker som en ret fed side. Jeg tror jeg går hele listen igennem...det kommer til at tage temmelig lang tid. :)
HankyHankySkrevet 09/01-06 19:15 
The Bloodhound Gang - Hefty Fine
System of a Down - Mezmerize/Hypnotize
Fort Minor - The Rising Tied
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
salsalSkrevet 09/01-06 21:21, rettet 09/01-06 21:22 
Marcus F.M>
Sal>> Fandt lige denne liste med alle tiders albums top 101-200 hvor en del af dine top 30 albums er på:

http://www.stylusmagazine.com/feature.php?ID=898

Virker som en ret fed side. Jeg tror jeg går hele listen igennem...det kommer til at tage temmelig lang tid. :)

Der er en del gode på. Men jeg synes, det virker ret uambitiøst at have den suverænt dårligste Red House Painters-plade i top 200 over bedste plader nogensinde. Min seneste top 50 er her:
http://www.livejournal.com/users/salviated/8453.html
Hvis man fedter, kan man måske få min top 50 fra 2000-2005 også.

Lad os se nogle flere lister, mand.
Spiller nu: DuckTales 2, Heroes Of Might And Mag..., Kings Of The Beach
MarcusMarcusSkrevet 09/01-06 21:49, rettet 09/01-06 21:59 
Jeg har jeg ikke akut brug for ny inspiration det næste lange stykke tid så at fedte er i særdeleshed ikke i min interesse på nuværende tidspunkt.

Jeg har ikke hørt det Red house painters album endnu.
Nå, jeg må op og høre A promise og skal ellers have færdiggjort Jane's addiction(Ritual de lo habitual) og Primal scream(Screamadelica) til aflevering på biblioteket.
la0sla0sSkrevet 09/01-06 22:10 
Glemte helt at nævne Dangerdoom pladen.. helt fantastisk.
Hvad sker der?
BaggyBaggySkrevet 09/01-06 22:21 
Har desværre ikke fået skaffet mig Dangerdoom, men er ganske bevidst om at jeg snart må tage mig sammen. og så må jeg vidst også se at få købt Static og Natlll...
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig