X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ny DC shooter: Under Defeat [G.Rev]


Svar
flottenheimerflottenheimerSkrevet 29/12-05 21:22, rettet 29/12-05 21:27 
Endnu en ny DC shooter: Under Defeat [G.Rev] ... og ud fra screenshotsene at bedømme, ser det rigtig godt ud (check "Stage" menuen).
Det udkommer den 23. Marts 2006.

Hos G.Rev:
http://www.grev.co.jp/ud_ac/index.html

Det kan forudbestilles på Play-Asia.

Normal version:
http://www.play-asia.com/paOS-13-71-x-70-15x0.html
Limited Edition:
http://www.play-asia.com/paOS-13-47-agent-70-15x1.html
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
la0sla0sSkrevet 29/12-05 21:38 
Ligner jo umiddelbart Zero Gunner til samme maskine. Ikke nødvendigvis dårligt. :)

Og ja spillet ser flot ud.
Hvad sker der?
JAAJAASkrevet 29/12-05 21:42, rettet 29/12-05 21:48 
Gah! Et nyt, regulært G.rev shoot 'em up! Det skal absolut ejes. Det gør absolut ingenting, at det ser meget Zero Gunner 2 agtigt ud.
dRxLdRxLSkrevet 29/12-05 22:06 
Gotta catch'em all ;-)

Derudover ser det da fint ud, og det tegner også godt at det er G.Rev der står bag (ikke at jeg kender dem fra andet end Border Down ,-))
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 29/12-05 23:39 
Ikke så dårligt, mon det er svært at få fat på?
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 29/12-05 23:46 
Ja, eftersom det ikke er udkommet er det nok...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 30/12-05 01:17 
Damn det ser for fedt ud, det ligner næsten en blanding af ZG2 og en super opgradering af strike serien(desert, urban og jungle), kanon grafik ser det ud til. Det ser ud til at de har prøvet at ramme virkeligheden med udseendet, prøv bare at se det fly der er blevet ramt og ryger, ser sku godt ud :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
nerosnerosSkrevet 30/12-05 09:34 
Naiera>
Ja, eftersom det ikke er udkommet er det nok...

Utrolig viden.
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 30/12-05 10:10 
neros>
Ikke så dårligt, mon det er svært at få fat på?

Sandsynligvis ikke. Jeg plejer at lave en forudbestilling hos playasia, og så dumper det ind af brevsprækken omkring udgivelsesdatoen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
nerosnerosSkrevet 30/12-05 16:31, rettet 22/03-06 09:18 
dRxL>
neros>
Ikke så dårligt, mon det er svært at få fat på?

Sandsynligvis ikke. Jeg plejer at lave en forudbestilling hos playasia, og så dumper det ind af brevsprækken omkring udgivelsesdatoen.

Okay ja det var måske en måde at gøre det på. Det var det jeg mente. Måske var mit spørgsmål ikke helt præcist formuleret. Sorry men det er da godt nogen kan forstå mig.
Bashful Neophyte
BaggyBaggySkrevet 25/01-06 23:54 
Det ser rimelig lead ud.. Savner helt min DC nu.

Neros: Dit spørgsmål er kun til at misforstå hvis man ønsker at misforstå det :)
Den der ler sidst.. tænker.. langsomst
flottenheimerflottenheimerSkrevet 21/03-06 21:30 
Så kom det endelig.
Ser saftsusemig godt ud...

Lik-Sang Under Defeat
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
dRxLdRxLSkrevet 21/03-06 21:35, rettet 22/03-06 07:39 
Hvis jeg var den spekulative type ville jeg nok bestille én ekstra kopi. Deres andet spil til Dreamcast, Border Down går allerede for ca. 1000kr brugt.

Jeg bliver næsten nødt til at spørge, hvor mange herinde har allerede bestilt mere end én kopi?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 21/03-06 21:52 
Jeg har lige bestilt én kopi af den "normale" LE udgave. Jeg har ikke tænkt mig at bestille flere.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Danny SallingDanny SallingSkrevet 22/03-06 07:00 
dRxL>
Deres andet spil til Dreamcast, Border Down går allerede for ca. 1000kr brugt.


Spørgsmålet er så bare om man kan sælge det for 1000 bobs herhjemme
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dRxLdRxLSkrevet 22/03-06 07:21 
Det er da underordnet. Hvis pengene er i orden er der ikke det sted i verden jeg ikke sender til.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 01/04-06 02:32, rettet 01/04-06 02:33 
Jeg har nu spillet der ankom sammen med Radilgy (gotta catch 'em all ;-) fra Play-asia i dag. Spillet kommer i en fin DVD æske (ligesom Cosmic Smash) og det er stort set alt jeg indtil videre kan sige om det, da mine dreamcasts er pakket væk i en kælder, da jeg jo troede at jeg skulle være væk det næste halve års tid. Jeg må lige se at få gjort noget ved det ;-)

Er der nogen der har indtryk af selve spillet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 01/04-06 02:56 
Det er da et "OK" spil, men intet videre fantastisk. Jeg har kun spillet det begrænset i løbet af ugen, men alligevel tør jeg godt sige at vi ikke har at gøre med en decideret klassiker.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 01/04-06 15:40, rettet 04/04-06 19:51 
Fik spillet i dag. Jeg har brugt ca. 3 timer på det. Bedste sammenlingning kunne være et spil som Tiger Mission med opdateret grafik og lyd.

Spillet er absolut ingen "manic" shmup i stil med Ibara eller Mushihimesame fra Cave. Tempoet er overskueligt og det er muligt at undgå kuglerne uden tvungen brug af smartbombs. Et stort plus efter min mening. Sværhedsgraden er også nogenlunde tilpas.

Grafikken ser bedst ud i TATE, men kan sagtens nydes for de mange detaljer, udfra at det 3d polygon-grafik, i almindelig tv-position. Eksplosionerne er absolut.. eksplosive.

Altså et OK positvit indtryk indtil videre.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 01/04-06 15:42 
Nu har jeg så ikke spillet Tiger Mission (selvom jeg faktisk ejer det), men er det ikke bare et ripoff af Tiger Heli?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Per SPer SSkrevet 01/04-06 15:51, rettet 04/04-06 19:52 
Jo. Bortset fra at man kan "tilte" til højre og venstre og dermed skyde diagonalt.

På still-billeder ligner spillet mest af alt Zero Gunner II, men der er ikke mulighed for at dreje om sin egen akse.

Så mit indtryk er old-school shmup, i stil med Tiger Mission, der som nævnt er et rip-off af Tiger Heli.

Bedste sammenligning fra min egen samling er nok Twin Cobra II Plus til Saturn.

Twin Cobra II Plus P:R info-side
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 04/04-06 23:01, rettet 04/04-06 23:16 
Efter 6 timer fik jeg så gennemført hovedspillet og åbnet op for "2-1" versionen. Den er også gennemført og byder på en spejlvendt udgave, hvor lys/farver og vejrforhold er anderledes, i forhold til arcade-versionen. Jeg har brugt ca. 8-9 timer på spillet ialt.

Der er ingen grund til at starte på mindre end "normal" i sværhedsgrad, den ligger generelt på middel og i forhold til manic-shmups, er spillet let (på easy).

En håndfuld ekstra (og mere vovede) manga-tegninger vises mellem banerne som i originalen. Der åbnes også op for nogle flotte artwork/plakater/tegninger der kan studeres i højopløsning.

At jeg faktisk gider at forbedre min high-score er endnu et plus - efter min mening, og mit helhedsindtryk af spillet er stadigvæk positivt.

At man kan gemme og gense en gennemspilning af hver bane er en meget gennemført gimmick. Kameraet kan justeres efter behov og alle detaljer på banerne kan studeres. Specielt de meget flotte og gennemførte eksplosioner og røgeffekter, er værd at gå efter i sømmene.

Jeg mangler dog stadigvæk at afprøve two-player versionen.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 04/04-06 23:17 
Glæder mig til at prøve det når jeg får mine ting på plads i morgen aften =)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 05/04-06 10:37, rettet 05/04-06 12:47 
Skal lige spøre er spillet et Must-Have?
NaieraNaieraSkrevet 05/04-06 12:47 
Nej, ikke hvis vi udelukkende kigger på spilmæssige kvaliteter.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Per SPer SSkrevet 05/04-06 22:55, rettet 05/04-06 23:01 
Så fik jeg rodet lidt med multiplayer funktionen og det fungerer glimrende.

Mangel på opfindsomhed og udfordring afspejler min vurdering. Samtidig har jeg hævet min vurdering af Trizeal, som jeg ikke vil vurdere lavere end Under Defeat.

Modsat Border Down, også fra G-Rev, har Under Defeat ikke noget unikt pointsystem eller dybere spilmæssige kvaliteter til at forlænge underholdningen i længere tid. Under Defeat fungerer absolut fint på sine egne no-bullshit præmisser og giver sig heller ikke for at være mere end det er. Old school arcade underholdning med tryk på det visuelle.

Der er masser af bedre shmups til PS2, men til Dreamcast skiller spillet sig ud med sin militaristiske Strikers 1945 stil og flotte polerede finish.

P:R vurdering
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
dRxLdRxLSkrevet 12/04-06 21:52 
Hmmm, nu har jeg spillet det i ca. 2 timer og jeg må indrømme at jeg er helt vild med det enkle gameplay system.

Samtidig er jeg meget charmeret af option-systemet (options er små ekstra fly der hjælper spilleren).
Er der nogensinde lavet et lignende option system før?

Blandt andre ting jeg godt kan li' er at grafikken er mere end bare baggrundsdekoration, forstået på den måde at bygninger som man kan flyve henover kan danne "blinde" vinkler ifhld til at skyde fjender. Meget charmerende.

Endelig synes jeg også det er fedt at modstandernes projektiler synes at bevæge sig 3dimensionelt. Noget man lægger mærke til fordi man har en del mulighed for at scrolle til hver side. Derved ændres perspektivet mellem én selv, modstanderen på jorden og det skud denne har affyret. Set fra en lidt skæv vinkel er det tydeligt at f.eks. skud affyret fra visse jordbaserede fjender beskriver en pæn bue for at nå én.
Det betyder også at modstandernes skud bevæger sig reletivt hurtigere end baggrunden når man scroller til siderne. Noget jeg også godt kan li'.

Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvorfor Per ikke vil give Under Defeat en højere score end Trizeal, som i mine øjne virker langt mindre poleret end førstnævnte.

Radilgy derimod har jeg langt lettere ved at afskrive, selvom det er en stor forbedring ifhld Chaos Field.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Per SPer SSkrevet 12/04-06 22:11, rettet 12/04-06 22:15 
Grafikken er langt flottere og gameplayet mere poleret i Under Defeat, men Trizeal løber med stafetten over tid, fordi pointsystemet, sværhedsgraden og variationen er bedre. De ting er vigtigere i den samlede vurdering.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Danny SallingDanny SallingSkrevet 13/04-06 10:18 
Damn damn damn hvor det her spil er fedt(var der nogen der sagde tiger heli), har brugt en hel del timer på det nu, og det er bare kanon godt! :-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
dRxLdRxLSkrevet 13/04-06 20:01, rettet 13/04-06 22:14 
Jeg vil også sige at jeg har svært ved at huske hvornår jeg sidst har været så begejstret for et nyt dreamcast spil. Selv Border Down, som jeg i dag er ret glad for, tog det nogen tid for at "voske" hos mig.
Vi skal nok helt tilbage til den første gode Dreamcast shooter, Mars Matrix, for at finde noget jeg har været så glad for.
Der er nok tale om en personlig preference der viger udenom alt for komplekse spille-mekanikker (fortæl mig f.eks. hvad det er der foregår i Radirgy). Omvendt så jeg for nyligt Ibara, som nogle herinde er vilde med, og tænkte "hvor ser det gråt ud, og den grundlæggende gameplay-mekanik er ikke noget for mig". Jeg kom måske også til at sige det højt, lidt uhøfligt overfor Le Roof der venligt viste mig det ;-)

Jeg vil gerne fremhæve 3 kvaliteter i "Under Defeat" for dem der overvejer at købe det:

1. Option systemet er for lækkert
2. Grundet ovenstående, og diverse andre små fine afvigelser fra shooter standardformularen, føler man at man selv kan vælge en måde at spille på.
3. Grafikken er noget af det bedste på dreamcasten, og der er virkelig kælet for de små detaljer.

Hvilken option foretrækker I andre forresten? I udgangspunktet synes jeg altid det er rart at have en "Rocket" i baghånden, men man kan let komme til at misse med det ene skud, så "Cannon" er nok den jeg foretrækker.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 13/04-06 21:31, rettet 13/04-06 21:32 
Jeg sværger til "Rocket". Helt sikkert den mest effektive med den måde jeg spiller. Det virker også som om, at der kommer mere af det der multiplying halløj med raketten.

I øvrigt synes jeg at Under Defeat ser gråt ud i forhold til Ibara. Ibara kan da under alle omstændigheder nogle flere farver i Arrange mode ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Mr. LifeMr. LifeSkrevet 13/04-06 23:40 
Så er det et Must-Have hvis man elsker Shooter-Spil bare man hadde et orginalt Arcade Stick <3
Danny SallingDanny SallingSkrevet 15/04-06 11:41 
Mr. Life>
bare man hadde et orginalt Arcade Stick <3

Det har man også ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 15/04-06 17:01, rettet 15/04-06 17:04 
...man har naturligvis 2 originale DC Arcade Sticks...

Anyway, så fik jeg endelig tid til at spille en ordentlig omgang Under Defeat her i påskeferien. Og spillet er, imho., en super god oldschool shooter. Det har massevis af den dragende "jeg må lige prøve en gang til"-effekt. Det er dejligt let at gå til (uden at man bare høvler lige igennem det), det føles altid som om at man kan gøre det bedre, det føles altid som om at det er ens egen skyld når det går galt og så ser det, sidst men ikke mindt, rigtig godt ud.

Det er i det hele taget en stor fornøjelse endelig at se et nyt DC shmup der ser godt og visuelt gennemarbejdet ud - noget næsten alle de andre nyere DC shooters ikke har gjort.
Et fjernsyn opstillet til TATE er iøvrigt mindst lige så vigtigt som et Arcade Stick.

G.Rev's Under Defeat får de varmeste anbefalinger med her fra.
DC is back! (nu mangler vi bare at Zulu begynder at genudsende Airwolf :-)
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
Danny SallingDanny SallingSkrevet 15/04-06 19:18 
Har 1 originalt DC stick og et originalt Saturn stick, har så en adaptor til DC så jeg kan bruge Saturn sticket på den ;-)
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
nerosnerosSkrevet 10/07-09 21:39, rettet 10/07-09 21:40 
Hvor meget kan man få for sit Under Defeat idag? Jeg så det på ebay til 170 dollars og det er omkring 900kr.
Bashful Neophyte
NaieraNaieraSkrevet 10/07-09 21:46, rettet 10/07-09 23:04 
Hvad man ser det til på eBay er ikke nødvendigvis hvad man kan få. Jeg fik $140 + forsendelse før alle de syge gebyrer. Det var vel at mærke for Limited Edition.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 10/07-09 22:24 
Ok tak :-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig